IwS 2 - Kapitola 2: Do pololidského království 2/10

„Děláš si srandu, že jo? Tohle není řeka, je to celý oceán...“ Voda. Mořská modř, kam oko dohlédlo... Přestože jsem dokázal rozeznat obrys protějšího břehu, když jsem dostatečně přimhouřil oči. Připomnělo mi to, když jsem jako dítě jel do Aomori a viděl Hokkaidó z mysu Omazaki. Takže tato řeka byla široká asi jako průliv Tsugaru…

Po šesti dnech putování jsme konečně dorazili do Canaanu – nejjižnějšího města Belfastského království. Plán byl vzít loď a přeplout do Mismedského města Langley.

Přirozeně, být městem, které spojovalo obě království, měl Canaan značný počet pololidí. Vzhledem k tomu, že psí a kočičí bestie byly samozřejmostí, našli se i tací, kterým ze zad vyrůstala křídla nebo jim hlavy zdobily rohy. Nemluvě o dračích lidech se šupinami pokrývajícími určité části jejich těl a tlustými ocasy táhnoucími se za nimi. Podle toho, co jsem poznal, lidé a pololidé v těchto končinách koexistovali docela dobře.

Jakmile jsme dorazili na břeh řeky, který mimochodem vypadal spíš jako přístav, spatřili jsme velké množství lodí. Všechny však byly poměrně malé. Viděl jsem několik středně velkých bárek, ale žádná z nich velikostí nevyčnívala.

Všechno to byly plachetnice, ale žádná z nich neměla mnoho plachet, takže všechny vypadaly nesmírně jednoduše. Bylo mi řečeno, že k cestujícím se vždy připojili uživatelé větrné magie, kteří dokázali dostat loď na druhou stranu asi za dvě hodiny, takže takové jednoduché konstrukce byly vlastně optimální. Vzhledem k tomu, jak mírný byl proud řeky, jsem důvody plně chápal.

Dobře, takže necháme kočáry tady a přejedeme do Mismede lodí. Zřejmě na nás na druhé straně čekaly další kočáry.

Vlastní najímání lodí jsme přenechali Olze, Garmovi a ostatním Mismediánům. Na kraji silnice, nedaleko od člunu, byl otevřený trh.

„Ach, to je řemeslný stánek."

„A tenhle tady prodává hedvábí.... Páni, tady najdete spoustu věcí.“ Arma a Yumina se podívaly na prodávané zboží. No, tohle je poslední Belfastské město před Mismedem, koneckonců... Asi to dává smysl, že je tu parta obchodníků, kteří kupují suvenýry.

„Oho? Touyo, podívej se na to...“

„Hm?“ Sledoval jsem Yuminin pohled a uviděl Lyona stát před stánkem se šperky. Prodávali různé doplňky jako brože, prsteny a náhrdelníky. Když se díval na jejich zboží, měl ve tváři napjatý, zamyšlený výraz. Huh? Myslel jsem, že jde poslat dopis do královského paláce.

Místo toho se zdálo, že vážně zvažuje, který doplněk koupit. Ale ty cetky byly určeny pro holky, takže... Ohhh, Chápu to. Tak takhle to je...

„Hej, Lyone. Hledáš něco pro svou rodinu?“

„Eh? S-Sir Touya?! N-No, byl jsem jen, uh, moje matka, ona je... ano. Přemýšlel jsem, že bych koupil něco pro svou matku...“

„Heh...Jeho tak nádherná pleť dávala jasně najevo, že to není pro člena jeho rodiny. Na nákupu suvenýrů pro Belfastiana v Belfastu bylo také něco opravdu divného než počkat, až dorazíme do Mismede. Ale, alespoň pro tuto chvíli, jsem se rozhodl, že ho ušetřím rozpaků a nechám si takové poznámky pro sebe.

„Páni, tady je určitě dobrý sortiment. Oh, vlastně... Armo, co kdyby sis něco vybrala? Koupím ti to. Bude to malý dárek, který ti připomene Belfast.“

„Opravdu?! Páni!" Arma si rychle a radostně vybrala jednu z broží. Měla tvar svazku hroznů, ale samotné „hrozny“ byly nahrazeny úhledně umístěnými purpurovými krystaly. Liška a hrozny... Člověče, tohle mi připomíná tu starou bajku.

„Opravdu ti sluší, Armo.“

„Ehehe... mockrát děkuju!“ Arma se široce usmála, když jsem za tu věc zaplatil. Dobře, tady je moje šance pomoct Lyonovi.

„Má Olga taky ráda takovéhle brože?“

„Hmm... Ségra dává přednost květinovým vzorům. Jako, uh, ona opravdu miluje květy Elius. Viděla jsem, jak jich kupuje hromadu.“ Jak mluvila, Arma ukázala na jeden z vystavených doplňků. Byl zdoben třešňovými květy. Trochu prosté, ale pořád docela hezké.

Lyon, který nás odposlouchával, se trochu usmál. Bingo.

„Tak dobře, jdeme pryč. Nezůstávej tu moc dlouho, než se vrátíš na loď, Lyone. Brzy vyrazíme.“

„Aha, samozřejmě. Za chvíli tam budu.“ Několik okamžiků poté, co jsme opustili scénu, jsme se otočili a uviděli Lyona, jak kupuje ozdobu vlasů Elius a nechává si ji zabalit jako dárek.

„Výborná práce, Touyo.“ Yumina mě pochválila. Asi si všimla mé práce. Sestra milované mladého rytíře však vypadala docela bezradně.

„I když, byla bych ráda, kdybys mi také koupil dárek, Touyo.“

„...Promiň."

„No, budu spokojená, pokud nakonec budu mít na levém prsteníčku prsten. S jasným úsměvem na tváři, Yumina objala mé ruce. Zatraceně, Touyo. Měl jsi jí něco koupit! Ta alternativa je příliš děsivá...

Když se mi hlavou roztočily takové myšlenky, vrátili jsme se na loď.

 

„To bylo rychlé."

„Koneckonců to byly jen dvě hodiny. Elze a Yae opustily loď, když nesly krabici s velkým zrcadlem určeným pro Mismedské království. Následovaly je Arma a Yumina, které nesly naše zavazadla. Pak přišel Kohaku a nakonec jsem tam byl já, nesoucí Linze.

„... Omlouvám se, Touyo."

„To je v pořádku, bez obav. Vůbec mi to nevadí.“ Asi po hodině cesty dostala mořskou nemoc. Bylo to zjevně proto, že četla. Samotný člun byl koneckonců docela stabilní. Zkoušel jsem na ni použít [Recovery], ale nezdálo se, že by to mělo nějaký velký účinek. Zvláštní, protože to byl jednoznačně negativní stav onemocnění.

Zajímalo by mě, proč to nefungovalo ... To stranou, jak to, že je v pořádku s otřesem vozu, ale ne z kývání lodě?! Na druhou stranu jsem znal lidi, kteří zvládali auta, ale stále měli mořskou nemoc, takže je to asi podobné.

Jakmile jsme vystoupili z lodi, dobře jsem se rozhlédl po Langley. Byli jsme teď v zemi pololidí – v Mismedském království. Ne že by pouhá dvouhodinová cesta vyústila v nějakou obrovskou změnu, ale ve srovnání s Canaanem, městem v Belfastu, mělo toto město podstatně více pololidí než lidí.

Byly tam stánky, stejně jako na druhé straně, ale skoro každý obchodník byl poločlověk. A byly také tak různorodé. Byl to pěkný pohled.

„Město je větší, než jsem čekal.“

„...To bude asi tím, že je silně ovlivněno Belfastem.“ Pořád na zádech, Linze odpověděla na mé mumlání. Když jsme si prohlíželi město, Olga nás zavedla ke třem kočárům, které vypadaly zhruba stejně jako ty, které jsme nechali v Canaanu.

„Co teď uděláme, Touya?" Pokud Linze nebude v pořádku, můžeme tu vždy zůstat na noc a odejít zítra. V hlase Olgy jsem rozeznal jisté znepokojení.

„Ah, už je mi dobře. Zlepšila jsem se, když jsme opustili loď.“ Linze mi sklouzla ze zad. Najednou k ní Elze přistoupila a zašeptala jí do ucha.

„Vždycky ho můžeš požádat, aby tě ještě trochu nesl, Linze.“

„C-Co to říkáš, ségra?" Náhle se rozzlobila a křičela hlasitostí, kterou pravděpodobně nezamýšlela. Dívala se ode mě pryč, takže jsem je neviděl tak dobře, ale mohl jsem říct, že její uši byly červené. Nechat se nést asi musí být trapné nebo tak něco.

„Tak za hodinu odjedeme. Pošlu dopis Jeho Veličenstvu Bestii.

„Aha, pak vás doprovodím. Nedá se říct, co by se mohlo stát, madam!“

„Máte vskutku pravdu. Přidejte se ke mně, sire Lyone.“ Usmála se na něj a oba odešli. No, to je dost na to, aby se někdo cítil teplý a rozmazaný. Připadalo mi, že konečně dokážu pochopit ty zavazující se lidi, kteří našli své povolání při zařizování formálních manželských pohovorů.

„Pane Touyo, jakmile odjedeme, dlouho nenarazíme na žádné velké město. Měl bys tu koupit všechno, co potřebuješ.“ Garm, kapitán Mismedianu, mi vysvětlil situaci. Rozhodli jsme se strávit hodinu zásobováním na výlet.

Kohaku, Yumina a já jsme si šli koupit různé věci, jako jsou nouzové příděly a čajové lístky. Co to bylo...? Rozhlédl jsem se a zostřil smysly. Představil jsem si to...?

„Co se děje?“ Mé podivné chování upoutalo Yumininu pozornost.

„Nic... tak nějak. Měl jsem pocit, že nás někdo pozoruje. Ale nejspíš jsem si to jen představoval.“

„Určitě to není jen někdo, kdo je zvědavý na Kohaku?“ V Mismede byli bílí tygři považováni za posvátné. Dokonce i jejich zajetí bylo vážným proviněním, natož jejich lovení. Kdybych dal Kohaku obojek a táhl toho malého chlupáče řetězem, poslali by mě bez soudu na šibenici. Museli jsme dát jasně najevo, že nás sleduje ze své vlastní vůle. I když to bylo taky trochu problematické.

« Ne, můj pane... Máte pravdu. Někdo nás pozoruje. Konkrétně vás dva, ne mě. Nyní však svou přítomnost zcela zatajili. »

Kohakuova slova mě přiměla znovu se rozhlédnout. Kdo by to tedy mohl být...? Měl bych být ve střehu, pro všechny případy.

Nakoupili jsme asi deset plodů ovoce, které jsem nikdy předtím neviděl. Vypadalo jako hruška, ale mělo oranžovou barvu a vonělo po jablkách. Potom jsme se vrátili ke skupině. Všichni ostatní se už sešli u kočárů, takže jsme dorazili jako poslední.

„Tak to jsou všichni. Vyrazíme.“ Na Olgina slova rytíři a vojáci vstoupili do kočárů vpředu i vzadu. My ostatní jsme se vrhli do toho uprostřed. Elze a Yae se posadily dopředu, a když jsme se my ostatní chystali nastoupit do kočáru, všiml jsem si, že se Olze ve vlasech třpytí ozdoba připomínající třešňový květ.

„Oh, to je pěkný šperk. Opravdu ti sluší, Olgo.“

„Eh? Opravdu? Děkuji mnohokrát.“ Yumina si toho také všimla, a když to chválila, Olga se ostýchavě usmála. Asi jí to dal Lyon, když spolu chodili. Dobře pro něj.

„Ráda bych něco takového dostala od svého milované. Věřím, že vyjadřování pocitů prostřednictvím takových cetek je součástí toho být opravdovým gentlemanem. Ovšem, nemám nic proti těm, kteří to dávají najevo svým chováním, jako třeba objetím, nebo...“

„Dobře, jedeme!" Konverzace směřovala nebezpečnou cestou, tak jsem spěchal do kočáru.

Yumina je možná typ, který chová zášť, to jsem nečekal... Zatraceně, podělal jsem to tím, že jsem koupil něco pro Armu, ale ne pro ni. Ještě se nemůžu přinutit, abych ji místo toho objal... Musím vymyslet jinou možnost. Počkej, ne ... když jí něco přinesu, ostatní holky si toho taky všimnou. Nebude dobré, když to vezmou jako důkaz mé lásky nebo tak něco. Možná by to fungovalo, kdybych jim všem dal dárky a předal je jako poděkování za všechno až doteď?

Když jsem nastoupil do kočáru, vytáhl jsem svůj smartphone a začal hledat obrázky nejnovějších doplňků zpět v mém původním světě. Napadlo mě, že dostanu nějakou inspiraci pro něco, co by se dalo udělat s [modelováním].

 

  


----------------------------------------------------------------------------------

Liška a hrozny...   Netušíte někdo, co to může být za bajku? Absolutně nevím.

2 komentáře:

  1. děkuji.
    https://sbirky.ngprague.cz/dielo/CZE:NG.R_228698
    nevim jestli zrovna myslel tuhle, ale občasse japonští autoři inspirují i v evropě

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. To by asi mohlo být ono.
    V evropě se inspirují opravdu často. Dokonce tu bude později i odkaz na Českou republiku.

    OdpovědětVymazat