HRH 7 - Po návratu do země oblouk – 5: Vzpomínkový festival 3/4

Když se rozhodla, Roroa jednala rychle.

Ihned sestavila s Colbertem rozpočet a začala se připravovat na vzpomínkový festival.

Mezitím jsem byl zaneprázdněn svými politickými povinnostmi, takže jediná věc, kterou jsem pro vzpomínkový festival udělal, bylo přesvědčit Hakuyu, že je v pořádku uctít Gaiuse, našeho bývalého nepřítele.

Kvůli tomu, většinu příprav jsem nechal na Roroe a jejích lidech.

Když o tom tak přemýšlím, možná to byla chyba.

 

— V polovině 9. měsíce, roku 1 547., kontinentálního kalendáře —

 

Zamrkal jsem a zíral. „Co je to...?“

Byli jsme na břehu velké řeky poblíž Van, hlavního města bývalého knížectví Amidonia.

Při pohledu na flotilu na té velké řece, jsem to proti své vůli zašeptal.

Nebylo přehnané nazývat to flotilou. Byly tam desítky malých, rychlých člunů zdobených nádhernými barvami a na večerní řece nádherně zářily.

„Cože? Je to Toh-roh Nagashi, že?“ Roroa se mě zeptala s prázdným výrazem ve tváři. „Lodě s lucernami se vznášejí na řece, přesně jak jsi říkal, drahoušku.“

„Ne, ne, tyhle jsou moc velké.... Oops. Nikdy jsem neřekl nic o velikosti, že ne?“

Jen jsem jí řekl, aby po řece poslala lodě s lucernami. Myslel jsem lodě velikosti, kterou byste mohli nosit v rukou, ale podle toho, jak jsem to vysvětlil, nemohl jsem se jí divit, že si myslí, že myslím malé lodě.

Když se však dostaly do této velikosti, už to nebyl Tourou Nagashi a blížil se další události zvané Shourou Nagashi neboli Průvod lodí duchů. Tu z té slavné písničky od Masashiho Sady, kterou měl můj děda rád. Loď duchů v Nagasaki je předváděna po souši, ale slyšel jsem, že jsou místa, kde ji skutečně poslali dolů po řece.

Jo... Slyšel jsem vtipné příběhy lidí, kteří slyšeli píseň Shourou Nagashi a mysleli si, že je o Tourou Nagashi, ale nikdy jsem si nemyslel, že uvidím opak.

„K tomu všemu jste si dali hodně práce i s návrhy všech lodí,“ dodal jsem.

Malé, rychlé čluny na řece byly všechny natřeny super křiklavými barvami. Většina měla nějaký motiv. Některé byly jako vikingské dlouhé čluny, jiné byly navrženy jako Naden v její ryuu formě nebo pegasus, a dokonce tam byly další ve tvaru melounů, daikonových ředkviček nebo jiného ovoce a zeleniny. Na palubě byly dokonce lodě s hudebními kapelami a všichni hráli veselé melodie.

Průvod světel a veselé hudby mi připomněl elektrický průvod v jistém zábavním parku s tematikou království.

„Vypadá to opravdu zábavně, ale tohle nevypadá jako vzpomínková slavnost.“

„Co to říkáš?“ zeptala se Roroa podrážděně. „Částečně je to tvoje vina, že to takhle dopadlo, že, drahoušku?“

„Moje vina?“

„Přesně tak. Když jsi okupoval Van, učil jsi zdejší lidi, jak zábavná může být svoboda projevu, že? Od té doby, je Van město umění.“

„Slyšel jsem. Myslel jsem, že je to lepší, než kdyby se bránili, tak jsem o tom nikdy moc nepřemýšlel, ačkoli...“

„Kvůli tomu se tu shromažďuje spousta mladých umělců z celého království. Tato bizarní flotila je produktem přetékající vášně těchto umělců.”

„...Vážně?“

Když si pomyslím, že by moje politika vyústila v tohle.

Bez ohledu na to, co jsme udělali, vždycky byl výsledek, dobrý nebo špatný, ale tím výsledkem to neskončilo. Vliv toho, co jsme udělali, pokračoval i po výsledku. To by trvalo tak dlouho, dokud by tu byli lidé, kteří by něco dělali. Když jsem si to pomyslel, ta bizarní scéna přede mnou se pohnula.

„Kdyby to Gaius viděl, zešílel by vzteky,“ komentoval jsem to.

„Můj starý muž, jo, vsadím se, že by...“

Při vzpomínce na Gaiusovu přísnou tvář Roroa a já jsme se rozpačitě usmáli.

Během našich bojů jsem se kvůli němu bál o život, ale teď zůstal jen v mých vzpomínkách. Nálada byla trochu mrzutá, tak jsem se rozhodl změnit téma.

„Tak proto jsi připravila i tuhle věc?“

„Ostatní jsou všichni super křiklaví,“ řekla Roroa. „Chceš, aby loď, na které plujeme, taky zanechala náraz, že jo?“

„Přesto... musela jsi vytáhnout Roroa Maru?“

Jistě. Právě jsme byli na palubě obojživelné transportní lodi Roroa Maru.

Kdybychom stále používali malý Susumu Mark V, abychom se celou dobu vznášeli nad vodou, vlny, které způsoboval, by způsobily spoušť na malých člunech kolem nás, takže v současné době jsme ho měli nastavený na minimum potřebné k tomu, aby gumová část, držela vzduch napjatý, a byli jsme na břehu.

Na palubě bylo připraveno několik stolů s lahodně vypadajícím jídlem a také vysílací hlasový klenot, který vysílal mé úvodní poznámky.

„Nyahaha, je to tak akorát,“ zasmála se vesele Roroa. „Jestli stejně musíme nechat vojáky, aby nalodili vysílací drahokam, je lepší mít velkou loď. Bude to dobrá ukázka i pro obojživelnou transportní loď.“

Roroa se smála, ale Colbert, který měl na starosti finance, se musel držet za hlavu. Čím křiklavější akci podnikla, tím víc příprav bylo potřeba, aby ji střežila.

Pokrčil jsem rameny a rozhlédl jsem se po okolí.

Juna a Tomoe stály vedle lodi, bavily se, ukazovaly na flotilu a smály se.

„Tahle scéna je jako z fantazie,“ zamumlala Juna.

„Je to opravdu hezké, co, Juno?“ souhlasila Tomoe.

Ty dvě tam stály v noci, kdy přetrvávající letní vedro pohaslo, s temnou řekou a nádhernými loděmi v pozadí. Tenhle pár krásné ženy a hezké holčičky vytvořil docela pěknou fotku. Mezitím, u stolů na palubě ...

„Munch, munch, munch.“

„Nom, nom, nom.“

Aisha a Naden hltaly jídlo na stolech.

Pro Aishu to byla obvyklá záležitost, ale Naden byla ten typ, který také nemohl odolat dobrému jídlu. Technicky to měly být moji bodyguardi, ale... No, dobře by to zvládly.

S trpkým úsměvem na ty dvě, Roroa řekla, „Bylo by ale hezké, kdyby to zvládla i velká sestra Cia.“

„Uvažoval jsem, že jí zavolám, ale nemůžeme ji nutit,“ řekl jsem.

Dítě v Lisciině břiše zjevně neustále rostlo. Nicméně tohle bylo klíčové období, takže jsem ji nechtěl nutit cestovat daleko a způsobovat jí zbytečný stres.

„Kromě toho, Liscia trvala na tom, „Roroa je pro dnešek hvězda, tak se ujisti, že jí budeš dělat pořádný doprovod,“ v jejím dopise. Takže se ujistím, že s tebou dnes zůstanu celou dobu.“

„Nyahaha, to je přesně jako velká sestra Cia.“ Roroa měla na tváři trpký úsměv, do něhož se mísilo trocha štěstí. „Tak tedy.... Můj králi, co kdybychom tuhle show vydali na cestu?“

„Přesně tak, má princezno Roroo,“ řekl jsem.

A vzal jsem ruku, kterou mi nabídla.


---------------------------------------------------------------------------------------------------

1 komentář: