HRH 2 - Kapitola 8: Vyhlášení války 2/4

Wyverny Zakázané armádní převážející gondolu na královské výlety do zahraničí (známé také jako „posezení wyvernů“) byly čtyři wyverny, které vezly gondolu, která byla stejně luxusní jako limuzína. Sloužili v podobné roli jako vzducholoď.

Byl to jeden z těch čtyř wyvernů, které jsem půjčil Ponchovi, když šel sbírat ingredience.

Vnitřek gondoly byl prostorný a luxusně zařízený. Když byly peníze na začátku napjaté, uvažoval jsem, že bych sundal všechna vyznamenání a prodal je, ale Marx, který byl v té době předsedou vlády, mě prosil, „Ty slouží vnějšímu světu jako tvář našeho království. Prosím, neprodávejte je!“ Takže jsem se té myšlenky vzdal.

Byl jsem uvnitř gondoly a právě jsem dokončil vyhlášení války Amidonskému knížectví.

Drahokam pro hlasové vysílání klenotu tam stál přímo přede mnou. I když byla gondola prostorná, měli jsme pořád ještě značné potíže s tím, abychom do ní drahokam naložili. Protože drahokam byl právě tak velký, že by pronikl střechou, museli jsme nahoře vyříznout otvor a spustit ho dovnitř.

Kvůli tomu teď, když jsme letěli, do gondoly foukal vítr a udělal ji velmi studenou. Jen jsem doufal, že se moje roztřesené nohy nedostanou do vysílání během vyhlášení války…

„Odvedl jsi dobrou práci, Soumo,“ řekla Liscia. „No tak, pojď sem.”

Teď, když jsem přestal odolávat zimě dost dlouho na to, abych vyhlásil válku, Liscia otevřela přikrývku, kterou kolem sebe svinula, a pustila mě dovnitř.

Dva lidé zabalení do jedné deky. Oh, jak teplé. Konečně jsem měl pocit, že si můžu trochu odpočinout. Ještě nikdy jsem nebyl tak vděčný za teplo jiného člověka.

„Ach, to bylo tak chladné,“ zasténal jsem. „Kdybych věděl, že bude taková zima, myslím, že bych raději jel po zemi.”

„Kdybys ten drahokam naložil do nějakého jiného vozidla, kočár tažený koňmi by ho nepřevezl,“ řekla Liscia. „A kdybys ho převážel rhinosaurem, nedostal bys místo toho nevolnost z pohybu?”

„...Oba jsou stejně špatní, co,“ zamumlal jsem.

Jel jsem s nosorožci, když jsme šli poskytnout pomoc vesnici temných elfů. Byla to všechno, jen ne hladká jízda.

Hal a ostatní se pravděpodobně pohybují s nimi, myslel jsem. Musím rychle najít způsob, jak ten zážitek vylepšit. Mohli by stávkovat, kdybych to neudělal.

Jak jsem tam tak seděl a unaveně přemýšlel o takových věcech...

„H-Hmph... Trocha takového mrazení... nic neznamená...“ Carla se posadila naproti nám a snažila se postavit silnou tvář, i když se třásla.

Ta dívka, kterou jsem s sebou vzal jako rukojmí proti letectvu, měla možná na sobě brnění, ale neměla deku, která by ji chránila před zimou. Nabídl jsem jí, že jí jednu půjčím, ale ona to odmítla a snažila se chovat tvrdě.

Myslel jsem, že bude v pohodě, když je dragonewt, ale... když o tom tak přemýšlím, jsou to plazi, ne?

„Mají dragonewti problém přizpůsobit se chladu jako ještěrky?“ zeptal jsem se.

„Neházej nás do jednoho pytle s ještěrkami!“ zvolala. „Ano, je to pravda, máme potíže se zimou, ale...”

„Ale ve vojenském letectvu musíte létat v dosti vysokých výškách, ne?“ zeptal jsem se. „Není ti zima, když to děláš?“

„...Přijímáme vhodná opatření na ochranu před zimou,“ řekla.

„Aha, jo, předpokládám, že budete muset.”

Takový chlad musel být pro letectvo každodenní záležitostí, takže museli mít prostředky, jak se s tím vypořádat.

Když jsem přes ni dal náhradní deku, Carla nemotorně „...Hmm,“ a omotala si ji kolem sebe, když popotahovala.

Tehdy…

„Upřímně... Jak můžeš říci, „Položil jsi ruku na můj dům a já se postarám, abys za to zaplatil?“ vybuchla. „Byli jste to vy, kdo sváděl síly Amidonie k útoku, že ano, ty potvoro... Chci říct, Vaše Veličenstvo.“ Carla se otočila a odvrátila zrak.

„...Všimla sis toho, co?”

„Teď, když znám celý obraz, nebylo to těžké,“ řekla. „Využili jste nepokojů uvnitř země k tomu, abyste sem nalákali Amidoniany, a teď na ně udeříte, že? Jel v tom vévoda Carmine taky?”

„...Asi by se dalo říct, že máš napůl pravdu,“ řekl jsem. „To, co Georg udělal, udělal zcela z vlastní iniciativy. Cílem podrobení, které jsme s Hakuyou plánovali, bylo od samého začátku knížectví Amidonia.”

Při vyšetřování korupce šlechticů, jsem se dozvěděl, že v království je nemalý počet šlechticů, kteří pracují pro knížectví Amidonia. Ať už to byly rodinné vazby, úplatkářství nebo nelegální odklon dodávek, jejich spojení mělo mnoho podob, ale existence těchto šlechticů byla pro tuto zemi extrémně nebezpečná. Například, kdyby Amidonie vtrhla do země tak, jak je teď, a kdyby se vzbouřili po celé zemi, mohla by to být smrtelná rána.

Kvůli tomu jsme Hakuya a já přemýšleli, jak vyřešit podstatu tohoto problému. A od „kořenu,” samozřejmě, jsem myslel samotné knížectví Amidonia.

„Knížectví Amidonia je stálou hrozbou pro tuto zemi,“ řekl jsem. „Kdybychom je nechali napospas osudu, nepochyboval jsem, že budou pokračovat v rozdmýchávání vzpoury. Kdyby se to stalo, bylo by zraněno mnohem víc lidí. Proto jsme s Hakuyou plánovali využít této příležitosti, abychom jim uštědřili drtivou porážku a zbavili je vlivu. K tomu jsme používali padělané dopisy, kromě jiných metod, abychom je nalákali do pasti, ale...”

Tam jsem se na chvíli zastavil a poškrábal se na hlavě.

„V podstatě ve stejnou dobu, Georg přišel se zcela samostatným plánem,“ řekl jsem. „Tím, že proti mně záměrně zaujal vzpurný postoj, shromáždil kolem sebe zkorumpované šlechtice. Pak plánoval zahájit povstání a prohrát, aby byli všichni zajati spolu s ním. To byl jeho plán, víš.”

„Vy... jste o tom taky nebyli informováni, že?“ Carla se zeptala a oči se jí při tom rozšířily.

Tiše jsem v odpověď přikývl.

Liscia se podívala dolů a vypadala, že ji to bolí.

„O Georgově plánu jsme se dozvěděli mnohem později,“ řekl jsem. „Když věci pokročily tak daleko, že se nikdo nemohl stáhnout. Musel si myslet, že ho zastavíme, když nám ten plán odhalí. Vlastně, kdyby mi to řekli od začátku, myslím, že bych to udělal. Takový... sebeobětující se plán... Nechtěl bych to přijmout.”

„Aha. Svým způsobem to, co řekl můj otec, bylo správné,“ zamumlala Carla a ramena jí poklesla.

„Co říkal Castor?“ zeptal jsem se.

„Den před tím, než jste dal ultimátum, můj otec něco řekl. „Prostě si neumím představit, že by vévodu Carmine doháněly k šílenství ambice.“

Když o tom tak přemýšlím.... Castor něco takového řekl, když jsem mu dal ultimátum. Řekl, „Neumím si představit, že by se ti vévoda Carmine postavil na odpor bez dobrého důvodu”.

...Měl pravdu. Na tom, co řekl, nebylo nic špatného. Castor měl sklony k ukvapeným rozhodnutím, ale možná instinktivně pochopil pravou podstatu situace.

„Proč...?“ Carla se po chvíli ticha lítostivě zeptala a stále odvracela oči. „Proč to neřekl mému otci předem? Kdyby to jen udělal ...”

„...Čím více lidí zná tajemství, tím větší je riziko, že plán prosákne ven,“ vysvětlil jsem jí. „To si nemohl dovolit. To a kdyby Castor věděl, určitě by se ho pokusil zastavit, že?”

„To je...“ Carla zmlkla.

Pevně jsem zaťal pěsti pod dekou. „Už jsme strávili spoustu času, včetně Georgova života, abychom ten plán uskutečnili,“ řekl jsem. „Teď, když se nemůžeme vrátit, musíme zajistit, aby se to podařilo. Pokud to neuděláme, utratíme to všechno zbytečně. Proto jsem doufal, že se Castor rozhodne stát na naší straně z vlastní vůle. Excel a já jsme se ho o tom snažili přesvědčit. A přesto... Castor řekl, že pro své přátelství zemře, a pak se přidal na stranu George.”

Zklamaně jsem zaskřípal zuby. Proč to šlo tak špatně?

Všichni si ze svých svévolných důvodů dělali, co chtěli. Než jsem si to uvědomil, tančil jsem podle scénáře, jehož autora jsem ani neznal. Už jsem nevěděl, jestli moje role na jevišti tohoto světa je role krále, nebo šaška.

Carla svěsila hlavu a nedokázala nic říct. Zdálo se, že Liscia jí chce něco říct, ale držela se zpátky.

Když jsem ty dvě pozoroval, trochu jsem si povzdechl. Je to opravdu... nepříjemná role. Muset být králem.



Jejich cílem bude dobýt hlavní město knížectví, Van.

Když slyšeli, jak to Souma prohlašuje, 30 000 Amidonských vojáků, kteří obléhali Altomuru, spěšně ustoupilo.

Z vrcholu zdi, admirál námořnictva Excel Walter a lord z Altomury Weist Garreau vyhlédli ven, když zapadající slunce zasvítilo na ploty a prapory, které kdysi obklopovaly tábory, jež za sebou zanechali.

Když se Weist otočil na stranu, uviděl z profilu tvář Excel a zapadající slunce jí propůjčovalo okouzlující krásu.

„...Je v pořádku na ně nezaútočit?“ zeptal se Weist, jako by se snažil zakrýt skutečnost, že ho její krása málem uchvátila.

Pronásledovací bitva by byla šancí způsobit nepříteli značné škody.

Nicméně Excel mlčky zavrtěla hlavou. „V zadní gardě měli wyvernskou kavalerii. Kdyby jednotka bez wyvernské kavalerie, jako je ta naše, opustila hrad a začala je pronásledovat, utrpěli bychom trestající protiútok. Gaius VIII... Jak byste očekávali od muže, který si brousí tesáky a připravuje se tak dlouho udeřit na naši zemi, vydává pevné rozkazy. I když pochybuji, že to bude stačit, aby unikl z dlaně Jeho Veličenstva.”

Když to Excel řekla a zavřela oči, Weist doširoka otevřel oči. Neboť Excel, která se chovala ke každému, koho potkala, jako k dítěti, byla někdy předtím osoba, které by si tak vážila?

„Je Jeho Veličenstvo tak vynalézavé?“ zeptal se Weist.

„Myslím, že když přijde na obyčejnou vynalézavost, není tak působivý,“ řekla Excel. „Je to spíš tak, že pro každý scénář, na který narazí, přijde s plánem, který se jeví jako připravená odpověď. Skoro jako by už znal podobnou bitvu.”

„Hm? Co tím myslíte?“ zeptal se Weist.

„...Jen možná, že Jeho Veličenstvo pochází ze světa mnohem horšího, než je tento. Víru intrik a podvodů.”

Weist se při slovech Excel otřásl.

Slyšel, že Souma je hrdina povolaný z jiného světa. Co kdyby předpokládal, že tento jiný svět zažil pád mnoha dalších zemí a zažil bouřlivé časy, které přinesly smrt mnoha dalších lidí?

Kdyby se náhodou tento svět spojil s tímto, mohli by lidé tohoto světa bojovat proti lidem toho světa?

Podle představy, kterou viděl, ten mladík nevypadal zrovna vhodně pro boj, ale přesto dokázal přijít s tak dobře propracovanými plány.

Samozřejmě to bylo asi tak pravděpodobné, jako že spadne obloha...

„Na to... je hrozné pomyslet, ano,“ řekl Weist.

„Ano, to opravdu je. ...Tak tedy,“ Excel zatleskala rukama, jako by chtěla naznačit změnu nálady. „Myslím, že naše práce tady skončila?”

„...Vím, že už je trochu pozdě se ptát, vévodkyně Excel, ale spíše než jen získat čas, nemohla byste snadno udeřit na síly knížectví s vaší magií?”

Když na to Weist poukázal, Excel se uchechtla. „No teda. Nemůžeš se na tu stařenu spoléhat věčně. Myslím, že je povinností starších dohlížet na ty mladé, když se tak snaží.”

„Vskutku...”

Weist si nebyl úplně jistý, co na to říct, ale na rozdíl od veselého výrazu se Excel uvnitř cítila podrážděná.

Tentokrát moje role vyžadovala, abych zůstala v pozadí. Když uvážím, co bude s Carlou a Castorem po válce, ráda bych dosáhla co nejvíc, ale pokud budu příliš vyčnívat, jen to uškodí dojmu Jeho Veličenstva o mně.

Vnitřně si povzdechla, ale Excel nebyla ten typ, který by to dával najevo. „Tak a teď nechme zbytek našemu mladému králi a jeho přátelům, zatímco se podle plánu vydáme na jih.”

Jak řekla, Exceliny myšlenky se stočily k tomu druhému mladému.


3 komentáře: