HRH 3 - Kapitola 1: Projekt Lorelei 6/6

Když uslyšeli název písně, vzduch proudící kolem publika jako by zamrzl.

Oznámená píseň, „Přes údolí Goldoa,” byla národní hymna Amidonie. Chystala se zazpívat hymnu v okupovaném Van, přímo před Soumou, králem okupační mocnosti.

Lidé v Amidonii okamžitě pochopili, jaký to má význam.

Madam Wonderová byla připravena čelit smrti.

Jakmile Souma a Aisha odešli z obrazovky, začala hrát vážná skladba v menší klávese. Pak, konečně, Margarita začala zpívat.

 

„V zemi za horami, kde se Uršula zítra narodí, je země, která zrodila naše praotce, země, do které se vrátíme. Press on, Ó koně, šplhající přes kopec našich padlých druhů. Press on, Ó stateční bojovníci, stát se zemí za ní.

 

Byla to silná píseň zpívaná chraplavým hlasem. Lidé z knížectví přirozeně stáli hrdě vzpřímení.

Margaritin zpěv lidem knížectví násilně připomněl, že jsou občany Amidonie, včetně těch ve Van.

Pociťovali rostoucí obdiv ke svobodě, jíž se těšil lid království, ale její píseň byla jako mráz, který způsobil, že se poupata zavřela.



Je to intenzivní píseň...

Byl jsem v rohu a poslouchal.

Zatímco když začala zpívat, vojáci v hledišti se lehce rozhovořili, protože měli přísné rozkazy: „Zůstaňte sedět, ať se stane cokoliv, a tiše poslouchejte hudbu,“ nikdo kvůli tomu nedělal scény.

Bylo však těžké jim vyčítat, že jsou neklidní.

Koneckonců, tato píseň byla o invazi do Elfriedenského království.

Text „V zemi za horami, kde se Uršula zítra narodí,“ odkazoval na země východně od pohoří Urshula, které byly kdysi součástí Amidonie, ale nyní byly součástí Elfriedenu.

Vyzvalo to jejich koně a statečné válečníky, aby se tlačili dopředu.

Jinými slovy, jejich národní hymnou byla píseň o překročení údolí Goldoa k invazi do Elfriedenského království.

Nevím... Měl jsem pocit, že to opravdu musí zajít tak daleko? Ukázalo se, jak mstivý může být militaristický stát, když se i jejich státní hymna snaží podnítit lid.

Zatímco jsem o tom přemýšlel, Aisha se mě zeptala tichým hlasem, „Je to v pořádku? Nechat ji takhle zpívat?”

„...No, je to asi to, co jsem čekal,“ odpověděl jsem šeptem se zkříženýma rukama. „Někdo, kdo byl generálem nepřátelské armády, najednou řekl, že se chce účastnit mého hudebního programu. Asi jediný důvod, se kterým jsem mohl přijít, byl probudit vlastenectví diváků, nebo aby počkala na příležitost dostat se ke mně a pak udeřit. Po zběžném prozkoumání, co to bylo za osobu, jsem čekal, že to bude to první. Proto jsem tě požádal, abys mě chránila, Aisho.”

„Vy jste věděl, že se to stane?!“ zvolala Aisha. „Nebylo by v tom případě lepší nenechat ji zpívat?”

„...No, jen se dívej,“ řekl jsem. „Otočím její plány proti ní.

Když jsem to říkal, Margarita dozpívala. Jakmile dozpívala, Margarita se na místě posadila.

Když jsme k ní přišli, řekla, „Ukázala jsem ti hrdost Amidonského lidu. Teď mi sundej hlavu.”

Posadila se zpříma. Jak jsem si myslel, přišla na to připravená. Být tady popravena byla pravděpodobně součást jejího plánu. Vlastně, kdybych tady na Margaritu vztáhl ruku, celé tohle vysílání by byla marná snaha.

Proto jsem se usmál a řekl, „Proč? Myslím, že zpíváš dobře.”

Možná proto, že to nebyla očekávaná odpověď, se Margaritě rozšířily oči.

Cítil jsem se špatně, že jí to dělám, když měla tak silné odhodlání, ale nehodlal jsem se řídit jejími plány.

„Máš dobrý hlas, takový, který by fungoval dobře pro R&B, možná,“ řekl jsem. „Mám spoustu písniček, které bych rád slyšel ve tvém hlase. Jsem si jistý, že lidé to cítí stejně.”

Když jsem to řekl, Margarita se na mě zamračila. „...Zpívala jsem Amidonskou národní hymnu, uvědomujete si to. Pokud necháte tuto nehoráznost být, lidé budou zpochybňovat vaši autoritu jako krále Elfriedenu.”

„Nenazývej to pobouřením ... a co?" zeptal jsem se. „V Elfriedenu není žádný zákon, který by říkal, že nemůžete zpívat národní hymnu jiné země. Tohle není Amidonia.”

Odvrátil jsem pohled od Margarity, otočil se ke klenotu hlasového vysílání a řekl, „Co dělá dobrou zemi? Není to jednoduchá otázka k zodpovězení. Nicméně, když nic jiného, myslím, že země, která nechává své lidi svobodně zpívat, je dobrá. Pokud vám země dovolí svobodně zpívat veselé písně, smutné písně, milostné písně, místní písně, zahraniční písně, vojenské písně a protiválečné písně, myslím, že to je znak dobré země.”

Pak jsem natáhl pravou ruku ke klenotu a zeptal jsem se, „Co si myslíte vy, diváci?”



Na západní straně hradu Van stála věž.

Ta mechem pokrytá věž se svou bizarní a impozantní přítomností byla domovem vězení a sloužila k zavírání zločinců vysokého postavení (šlechty, rytířů a vyšších). I když to bylo vězení pro ty s vysokým postavením, v žádném případě to nebylo luxusní apartmá. Uvnitř bylo typické zašlé vězení.

Za Amidonské nadvlády byli v této věži uvězněni především političtí vězni. Ti lidé, o kterých se říkalo, že plánovali svržení státu nebo oponovali směřování země.

I když se o nich možná říkalo, že to udělali, to, zda to skutečně udělali, bylo něco jiného. Někdy se tyto druhy politických zločinů používaly k poražení politického rivala.

V podzemí byla mučírna používaná k získávání doznání. Zdá se, že šlechtici, kteří byli falešně obviněni, by tam byli nuceni se přiznat a pak posláni do popravčího bloku spolu se svými rodinami. Když jste se v noci přiblížili k této věži, slyšeli jste sténání vězňů, kteří byli ve dne mučeni, takže v určitém okamžiku se jí začalo říkat Sténající věž.

V jedné z vězeňských cel ve Sténající věži, Liscia a Carla seděly na podlaze a dívaly se na sebe přes železné mříže. Carla, která byla držena jako rukojmí proti letectvu, byla v současné době uvězněna v této věži.

Liscia přinesla jednoduchý přijímač vysílacího hlasového klenotu a sledovala Soumův program s Carlou. Nejdřív to brali jako jednoduchý zábavný program, ale když se náhle objevil ten amidonský generál, uvědomily si, kam Souma skutečně míří.

„Vypočítal, že ten ženský generál použije vysílání k rozrušení vlastenectví ...“ přemýšlela Carla.

„...takže ukázal svobodu a velkodušnost, která by mu umožnila přijmout toto vlastenectví?“ skončila Liscia.

Obě si obdivně povzdechly.

Liscia přejela prstem okraj jednoduchého přijímače. „Souma naučil lid Amidonie, že v Elfriedenu mohou lidé svobodně zpívat písně, jaké chtějí. Ne, nejsou to jen písničky. Hudba, literatura, obrazy, sochy... Ukázal, že každá forma uměleckého sebevyjádření je povolena.”

„Sebevyjádření, hm...“ řekla Carla. „Nenapadá mě nic, co by knížectví nenávidělo víc.”

V militaristickém státě, jako je knížectví Amidonia, bylo jednodušší vládnout, pokud byli lidé všichni stejní. Tak by mohli získat podporu lidu jen tím, že budou volat po pádu Elfriedenu. Kdyby připustili rozmanitý politický diskurz, lidé by mohli začít navrhovat, „Měli bychom uzavřít mír s Elfriedenem, obchodovat s nimi a koexistovat“. To byl pro členy knížecího rodu ten nejděsivější nápad, takže každý, kdo zastával tento druh myšlenek, byl důkladně potlačen.

Avšak po porážce ve válce a smrti Gaiuse VIII. ztratil knížecí rod svou autoritu. Souma si pro své vysílání vybral právě takovou dobu, kdy učil lid knížectví o existenci něčeho, čemu se říká “svoboda projevu“.

Mohli zpívat písně, jaké chtěli, kreslit obrázky, jaké chtěli, a psát příběhy, jaké chtěli.

Ukázal lidem Van, že lidé, kteří je v těchto věcech omezovali, už jsou pryč.

„Od této chvíle ... i když se jejich korunnímu princi Juliusovi podaří znovu získat moc, já pochybuji, že bude moct vládnout jako předtím,“ řekla Liscia. „Lidé z Van nyní okusili blaženost vyjadřování. Pokud jim to chce vzít bude muset zasáhnout.“

„Jestli to udělá, jen si víc znepřátelí své lidi... co?“ povzdechla si Carla a opřela se zády o mříže. „Myslím, že jsem konečně pochopila, co měl Souma na mysli, když řekl, „Před válkou a po ní je práce jen pro krále“. Pro něj... on ještě teď bojuje.”

„Boj ...“ zamumlala Liscia. „Chápu, takže proto si Souma vybral za partnerku Aishu.“ Liscia si povzdechla a opřela se o mříže. Obě teď byly zády k sobě a mezi nimi mříže. „Jsem šťastná, že nechce, abych se zranila, ale trochu žárlím. Chtěla bych, aby se na mě víc spoléhal...”

„Ha ha ha...“ zasmála se Carla. „Jen to ukazuje, jak moc mu na tobě záleží.“


„Opravdu?”

„To ano,“ ujistila ji Carla. „Když na mě na bojišti kňučel, říkal, že nemohl tebe a ostatní nechat, abyste ho takhle slyšeli. Babička jednou řekla, že čím víc muži na někom záleží, tím pyšnější je kolem nich.”

„M-Myslíš...? Oh, počkej, Carlo, on ti kňučel?“ zeptala se Liscia.

„Protože pro něj nic neznamenám, to se vsadím. Přece jen jsem mu oponovala.”

„Carlo, Souma je...!”

Když se Liscia otočila a podívala se Carle do tváře, nevěděla co říct. Její výraz neprozrazoval nic z jejího obvyklého vzdoru, byl jaksi osamělý, s výrazem pokojné rezignace.

„Já vím, Liscio,“ řekla Carla. „Na bitevním poli mě donutil vidět, jakou váhu nese na ramenou. Není to žádný podvodník. Je to skvělý král. Ty a král Albert jste měli pravdu ve svém úsudku o něm. To my jsme postrádali vaši jasnost vidění.”

„Cože?!“ Liscia zvolala. „Jestli ti to došlo, tak ...”

„Proto tě nemůžu nechat, aby ses za mě přimluvila.”

Liscia vstala a praštila do mříží. „Carlo! Máš vůbec ponětí, čím jsme si s vévodkyní Walterovou prošly?”

„Ne,“ řekla Carla. „Tak to není, Liscio.“ Tiše zavrtěla hlavou. Pak si založila ruce na klíně a přinutila se říct, „Udělali jsme chybu. Proto vám nechci způsobit další potíže. Jestli se nám pokusíš pomoct přežít, dostaneš Soumu do úzkých. Už teď se příliš tlačí na to, aby se stal králem, takže už na něm nechci zvyšovat zátěž.”

„Carlo...“ Liscia vypadala, jako by ji něco bolelo.

Carla se chabě usmála. „Nechci už být na obtíž tobě a tomu, koho miluješ.”



„Tak tedy, všichni, myslím, že tady ta osoba pro nás uzavře program,“ řekl jsem. „Tady je zpěvačka číslo jedna, Prima Lorelei, Juna Doma!”

Poté, co jsem skončil s úvodem k poslední písni, přestěhoval jsem se z jeviště někam, kde mě drahokam nemohl zachytit. Když jsem tam přišel, našel jsem Margaritu klečet a Aisha se na ni dívala s ponurým výrazem ve tváři.

„...Králi Elfriedenu,“ zavrčela Margarita. „Věděl jsi, co udělám?“ Když jsem se přiblížil, vypadala nesmírně frustrovaně.

„Jo, tak trochu,“ řekl jsem. „Někdo se pokusil o to samé ve světě, odkud pocházím.”

I když to bylo ve filmu. Byl to starý muzikál, ale dědovi se moc líbil, tak jsem ho párkrát viděl.

Margarita svěsila hlavu. „Aha... Pokud to už někdo zkoušel, není divu, že jsem neuspěla.”

Položil jsem Margaritě ruku na rameno. „Navzdory tomu, že jsi z Amidonské armády, nespoléhala ses na hrubou sílu a měla jsi nádherný pěvecký hlas. Co ty na to? Proč se nezkusit stát zpěvačkou v naší zemi doopravdy? Možná R&B zpěvačka.”

„...Zahanbil jste mě takovými laskavými slovy pro poraženého vojáka,“ řekla trpce. „Nejsem si jistá, co to... R&B je, ale vzhledem k tomu, že jsem jako voják selhala, možná by to bylo v pořádku.”

„Jo, nikdy nemůžeme mít dost zpěváků,“ řekl jsem. „Byla bys více než vítána.”

Na Margaritině drsné tváři se objevil ustaraný úsměv. „...Nechte mě o tom popřemýšlet.”



Margarita Wonderová v této chvíli váhala, ale nedlouho poté debutovala jako R&B zpěvačka z Amidonie. Její silný zpěv s tím jejím chraplavým hlasem většinou nacházel podporu u lidí středního věku.

Navíc s osobností v nadživotní velikosti, kterou si pěstovala na bitevním poli, a s odvahou soupeřit s muži, převzala pořádání programu a nakonec se stala oporou zábavního průmyslu království.

Bez ohledu na to nyní padla opona na velmi rušné první vysílání hudebního programu.

3 komentáře: