IwS 1 - Kapitola 2: Čím více, tím lépe! Dvojnásobek radosti, polovina smutku 9/10

Protože jsme již byli v královském hlavním městě, rozhodli jsme se neztrácet příležitost. Rozhodně nám nechyběly peníze, a tak jsme se rozhodli strávit nějaký čas nakupováním. Nebo, spíše, to bylo rozhodnuto pro mě. Postrádal jsem vzdorovat vůli tří dívek.

Nechali jsme kočár v hostinci, i když nás to něco stálo, protože jsme neplánovali zůstat přes noc, a rozhodli jsme se, že se tam sejdeme za tři hodiny.

Tři dívky šly někam spolu, ale já jsem se rozhodl udělat něco sám. Opravdu jsem nechtěl být jejich nosičem zavazadel. Nemluvě o tom, že jsem si také chtěl koupit něco pro sebe.

Vytáhl jsem tedy svůj smartphone, našel jsem, kde jsem na mapě, a ... uvědomil jsem si, že hlavní město je obrovské. Opravdu bych nečekal méně. Existuje vyhledávací funkce? Dobře, z-b-r-o-j-í-ř-s-t-v-í ...

Zanedlouho na mapu padlo několik kolíků, které ukazovaly umístění obchodů s brněním v této oblasti. Nejbližší byl ... přímo přede mnou? Zvedl jsem hlavu, abych viděl zbrojnici se štítem před ní. Ani jsem to nemusel hledat ...

„Vítejte!“ Vstoupil jsem do obchodu, abych viděl absolutní nepřeberné množství štítů, brnění, rukavic a přileb. Za pultem na opačném konci místnosti, jsem viděl přátelsky vypadajícího obchodníka, jak se na mě usmívá.

„Promiňte, mohu se rozhlédnout?"

„Prosím, neváhejte! Vyzkoušejte si také cokoliv, co se vám bude líbit.“ Povolení uděleno, začal jsem se upřeně dívat na kousky brnění. Byl jsem připraven na zbraně od té doby, co jsem si koupil katanu pro svůj první úkol v cechu, a tak trochu jsem odložil získání brnění v té době. Ale být tady mi dalo perfektní šanci a nechystal jsem se to propásnout. Koneckonců to bylo Královské hlavní město, tak jsem si řekl, že bych mohl dostat něco dobrého.

Dobře, teď ... Hodně jsem si vážil mobility, takže jsem si myslel, že bych nebyl vhodný pro jakékoli kovové brnění. Pohybovat se v plné zbroji asi musela být noční můra.

To by mi nechalo lehčí typy brnění, jako je kůže ...

„Promiňte, jaké máte nejlepší brnění? Ah, nekovové, myslím.“

„Nekovové? To by asi byla zbroj ze skvrnitého nosorožce.“

„Skvrnitý nosorožec?"

„Přesně tak, nosorožec se skvrnami. Brnění vyrobené z jeho kůže je tvrdší a trvanlivější než pancéřování vyrobené ze standardní kůže.“ Snažil jsem se klepat na zbroj a připadalo mi to opravdu velmi těžké.

„A je to stále slabší než kovové brnění?"

„No ... pokud to není nějakým způsobem okouzleno, tak je to tak většinu času."

Okouzlení ... To je věc, kde se přidají magické účinky na zařízení, ne ...? Slyšel jsem, že ve starověkých ruinách lze najít nějaké velmi vyhledávané kouzelné předměty, ale magické království na Dálném východě je ve skutečnosti vyrábí ve velkém počtu.

„Prodáváte kouzelné brnění?"

„Promiňte, ale my ne. Takové vybavení je opravdu drahé. Myslím, že Berkut, obchod s brněním na východní třídě, prodává takové věci, ale je to exkluzivní pro šlechtice. “ Obchodník odpověděl ustaraným výrazem.

Exkluzivní pro šlechtice, co? Docela předvídatelné - Počkat. „Pustili by mě dovnitř, kdybych jim to ukázal?"

„Co je to...? To je vévodovo...! Jste blízko vévody, pane?!“ Při pohledu na medaili, kterou jsem dostal od vévody, prodavač okamžitě změnil výraz.

„Všechno by tedy mělo být v pořádku. Pokud vás vévodství schválí, nebude vůbec žádný problém.“ Dal jsem mu stříbrnou minci, abych mu vynahradila dobu, kterou jsem promarnila, a pak jsem odešel z obchodu. Poté, když jsem odkazoval na svou mapu, jsem odešel hledat obchod s názvem Berkut.


Když jsem procházel Královským městem, nemohl jsem skrýt své překvapení nad všemi nelidskými rasami, které se tu a tam potulovaly. Bylo tam mnoho nehumanoidů, se svými jedinečnými vlastnostmi, ale co mě opravdu upoutalo, byly bestie.

V Refletu jsem neviděl jediného, ale tady jste si je nemohli nechat ujít, pokud jste se o to pokusili. Ty bestie nebyly ty, které měly lidská těla a zvířecí hlavy, jako třeba řekněme, minotaur … byli jako liška, co šla přede mnou. Uši a ocas stranou, nebyla jiná než normální člověk. Dlouhé blond vlasy s liščíma ušima stejně světlýma až na černé špičky. Velký, nadýchaný ocas s bílým koncem. Měla také další uši. Lidské, stejně jako naše. Linze říkala něco o tom, že oba páry mají vztah hlavní-vedlejší, ale moc jsem nerozuměl detailům...

Oh? Ta liška vypadala opravdu ztracená a zmatená ... Hledala někoho? Její výraz vypadal opravdu ustaraně. A přesto jí nikdo nepomáhal. Velkoměstský lid zde vypadal stejně chladně jako ten v mém světě.

Dobře, myslím, že si s ní promluvím.

„Ehm ... je všechno v pořádku?"

„Jo?! Co je to?!"

Whooops. Strašně jsem ji vylekal, že zapomněla vyslovit slova. Podívala se na mě široce otevřenýma očima. Musela se uklidnit. Vždyť jsem nebyl nějaký divný úchyl nebo tak něco... Alespoň, jsem myslel, že ne. Když je tak vystrašená, začal jsem v to přesvědčení ztrácet důvěru.

„No, vypadalo to, že máš trochu problémy. Jen mě zajímalo, co se děje.“

„Aha, u-uhm ... já-já ... ztratila jsem svého společníka ..."

Aha, nakonec byla ztracená.

„Rozhodli jsme se, kde se sejdeme, jestli se někdy rozdělíme, ale nevím, kde to místo je…ů Hlas malé lišky postupně zeslábl. Mohl bych přísahat, že jsem viděl její uši a ocas, jak klesají nesmírně smutným způsobem.

„Jak se to jmenuje?“

„Uhm ... myslím, že to byl magický obchod jménem Luca ...?"

Magický obchod jménem Luca ... mám to. Vytáhl jsem smartphon, prohledal mapu ... A tady to bylo. Přímo na cestě k Berkutu. Pohodlné.

„Můžu tě tam vzít. Stejně je to na cestě, kam jsem šel.“

„Opravdu?! Děkuji vám moc!“ Ach, zase špatně vyslovila. Jaká to okouzlující maličkost. Pravděpodobně byla mladší než Elze a Linze. Dvanáct, možná třináct let ...?

Po mapě jsme šli ulicemi. Cestou jsem zjistil, že se jmenuje Arma.

„Jste tady jako turista, pane Touyo?"

„Ne, měl jsem nějakou práci. Ale už jsem s tím skončil. A co ty, Armo?“

„Moje sestra tu měla práci a já se k ní přidala. Chtěla jsem vidět hlavní město. Arma se zářivě usmála. Bylo to skoro jako by ten ustaraný výraz z dřívějška nikdy ani neexistoval.

Když jsme dělali nejjednodušší z malých rozhovorů, brzy jsme dorazili do magického obchodu. Před ním stála bestiální dívka. Když si všimla Army, rychle k nám běžela.

„Arma!”

„Ah, ségra.“ Arma vběhla své velké sestře přímo do hrudi. Slečna ji okamžitě objala. Jak se mohlo zdát, byla to také liščí bestie. Také jasně starší. Pravděpodobně dospělá. Aura důstojnosti kolem ní ji přiměla vypadat trochu jako voják.

„Tak jsem se bála! Jak jsi se mohla ztratit...?!“

„Je mi to líto ... Ale je to v pořádku! Pan Touya mi pomohl se sem dostat.“ Nakonec si slečna všimla mé přítomnosti a upřímně se uklonila.

„Pomohl jsi mé sestře? Děkuji mnohokrát."

„To nic není, opravdu. Jsem rád, že jsem ji poznal.“

Nabídla mi, že mi to oplatí, ale odmítl jsem, protože jsem se musela starat o obchod. To, co jsem udělal, nestálo za žádný druh splácení. Po krátkém představení jsem odešel. Když jsem odcházel, Arma na mě nemohla přestat mávat rukou.

3 komentáře:

  1. Díky za překlad. Isekai wa Smartphone to Tomo ni je mí oblíbené anime a manga. Jen bych asi nepřekládal slovo "beasts" významově jako bestie, ale zvíře, co ž by pak ve spojení zvířecí rasa vyznělo líp. Čeština má slovo bestie spojené spíše s negativním významem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Jsem si toho vědom ale jelikož by se to pak spíše pletlo se zvířaty (a že jich tam teda bude), ponechal jsem slovo bestie pro pololidi zvířecího typu.

      Vymazat