IwS 4 - Kapitola IV: Vévodství Brunhild 1/4

Kapitola IV: Vévodství Brunhild

       

Od potíží v říši uplynul měsíc. Císař mě ctil a chválil jako hrdinu, který zachránil Regulus. Byl jsem formálně uznán jako dobrodruh z Belfastu, který byl náhodou v den incidentu v jejich hlavním městě.

S využitím situace také Regulus oznámil jejich obnovení přátelství s Belfastem, stejně jako s vévodstvím Brunhild, které bude vytvořeno s využitím území obou národů.

A samozřejmě, velkovévoda toho vévodství jsem byl já. Spousta lidí vypadala překvapená náhlým oznámením nového národa, ale rozruch krátce nato utichl. Zájem o něj ve skutečnosti trval mnohem méně, než jsem čekal. Nevadilo mi to, protože jsem neměl v plánu se tam v dohledné době přestěhovat.

Navíc to nebylo tak, že by tam žili nějací skuteční lidé. Začal jsem ale přemýšlet, co si počít s obrovským množstvím půdy, ze které vévodství sestávalo. Myslel jsem, že třeba udělat nějaký sad nebo obdělávané pole by byl dobrý začátek.

Formální oznámení o mém zasnoubení s Yuminou a Lu bylo odloženo. Důvodem bylo, že pohlaví dítěte, které nosí Belfastská královna Yuel, nebylo dosud známo. Pohlaví dítěte by určovalo i mou pozici, takže jsme oznámení zdržovali, dokud by se to nepotvrdilo. Oznámení o mém zasnoubení s Lu bylo také odloženo jako razantní efekt.

Generál Bazoar a většina vysoce postavených vojenských činitelů byli odsouzeni k smrti. To bylo přirozené, protože se dopustili velezrady. Blockbracer a Drainbracer, kterými generál vládl, byly také zabaveny pro případ, že by se ti s podobnými ambicemi rozhodli znovu převzít plášť.

Bylo rozhodnuto, že když způsobí Belfastu nebo Regulusu jen potíže, pokud budou zneužity, musí být zničeny. Jedna moje část chtěla vstát a říct, „Promiňte, ale to jsou starobylé poklady z Babylonu, což ze mě dělá právoplatného majitele,“ ale to jsem samozřejmě nemohl udělat.

Uvažoval jsem také o tom, že bych v dílně vytvořil padělky a vyměnil je, ale nechtěl jsem podvádět krále ani císaře. Koneckonců, oba budou mými tchány.

A tak, před královským publikem, jsem rozdrtil oba náramky pomocí [gravity]. Litoval jsem toho, ale abych byl upřímný... Pořád trochu smrděly.

Po tom všem, co bylo řečeno a vykonáno, byla země formálně odtržena od obou zemí a udělena mně, což znamenalo oficiální založení vévodství Brunhild.

„...Takže se přestěhujeme do nové země?“

„Eh... musíme?“ Usrkl jsem trochu čaje, který mi přinesl Laim, když jsem odpovídal na Linzeinu otázku. Opravdu větší bolest v zadku ... Bylo by lepší zůstat tady.

„Nemyslím si, že by to mělo být důvodem k obavám. Věřím, že už jsme učinili opatření, abychom se tam přestěhovali, máme.“

„Počkej, co?!“

„Jsi totální blbec. Pokud tvé zasnoubení s Lucií a Yuminou bude brzy oznámeno, pak když tu budeš bydlet, bude to vypadat, že upřednostňuješ Belfast.“ Oh, to je pravda. To by se asi dost špatně odrazilo na říši, co? Ale upřímně, nevidím to jako velkou věc. Mám [bránu], takže to není tak, že bych nemohl být na obou místech bleskově stejně...

„Takže nemáme jinou možnost než žít v Brunhildu? Tak co, chcete, abych tam dopravil celý tenhle dům?“

„Myslím, že by bylo chytřejší nechat tenhle dům tady. Tak to může fungovat jako jakási ambasáda pro Brunhild.“

Dobře, to také dává smysl, asi... Ale to znamená, že tam budu muset postavit úplně jiné místo. Sakra...

„Mám si prostě koupit sídlo a nechat ho převézt do Brunhildu? Oh, počkat, nemůžeme prostě použít bytový komplex, který mám ve vzdušné zahradě Babylonu?“

„Když už si dáváme tu práci se stěhováním, proč nepostavit hrad? Pro všechny záměry a účely, Touyo, ty jsi hlava státu. Bylo by nádherné, kdybys mohli vytvořit něco velkolepějšího než sídlo.“

„Ach, to zní skvěle! Čistý, krásný hrad z bílých cihel... Oh můj...“ Lu na Yuminin návrh zareagovala dobře a obě si začaly mezi sebou povídat o myšlenkách. Opravdu spolu vycházely dobře. Měl jsem pocit, že ty dvě bytosti v podobném věku s tím mají něco společného. Nemluvě o tom, že v dospívání měly podobné okolnosti. Abych byl upřímný, byl bych raději, kdyby spolu vycházeli hezky, než kdyby si navzájem vydrápávaly oči, takže jsem si nemohl stěžovat.

„Hm, hrad...“ Vytáhl jsem si svůj smartphone a připojil se k internetu a spustil vyhledávání obrázků pro „hrad“. Bleskově bylo několik obrazů hradů promítnutých pomocí nastavení hologramu.

„Touyo, co je to?“

„Heh, Asi by se to dalo považovat za hradní katalog... nebo spíš za ilustrovaného průvodce.“ Pokrčil jsem rameny nad Linzeinou otázkou a pak jsem prolistoval každý obrázek, když procházely kolem.

„Proboha, jsou tu dokonce i hrady, jako jsou ty v Eashenu.“

Protože jsem hledal „hrad“, bylo přirozené, že ve směsi bylo i pár japonských. Abych byl upřímný, byla tam tuna hradů, víc typů, než jsem si představoval. Chtěl jsem vědět, jestli vidím něco podobného jako Het Steen. Koneckonců by to byl vhodný typ hradu pro vrhače [slip], jako jsem já.

„Tento hrad je tak krásný a bílý...“ Zámek, ze kterého Lu šílela, byl zámek Hluboká, ten velký z České republiky. Byl bílý, a velmi krásný, ale...

„Není trochu moc velký? Momentálně nemáme žádný personál ani pomocníky, takže takové místo by bylo jen přítěží.“

„Aw... Asi máš pravdu.“

„Prozatím začneme s relativně malým hradem a můžeme ho podle potřeby rozšířit, ano?“ Když o tom tak přemýšlím, vlastně ani nevím, jak postavit hrad.

Usoudil jsem, že pokud budu mít potřebné materiály, určitě mohu poskládat pevný zevnějšek pomocí [modelování].

Nemohl jsem zaručit, že to bude vypadat skvěle, i když... Nemluvě o tom, že interiér by byl téměř určitě hrozný. Možná bych mohl použít hrad Belfast jako mentální narážku, ale měl jsem pocit, že dát to všechno dohromady kousek po kousku by zabralo víc času, než jsem měl.

„Nepředpokládám, že by se tu povaloval hrad, který by se prostě nepoužíval, že ne...?“

„Pane, ano, pane! Měla jsem pocit, že se to může stát, pane!“ S válečným pokřikem a hlasitým zvukem, Rosetta vletěla do místnosti. Sakra, to mě vyděsilo!

„Nadešel čas, pane! Konečně vám mohu ukázat skutečný potenciál dílny, pane!“

Pevně sevřela pěst a zvedla ji vysoko k nebesům. Měla příliš mnoho nadšení, jestli se ptáte mě.

„V dílně se nekopírují jen věci, víte?! Máme také automatizovaný remodelovací systém! Ano, pane, máme! Můžeme skenovat předměty a přetvářet je tak, aby vyhovovaly vašemu vkusu, pane ano, pane!“ Rosetta chrlila chraplavý dech z úst, když to najednou vysvětlovala. Automatizovaný remodelovací systém? Takže můžeme manipulovat s objekty, které se skenují?

„Pojďme si pospíšit! Pravá-levá, pravá-levá! Do dílny!“ Lu nedokázala potlačit bázeň, když poprvé uviděla dílnu. Všichni jsme přešli k velké krychli, v níž se nacházelo skutečné zařízení.

Na různých místech kolem podlahy byly navršeny menší kostky a uprostřed místnosti byla postavena stavba trochu podobná monitoru. Podobným způsobem přímo před monitorem stála dlážděná židle složená z bílých kostek. Rosetta se zadkem opřela o židli a natáhla prst k monitoru.

„Ten-hut! Dobře naskenuji hrad této země, pane!“ Babylon byl o něco dříve přemístěn k nebi Belfastu, těsně nad královský hrad. Přirozeně si ho nikdo nevšiml kvůli zabudovanému maskovacímu poli.

Byl jsem trochu zmaten tím, že to ani nevrhalo stín na město, i když... Nezáleželo na tom, kolikrát jsem se na to díval, bylo nerozumné o tom přemýšlet. Ale možná to dávalo smysl... Stíny byly vrženy, když bylo světlo blokováno předmětem, ale v tomto případě světlo stále obcházelo objekt...? Rozhodl jsem se, že bude lepší moc nepřemýšlet o tom, jak funguje magie a věda. Prostě bych bezdůvodně ztratil spánek.

Monitor ukazoval letecký pohled na Belfastský hrad. Náhle hrad na zlomek vteřiny pokrylo zelené světlo, jen aby displej nahradil trojrozměrný model budovy.

„Skenování dokončeno, pane! Hned přepnu na automatizovaný systém! Měl jste na mysli něco konkrétního?“ Rosetta se otočila a položila otázku.

„Um ... něco konkrétního? No, rozhodně to nemusí být tak velké, takže bys mohla začít tím, že oholíš některé pokoje?“

„Přijímám rozkazy k misi, pane!“ Rosetta se tu a tam horečně otáčela po obrazovce, sekala a krájela různé místnosti na 3D modelu. Zajímalo by mě, jestli má nějaký chytrý systém učení, který automaticky vybírá změny ve vztahu ke škrtům a úpravám.

„Ach, tahle hradební věž je taky zbytečná. Měla by ses toho zbavit. Byl bych rád, kdyby bylo nádvoří také trochu širší.“ Jako by reagoval na mé rozmary, hrad se znovu proměnil. Rozhodně bych si mohl zvyknout na tento druh přestavby. Bylo to opravdu užitečné. Neuvědomil jsem si, že dílna může být využita i pro tak složité návrhy a renovace. Na druhou stranu to bylo skoro stejné, jako když jsem upravoval Brunhild, jen ve větším měřítku.

„Má ještě někdo nějaké změny?“

„Ah, ano.... Dala bych přednost širšímu balkonu.“

„Toužím po nádherném doju, abych tam mohla trénovat a cvičit, ano.“

„Ach, jestli nějakou dostane, tak chci taky výcvikovou zónu pro neozbrojený boj!!“

„J-jestli to není moc, chtěla bych nainstalovanou knihovnu...“

„Ráda bych široký příkop a také nádherný padací most!“ Jak každý přidával změny, hradní model se deformoval. Už to nebylo rozpoznatelné jako Belfastský hrad, kterým původně byl. Stalo se to úplně unikátní.  Příkop, brána, padací most, dokonce i malé stavení kolem hradu ho teď odlišovaly.

„Tak dobře, pane! Je to úplně v pořádku?!“

„Jo, podle mě vypadá dobře. Tak jak to chceš udělat skutečným?“

„Ubohá záležitost, pane! Jednoduše odstartujeme na požadované místo a zakreslíme tato data. Zploštím krajinu a začnu s automatickou montáží! Odhaduji, že to bude trvat tři dny, pane!“ Překvapilo mě, že to dokázala za tak krátkou dobu. Dílna byla opravdu úžasný nástroj. Proč se zastavovat na hradě? Mohli bychom s ním snadno postavit město nebo vesničku.

„No, pokud jsou materiály snadno dostupné, pane!“

„...Promiň?“ Co tím přesně myslela? Materiály pro hrad?

„Myslíš jako základní věci, že? Mramor, cihly, kov a tak dále?“

„Nejen to, pane! Dřevo, sklo, mosaz, železo, látky jako bavlna a hedvábí! Všechny tyto materiály jsou nezbytné k dokončení vašeho hradu, pane!“

„To všechno nemám!“

Kromě toho, víš, jak dlouho mi potrvá, než to všechno posbírám?! Stálo by mě to stejně, jako kdybych si šel koupit normální hrad, ne-li víc! Možná bychom ušetřili na práci, ale není to tak, že by to byla značná částka!

„Ehm... musí být materiály úplně nové?“ Lu náhle promluvila a nervózně oslovila Rosettu.

„Ne, madam! Staré materiály jsou stejně rozebrány a přestavěny od základů jako nové, madam! Jen extrémně zchátralý materiál by byl úplně k ničemu!“

„J-jestli je to tak, pak... na severu říše Regulus je opuštěná hradní pevnost. Kdybychom ji použili, neměli bychom dostatek materiálu pro náš nový domov?“ To mi dávalo smysl. Kdybychom použili budovu, která stejně bývala hradem, ušetřili bychom na hmotných potřebách. I kdyby se věci potrhaly, roztříštily nebo opotřebovaly, daly by se recyklovat a znovu použít! Lu byla génius.

Nemyslel jsem si, že by to byl velký problém, kdyby byla stržena stará opuštěná pevnost, a tak jsem se rozhodl, že půjdu a okamžitě dostanu povolení od císaře. Plán byl vyřešen.

Lu náhle promluvila ustaraně, přestože to byla především ona, kdo to navrhl.

„A-Ah, ehm... vlastně... o té pevnosti, možná bychom neměli... mohli bychom vyrušit...“

„Co by mohlo být rušeno?“

„Ti ... duchové ...“

Ale no tak... Myslela to vážně? Strašidelný hrad?!


------------------------------------------------------------------------------------------------------


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tak a hurá na duchy 😁 

6 komentářů:

  1. ďakujem, "duchárske poviedky" sú tu.

    OdpovědětVymazat
  2. Hm, v originálu se autor opravdu zmínil o Hluboké ?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj. Přece jen je světově známá, A není to jediný případ kdy se o nás zmiňují. Např. v SAO GGO Llenn používala dva české samopaly, vz 61.

      Vymazat
  3. Děkuji :)
    A tady je vidět ty zástupy Japonců co si před pandemii fotili pomalu každý kámen u českých památek 🤣

    OdpovědětVymazat