HRH 5 - Kapitola 5: Biskup porušující přikázání, Souji Lester 4/4

„Takže když jsem ji našel vyplavenou po proudu jako nějaký otrhaný kus látky, sebral jsem ji a vzal pod svou ochranu,“ skončil. Souji „Od té doby ji schovávám.”

„...Murgh.“ Merula mlátila Soujiho do zad. Zdálo se, že z toho nemá radost, ale pravdou bylo, že ji zachránil, takže nemohla nic říct.

Inugami naklonil hlavu na stranu. „Vy máte být lunární ortodoxní biskup, že? Překvapuje mě, že jste se rozhodl jí pomoct.”

„Jenom jsem si myslel, že to byla náhodná omdlelá osoba, víš. Byl jsem překvapen pár dní poté, co jsem ji zachránil, když byly její podobizny vyvěšeny ve městě, a byla hledaná jako čarodějnice, ale...”

„A přesto jste ji neudal kostelu?”

„...No, když už jsem jí pomohl, nemohl jsem změnit názor a udat ji tak snadno.” S tím, Souji usrkl ze své sklenice. „Chci říct, říká se, že s Lunalithu získala orákulum. V lunárním pravoslaví se dozvídáme, že jen papež a hrstka vyvolených mohou získat věštby. Kdyby se rozšířila zpráva, že pohanský vysoký elf je schopen jednu získat, byla by to pro církev obrovská rána. Přestali by být přece jen tak výjimeční. Ztráta autority církve by znamenala snížení centralizační síly v této zemi. Proto Merulu označili za čarodějnici a tak zoufale ji hledali. Aby ji nechali zmizet.”

„Aha...” řekl Inugami.

„...Jsem Soujimu vděčná.“ I když se Merula předtím chovala otráveně, tentokrát mluvila upřímně. „Jsem mu vděčná, že chránil takového uprchlíka, jako jsem já, a že mi zahojil rány. Také mu nemůžu dostatečně poděkovat za to, že mě ukryl, když jsem neměla kam jít.”

„Oh, hej,“ vložil se do toho Souji. „Teď jsi strašně pokorná.”

„Tak se opravdu cítím. Taky ti to chci nějak oplatit. Proto, zatímco mě tu ukrýváš, vzala jsem na sebe, že za tebe udělám všechny domácí práce. Ale!“ Merula vstala a ukázala prstem na Soujiho. „Jsi příliš nepořádný! Kdybys po sobě trochu lépe uklízel, nestrávil bys tolik času hledáním věcí!”

„Říkáš to, ale ani ty nejsi o moc lepší.“ Souji vstal, nepoddajný, a při těch slovech se podíval na Merulu. „Nechal jsem tě chvíli starat se o dům a pak už jen vím, že se z mého vinného sklepa stalo nějaké praštěné experimentální místo. Říkám ti, že nemůžeš jen tak přestavět dům bez svolení majitele.”

„Jsem výzkumník, takže se to muselo udělat. Materiál jsem zaplatila z vlastní kapsy, tak v čem je problém?”

„Myslíš ty peníze, které jsi dostala za to, že jsi mě donutila prodat doplňky, o kterých jsi říkala, že sis je přivezla z domova? Bylo opravdu těžké zajistit, aby se to nedostalo až k nám. Opravdu.“ Možná si Souji právě vzpomněl na všechny ty potíže, protože se začal škrábat vzadu na hlavě.

Který z nich byl opravdu strážce...? Bylo těžké určit rovnováhu sil mezi tímto párem.

Souji řekl, „Upřímně...“ a s bouchnutím se posadil na své místo. „Jak vidíš, nemůžu jít do království, dokud nezjistím, co s ní udělám.”

„Cože, počkat?! Co je to za cestu do království?!”

Inugami vysvětlil Merule, jak chtějí Soujiho pozvat, aby se stal biskupem Friedonského království jako protiopatření proti pravoslavnému papežskému státu.

Když slyšela to vysvětlení, Merula chvíli přemýšlela a pak přikývla, jako by dospěla k rozhodnutí. Otočila se k Soujimu a řekla, „To je ale skvělá příležitost. Já chci také do Friedonského království.”

„Ale no tak, jsi si jistá? Opravdu se o tom chceš rozhodnout tak snadno?”

„Jestli odejdeš, v téhle zemi nebudu mít kde bydlet,“ řekla Merula. „V tom případě, chci odejít do království s tebou, dokud jsem ještě v bezpečí. Už jsem v této zemi prozkoumala většinu toho, co jsem mohla, takže bych řekla, že teď není špatný čas posunout svůj výzkum na novou hranici.”

S tím se mu Merula podívala zpříma do očí.

„Co vy na to, pane Inugami? Myslíte, že král, kterému sloužíte, by přijal ženu, kterou ortodoxní papežský stát hledá jako „čarodějnici“?”

Kdyby se pravoslavnému papežskému státu náhodou podařilo zjistit, že je v království, mohlo by to vést k ožehavým diplomatickým problémům. Merula se ho ptala, jestli by ji přijal s plným vědomím tohoto rizika.

Kdyby byla později předána pravoslavnému papežskému státu, její život by byl ztracen. Když nemohla dostat slib, že se to nestane, nemohla jít do království.

Inugami pochopil, jak vážně to myslí, a tak otázku pečlivě zvážil, než odpověděl. „...No, podívejme se. Jeho Veličenstvo vždy říká, „Pokud mají dar, dám ho k použití.“ Jsem si jistý, že by vřele přivítal někoho, kdo má tak širokou základnu znalostí jako vy.”

Tohle byl Souma, chlap, o kterém by se dalo říct, že je blázen, když sbírá talentovaný personál. I kdyby to znamenalo nějaké politické riziko, není pravděpodobné, že by váhal zaměstnat někoho tak vzdělaného, jako je Merula.

„Jen pro jistotu, pošlu dopis, ve kterém vás doporučím na hrad podepsaný mistrem Kagetorou a mnou,” dokončil Inugami.

„...To rozhoduje,“ řekla Merula. „Jdeme, Souji.“

Merula ho pobízela, aby šel dál, a Souji se mohl jen kysele usmát. „Upřímně, tady to máš, rozhoduješ o něčem pro mě tak důležitém...“ I když se zdálo, že Soujimu to až tak nevadí. „No, i když zůstanu v téhle zemi, pro člověka jako já je to trochu moc dusivé. Nemám na výběr, tak se asi půjdu vnutit tomu vašemu králi.”

I když se choval, jako by ho k tomu někdo nutil, snadno souhlasil, že půjde do Friedonského království. Království tak doplnilo své zaměstnance o dva nové talentované členy.

Souji Lester, biskup pravoslavného papežského státu Lunaria, který porušuje přikázání, a vysoký elfí badatel, Merula Merlin. Jaký dopad může mít připojení těchto dvou ke království na jeho budoucnost?

Nikdo to v této chvíli nemohl vědět, i když Lunalith možná ano.



Flashback skončil. Vraťme se do současnosti.

Poté, co se připojil ke Království způsobem popsaným, v tento den, biskup Souji Lester poprvé vystoupil před Friedonským lidem prostřednictvím vysílání hlasového klenotu.

Souma právě dokončil oznámení, že každé náboženství, které se zaregistruje, bude uznáno jako státní náboženství. S biskupem monoteistického náboženství, jako je lunární pravoslaví, který přišel přímo za ním, vyznavači všech náboženství, včetně pravoslaví, se zatajeným dechem čekali, co řekne a udělá.

Nicméně, jako by říkal, že ho jejich očekávání ani za mák nezajímá, Souji se krátce představil a pak začal mluvit pohodovým tónem. „Tak tedy.... Král Souma říkal, že uzná každé náboženství, které se zapíše jako státní náboženství, ale s trochou štěstí se naše lunární pravoslaví mohlo stát státním náboženstvím před ostatními. Zdá se, že uctívání Matky Drak bylo také, a uctívání bohů praktikované temnými elfy z Bohem Chráněného Lesa bylo také registrováno druhou hlavní královnou, madam Aishou. Pro vás ostatní lidi tam venku v jiných náboženstvích a sektách, byste si měli pospíšit a rychle to své zaregistrovat.”

Občané byli vcelku zmateni tím, jak snadno Souji mluvil. Obzvláště překvapeni byli věřící lunárního pravoslaví. To proto, že jejich biskup, hlava věřících v království Friedonia, mluvil způsobem, který uznával jiná náboženství.

Vzhledem k povaze království jako multi-rasového státu, drtivá většina věřících v království byli umírnění, kteří se štítili vyvolávat třenice s ostatními rasami. Přesto stále váhali, zda se mají aktivně zaplést s vyznavači jiných náboženství. Nicméně způsob, jakým Souji mluvil, toto váhání odstranil.

Ohh. Myslím, že je v pořádku, když spolu vycházíme...

Věřící měli ve tváři výraz, jako by byli osvobozeni od něčeho, co je posedlo.

Souji pokračoval.

„Takže, mladá slečna Roroa se ptala, jestli máme nějaké náboženské akce. Jsem si jistý, že to všichni naši věřící už vědí, ale už je skoro čas na Jarní oznamovací festival.”

Slavnosti Jarního oznámení byly největší jarní událostí lunárního pravoslaví. Byl to svátek na oslavu konce zimy a příchodu sezóny, kdy květiny rozkvetly.

Během této slavnosti se děti věřících převlékaly za víly a chodily s košíky natrhaných květin a dávaly je dospělým. Jinými slovy, děti se staly „vyslanci jara“. Pak dospělí dali těm vyslancům jara cukroví výměnou za květiny a budou se modlit za štědrou sklizeň toho roku.

A byl to festival, který v podstatě působil jako jarní verze Halloweenu.

„A teď k tomu svátku Jarní oznámení... Mám šťastnou zprávu,“ řekl Souji. „Mladá slečna Roroa souhlasila, že to uzná za národní událost. Může se to zdát náhlé, ale bude se to konat příští víkend. Města a obce s lunárními pravoslavnými kostely již měly být informovány. Všichni se mohou zapojit. Ať už jsou věřící nebo ne, každé dítě bude dostávat sladkosti. Rádi bychom, aby nám pomohli i dospělí, kteří patří k jiné víře, pokud mohou. Pokud k vám přijde dítě, vezměte mu květinu a dejte mu sladkosti, to je vše. Jednoduché, že? Myslím, že to bude zábavný festival i pro dospělé, tak se ho, prosím, aktivně zúčastněte.”

Dav při Soujiho slovech propukl v potlesk. Zdálo se, že jim to připadá zábavné.

V době, kdy Souma vytvořil vysílací programy, zakořenila v lidech království tendence užívat si tyto druhy událostí. Až nadejde den, mnozí z nich se jistě dočkají festivalu.

Souji řekl, „Děkuji za vyslechnutí,“ ustoupil a Roroa znovu postoupila vpřed.

„Tentokrát pořádáme lunární pravoslavný festival, ale jestli se někdo z vás, kdo se zapletl s ostatními náboženstvími, chce podělit o nějaký zajímavý festival, stačí, když nám dáte vědět. Dáme této zemi trochu barvy s událostmi ze všech možných náboženství. Myslím, že to bude báječné. Oživme tuto zemi, věřící i nevěřící!”

Když Roroa zvedla pěst do vzduchu, lidé jásali.

„A teď ať začnou přípravy na festival!”



Poslední den 3. měsíce, roku 1 547., kontinentálního kalendáře — Den festivalu Jarního oznámení.

V tento den jsem přivedl Aishu a Tomoe s sebou do hradního města. Město bylo na slavnosti plné lidí. Měl jsem na sobě svůj obvyklý úbor, když jsem šel inkognito, úbor cestovatele z Unie Devítihlavého Dračího Souostroví, ale vzhledem k počtu lidí, kteří tam byli, jsem se možná nemusel obtěžovat s převlekem.

„Přišla jsem s požehnáním jara...“ zakoktala Tomoe. „Dobře!”

V tom ruchu a shonu, Tomoe, která měla na sobě bílé mágské roucho se zašitým peřím, nabízela v pouličním stánku květinu staré dámě.

Stará paní se usmála a řekla, „Ach, drahoušku, jaká rozkošná malá víla,“ přijala Tomoeinu květinu s něžným úsměvem a dala jí sáček plný sladkostí.

Jakmile cukroví přijala, Tome pokyvovala hlavou nahoru a dolů a děkovala dámě, než se po malých krůčcích rozběhla mým směrem a ukázala mi svou tašku s bonbóny.

„Velký bratře, podívej, co mám!”

„Jo, viděl jsem. To je dobře.”

„Jo!“

Když jsem ji poplácal po hlavě, Tomoe šťastně vrtěla ocasem sem a tam. Vidět takhle Tomoe, Aisha, která byla převlečená do školní uniformy, měla na tváři přihlouplý úsměv.

„Ohhh,“ řekla Aisha. „Madam Tomoe je tak rozkošná.”

„Tady. Ty taky nějaké máš, Aisho,“ nabídla Tomoe.

„Můžu?! Miluju tě, madam Tomoe!”

„Eek!”

Aisha zvedla Tomoe a promnula ji tváře. Jako vždycky jsem měl pocit, že vidím neviditelný ocas vrtějící sem a tam i na Aishině zadku.

...A vydrž, co to dělala, nechala jedenáctiletou dívku, aby ji zkrotila jídlem?

Zatímco jsem sledoval Aishu s jistým podrážděním...

„Hele, jestli to není sám král,“ někdo na mě náhle zavolal.

Když jsem se podíval směrem, odkud ten hlas přišel, Souji tam seděla na jednom ze sedadel na terase před barem a popíjel víno. V ruce držel dřevěný hrnek a už vypadal pěkně napitý. Byl tento muž, který pil za bílého dne, opravdu členem duchovenstva? Naproti Soujimu seděla osoba, která vypadala jako žena, a také po troškách usrkávala.

„...Je pořád teprve poledne, uvědomujete si to, duchovní,“ řekl jsem. „To je Merula?”

„Dobrý den, králi Soumo,“ Merula v kápi mi vesele zamávala.

Byla to Merula, že? Byl by problém, kdyby lidé zjistili, že je to vysoká elfka, takže se pravděpodobně snažila být nenápadná.

Souji odhodil sklenku a řekl skelnýma očima, „Uf... Určitě je to festival. Nebuď takový suchar. Nejsi ve městě s Aishou a Tomoe? Na každé ruce máš nádhernou květinu, že?”

„No, jo... Musím trávit čas s rodinou, víš.”

Důvod, proč jsem se dnes tajně vydal na cestu, byl, abych si prohlédl hradní město, ale také abych měl rande s Aishou.

I když jsem... um... rozvinul svůj vztah s Liscií, na žádnou ze svých dalších snoubenek jsem ještě nevztáhl ruku. To mělo zabránit nepříjemnému porodnímu řádu dětí, aby se z toho nevyvinul problém dědického řízení. Zvláště s Roroou, která se nacházela v riskantní situaci, kdy byla svrchovanou princeznou bývalého nepřátelského státu, kvůli ní a kvůli dítěti, které se nakonec narodí, jsem na ni ještě nemohl vztáhnout ruku.

Upřímně... všechny to byly tak milé ženy.

No, výsledkem bylo, že Liscia teď měla mé další snoubenky, které ji žádaly o to, „Pospěš si už s dědicem,“ a ona si mi stěžovala, „Přísahám, že mě z toho tlaku bolí břicho.”

...Tak nějak mi jí bylo líto.

Ahem… Každopádně, i kdybych se jich nemohl dotknout, bylo důležité, abych s Aishou a ostatními pořád dělal jiné věci.

Když jsem to vysvětlil Soujimu, řekl „Hmm. Musí to být těžké být rodinný typ, když jste tak mladý.“ Jako by to nebyl jeho problém, a pak odhodil hrnek a vyleštil zbytek vína, jako by mi ho třel do obličeje. „Pwah!”

„Nemyslíš, že už jsi měl víc než dost?“ zeptal jsem se.

„V lunárním pravoslaví je víno posvátné. Jinými slovy, nalitím této tekutiny do mého těla, hromadím ctnosti.”

„To rozhodně zní jako výmluva opilce,“ informoval jsem ho. „Ty jsi opravdu nezodpovědný.”

„Ale vašim lidem se hodí, že jsem tak nezodpovědný, ne?“ zazubil se Souji.

...Upřímně, tento starý muž s hlavou chobotnice.

Pokrčil jsem rameny. „No, jo. Chci říct, Hakuyův plán je využít tě k oddělení věřících od vlasti.”

„No, poškrábeš mě na zádech, poškrábu já tebe, Vaše Veličenstvo. Budu se flákat se vším, co mám.”

„Spoléhám na tebe,“ řekl jsem. „Tak tedy, měl bych se vrátit k Aishe a Tomoe.”

„Jistě. Nechť vás a vaši rodinu chrání bůh a mír.”

Když jsem za sebou slyšel modlitbu biskupa delikventa, o které bylo těžké vědět, jak vážně ji myslel, zamířil jsem zpátky k Aishe a Tomoe.

3 komentáře: