IwS 1 - Mezipříběh 2: Den v hlavním městě 2/3

„Achoo!"

„Máš rýmu?“

To si nemyslím... Jen jsem ucítil ten náhlý chlad v páteři. Mluví někde někdo o mně...? Odpověděl jsem Dolanovi, majiteli Stříbrného měsíce, tím, že jsem mu řekl, že jsem v pořádku.

Byl jsem na den v hlavním městě.

Byl jsem konkrétně nominován na speciální cechovní výpravu, která pomohla majitelům místních obchodů zásobovat se zbožím z hlavního města. Dolan a Barral byli přirozeně přítomní, ale spousta dalších obchodníků přišla také. Důvod, proč požadovali konkrétně mě, byl kvůli mé schopnosti používat kouzlo [brány].

„My opravdu nemáme možnost chodit do hlavního města tak často, víš?“

„A jít tam a zpátky za jediný den je jako splněný sen.“ Barral z Osmi Medvědů a Simon, majitel obchodu s předměty, si spokojeně povídali na předních sedadlech.

Jeli jsme v celkem velkém voze, pravděpodobně největším v celém Refletu. Dávalo to smysl, když jste usoudili, že jsme na cestě vyzvednout spoustu zbraní, potravin a věcí.

Rozhlédl jsem se kolem sebe a všiml jsem si, že všichni kolem mě jednají jako banda neklidných dětí. Co je na světě tak vzrušovalo? Nebylo to jako by to byla jejich první návštěva hlavního města nebo tak něco.

Vůz zastavil před velkým hostincem jen kousek od hlavní silnice. Zřejmě by se o náš vůz na krátkou dobu postarali, kdybychom za něj zaplatili.

Huh? Nechceme jen vzít vůz kolem všech obchodů? Když vystoupili z vozu, každý z obchodníků se rozzářil vzrušením.

„Dobře, pojďme se všichni sejít zpět asi za pět hodin. Zní to dobře?"

„Hm? Nebudeme obcházet obchody jako skupina? Myslím tím, se všemi zavazadly, která budeme muset nést, nebylo by efektivnější pohybovat se jako jednotka...?" Simon, majitel obchodu s předměty, viděl mou překvapenou reakci a tiše se mnou promluvil.

„Ty to nechápeš, viď, Touyo? V hlavním městě jsme už dlouho nebyli. Chceme se na chvilku poflakovat, víš, co tím myslím? Dolan je vdovec a tak. Chápeš, co to znamená, že? Ah, a drž to v tajnosti před Micah, ano?“

Poflakovat se? Vdovec...? Počkejte, to by nemohlo znamenat ...?!

„Máš chuť navštívit také jednu, Touyo? Jestli chceš, můžu tě vzít na to skvělé místo, které znám. Jsou dokonce otevřené během denního světla." Zjistil jsem, že se nevědomky vrtím v očekávání toho, co přijde pak.

„Návštěva ... čeho přesně?"

„Nevěstince.“ Já to věděl! Takže proto jsou všichni až dosud takoví?! Zatímco moje ústa se otvírala a zavírala jako ryba na suchu , Barral se na okamžik zarazil.

„Tak dobře, teď, když je všechno venku, rád bych ti připomněl, abys to před ženami držel v tajnosti! Myslím, že tu část najdeš v tištěné podobě, která je uvedena také na úkolu." To je špinavá hra! Teď už vím, proč jsi nechtěl, abych přivedl Elze nebo některou z dívek! Věděl jsem, že to bylo od vás podezřelé specifikované!

„Dobrá tedy, uvidíme se za pět hodin!“ Všichni se vesele vydali ulicí a vyšli na hlavní ulici. Opravdu tato situace opravňuje doslova k poskakování? Vážně? Simon mě pozval, abych šel s nimi, ale zdvořile jsem odmítl. Chci říct, technicky jsem byl zasnouben s princeznou této země. Nemohl jsem si dovolit dělat něco zbrklého jako navštívit nevěstinec. Nikdy jste nevěděli, kde se královi podřízení mohou dívat ze stínu.

Alespoň to byla výmluva, kterou jsem jim dal. Popravdě, jen jsem neměl odvahu. Ano, byl jsem kuře.

„No, hádám, že mám na zabití pět hodin..." Přál bych si, abych si aspoň mohl vzít Kohaku s sebou. Kohaku asi odpočíval, nebo se spíš zotavoval na mé posteli, v mém pokoji, se dveřmi zavřenými do bezpečí.

Vzhledem k tomu, že se dívky několik posledních dní třely o tygra non-stop, cítil jsem, že den odpočinku je více než zasloužený, abych z tohoto pekelného kraje udělal na okamžik klid.

Rozhodl jsem se, že se projdu po hlavním městě. Na rozdíl od malého městečka Reflet bylo velké hlavní město plné všech různých ras lidí. Byli tam bestie, které jsem předtím viděl, ale kromě nich jsem mohl potkat i lidi s rohy vyrůstajícími z čela a lidi s dlouhýma špičatýma ušima. Poslední jmenovaní... byli pravděpodobně elfové. Předtím jsem je viděl jen ve videohrách, ale viděl jsem všechny možné lidi, jak chodí kolem.

Mismedské království bylo údajně složené převážně z pololidí, s většinou bestií. Vzhledem k tomu, že se s nimi Belfast snažil navázat přátelské vztahy, dávalo smysl, že hlavní město bude vnímat jako přímý výsledek návštěvu více pololidí.

Stále ještě existovalo mnoho zemí, které je celkem urputně diskriminovaly, takže Belfast byl s ohledem na tuto skutečnost mnohem přívětivějším místem.

 „Hrmm... Mám jít vyzvednout prostou výpravu od místního cechu? Stejně se unavím tím, že budu pět hodin chodit kolem...“ Kromě typického lovu příšer a sběru bylinek se zde nacházela spousta dalších neobvyklých úkolů, které si našly cestu do cechu. Od pomoci někomu v pohybu, přes reklamu na obchod, některé z těch podivnějších se týkaly věcí, jako je hledání ztracených koček. Přirozeně odměny za takové úkoly byly poměrně levné, ale obecně byly stejně zaměřeny na začátečníky. Byly to méně úkoly a více práce na částečný úvazek.

Moje kouzlo [hledat] by mohlo pomoci okamžitě najít ztracené kočky. Ne, počkejte, nakonec se to nezdá jako dobrý nápad. Málem jsem zapomněl, že [hledat] skenuje jen velmi malou oblast kolem mě.

Už jednou jsem byl v cechu v hlavním městě. Výprava, kterou jsme tehdy přijali, byla vyhlazením Dullahana, která se nám následně vymkla z rukou.

Šel jsem po hlavní ulici a nakonec se objevila cechovní kancelář. Bylo to mnohem větší než v Refletu ...

K budově byl připevněn bar, který vlastnil a spravoval cech. Zjevně byste tam mohli získat slevy na jídlo a pití jednoduše zobrazením své guildovní karty. Ne že bych někdy tuto funkci použil.

Nakonec je mezi dobrodruhy spousta chuligánů. Nechtěl jsem riskovat, že se zase nechám nachytat nějakými opilými rvačkami, a taky jsem moc netoužil po představě, že se sám opiju. A kdybych chtěl jídlo, pak bych šel jen do běžné restaurace.

Vchod do cechu hlavního města tvořila dvojice dřevěných houpacích dveří jako z nějakého starého zpracovaného západního filmu. Protáhl jsem se jimi jako kovboj do samotného cechu.

Kolem bylo méně lidí, než jsem čekal. Když jsem ale usoudil, že je čas někde kolem desáté dopoledne, dávalo to smysl. Lidé, kteří by přijali každý den dlouhé úkoly, by už byli dávno na cestě a bylo ještě příliš brzy na to, aby se někdo vracel z toho, že právě něco dokončil.

Prozatím jsem šel prozkoumat desku s úkoly. V současné době jsem byl zelená hodnost, což znamená, že jsem mohl stále přijímat pouze úkoly na černé, fialové nebo zelené úrovni.

Většina zelených úkolů byla pro lovce příšer a ty, které stejně nevyžadovaly opustit hlavní město, tak jsem se jich pár vzdal. Mezi fialovými a černými úkoly byla spousta věcí, které se zdály být v poměrně krátkém časovém úseku zvládnutelné.

„Nepřipadá mi, že bych se stal chůvou, takže jeden byl venku... Oprava střechy? Asi něco zvládnu svým kouzlem [modelování], ale... Á …“ Ten, co mě zaujal, byla demolice domu. U manuální práce se mé kouzlo [Boost] rozhodně zdálo, jako by bylo na tento úkol.

Potom [Boost] zůstal aktivní pouze krátkodobě, takže to nemuselo být na úkol ... No, i kdyby tomu tak nebylo, měl jsem vždy k dispozici kouzlo na posílení svalů [Power Rise], tak jsem si byl jistý, že to vyjde samo. Sundal jsem svitek úkolu z tabule a přinesl jej na recepci.


Pracovní místo bylo hned vedle západního obvodu bohatých lidí. Byla to poměrně stará budova a několik mužů se už pustilo do práce na jejím stržení. Když jsem se hlásil na místě u předáka a řekl mu, že jdu z cechu, dal mi pokyn, abych šel a odvezl všechno harampádí ze skladiště, které se nachází v rohu panství.

Zřejmě samotné základy hlavní budovy se za ta léta prohnuly, takže musela být z bezpečnostních důvodů stržena, ale kůlna, která byla použita jako skladiště, byla ještě dost použitelná, pokud by ji trochu opravili.

Vypadalo to, že majitel místa zemřel, a všechno v kůlně mělo být stejně zlikvidováno, takže jsem s ničím z toho nemusel manipulovat opatrně, protože to bylo opravdu nevyžádané. Kdybych jen rychle dokončil svou práci ... měl jsem ještě čas, takže jsem se rozhodl jít na to o něco klidnějším tempem.

„Člověče, tady to smrdí plísní.“ kapesník jsem použil jako provizorní prachovou masku a pustil se do odstraňování veškerého harampádí z budovy, počínaje věcmi nejblíže ke dveřím.

Stará komoda, rozbitý stůl, nástěnné hodiny bez ručiček, pánev s obrovskou dírou v ní, postel se zlomenýma nohama, panenka bez paží, oštípané šálky ... opravdu to všechno bylo snůška zbytečného haraburdí.

Až na ten meč támhle! ... Nebo tak jsem si myslel, dokud jsem ho neodstranil z pochvy, abych zjistil, že čepel je zlomená. Nevím, co jsem očekával.

Také jsem našel štít, ale v něm byla velká trhlina. Byly tam i obleky z pancéřové zbroje, ale byly na několika místech ohnuty z tvaru a už se nedaly nosit. Bitevní sekera byla stále v poměrně dobrém stavu, ale byla tak rezavá, že už pravděpodobně nestojí za moc.

Celá bouda byla právě použita jako skladiště pro spoustu starého odpadu. Nezvyklým množstvím toho však byly zbraně a brnění. Krátce jsem přemýšlel, jestli bývalý majitel panství byl rytířem nebo něčím podobným. Pak by opět jediný rytíř opravdu potřeboval tolik různých typů zbraní a brnění? Možná by to dávalo smysl, kdyby byl nějaký sběratel, ale proč by tedy byly v kůlně na haraburdí...?

Clang. (zvonění)

„Hm?" Slyšel jsem právě teď něco...? Stále jsem slyšel, jak se venku odehrávají demoliční práce, ale mohl jsem přísahat, že jsem slyšel zvuk přicházející z vnitřku boudy. Rozhlédl jsem se a pozorně naslouchal ...

... Nic. Musela to být moje představivost. Vrátil jsem se do práce. Otočil jsem se a strhl ze zrcadla látku a odraz jasně ukazoval pohled na sekeru, mířící přímo k mým zádům, kterou držela postava v plné zbroji.

„Ah...?!“ Podařilo se mi vyhnout sekyře, když se s takovou silou sesypala dolů, že roztříštila dřevěnou podlahu u nohou postavy na třísky. Svatý hovno...! To bylo moc blízko. Viděl jsem jakousi černou mlhu, která unikala mezi mezerami v brnění. To nebyl ten samý neživý oblek brnění jako před vteřinou.

S ostrým brusným vrzáním se brnění otočilo tváří v tvář. Uh-oh, cítil jsem, že se naše pohledy právě teď potkaly...

„Whoa-hoh ?!" Otáčením těla, abych se vyhnul druhému útoku sekery, jsem se v panice vrhl ven z boudy.

Pancéřování se za mnou rozběhlo s hlučným, cinkáním, otáčející sekerou, jako by se zmítalo v šílenství zuřivého vzteku.

„C-Co to sakra je ?!"

„M-monstrum ?!"

„Děláš si legraci? Je to vážně ... Žijící brnění ?!“ Demoliční posádka viděla, jak mě pronásleduje brnění a vypustili vyděšené výkřiky.

1 komentář: