IwS 1 - Kapitola 3: Křišťálová stvoření 2/5

Byly to dva týdny, co jsme se vrátili z hlavního města. Venku pršelo. Pršelo vlastně už tři dny. Tenhle svět měl zřejmě taky období dešťů, ale tohle nebylo ono. Jen zvlášť dlouhé kouzlo deště.

Odložili jsme cechovní úkoly, dokud déšť neustal. Místo toho jsem se ponořil do svých magických studií.  V podstatě jsem z té knihy, kterou jsem koupil v hlavním městě, vyzvedl nová použitelná kouzla.

Byla to pětisetstránková kniha. Přečetl jsem si asi třetinu celé věci, ale podařilo se mi najít jen čtyři cenná kouzla. Na jedné stránce bylo asi padesát kouzel, takže celkově dvacet pět tisíc... Z oněch dvaceti pěti tisíc byly zatím jen čtyři použitelné z přibližně osmi tisíc tří set, které jsem prošel.

Kouzla, která jsem získal, byla:

[Enchant] okouzlení - kouzlo pro vkládání magických vlastností do předmětů.

[Paralyze] paralýza - kouzlo pro paralyzování protivníků, aby se zabránilo jejich pohybu.

[Modeling] modelování - kouzlo pro změnu tvarů minerálů, dřeva a podobně.

[Search] hledat - Kouzlo pro lokalizaci blízkých objektů.

Jen ty čtyři.

Z nich se ukázaly jako nejužitečnější [modelování] a [hledat]. Přesto žádné z nich nebylo zcela dokonalé.

[Modelování] byla dovednost pro přenos něčího mentálního obrazu, aby se přeformuloval pevný objekt, ale trvalo to trochu času, pokud jste na to nebyli zvyklí.

Navíc ztráta soustředěnosti v půli cesty vedlo k tomu, že to obvykle přineslo podivně vypadající výsledky.

Snažil jsem se vyrobit shogi set pro trénink, ale samotná deska byla příliš dlouhá řada a kousky byly příliš velké, aby se vešly do čtverců.

Bylo to obtížné, pokud jste při provádění kouzla neměli na mysli jasný obraz. Bylo mnohem snazší vytvořit něco, zatímco jste se dívali na to, jak by měl finální produkt vypadat, takže se mi podařilo získat docela dobře vypadající sadu shogi vyhledáním obrázku jednoho shogi na mém smartphonu.

[Hledat] bylo to, který jsem se naučil, když jsem si myslel, že přijde vhod, když se pokusím najít ztracené předměty, ale ukázalo se, že samotné kouzlo může také provádět neuvěřitelně vágní vyhledávání.

Myslel jsem, že na tomhle světě není žádná vanilka, takže jsem jako test použil [hledat] na tržišti a okamžitě jsem ji našel.

Zjistil jsem, že to nebyla vanilka, na kterou jsem byl zvyklý, ale podivné ovoce připomínající cherry rajčata, které se zřejmě jmenovalo Koko. Přesto chutnalo a vonělo jako vanilka, takže se ukázalo, že je velmi použitelné jako náhražka.

I kdyby se jméno nebo tvar lišily, kdyby to bylo něco, co by moje mysl považovala za vanilku, pak to kouzlo vzalo ... Vrhlo to širokou síť.

Ale i to kouzlo mělo své nevýhody. Jeho efektivní rozsah byl neuvěřitelně krátký. Mělo poloměr pouze asi padesát metrů. Nemohl jsem to použít pro něco jako hledání pohřešovaných lidí.

„Mám hlad ..." Zkontroloval jsem, kolik je hodin, a všiml jsem si, že je po obědě. Není divu.

Zavřel jsem knihu, zamkl pokoj a zamířil dolů po schodech. V jídelně seděli proti sobě Dolan a Barral, majitel obchodu se zbraněmi Osm Medvědů. Mezi nimi byla dřevěná deska pokrytá čtverci.

„Zase hrajete shogi?"

„Jo,“ odpověděl Dolan a po celou dobu upíral pohled na desku. Nemohl jsem si pomoct, ale pokrčil jsem rameny.

Co se týče sady shogi, kterou jsem vytvořil jako test, Dolan byl tím, kdo se o ni nejvíce zajímal. Jednou jsem ho naučil pravidlům, že se do hry ponořil, a dokonce začal tahat známé do hry, aby proti němu hráli. Barral se také náhodou na to zahákl, takže oba proti sobě hráli, kdykoli měli čas.

Abych byl upřímný, opravdu jsem měl štěstí, když se Barral také zahákl. Dokud nepřišel, byl jsem nucen být Dolanovým protivníkem, jako jediný člověk, který opravdu znal pravidla.

I když jsem byl obeznámen s pravidly, nebyl jsem v žádném případě v shogi dobrý. Nikdy jsem to ani moc nehrál. Nejprve jsem vyhrál několik her, ale pak už jsem nemohl položit prst na Dolana. Hádal jsem, že to bylo to, co znamenalo v něčem dobře růst, protože se ti to líbilo.

Dal jsem Micah v kuchyni objednávku na oběd, a posadil se na druhou stranu jídelny, abych nerušil Dolana a Barrala.

„Pane Barrale, co obchod?“

„V dešti moc lidí nechodí, a tak jsem ho nechal na starost ženě. Ale to nevadí. Touyo, myslíš, že bys mohla udělat další z těch desek?“

„Eh? Neudělal jsem ti už jednu?“ Mohl jsem přísahat, že jsem mu tuhle udělal sadu, protože říkal, že chce cvičit i doma.

„Simon z obchodu s předměty říkal, že chce taky. Udělej mi laskavost, ano?“

„Dobře, tedy v pořádku ..." Nemůžete jen přimět řemeslníka, aby to vyrobil ...? I když jsem o tom přemýšlel, uvědomil jsem si, že dělat to normálně se může ukázat jako docela velká otrava.

„Opravdu. Díky, chlapče.“

„Šach mat."

„Hrm ?!" Dolan to slovo vypustil, zkřížil paže, zadíval se na tabuli a Barral obratem zareagoval. Ti dva byli úplně závislí. Neměl jsem tušení, že by se chytili do takové míry.

Zatímco jsem je sledoval, Micah mi přinesla jídlo.

„Tady máš, promiň za to čekání. A vy dva, pospěšte si a dejte tu věc pryč.“

„Promiň... Jen ještě jedna hra. Dolan udělal gesto, jako by prosil Micah, aby je nechala dál hrát. Abych byl spravedlivý, za normálního počasí by asi tolik nehráli. Na druhou stranu by to mohlo být jen tím, že déšť jim poskytl výhodnou výmluvu...

Jídlo, které dnes Micah připravila, byly divoké bylinkové těstoviny a rajčatová polévka se dvěma plátky jablek.

„Když si na to vzpomenu, Micah, kde jsou všichni ostatní?“

„Linze je stále ve svém pokoji a Elze a Yae odešly dříve ven.“

„V tomto dešti?"

„Zřejmě si šly koupit nové zákusky od Parentu."

Aha, to to vysvětlovalo. Protože se mi podařilo najít vanilku, mluvil jsem o tom s Aer a přišel s vanilkovým dortem jako s novou položkou menu.

Stejně jako předtím jsem našel recept a poznamenal si pokyny, jak ho udělat. Přesto se ukázalo, že je vynikající. Tak chutné, že jsem byl unesen a nechal ji, aby vyrobila také jahodový dort.

Když o tom Elze uslyšela, málem mě držela za krkem a chtěla vědět, proč jsem si s sebou žádné nepřinesl. Byla tak nerozumná ...

To, že ty nové výtvory jdou do prodeje, ještě neznamená, že musíte vyběhnout a sehnat je v den, kdy vyjdou. No, nikdy nepodceňuj houževnatost dívky se sladkým zubem, myslím ...

„Jsme zpět! Ahh, jsme promočené!“

„Jsme zpět, jsme." My o vlku a …. Ty dvě se vrátily. Potřásly deštníky a zasadili je u vchodu.

Tento svět neměl vinylové deštníky, na které jsem byl zvyklý. Měli deštníky, ale v zásadě byly vyrobeny z látky a dřeva. Ačkoli ty, které měli, byly napuštěny borovicovou pryskyřicí, takže byly stále stejně odolné vůči vodě jako ty, na které jsem byl zvyklý.

„Vítejte zpět. Získaly jste to?“

„Samozřejmě. Kvůli dešti bylo méně lidí, takže to bylo mnohem rychlejší než obvykle." Elze hrdě zvedla tašku dobrot. Bůh jí žehnej, stačí se podívat na ten úsměv.

„Bylo to lahodné, opravdu bylo."

„Já vím, že?" Měli dokonce nějaké, když to šly vyzvednout? Jaký je ale pár žroutů.

„Tady máš, Micah, tenhle je tvůj.“

„Děkuji. Dám ti za to peníze později, dobře?“ Elze vytáhla z tašky čtyři malé bílé krabičky a jednu podala Micah. Vypadalo to, že Micah požádala Elze, aby jí taky sehnala.

„Pro koho je zbytek?"

„Jeden pro Linze, jeden pro mě a Yae na podělení... A jeden pro tebe na doručení vévodovi.“

„Počkat, doručit?“ Počkat, vy pořád plánujete jíst víc?!

„Kdo jiný, než ty se za tohoto deště dostane do hlavního města? Musíme jim dát dárky na oplátku za jejich pohostinnost, to je zdravý rozum.“ Když jsem řekl, že by v tom případě měly jít se mnou, byl jsem zdvořile odmítnut. Vypadalo to, že kolem vévody Alfreda jsou stále nervózní. Oh, už jdu.

Bez skutečné volby v této záležitosti jsem vyrazil sám. Protože to bylo čerstvě vyrobené, čím dříve bych to předal, tím lépe by to chutnalo.

Oh, správně ... usoudil jsem, že dám vévodovi také desku shogi. Jako takový suvenýr.

Dal jsem Dolanovi vědět a požádal o povolení použít nějaké zbytkové dřevo ze zadní zahrady. Použil jsem [modelování] a vytvořil další dva sety shogi. Do té doby jsem je už několikrát vyrobil, takže jsem si na to docela zvykl.

Dokončil jsem je asi za deset minut. Zkontroloval jsem je, abych si byl jistý. Jo, vypadají dobře. Naposledy jsem náhodou udělal příliš mnoho věží, takže jsem musel být opatrný.

Vrátil jsem se do jídelny a podal jednu sadu Barralovi. Dal jsem si roládový dort a krabici s kousky šógi do tašky, pak jsem si pod paži zasunul desku šógi.

„Dobře, budu pryč." Vzal jsem si deštník a zamířil ven do zahrady, abych se připravil na použití [brány]. Vždycky bylo lepší se při tom vyhnout stání venku.

Nejlepší místo pro objevení by bylo ... ve stínu přední brány, myslím.

“[Gate].”

 

„Báječný! To je báječný! “

„Všímej si svého chování, Sue. Ale opravdu máš pravdu... Tenhle dort je opravdu vynikající." Sue a vévodkyně Ellen šťastně pozřely mou nabídku roládového dortu. Stálo to za to brát to tak. Vévoda také jedl a zdálo se, že to schvaluje.

„Skutečně závidím lidem z Refletu, kteří jsou schopni tohle jíst každý den. Kdybych jen mohl použít [bránu] jako ty, pak bych si to mohl taky pořád kupovat.“

„Kdybyste chtěl, mohl bych naučit recepty a kuchařské pokyny kuchaře v sídle. Ve skutečnosti to není obchodní tajemství nebo tak něco.“

„Opravdu, Touyo?! Matko, slyšíš to?! Budeme to moci jíst každý den!“ Sue se poněkud pevně opřela o má slova. Promiňte, mladá slečno, ale slint vám uniká z úst.

„Právě teď Sue, ztloustneš, když ho budeš jíst každý den. Necháme to raději na každý druhý den, dobře?" Paní domu si nechala říct, i když jsem si nemyslel, že každý druhý den by byl v porovnání s každým dnem velký rozdíl... Cítil bych se dost provinile, kdyby se Sue úplně vykrmila, až příště přijdu na návštěvu.





„A teď, nazval jsi to shogi, že?"

„To je správně. Je to hra, kterou hrajete mezi dvěma lidmi ... zábavnou formou. Chtěli byste na to jít? “ Postavil jsem svou stranu desky, když si vévoda Alfred prohlédl desku a kousky.

„Otče, nech mě taky hrát!“

„Teď počkej, až budeš na řadě, Půjdu první.“ Vévoda mě zkopíroval a postavil svou stranu desky ... Až na to, že věže a střelci byli na špatných místech.

„Nejprve vás naučím, jak se může každý kus pohybovat. Tento kus je pěšec a označuje běžného pěšáka. Může se pohybovat jen po jednom čtverečku, ale když ho dostanete na soupeřovu stranu desky, pak...“

„Hm, vidím ..." Pomalu, ale jistě, jsem naučil vévodu základní pohybové vzorce každého kusu. Ukázalo se, že se rychle učí. Byl jsem si jistý, že se rychle zlepší s ohledem na jeho rychlé myšlení. Bohužel, netrvalo dlouho a ještě jednou jsem litoval svého činu.


„Ještě jeden zápas! Ještě jedna hra! Potom budeme hotovi!" To samé jsi mi řekl před chvílí, říkal jsem si... Výsledkem bylo, že stejně jako Dolan, i vévoda se zapletl do Shogi. A podruhé, jsem byl nucen hrát několik zápasů Shogi v rychlém sledu. Slunce už dávno zapadlo a Sue dokonce usnula na gauči a čekala na nás.

Znovu jsem přemýšlel o tom, jak málo tento světa má způsob zábavy, a krátce jsem přemýšlel, jestli právě proto se lidé tak rychle hrnou do takových věcí, jako je shogi.

„Je to velmi zajímavá hra. Musím přimět svého bratra, aby to také hrál!“ Bylo pozdě v noci, než jsem byl konečně propuštěn, ale vévoda mě s tím šokujícím prohlášením dál házel do klubíčka. Mohl jsem jen doufat, že se král nezapojí do Shogi. Nebude ignorovat státní politiku, aby vyleštil svou hru shogi, že...?

Oh, déšť konečně přestal.

 

  

1 komentář: