IwS 6 - Mezipříběh I: Mystické oči catoblepase 2/3

„Kudy se jde k catoblepasovi?“

„Počkej. Nejdřív bychom měli zachránit zkamenělé lidi.“ Otočil jsem se opačným směrem než catoblepas a zamířil k místu, kde byla většina zkamenělých dobrodruhů.

Brzy jsem v lese našel tři kamenné sochy, každou s vyděšeným výrazem.

Byli v několika odlišných pózách, z nichž jedna se krčila na zemi, ale všichni vypadali, že jsou v jednom kuse. Dokonce i jejich šaty se proměnily v kámen. Jaká hrozná kletba.

Abych byl přesnější, bylo by lepší říct, že když navážete oční kontakt s catoblepasem, vy i vaše nejbližší okolí zkamení.

„Touyo, pospěš si a použij na ně svou magii.“

„Počkej, zadrž.“ Nechtěl jsem, aby se zapletli do našeho boje s catoblepasem. Později na ně použiju svou magii. Zatím jen vyzvedneme jejich těla. „Skladování na živé bytosti nefunguje. Jak je poneseme?“

„Myslím, že to bude v pořádku, protože teď jsou z kamene a technicky nejsou živí… vidíš? Fungovalo to.“ Úspěšně jsem použil [sklad] pro sebrání a uložení jejich těl, čímž jsem smyl pochybnosti Linze.

Podle Relishy bylo potvrzeno patnáct dobrodruhů, kteří se proměnili v kámen, třináct červeně hodnocených dobrodruhů a dva stříbrně hodnocení dobrodruzi. Protože jsem právě zajistil tři z nich, zbývá se postarat o dvanáct.

„Touyo, támhle jsou taky sochy.“ Podíval jsem se, kam Lu ukazovala, a uviděl čtyři dobrodruhy, jak všichni ztuhli na místě s podobně vyděšenými výrazy ve tvářích. Ty čtyři jsem také uskladnil a začal hledat zbytek.

Postupoval jsem a přitom jsem věnoval pozornost své mapě a vytrvale ukládal jednoho dobrodruha za druhým. Naštěstí ani jeden dobrodruh neskončil rozbitý.

Úspěšně jsem získal třináct soch a nakonec našel poslední dvě. To byli všichni.

„Tihle dva jsou pravděpodobně dobrodruzi se stříbrným žebříčkem. Poznám to jen z jejich výrazů.“ Vskutku. Tihle dva měli na sobě výraz rozčilení a hněvu, ne strachu. Jejich vybavení také vypadalo docela dobře. Tihle dva byli určitě dobrodruzi se stříbrným žebříčkem.

„Tohle musí být štít, který používal jeden z nich. Vypadá docela nově, vůbec není obnošený.“ Elze zvedla velký štít a skutečně, jasně svítil a odrážel světlo jako zrcadlo.

„Nejspíš se toho snažili využít k boji s catoblepasem, aniž by se na něj přímo podívali.“ Hrdina Perseus v řecké legendě sejmul Medusu stejným způsobem. Zdálo se, že tihle dva selhali ve svém úsilí, i když jejich plán fungoval pro Persea.

Vzal jsem Elze štít. Byl překvapivě lehký. Pravděpodobně byl vyroben z mithrilu. Museli ho leštit celé hodiny, dokud neodrážel světlo jako zrcadlo. Celá ta věc šíleně zářila. Pravděpodobně se změnili v kámen poté, co ho náhodou upustili.

Rozhodl jsem se, že ho uložím s nimi. Později bych jim ho vrátil.

„To by měli být všichni. Jsem rád, že nikdo z nich nebyl rozbitý.“

„Catoblepas o ně musel ztratit zájem, když je proměnili v kámen. Na rozdíl od živých lidí se kamenné sochy nedají jíst.“ Oh jo. Zajímalo by mě, jestli jsou catoblepasesové masožravci. Když svou kořist promění v kámen, nemůžou ji sežrat. Možná se je snaží sníst, než je promění v kámen.

„Tak kde je catoblepas teď?“

„Je v lese na jih od nás. Přibližme se k němu po větru.“ Přirozeně, všechny dívky měly dovednost [zotavení] díky jejich snubním prstenům. I kdyby se podívali catoblepasovi přímo do očí, měly být schopné se z té kletby okamžitě vyléčit.

Yae, Elze a já jsme šli vpředu s Yuminou a Linze vzadu a Lu uprostřed, když jsme se blížili k catoblepasovi.

„Támhle je...!“ Zdálo se, že jí zvíře, které zabil. Jelen nebo kůň. To ho vyloučilo jako býložravce.

Ale co bylo důležitější, byl mnohem větší, než jsem čekal. Zezadu to bylo trochu těžké rozeznat, ale vypadalo to, že je velký asi jako docela velký vůz. Catoblepas otočil dlouhý krk, aby se podíval naším směrem. Jeho tvář vypadala spíš jako kanec než prase. Nemluvě o býčích rozích, které mu rašily z hlavy. Měl tělo krávy, ale z nějakého důvodu měl poměrně dlouhou srst.

Rychle jsem se podíval k jeho nohám, abych se vyhnul očnímu kontaktu s ním.

„Nejlepší obranou je dobrý útok. Linze a já na něj zaútočíme magií. Všechny ostatní, pospěšte si, než ho rozptýlíme. Pokud s ním náhodou navážete oční kontakt, rychle použijte kouzlo [zotavení] přes prsteny.“ Poté, co jsem viděl, jak všechny chápavě přikyvují, ukázal jsem na Linze a zároveň jsme začali čarovat.

„Třpyť se, světlo! Oslnivá brilance: Záblesk [Flash]!“

Pokud catoblepas měl oči, které způsobovaly zkamenění, museli jsme ho jen donutit, aby nemohl používat oči. Toto kouzla pravděpodobně poslouží jen jako chvilkové rozptýlení, ale to bude víc než dost času na to, aby Elze a všechny ostatní smazaly rozdíl mezi nimi a tím.

„GRAAAW?!“ Catoblepas zařval poté co mu byl do očí vykopnut písek vedle záblesku oslepujícího světla.

Ten řev posloužil jako signál Elze, Yae a následně Lu a já jsme vyrazili vpřed se zbraněmi v rukou.

„Hyah!“ Yaeina Touka snadno proťala catoblepasův velký ocas. Žádné překvapení, vezmeme-li v úvahu Yaeinu sílu a ostrou hranu čepele. Její Touka dokázala prosekat i pevnou ocel jako máslo.

„Vezmi si tohle!“ Elzein následný úder zasáhl catoblepase do boku a způsobil, že mu praskla kůže.

„BGRAAAAH!“ Catoblepas zamával tělem a vyplivl z úst purpurový plyn. Ta věc byla určitě jedovatá. Pokrývala okolní rostliny, takže zvadly a okamžitě odumřely.

„To je jedovatý plyn! Opatrně!“ Bohužel, protože jsme zaútočili po větru, jedovatý plyn mířil přímo naším směrem.

Rozdělili jsme se vlevo a vpravo, abychom se vyhnuli plynu a znovu se vrhli k catoblepasovi.

Luiny dvojité čepele byly vyrobeny z křišťálové fráze, a tak úspěšně proťaly i catoblepasovu kůži, ale byly příliš krátké, než aby se do něj daly zaříznout hluboko. Navzdory tomu to vypadalo, že napáchala dost těžké škody.

Vypadalo to, že budu muset použít gravitační pomoc, abych to jednou provždy dokončil. Vytáhl jsem ze skladu svůj dlouhý meč z fráze, ale v okamžiku, kdy jsem jím chtěl máchnout, catoblepas se podíval mým směrem a navázal se mnou oční kontakt.

Okamžitě jsem ucítil, jak mi začíná tvrdnout tělo. Z prstů na nohou mi vylezl chladný pocit, jako bych právě vstoupil do ledově studené vody.

Necítil jsem nic pod kotníky. Podíval jsem se dolů a uviděl, že se mi boty začaly měnit v kámen.

„Hm! [Recovery]!“ Seslal jsem léčivé kouzlo a cítil, jak se mi do nohou vrací cit. Ale stalo se něco, co jsem nečekal.

[Zotavení] nevrátilo mé boty zpět do normálu. Pořád byly kamenné.

„T-tak těžké!“ Nemohl jsem bojovat v kamenných botách. Okamžitě jsem si je šel sundat, ale nebylo tak snadné sundat si boty z kamene.

„Spadněte!“ Kopl jsem do nedalekého stromu a rozbil kamenné boty na kousky. Možná byly z kamene, ale bylo celkově snadné je rozbít, protože kámen byl tenký jako látka, která se používala na výrobu mých bot. Nerad jsem takhle ztrácel boty, ale nebyla vhodná doba na takové starosti.

...Sakra. I moje ponožky se proměnily v kámen. Teď jsem naboso.

Bang! Kolem hlavy mi proletěla kulka a přerušila mou hloupou šaškárnu.

Kulka z Yuminina Colt Army Model 1860 zasáhla catoblepase přímo do levého oka, než explodovala. Zdá se, že použila [explozí] prodchnutou munici.

„GOOOAAAH?!“ Catoblepas běsnil kolem sebe a pohupoval svým dlouhým krkem všude kolem.

„Proplétej se, lede! Zmrazené prokletí: Ledová vazba [Icebind]!“ Linzeina magie catoblepasovi trvale zmrazila nohy. Pokusil se osvobodit, ale Linzein magický led se tak snadno nezlomil.

Použil jsem ten otvor, abych skočil k catoblepasovi a máchl mečem tak silně, jak to jen šlo, přímo na jeho krk.

[Gravity]!“ Tíha mého švihu se díky mé magii zdesetinásobila, a tak má čepel usekla catoblepovu hlavu, jako by to nic nebylo.

Jeho hlava dopadla na zem a odkutálela se pryč, zatímco jeho obří tělo kleslo k zemi a z krku mu crčela krev.

„Uf. To bylo o fous.“ Nepatrně jsem si povzdechl a sebral se. Ouch! Chůze po lese bez bot je dost drsná. Vytáhl jsem ze skladu nové boty a obul si je. Spodní část kalhot mi trochu zkameněla, ale většinou byly v pořádku. Mohl bych si je nechat.

„Jsi v pořádku, Touyo?“

„Jo, jo, jen jsem se na chvíli přestala hlídat.“ Rozpačitě jsem se na Yuminu usmál.

To byla ubohá ukázka, když to řeknu sám. Řekl jsem všem ostatním, aby byly opatrné, ale nakonec jsem to byl já, kdo se málem proměnil v kámen.

„Kyaaah?! [R-Recovery]!“

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Co se asi stalo?😄

2 komentáře: