IwS 2 - Kapitola 1: Každodenní život 1/7

Kapitola I: Každodenní život I

       

Uplynulo několik dní a jakmile byl Kohaku konečně osvobozen od mazlíčka, tygr najednou řekl, že chce trochu prozkoumat město. Rozhodl jsem se, že se také přidám.

Opustili jsme hostinec a šli po hlavní ulici. Jakmile jsme vyšli ven, rozhodli jsme se jít na tržiště, protože tam byla vždy spousta různých druhů lidí.

Tržiště mělo vždycky hromadu stánků a rohoží, kde se prodávalo všechno možné, od jídla a drobností až po oblečení nebo starožitnosti. Vešli jsme do davu, když jsem nechal oči bloudit od stánku ke stánku a nečinně hledal nějaké dobré zboží.

«Je to tady opravdu hodně přeplněné.»

„No, jsme v centru města. Když hledáš něco levného, je to obvykle místo, kam všichni přicházejí.“ » Kohaku a já jsme byli schopni hovořit, aniž by to ostatní lidé slyšeli. Vyvolávač byl mentálně spojen se svojí vyvolanou šelmou a jako takoví jsme mohli komunikovat své myšlenky prostřednictvím něčeho podobného telepatii. Byl jsem velmi rád, že jsem se to dozvěděl, protože kdyby mě lidé přistihli, jak mluvím s tygrem uprostřed ulice, asi by si mysleli, že jsem přišel o rozum.

I když Kohaku měl podobu mláděte, tygr byl stále tygr, a tygři obvykle vynikli, když byli na veřejnosti. To znamená, že nejvíc, co se kdy skutečně stalo, byli lidé, kteří se dívali z dálky, jako by právě míjeli nějaké lidi, kteří natáčeli scénu pro film nebo tak něco. Nikdo nikdy na ten pohled nereagoval a sem tam se objeví nějaké děti nebo dívky a poplácají Kohaku po hlavě.

Rozhodli jsme se, že Kohaku by měl mít podobu mláděte, když jsou kolem další lidé. Z tohoto důvodu Kohaku někdy při mazlení vydával vrnivé zvuky, k velké radosti všech přítomných dívek, což vedlo k dalšímu mazlivému mučení. Právě když jsem konečně osvobodil svého tygra od ženských věznitelů naší vlastní skupiny, musel chudák Kohaku snášet ještě další útoky ze všech stran. Při sledování toho pohledu jsem se cítil špatně i já...

To znamená, že kolem bylo opravdu hodně lidí. Musel jsem se ujistit, že se od Kohaku neodloučím. I když jsme mohli použít naši telepatii, abychom se za chvíli našli, pořád by bylo lepší, kdyby na to nemuselo dojít.

I když bychom se asi stejně nerozešli, rozhodl jsem se, že zvednu Kohaku a ponesu s sebou malého chlupáče. Nechtěl jsem, aby se ta chudinka náhodou nakopla, když se proplétá v obrovském davu. Kohaku se nejprve snažil vzdorovat, ale nakonec se uklidnil a odpočinul si v mém náručí.

Když jsme šli, Kohaku se náhle podíval doprava, jako by si někoho všiml.

« Můj pane, není to támhle Yae?»

«Hm?» srovnal jsem svůj zrak s Kohaku a našel Yae, jak se krčí a snaží se rozveselit čtyřletou dívku, která před ní vzlykala. Byly na konci ulice, mimo cestu a shon davu.

„Hej Yae, co se děje?“

„Touya-dono? A Kohaku taky?" Zdálo se, že se Yae ulevilo, že nás vidí. Bylo vzácné, vidět ji dělat takový výraz. Zajímalo by mě, co se tady děje...

„Kdo je ta dívka?“

„Nejsem si úplně jistá, ale vypadá to, že je ztracená.“ Ztracené dítě, co... Nepřekvapilo mě to, když jsem uvážil velikost davu. Prohlížel jsem dav zleva doprava a najednou jsem měl pocit, že najít rodiče té dívky se může ukázat jako docela velká výzva.

„Promiň, jak se jmenuješ?"

„Waah ... mami ... chci moji mamu ... aaah ..." To není dobré. Byla tak rozrušená, že mi ani nemohla říct své jméno. Musel jsem ji uklidnit, pokud jsem od ní chtěl něco zjistit.

„Zkusila jsem ji požádat o její jméno a osobní údaje, ale moje pokusy nepřinesly žádné ovoce, vůbec žádné." Yae se zamračila, když promluvila. Musím ji nějak donutit mluvit.

Zvedl jsem Kohaku v ruce a držel tygří mládě před plačící holčičkou. Dívka byla na okamžik vyděšená, ale její výraz se rychle znovu vrátil do toho na pokraji slz. Přenesl jsem Kohaku mentální rozkaz.

„Jak se jmenuješ, dítě?" Kohaku začal mluvit s malou dívkou. Dívka, která do té doby nedělala nic jiného, než že plakala, se náhle zastavila při pohledu na mluvící tygří mládě. Zamrkala a několikrát si promnula oči, jako by se snažila ujistit, že nesní.

„Jak se jmenuješ?"

„...L-Lim...”

„Aha. Takže se jmenuješ Lim.“ Holčička polkla a přikývla. Dobře, plán na rozptýlení pomocí Kohaku byl úspěšný. Docela dost by byl každý úplně zaskočený, kdyby přímo před nimi začalo mluvit bílé tygří mládě. Dále začne pátrání.

„Vyhledat [Search]: Limina rodina.“ Použil jsem [vyhledání], což bylo jedno z mých nejužitečnějších nulových kouzel. Bylo schopné najít cokoliv, co jsem specifikoval, ale jen v okruhu padesáti metrů... a tohle byl jeden z okamžiků, kdy mě to zklamalo. To znamenalo, že rodiče dívky nebyli nikde poblíž.

„Našel jsi tedy něco?"

„Ani náhodou. Není tu stopa. Všechno, co jsem se dozvěděl bylo, že nejsou nikde v okruhu padesáti metrů odtud.“ Hm, co dělat ... Vždy jsem mohl chodit s aktivovaným [Search] a doufat, že se dostanou do vzdálenosti 50 metrů od nich ... Člověče, krátký dosah této věci je super nepohodlný ...

Oh ... existuje myšlenka. Nebyl bych schopen zjistit, jestli byl někdo na první pohled členem Liminy rodiny. Možná proto moje kouzlo [Search] nereagovalo. Skutečnost, že jsem nemohl říct, zda tam něco prostě nebylo, nebo jestli kouzlo na to jednoduše nereagovalo, byl další z nedostatků tohoto kouzla. Prostě jsem nemohl pochopit, jaké standardy používá.

Tenkrát jsem našel jed pomocí mého [vyhledávacího] kouzla, ale nemyslím si, že bych ho dokázal na první pohled identifikovat jako jed, ale kdybych něco z toho požil, byl bych schopen okamžitě říct, že jsem byl otráven. Proč to způsobilo, že to reagovalo? Tenkrát jsem šel hledat i vanilku, poznal jsem, že je to to, co hledám, protože to vonělo jako vanilka... Prostě jsem nedokázal odhalit žádný vzorec.

Když o tom přemýšlím ve velmi drsném smyslu, mohl bych se zeptat dotyčné osoby, jestli to byla ta, kterou jsem se snažil najít pomocí [vyhledat], a oni by mi mohly lhát, což znamená, že bych je nepoznal. Možná proto to nefungovalo ...

Rozhodl jsem se, že potřebuji další informace, a tak jsem znovu pokynul Kohaku.

„S kým jsi sem přišla?"

„...Mojí maminkou."

„Jaké barevné oblečení měla tvoje matka... ehm, tvoje maminka?“

„Hm ... byly zelené." Díky Kohaku jsme od dívky dostali spoustu informací. Limina matka měla dlouhé, světle hnědé vlasy, měla na sobě zelené šaty a stříbrný náramek, měla modré oči a byla docela hubená. Měl jsem dost informací, abych si mohl vytvořit nejasný obraz ve své mysli. Teď, kdybych viděl někoho, kdo by odpovídal popisu, asi bych si myslel: „Tato osoba by mohla být Limina matka,“ nebo něco podobného. Zkusil jsem to kouzlo ještě jednou.

„Vyhledat [Search]: Limina matka.“ ... Ale nebyly tam žádné zásahy. Moje snaha byla marná.

„Třeba to tentokrát vyšlo?“ zavrtěl jsem hlavou v odpověď. Zdálo se, že problém je skutečně beznadějně krátký dosah kouzla. Bylo by nesmírně užitečné, kdyby to byla velikost řekněme mapové aplikace, která se objevila na obrazovce mého smartphonu. Existoval někdo, kdo by pro mě mohl vytvořit aplikaci vyhledat [Search]?

... Počkejte chvíli.

Moje aplikace mapy a moje [vyhledávací] kouzlo ... Mám to zkusit? No ... stojí to alespoň za pokus. Vytáhl jsem svůj smartphone z kapsy.

„[Enchant]: [Search].“ Pokusil jsem se do svého telefonu vložit kouzlo [vyhledat] pomocí [okouzlení]. Drobné světlo mi opustilo koneček prstu a vytékalo na obrazovku mého smartphonu. Jediný způsob, jak zjistit, jestli to funguje ... Otevřel jsem svoji mapu a zaměřil ji na okolí poblíž sebe se středem. Oddálil jsem se, aby mapa pokrývala nejen tržiště, ale i celý Reflet, a poté do vyhledávacího pole zadal slova “Limina matka“. Na obrazovce se objevila jedna šipka naznačující, že se tam nachází můj cíl.

„Páni, ve skutečnosti to fungovalo!" Lim, která se mazlila s Kohaku, při mém náhlém výbuchu trochu odskočila, ale nezdálo se mi, že bych ji vyděsil k slzám, což bylo dobré.

Vstal jsem a lehce poplácal Lim po hlavě.

„Pojďme za maminkou, jo?“ Vyrazili jsme na místo, na které ukázala mapa.

 

„Mamiiiiiii!“

„Lim!" Cítil jsem nepopsatelný pocit úlevy, když jsem viděl malou holčičku, která se po několika hodinách ztracení znovu shledala s matkou. Našli jsme Liminu matku na městské strážní stanici. Myslel jsem, že to bylo jako policejní box. Což, upřímně ... znamenalo, že by to celé skončilo, kdybychom se rozhodli vzít tu dívku do městské strážnice a vysvětlili jim, že je ztracená. Trvalo to déle, než by muselo, ale podařilo se mi z toho získat docela užitečnou maličkost.

Yae a já jsme lehce sklonili hlavu, když jsme viděli matku a dceru. Lim šťastně mávala rukou, když odcházely.

„Hej, Yae, chci si něco vyzkoušet. Můžeš si se mnou na chvilku hrát?“

„Hm...? Vůbec mi to nevadí, ale co by to mohlo být...?" Vzal jsem Yae do Aeriny kavárny, Parent, a pak jí položil řadu otázek, zatímco jsme zadávali objednávku.

Otázky se týkaly Yaenina domu. Požádal jsem ji, aby mi co nejpodrobněji popsala všechno o jeho vzhledu zevnějšku, rozvržení místností, jak bylo postaveno rodinné dojo. Také jsem se dozvěděl, že mají za domácího mazlíčka psa, že v jejich zahradě jsou sakury a dokonce i škrábance na dřevěném sloupku, kde Yae porovnávala svojí výšku se svým starším bratrem.

Po odvození toho, co jsem si myslel, že bude dostatek informací, jsem spustil svoji mapu v aplikaci a vložil kouzlo [vyhledat], plně soustředěn na Yaenin dům. Jako odpověď se objevila malá šipka směřující na daleký východ kontinentu, na konkrétním místě v Eashenu.

Přiblížil jsem, kam směřovala šipka. Oedo, v Eashenu. Někde na východ od této oblasti ... Místo zvané Hashiba.

„Dobře, Yae, řekni mi, jestli mám pravdu nebo ne. Je váš dům v místě zvaném Hashiba na východě Oeda? Někde se svatyní poblíž.“

„To je naprosto správné, to je, ale ... musím se zeptat, jak bys toho mohl tolik vědět?" Yae se na mě překvapeně podívala a já jsem zjistil, že experiment byl úspěšný. Získal jsem vyhledávač, který fungoval s globálním rozsahem. A konečně, užitečnější aplikaci tohoto kouzla.

Nikdy předtím se mi nepodařilo najít na mapě lidi nebo zvířata nebo podobně, ale moje aplikace mapy byla vylepšena o zbrusu novou funkci. Přesto jsem ještě potřeboval vědět docela hodně o tom, co jsem hledal, abych výsledky zúžil s jakoukoliv mírou přesnosti.

Když jsem to všechno vysvětlil Yae, zeptala se mě, jestli to můžu vyzkoušet tím, že budu hledat jejího bratra. Ptal jsem se na několik otázek ohledně jejího bratra a dozvěděl se, že má na tváři zvláštní jizvu, což výsledky dost zjednodušilo.

„Vypadá to, že je v doju. Hodně se tam pohybuje, takže by mohl být uprostřed zápasu.“

„To zní jako bratr.“ Podal jsem Yae chytrý telefon, aby lépe viděla na obrazovku, a ona se usmála, když se dívala na šipku, která byla jejím bratrem.

„Můj bratr je ze své podstaty docela jemný člověk, ale když drží meč, stává se z něj úplně někdo jiný. Je natolik zaujatý šermem, že občas úplně zapomněl vůbec něco jíst.“ Yae o svém bratrovi mluvila docela šťastně. Po celou dobu se dál dívala na jeho šipku na obrazovce s pohledem, který říkal, že ho chce znovu vidět.

„Vypadá to, že jsi si opravdu blízká se svým velkém bratrem, co?“

„... Vlastně to tak může být. Miluji svého silného, laskavého, dobrotivého staršího bratra." Dokonce i podle toho, jak mluvila, jsem poznal, že k němu Yae musela mít velmi blízko.

„Když si na to vzpomenu, trochu se podobáš mému staršímu bratrovi, Touya-dono. Například tvůj jemný přístup a laskavá povaha.“

„Je to čest být srovnáván s velkým bratrem, kterého tolik miluješ." Pokrčil jsem rameny a napil se vody. Moje šermířství rozhodně nijak nebylo na úrovni Yaenina velkého bratra, takže to muselo jen znamenat, že mám podobnou osobnost jako on.

„To je pravda. Jsi velmi podobný mému staršímu bratrovi, kterého tak miluji... moc...? Yae přestala uprostřed věty. Zvedla tvář od obrazovky smartphonu a podívala se mi do očí. Tvář jí v mžiku zrudla jako řepa a najednou byla celá rozrušená.

„Já – tak to není, že ne?! Chtěla jsem jen říct, že Touya-dono se podobá mému staršímu bratrovi, ne že bych tě milovala jako svého staršího bratra, ale to neznamená, že tě nesnáším, to ne, jen to, umm... ano, správně! Můj starší bratr je rodina a já ho miluju jako rodinu! Je to rodinný druh lásky... milovat... N-Ne v tomto smyslu, samozřejmě, vůbec ne! Rozumíš, samozřejmě, že?!“ Yae náhle vychrlila cosi, co připomínalo lidský jazyk, ale já jsem nedokázal udělat hlavu ani patu z toho, co říkala. Prostě jsem si myslel, že je hezké, že takhle miluje svého velkého bratra.

„Díky, že jste počkali. Přinesl jsem vaši objednávku!“ Někdo přinesl velký podnos pokrytý velkým množstvím lehkých potravin, z nichž většinu si objednala Yae, a položil ho před nás. Yae, s tváří stále ještě jasně rudou, začala beze slova žvýkat občerstvení před námi. Opravdu prošla jídlem v úžasném tempu...

Došlo mi, že se asi jen stydí, když zjistila, že někomu jinému přiznává, že svého velkého bratra velmi miluje. Rozhodl jsem se však, že si své vzbuzující podezření ohledně jejího bratrského komplexu nechám pro sebe, abych ji ušetřil dalších rozpaků.

  

2 komentáře: