HRH 3 - Kapitola 8: Zločin a trest 1/4

Kapitola 8: Zločin a trest

       

Začátkem 11. měsíce, roku 1546., kontinentálního kalendáře – půlnoc

Stalo se to v panství jistého šlechtice v Elfriedenském království.                                     

V sídle významného šlechtice, který byl pánem tohoto panství, se ve tmě tajně sešlo dvanáct stínových postav.

„Co si o tom předvolání myslíte vy ostatní?“ zeptal se jeden z nich.

„Ze všech šlechticů v zemi bylo povoláno našich čtrnáct rodin. S největší pravděpodobností... se nás království chytlo.”

„Objevily se zprávy, že kolem nás čmuchají i černě odění psi.”

„Pak je záměrem tohoto předvolání ...”

„...aby udělal příklad z ostatních, o tom není pochyb.”

„Aby dal příklad? Není to past?“ navrhl jeden hysterickým hlasem.

Další se suše zasmál. „Heh heh heh. Na rozdíl od šlechticů, kteří se zapojili do korupce, nás při ničem nechytili. Bez žádného zločinu, za který bychom byli odsouzeni, nás král a ten v černém plášti nemůže postavit před soud.”

„Aha... Proto dělá příklad z ostatních.”

„Vskutku,“ souhlasil jeden z nich. „Udržet nás na uzdě tím, že nás donutí přemýšlet, „Zítra bych to mohl být já“.“

„Dva ze tří vévodů padli a ti šlechtici, kteří se nedávné války neúčastnili, ztratili svůj vliv. Pokud nás udrží v tichosti, nezbude nic, co by toho krále zastavilo.”

„Hmm... Jak král plánoval,“ řekl jeden z nich. „Nebo to byl ten v černém?”

„Nezáleží na tom, kdo z nich to byl. Ale když se na to podíváme z jiné perspektivy, můžeme říct, že to bylo to nejlepší, co proti nám král mohl udělat.”

„Heh heh heh, máš naprostou pravdu,“ uchechtl se další. S úšklebkem dodal: „Proto se prozatím musíme držet při zemi. Musíme jednat tak, abychom toho krále nerozzlobili, aby neměl důvod nás trestat. Ne, pokud něco, musíme spolupracovat s tím, co král dělá.”

„To mě k tomu nutí,“ řekl podrážděně další.

„To nevadí... Pochybuji, že to bude trvat dlouho,“ odpověděl úšklebek. „Jakmile budou odstraněny všechny překážky, jsem si jist, že si král pospíší s revoluční politikou ještě rychleji než doposud. Reforma přijatá příliš rychle vyvolá odpor. Potřebujeme jen podpořit ty lidi ze stínů. Čím více jich popraví, tím více bude král považován za tyrana, a to jen vyvolá větší odpor.”

Ostatní muži přikývli, ohromeni mužovými slovy.

„Aha. Tak to se v tom dlouho neudrží.”

„Opravdu. Až přijde čas, vytlačíme krále od moci a na trůn dosadíme někoho tvárnějšího.”

„Až toho dosáhneme, můžeme věci vrátit do stavu, v jakém byly za vlády krále Alberta.”

„Prozatím je setrvačnost u toho krále. Nesmíme se v tom nechat chytit. Abychom to přečkali, musíme udělat to, co král požaduje. Ale, v pravý čas ...”

Muži se temně zasmáli.

Pak jeden z mužů vznesl otázku. „Co uděláme s domy Jabana a Saracen? Nezměnily se snad hlavy?”

„Nech je být. Pokud se králi znelíbí a nemohou nadále udržovat své domy, je to jejich starost, ne něco, do čeho bychom se mohli zaplést.”

„Samozřejmě. A teď, pánové, žádám vás, abyste se všichni řídili plánem, na kterém jsme se právě dohodli.”

„Ano. Vzít si zpět naši éru.”

„„Vzít si zpět naši éru.““

 

Nicméně si neuvědomili, že ve tmě je pozorovatel.

 


Bylo slunečné odpoledne. Dnes jsem zase pomáhala Soumovi s jeho administrativní prací.

„Dobře, Liscio,“ řekl Souma. „Podej za mě ty papíry Hakuyovi.”

„Mám to.”

Vzala jsem si papíry od Soumy, a šla z kanceláře, když...

„Liscio!“ zavolal na mě Souma.

Přemýšlím, co by to mohlo být a otočila jsem se. Zdálo se, že se Souma snaží něco říct, ale nevycházelo to z něj. Buď se mi snažil něco říct a nemohl najít slova, nebo pořád otvíral ústa, aby něco řekl, a pak váhal.

„Co je to?“ zeptala jsem se.

„Ah...! Ne, um ... to nic není.”

„Dobře... No, tak já už půjdu.”

Opustila jsem Soumu a vyrazila z úřadu pro vládní záležitosti. Když jsem zavřela dveře, proti své vůli jsem vzdychla.

Souma asi cítil povinnost mi něco říct kvůli tomu, co se stalo s vévodou Carmine.

Bože... Není to něco, za co by se Souma měl cítit zodpovědný...

I když mi řekli, že vévoda Carmine spáchal v žaláři sebevraždu, neztratila jsem klid. Ten muž, kterého jsem si vážila jako otce a učitele, byl mrtvý, ale přesto jsem se cítila podivně klidná. To mě překvapilo.

Nebylo to tím, že bych nebyla smutná. Popravdě, měla jsem pocit, jako by mi někdo roztrhl srdce. Ale stejně, dokázala jsem se chovat jako obvykle. To bylo jistě... protože jsem měla něco jako předtuchu, že to takhle dopadne. Že vévoda Carmine, kterého jsem znala, si vybere cestu zkázy a vezme s sebou veškerou temnotu, která zamořila tuto zemi. A že Souma přijme jeho odhodlání to udělat.

Georg Carmine a Souma Kazuya.

Georg Carmine byl velký muž, kterého jsem si velmi vážila. Byl silný a ušlechtilý, válečník, který ztělesňoval vše, o co jsem usilovala. Vážila jsem si ho a myslela jsem, že chci být jako on.

A pokud jde o Soumu... byl to muž, kterého jsem se rozhodla z vlastní vůle podpořit.

Žila jsem život do značné míry oddělený od lásky a romantiky, takže jsem si nebyla jistá, co vlastně k Soumovi cítím. Být členem královského rodu, nikdy jsem nedoufala v to, jaké bude moje manželství.

Ale když jsem viděla Aishin zářivý úsměv, když se stala jeho druhou snoubenkou, nebo Junin úsměv, když jí řekl, „Přísahám, vezmu si tě (za ženu),cítila jsem jen malou bolest na prsou.

...Teď jsem to věděla. Tohle byl asi ten pocit. Cítila jsem to se Soumou dost silně na to, abych měla takové emoce.

To bylo něco, pro co se rozhodli dva muži, kteří pro mě byli důležití. I kdyby to bylo smutné, bolestivé, musela jsem se s tím smířit, jinak bych se vysmívala jejich odhodlání. Rozhodla jsem se věřit v jejich rozhodnutí.

Proto, když jsem slyšela o smrti vévody Carmina, nevybila jsem si frustraci na Soumovi.

Vévoda Carmine by našemu vztahu nechtěl ublížit. Proto kdybych zůstala po Soumově boku jako obvykle, vzdala bych tím poklonu vévodovi Carminovi. Tak jsem se cítila.

Nadále bych věřila v Soumu. Bez ohledu na to, jaké rozhodnutí udělal, přijala bych to a stála bych při něm.

Dnešek byl dnem soudu pro vévodu Vargase a Carlu. Jako její přítelkyně, má touha ušetřit Carlu zůstala nezměněna, ale bez ohledu na to, k jakému rozhodnutí Souma došel, byla jsem připravena to přijmout. Bez ohledu na to, k jakému tragickému závěru by to mohlo vést.

A přesto...

Hej, Soumo, myslela jsem. Proč se tváříš tak ublíženě?

 

Velký sál na hradě Parnam zachvátila zvláštní atmosféra.

Tady měl být vynesen Castorův a Carlin rozsudek.

V reakci na prosby vévodkyně Walter, která významně přispěla k nedávnému válečnému úsilí, si Souma vzal od soudu právo soudit je a činit tak osobně. Pro krále nebylo chvályhodným činem vměšovat se do záležitostí soudů, ale vévodkyně Walterová zašla tak daleko, že vrátila všechny ostatní odměny za své služby, aby mohla podat žádost, takže to mohl prosadit.

Teď by je Souma mohl soudit osobně.

Lidé byli umístěni víceméně tam, kde jinak byli v audienční síni.

Souma seděl výš než ostatní a používal židli, která sice nebyla trůnem, ale přesto byla docela působivá, s Aishou po boku. Aishina pozice osobního strážce už nebyla úhlopříčně za ním, ale přímo vedle něj, což byla změna, která odrážela její nové postavení kandidátky na královnu. To nevyhnutelně znamenalo, že byla v centru pozornosti všech, takže Aisha vypadala napjatě.

Díval se dolů na podlahu, tam byl bývalý generál letectva, Castor Vargas a jeho dcera, Carla, oba klečící s rukama svázanýma za zády. Oba, možná proto, že se v této chvíli rozhodli přijmout svůj osud, seděli vzpřímeně.

Mezi nimi stáli proti sobě premiér Hakuya a vévodkyně Walterová. Hakuyovou úlohou bylo žádat, aby byli stíháni za své zločiny, zatímco vévodkyně Walterová měla bránit Castora a Carlu. V běžném procesu se obžaloba a obhajoba přou o to, zda byl spáchán trestný čin, ale při této příležitosti už byly zločiny obou známy.

Kvůli tomu, Hakuyovým úkolem bylo hledat trest za jejich zločiny, zatímco úkolem Excel bylo obhajovat jejich činy a usilovat o mírnější trest. Pokud by byla její obhajoba úspěšná, jejich trest se zmírní, a pokud neuspěje, budou čelit trestu, o který Hakuya usiluje. Proto nemohlo dojít ke zjištění neviny.

Na pozorování tohoto procesu byl také dlouhý stůl, obrácený do strany a v jedné řadě sedělo čtrnáct šlechticů. Souma mi řekl, že si během procesu vyžádá jejich názory.

Bylo mi řečeno, že jejich výběr byl náhodný, ale... bylo to opravdu tak? Zdálo se, že si šlechtici mezi sebou šeptají.

Bez ohledu na to, co nás čeká, nebudu se divit, myslela jsem. Tohle je přece proces, který vymyslel Souma.

I když nebylo mnoho případů, kdy by si král vzal právo soudit, už se to občas stalo. V těchto případech však král obvykle vydal rozsudek, který nemohl být zpochybněn. Tento formát, kdy král pořádal proces, kde by byl soudcem, byl neslýchaný. Byla to forma soudu bez precedentu. Nemohla jsem předvídat nic, co by se mohlo stát.

„Tak tedy, vykonejme proces s Castorem a Carlou,“ prohlásil Souma tichým hlasem.

Hakuya jim přečetl zločiny, ze kterých byli obviněni. „Bývalý generál vojenského letectva Castor Vargas a jeho dcera, navzdory zákonnému předání trůnu Jeho Veličenstvu, odporovali jeho autoritě a dokonce odmítli jeho ultimátum a obrátili své meče proti Zakázané armádě. V tomto případě platí zločin velezrady. Proto se domnívám, že je vhodné, aby jejich pozemky a majetek byly zabaveny a aby se na ně vztahoval trest smrti.”

Čekala jsem to. Hakuya prosazoval trest smrti pro oba.

...Samozřejmě, že ano. Velezrada byla natolik závažným zločinem, že znamenala trest smrti pro všechny příbuzné až do tří stupňů příbuznosti.

Počet postižených lidí byl omezen na naprosté minimum, protože vévoda Vargas uposlechl rady vévodkyně Walterové a formálně přerušil styky se svou rodinou. Kromě toho bylo rozhodnuto, že Carlin mladší bratr Carl, kterého se zřekl a byl ponechán v péči rodu Walter, zdědí rod Vargasů a jeho lénem bude jen Město Červeného Draka a okolí. Jeho poradkyní bude dcera Excel, která byla také Carlinou a Carlovou matkou.

Když Hakuya skončil s udílením trestu, který hledal, bylo na Excel, aby ty dva bránila a požadovala nižší trest.

Při předchozích jednáních, nabídka vévodkyně Walter, že „nabídne svou hlavu výměnou za jejich dva životy, nebo odevzdá celé vévodství Walter s výjimkou Lagunového Města“, už byla odmítnuta. Sebrat jí hlavu nepřipadalo v úvahu, a kdyby zničil všechna tři vévodství, zbytek šlechty by se tak měl před Soumou na pozoru.

„Bylo hloupé, že se Castor a Carla vzbouřili proti Vašemu Veličenstvu,“ řekla Excel. „Ale rozhodně to neudělali ve snaze přivlastnit si vaši pozici. Byla to jejich věrnost bývalému králi, siru Albertovi, a přátelství s generálem armády, Georgem Carminem, co je svedlo z cesty. Samozřejmě, trůn Vám byl formálně postoupen sirem Albertem a je nemyslitelné, aby o tom některý z vašich vazalů pochyboval.

„Náhlá změna vládců však uvrhla do zmatku nejen Castora, ale i mnoho dalších lidí. Carla následovala Castora jen jako jeho dcera. Ani jeden z dvojice neměl žádné vlastní ambice. Naštěstí mezi jejich poddanými a Zakázanou armádou nedošlo během bitvy u Města Červeného Draka k žádným ztrátám. Nemůžete ušetřit jejich životů, když už nic jiného?”

Vévodkyně Walter se uklonila a snažila se snížit závažnost jejich zločinů.

Souma jen seděl a poslouchal, jak mluví.

Byl tak bezvýrazný, že z jeho tváře nebylo možné vyčíst, co si asi myslí. Myslím, že pravděpodobně potlačoval své emoce, aby nebyly vidět.

Po vyslechnutí argumentů obžaloby i obhajoby, Souma otevřel ústa. „Castore. Chceš něco říct na svou obranu?”

„Ne,“ řekl vévoda Vargas pevně. „Není třeba, aby promluvil poražený velitel. Prosím, oddělte mi hlavu od ramen.”

„...Aha.”

„Je tu jen jedna věc,“ řekl vévoda Vargas. „Já jsem ten, kdo začal válku. Carla jen plnila rozkazy. Přijmu i její trest. Je mi jedno, jestli mě mučíte nebo ponižujete na veřejnosti. Ale prosím Vás, nemůžete ušetřit Carlin život?”

Zatímco byl stále svázán, vévoda Vargas se uklonil tak, že se hlavou téměř dotkl země.

Vidět jejího hrdého otce, jak to dělá, Carla překvapeně otevřela oči. „Otče!”

Nicméně, Souma si povzdechl a jeho výraz zůstal netečný. „Slyšel jsem, že letectvo v té bitvě vedla Carla. Nemůžu nechat ten zločin nepotrestaný, že ne? Musel jste vědět, že se to může stát, když jste vztyčil vlajku vzpoury.”

„Urgh...“ Vévoda Vargas se kousl do rtu. Nic víc však neřekl.

Tentokrát se Souma podíval na Carlu. „Carlo. Chceš něco říct na svou obranu?

„...Nemám nic.“ Carla chabě zavrtěla hlavou.

„To je všechno? Už k tomu nemáš co říct?“

„V tom případě je tu jedna věc. Omlouvám se za svůj nedostatek moudrosti. Lic... Princezna se snažila mezi námi jednat jako prostředník, ale my jsme stále tvrdošíjně odmítali naslouchat.” S těmito slovy, Carla svěsila hlavu.

Když byla Carla ve vězení, řekla, že se nechce stát přítěží tím, že se za ni přimluvím. Teď to asi cítila stejně.

„Nebudeš prosit o odpuštění?“ zeptal se Souma.

„To neudělám. Posuď mě, jak uznáš za vhodné.”

„...Aha.”

3 komentáře: