HRH 2 - Extra příběh : Příběh jisté skupiny dobrodruhů 2 1/3

Extra příběh: Příběh jisté skupiny dobrodruhů 2


Stalo se to pár dní před ultimátem pro tři vévody.

Byl jsem s Hakuyou v temné místnosti a probíral se velkou mapou této země, která byla rozprostřena po stole. Na různých místech mapy stáli pěšáci různých velikostí, všichni ve tvaru obrácených „T“.

V bodě představujícím královské hlavní město, Parnam, byl velký pěšák a středně velký pěšák. V centrálním městě Carminského vévodství, Randelu, byli čtyři velcí pěšáci. V centrálním městě vévodství Vargas, Městě Červeného Draka, byl jediný pěšák, který byl menší než ostatní. Tito pěšci ve tvaru T představovali síly umístěné v každé lokalitě.

Hakuya používal dlouhý klacek, aby vysvětlil všechny pěšáky.

„Velcí pěšci představují sílu 10 000, střední sílu 5 000 a malí sílu 100. Jinými slovy, počet vojáků, které můžete mobilizovat, je 15 000, zatímco vévoda Carmine jich shromáždil kolem 40 000.  Bylo tam mnoho dezertérů z armády, například Glaive Magna, ale zdá se, že své ztráty vyrovnali osobními jednotkami šlechticů, kteří byli zapojeni do korupce.”

„Takže žádná změna číselných hodnot, co?“ řekl jsem.

„Správně. Navíc podle informací, které jsme obdrželi od vévodkyně Walterové, vévoda Vargas udělal to, co deklaroval. Letectvo nepovolal. Zdá se, že má v úmyslu jít do bitvy jen se stovkou svých vlastních vojáků.”

„Hm... Přesto, pokud jsou to Castorovi vojáci, jsou to všichni wyvernští jezdci, že?“ Zvedl jsem jednoho ze středně velkých pěšáků vedle mapy a nahradil jím malého pěšáka ve Městě Rudého Draka. „Slyšel jsem, že jediný wyvernský rytíř zvládne práci 500 vojáků z armády. Pokud se díváme na srovnávací sílu, měli bychom je považovat za ekvivalent 5 000 našich vojáků. I kdyby jich bylo jen 100, nemůžeme si dovolit podceňovat jejich sílu.”

„Děsí mě vaše bystré pozorovací schopnosti.“ Hakuya se uctivě uklonil. Dělal z toho velkou vědu, ale věděl jsem, že mi asi jen lichotí.

„Prosím, přestaň. Nemám radost z toho, že mohu poukázat na to, jak špatná je pro nás situace.”

„Asi ne,“ řekl. „Zdá se, že situace se stále zhoršuje...”

S těmito slovy, Hakuya umístil tři velké pěšáky na jihozápadní hranici s knížectvím Amidonia. Tito tři velcí pěšci představovali síly Amidonie, které se chystaly napadnout tuto zemi.

„Vojska knížectví Amidonia jsou připravena postupovat údolími pohoří Ursula k invazi,“ řekl.

„Celkový počet jejich lidí byl asi 50 tisíc, že?“ zeptal jsem se.

Amidonské knížectví bylo jen z poloviny tak mocným národem jako Elfriedenské království. Díky tomu mohli udržet jen polovinu stálé armády. K tomu všemu Amidonské knížectví sdílelo hranice se třemi dalšími zeměmi kromě nás, takže museli opustit část vojska, aby se jim mohli bránit.

„Vzhledem k jejich okolnostem, 30 000 je hodně na poslání,“ řekl jsem.

„Vidíte, jak vážně to Gaius myslí, předpokládám,“ odpověděl. „Je připraven vyhrát nebo při tom zemřít.”

„To pro nás bude znamenat jen problémy,“ povzdechl jsem si. „...Co bude knížectví odtud dělat?”

„Nejspíš mají v úmyslu obsadit jihozápadní město Altomura,“ odpověděl.

„Jakmile Altomura padne, smetou veškerou opozici z okolí a přesunou se, aby zabezpečili oblast produkující obilí. Jakmile budou mít de facto kontrolu nad touto oblastí, předpokládám, že to prohlásí za součást svého území.”

„Navzdory svému odhodlání toho moc nedělá,“ řekl jsem.

„S lidskými silami, které Amidonia má, věřím, že tohle je to nejlepší, čeho mohou dosáhnout.“ odpověděl Hakuya. „Jestli se vám příliš vymknou z rukou, šlechtici, kteří k vašemu konfliktu s vévodou Carminem přistupují vyčkávacím způsobem, se k vám přece jen pravděpodobně shromáždí.”

„Aha... Jaká je síla našich pohraničních obranných sil?“ zeptal jsem se.

Hakuya přesunul středně velkého pěšáka, který byl v Parnamu, na jihozápadní hranici. „Od Zakázané armády jsem jich do oblasti u hranic vyslali už pět tisíc.”

„Posíláme pozemní sílu 5000, aby čelila síle 30.000, která bude mít i letectvo, hm...“ zamumlal jsem.

Byli v přesile více než šest ku jedné. Věděl jsem, že tomu tak bude, ale.... Z těch čísel jsem neměl dobrý pocit.

„...Jak dlouho to vydrží?“ zeptal jsem se.

„I kdyby se zavřeli v pevnosti u hranic, udělali by dobře, kdyby vydrželi den,“ odpověděl. „Záměrem je jen získat čas, takže velitel dostal rozkaz nebýt lehkomyslný a provést zinscenovaný ústup.”

„To se snadněji řekne, než udělá.... Ale může to zvládnout, asi jo. Ale I kdybychom předpokládali, že vojákům tohle všechno nevadí... co plánuješ udělat s lidmi žijícími v této oblasti?“ Obrátil jsem drsný pohled k Hakuyovi.

Pokud neočekávají přepadení, armády se vyhnou strmým svahům a budou postupovat podél cest napříč rovinatou pevninou. Tyto cesty viděly každodenní příchod a odchod lidí a lidé se u nich shromažďovali, aby vytvořili města a vesnice. Na místech podél trasy, kterou budou postupovat vojska knížectví, aby se dostali do Altomury, budou města a vesnice.

„Nemáme moc času, než armády knížectví udeří,“ dodal jsem. „Měli bychom vydat královský rozkaz, abychom je povzbudili k evakuaci?”

Když jsem se na to ptal, Hakuya mlčky zavrtěl hlavou. „Prosím, zdržte se toho. Pokud ukážeme, že jsme si vědomi záměrů knížectví, jejich armády budou v pohotovosti.

Mohlo by nás to připravit na nic.”

„...Chceš mi říct, abych je opustil?”

„Myslím, že nemáme jinou možnost,“ řekl Hakuya pevně a ani na okamžik neodtrhl oči od mého pohledu. „Teď, když jste se rozhodl bojovat, pane, musíte si být vědom, že to znamená, že bude prolita krev vašeho lidu. Jako král musíte někdy polykat slzy a být připraven přinášet oběti, abyste zachránil větší počet lidí.”

Hakuya to řekl s vážným výrazem ve tváři. Možná to znělo chladně, ale bral na sebe, že řekne věci, o kterých věděl, že by mě bolely, kdybych je slyšel. Abych nemohl utéct od těchto rozhodnutí.

„...Jo,“ řekl jsem. „Chápu, co říkáš. To je asi ten zaručenější a bezpečnější způsob. Ale... je to opravdu jediná možnost?”

Neřekl nic.

„Při této příležitosti mi nevadí, když je metoda trochu hrubá, nebo nebezpečná,“ dodal jsem.

S blížící se válkou, tam bude nějaký počet lidí obětovaných bez ohledu na to, co jsem udělal. Ale i tak, pokud jsem nepracoval na snížení těchto čísel na absolutní minimum, nebylo to bezpečné, bylo to nedbalostní.

„Vezmu si všechno, co máš,“ řekl jsem napjatým hlasem. „Můžeme něco udělat?”

Hakuya se na chvíli odmlčel a přemýšlel. Pak... si povzdechl a podrážděně pokrčil rameny. „A to jsem si myslel, že se poslední dobou chováte docela královsky, pane.”

„Mám před sebou ještě dlouhou cestu, když nechám soucit, aby mě přemohl, je to tak?“ zeptal jsem se.

„Jestli jste si toho vědom, pak velmi dobře. Dobrý bože... Zdá se, že nemám na výběr.”

Přes všechny jeho stížnosti to bylo nejblíž úsměvu na Hakuyově tváři za poslední dobu. Zdálo se, že i Hakuya má jisté výhrady k tomu, abychom lidi podél silnice nechali jejich osudům.

„Mám jeden nápad,“ řekl. „Nicméně je to dosti drsná metoda...”

Plán, který navrhl, byl rozhodně velmi hrubý. Pro lidi podél silnice to byla určitě pořádná otrava. Přesto... bylo to mnohem lepší, než je opustit.

„Pojďme s tímto plánem,“ řekl jsem. „Máme málo času. Okamžitě se spoj s cechem dobrodruhů.”

„Podle vaší vůle."

 

4 komentáře: