HRH 4 - Kapitola 1: Příprava na inovace 4/5

Genia nás zavedla před středně velkou oblast, která byla rozdělena.

Ano, dělicí příčka byla dost velká na to, abych se na ni podíval, ale víc než cokoliv jiného, mě zajímalo, co se skrývá za masivním předělem, který odděloval polovinu tohoto prostoru. Vypadalo to, že je přes dvacet metrů vysoká. Nechystala se mi ukázat, co je za tím?

Jak jsem si to myslel, Genia zvedla ruce a řekla, „Vylez, goleme.”

V okamžiku, kdy to udělala, se země zvětšila na místě, kde byla obnažená země. Nakonec se objevili dva obři, každý asi tři metry vysoký. Ti hlinění obři se začali trousit kupředu.

„Je to tvoje kouzlo, Genio?“ zeptal jsem se.

„Jo,“ řekla. „Moje magie spočívá v tom, že vytvářím golemy ze země a manipuluji s nimi. Nemohou dělat žádnou delikátní práci, ale mají moc. Dostanu z nich užitek, když přijde na nošení věcí.”

„Manipulující zemní panenky...“ zamyslel jsem se. „To se hodně podobá mým vlastním schopnostem, co? Je to temný typ?”

„Ne. Je to zemský typ,“ řekla. „Protože mohu manipulovat jen se zemí. Schopnost pohybovat s nimi jako s panenkami pravděpodobně spadá pod gravitační manipulaci. Kromě toho, čtyři hlavní kategorie a světlo a tma jsou jen něco, s čím lidé přišli, aby to bylo snazší pochopit. Nepovažuji je za přísně omezené.”

„V co mám ještě vůbec věřit...?“ zamumlal jsem.

Od té doby, co jsem sem přišel, se mé chápání tohoto světa neustále otřásalo. Pokud šlo o jevy, které lidé na Zemi neznali, pokud lidé tohoto světa tvrdili, že je něco zřejmé, předpokládal jsem, že to tak musí být, ale teď mi bylo řečeno, že tomu tak nutně být nemusí. Nebyla to známá neznámá, ale neznámá neznámá. Od této chvíle, možná budu muset přistupovat ke každému jevu z pozice pochyb.

„No, když to necháme stranou, chtěla jsem, abyste viděl tohle,“ Genia něco naznačila. Golemové sundali rozdělovač, který to kryl.

Když jsme viděli, co vyšlo zevnitř, oba jsme byli ohromeni naprostou nepochopitelností. Před našima očima byl předmět, který vypadal jako dvoupatrová budova. Kdybych to měl popsat nejsnadněji pochopitelným způsobem....

„Směšně velký fanoušek D*sona?“ vyrazil jsem.

„Hm? Co je to?“ zeptala se Genia.

„Ach, nevadí... Jen si povídám sám se sebou.”

Ne, stejně, jediná věc, kterou jsem viděl, byl gigantický fanoušek Dy*on.

Pokud šlo o siluetu, trup byl jako kokeshi, jedna z těch krátkých dřevěných japonských panenek bez rukou, ale hlava byla velký prsten. Na první pohled nebylo jasné, k čemu by se dal použít, a způsob, jakým vypadal jako nějaký umělecký předmět, byl stejný. Znepokojovalo mě, že jen část v kontaktu se zemí byla pevně na svém místě, ačkoli...

Zeptal jsem se Genii, „Co je to za věc?”

„Je to malý Susumu Mark V.“

To je ale trapné jméno! Myslel jsem. ...Počkej, Mark V?

„Cože, pak jsou tu další čtyři takové věci?!“ vyrazil jsem.

„Tohle?! Po shlédnutí této věci, to je to, co upoutá tvou pozornost?!“ zvolala Liscia.

Když sledovala naše překvapené reakce, Genia se spokojeně usmála. „No, víš, se vším tím výbuchem, explozí a dalšími věcmi, Malé Susumu Marks I-IV už nejsou.”

„To je to tak nebezpečné?!“ křičel jsem.

„Mark V je v pořádku,“ ujistila mě. „Tenhle... je hotový výrobek.”

Když jsem to řekl, Genia se pustila do vysvětlení malého Susumu Mark V.

„Myslím, že už to víte, ale velké lodě na tomto světě buď pohání vítr, nebo je tahají mořští draci, že? Tenhle malý Susumu Mark V je náhrada za ty mořské draky, víte. Je-li jedno z těchto zařízení připevněno ke kýlu, může plavidlo hnát kupředu silou rovnocennou mořskému drakovi.”

„...Aha! Chceš říct, že je to pohonný systém!“ křičel jsem.

Jako šroubová vrtule, nebo motor, co?

Když jsem to řekl, Genia se usmála a položila ruku na část trupu malého Susumu Mark V. „U toho stroje jde o to, že dokáže nasát všechno, co je před kruhem, a pak to vytlačit ven zadem. Když funguje v moři, nabírá mořskou vodu a vytlačuje ji dozadu. Tento tlak vody vytvoří dostatečný pohon pro přesun železné válečné lodi.“ Jinými slovy, bylo to, jako by uprostřed kruhu byla v prázdném prostoru neviditelná vrtule.

„Hm? Pokud to vcucne to, co je před tím, co by se stalo, kdybys to použila tady a teď?“ zeptal jsem se.

„Jsi velmi vnímavý, chápu,“ řekla. „Na pevnině může nasát vzduch a vytlačit ho dozadu. Zkusíme experiment, ano?”

Genia nechala golemy připravit velký list. Když jsme pak stáli ve vzdálenosti asi dvaceti metrů, golemové to mezi sebou drželi jako filmové plátno.

„Nyní, pozorovatelé, Malý Susumu Mark V nasaje vzduch z naší strany a pak ho vypudí z druhé strany. Svědčte o tom sami.”

„Ah! Genio, vydrž...!“ Ludwin se ji spěšně pokusil zastavit, ale Genie to bylo jedno.

„A klik,“ řekla zpěvavým tónem a pak stiskla nějaký spínač. V mžiku...

Bowahhhhh!

Ozval se náhlý hlasitý zvuk, jak nás náhlý poryv větru odvál pryč.

„Páni?!“ zvolal jsem.

„Eek!“ vykřikla Liscia.

„Bwah!“ zasmála se Genia.

„Už zaseeee!“ zakvílel Ludwin.

Náhlý a silný náraz větru nás všechny odhodil ke zdi.

Počkat. Ten vítr je moc silný! Křičela jsem v duchu. Tlak větru mě přimáčkl ke stěně a já se nemohl vůbec pohnout. Vypadalo to, že Liscia a Genia jsou na stejné lodi.

Dokud se Ludwin s velkými obtížemi nepřiplazil ke stroji a nestiskl stejný spínač, aby ho zastavil, byli jsme přimáčknuti ke zdi jako hromada hmyzích exemplářů. Když nás konečně osvobodil z toho větru, Genia se zasmála, „Ahaha..“ a nasadila suchý úsměv.

„Jejda, promiňte. Vypadá to, že jsem si popletla přední a zadní stranu. Protože jsem mu dala vysoce efektivní formu, se všemi odpady odstraněny, je těžké rozeznat přední od zadní.”

„Jestli to víš, tak přijmi opatření...“ zamumlal jsem.

„Řekla jsem, že se omlouvám, pane,“ řekla bez ostychu. „Každopádně, myslím, že vidíš, jak mocný je ten malý Susumu Mark V, že?”

„...Zažil jsem to doslova na vlastní kůži.“ řekl jsem sarkasticky, ale ve skutečnosti to byl neuvěřitelný stroj.

Kdyby nebyl pevně připevněn k podlaze, mohl být stroj odpálen. Ah... to byl důvod, proč Marks I-IV vybuchl nebo byl vyhozen do vzduchu? Zatímco jsem zjišťoval ten zvláštní detail, Genia se pustila do nadšeného vysvětlování, jak systém funguje.

„Tento prstencový segment je vyroben ze speciálního kovu a má v sobě vyrytou modifikovanou verzi kouzla pro odklánění energie. Toto kouzlo bylo založeno na neúspěšné verzi kouzla pro anulování magie, které používá Říšský magický obrněný sbor, víte.“

„Původně to bylo kouzlo pro odvracení magie. Odrazit ho bylo dost dobré i pro samotné Sbory kouzelných brnění, ale ostatní jednotky za nimi stále nabíraly škody, a tak výzkum ukončili. To nevydařené kouzlo upoutalo mou pozornost.

„Kdyby dokázalo odvrátit magii, myslela jsem, že to musí mít nějaký vliv na způsob, jakým magie funguje. Říká se, že magie existuje jak v atmosféře, tak v naší vodě. V tom případě, kdybych na to mohla aplikovat směr, možná bych mohla vytvořit něco, co by to vsálo a vyfouklo. Kdybych mohla soustředit energii z jejího vypuzení, možná bych mohla vytvořit pohonný systém… No, o to šlo.“

„To proto, že pohyb magie ve vzduchu a vodě je stejný jako pohyb samotného vzduchu a vody. A tak jsem dala modifikovanou verzi toho kouzla do kovového prstenu, a tak jsem dokončila Malý Susumu Mark V, který nasává magii a vyfukuje ji zpět, když jí proženete energii!”

Byl jsem ohromen.

Genia byla ve svém vysvětlení velmi výřečná, ale v momentě, kdy začala mluvit o magii, to přesahovalo mou schopnost posoudit, jestli to, co řekla, byla pravda nebo lež. I když vzhledem k tomu, že experiment proběhl přesně tak, jak Genia říkala, Došlo mi, že měla pravdu... pravděpodobně.

„Pochopila jsi to, Liscio?“ zeptal jsem se.

„Ani ten nejmenší kousek.”

Zdálo se, že je to těžké téma i pro lidi z tohoto světa.

Uvědomili jsme si, že jsme vůbec nebyli schopni sledovat její vysvětlení, Genia se přinutila usmát a pokrčit rameny. „No, jak už jsem říkala, pokud chápete, že jedno z těch zařízení může dělat stejnou práci jako jeden mořský drak, stačí to.”

Muž, který svíral hlavu v dlaních, Ludwin, teď promluvil. „Ale není ta věc tak trochu zbytečná? Vynaložila jsi značné prostředky jen na sestrojení tohoto jediného zařízení, že?”

„Jo... No, bylo by dost snadné udržet deset mořských draků po dobu deseti let...“ řekla Genia.

„Pokud to dělá jen práci jednoho, pak je to obrovská ztráta, ne?“ zeptal se Ludwin. „Kromě toho, na rozdíl od mořských draků nemůže dělat těsné zatáčky.”

„C-co to říkáš, Luu?! Copak nevidíš, co tenhle vynález přinese?!“ vykřikla Genia.

„Co to přinese?” zeptal se Ludwin

Ludwin vypadal zmateně, ale v tomhle jsem musel souhlasit s Geniou.

„Má pravdu. Je to opravdu neuvěřitelný vynález, Ludwine.”

„V-vy také, sire?“ zeptal se.

„Jen si to představ,“ řekl jsem. „Jestli jeden z nich dokáže dělat práci mořského draka, pak při použití jednoduché matematiky by deset z nich mohlo dělat práci deseti mořských draků, ne?”

„Předpokládám, že...?”

Jak se zdálo, Ludwin nepochopil, o co mi jde, vysvětlil jsem mu to tak, aby to snáze pochopil. „Dobrá, můžeš vlastně k něčemu připoutat deset mořských draků? Myslel jsem, že i takové uspořádání se dvěma draky, jako je naše bitevní loď Albert, je neobvyklé?”

„No.... Ano, to je pravda. I kdybyste mohli k něčemu připoutat deset mořských draků, nebylo by možné, aby všichni plnili stejný rozkaz. I v jiných zemích, myslím, že tři jsou asi limit.”

„Jinými slovy, i jeho použití bylo omezeno na lodě, s tímto strojem bychom byli schopni přemístit lodě, které by byly hmotnější než všechny předtím. Například... představ si nákladní loď s pěti instalovanými. To by způsobilo revoluci v lodní dopravě.”

Umožnilo by to přepravit velké množství nákladu najednou. Důvod, proč jsem chtěl Amidonii vstřebat, byl ten, že více než polovina hranice této země byla s mořem. Nové město, které jsme budovali jako ústřední bod pro lodní dopravu, se také blížilo dokončení, takže možnost posílit naši námořní přepravní kapacitu by byla obrovská.

„To-to dává smysl...“ zakoktal Ludwin. Vypadalo to, že Ludwin teď pochopil, jak neuvěřitelný vynález to je.

Zeptal jsem se Genii, „Říkala jsi něco o tom, že by se tím měla prohánět energie, že? Jaký je zdroj energie?”

Od příchodu na tento svět jsem neviděl jediný elektrický generátor, dokonce ani parní stroj. Byla zdrojem energie pro něco takového mechanického magie, jak jsem očekával?

„No, pane, nainstalovala jsem do něj tohle.“ Genia vytáhla z kapsy laboratorního pláště nějakou bouli a podala mi ji. I když se mi vešla do dlaně, černá křišťálová kostka byla těžší, než vypadala. (Připadalo mi to podobné jako držet závaží.)

„Co je to?“ zeptal jsem se.

„Je to druh krystalu, kterému se běžně říká prokletá ruda."

„Řekla jsi prokletá ruda?!“ vybuchla Liscia.

„Víš, co to je, Liscio?!“ zeptal jsem se stejným tónem.

„Nemusel jsi to říkat takhle...“ zamumlala. „Na tomto světě také používáme magii k těžbě rudy. Vodní magie pro kopání, zemní magie pro zpevnění tunelů, větrnou magie pro zásobování vzduchu a ohnivou magie pro roztavení kovů. Ale když jsme blízko žíly prokleté rudy, z nějakého důvodu, ztrácíme schopnost používat magii. A co víc, pokud se pokusíme přinutit sami sebe, abychom ji použili...”

Liscia udělala gesto, rychle otevřela sevřenou pěst a řekla, „Bum.”

„Vybuchne?!“ křičel jsem. „Nejsou exploze uvnitř dolu opravdu nebezpečné?”

„Je to skutečný zdroj frustrace horníků,“ řekla Liscia. „Když kopou důl a narazí na žílu té látky, tak už dál kopat nemůžou. V tomto světě považujeme magii za požehnání bohů a duchů, takže tato ruda, která činí magii nepoužitelnou, je prokletá skála, která nemůže přijmout jejich požehnání. V podstatě proto tomu říkáme prokletá ruda. Problém je, že se běžně nachází v podzemí Elfriedenu,“ dodala Liscia s výrazem sebelítosti.

Elfriedenské království bylo pro začátek zemí s malým nerostným bohatstvím.

Vzhledem k jeho převážně rovnému terénu bylo možné získat slušné množství železa, ale zlato a další podobné drahé kovy tu nebyly běžné. Pokud by bylo do směsi vhozeno také velké množství prokleté rudy, pak by to ztížilo samotný proces těžby. Určitě jsem se ještě musel naučit spoustu věcí...

Jak jsem si myslel, Genia se odvážně usmála. „Ta ruda je prokletá? Neměla bys říkat takové hlouposti, princezno. Kdyby nic jiného, dalo by se říct, že tato země byla požehnána bohy, že má tolik této rudy pohřbeno pod zemí!”

Genia s přehnanou reakcí zamávala rukama.

„Právě proto, že se na ni díváme závojem tajemství, přicházíme s dětinskými nápady, jako by byla prokletá. Prokletá ruda neznamená, že je magie nepoužitelná. Absorbuje z ní energii. Přemýšlejte o tom. Když nemůžeme použít magii poblíž prokleté rudy, a když ji použijeme, exploduje, odkud si myslíte, že ta výbušná energie pochází? Není přirozenější si myslet, že protože absorbuje energii z magie, exploduje, když překoná svůj práh tolerance?”

Hrm... Takže v podstatě byla prokletá ruda jako nabíjecí baterie, která absorbovala energii z magie? Pak, kdyby byla přebitá, explodovala by.

...Co to bylo za pocit neklidu? Byli jsme právě teď svědky něčeho neuvěřitelného? Něčeho tak velkého, že by to mohlo změnit svět?

Pak Genia řekla něco neuvěřitelného. „Takže, podařilo se mi získat energii z prokleté rudy, jakmile absorbuje magickou energii. To je to, co používám k napájení tohoto zařízení.”

„Cože?!“ zakřičel jsem.

Z jejích slov mi běhal mráz po zádech. Pokud to byla pravda, bylo to opravdu jako baterie!

Bylo toho ještě hodně, čemu jsem ještě nerozuměl, ale chápal jsem, jak neuvěřitelné je tajemství prokleté rudy a jak neuvěřitelná je žena, která ho objevila. Tohle byl svět bez elektřiny, nebo dokonce parních strojů. Kdybychom získali technologii pro skladování energie dříve než kterákoli jiná země, udělala by tato země velký pokrok. Ve skutečnosti to byl dost velký problém na to, aby ani větší moc než Říše nebyla pouhým snem.

Pak mě zároveň napadlo nebezpečí této moci.

Za prvé tu byly pověry obklopující prokletou rudu. Kdyby lidé zjistili, že zkoumáme prokletou rudu, které se nedostalo požehnání bohů, v tomto pověrčivém světě by nám lidé mohli začít nedůvěřovat.

Kdyby to bylo jen v rámci země, možná se mi časem podaří lid poučit, ale byl jsem si jistý, že si udělám nepřítele z teokracií, jako je lunární ortodoxní papežský stát. Pro národ ovládaný náboženskou doktrínou by cokoliv, co by mohlo podkopat část jejich dogmatu (i kdyby bylo pověrčivě pestré), vedlo k úpadku jejich autority. Nikdy to nemohli přijmout.

Navíc, pokud se naučili, že země, která nemá moc víry, má takovou technologii, určitě budou požadovat, abychom ji předali. Z toho, co Liscia právě říkala, se zdálo, že v této zemi je také značné množství prokleté rudy. Kdybychom nebyli opatrní, sousední země by nás mohly napadnout kvůli našim zdrojům.

Vypadalo to, že bych mohl vytvořit tajné spojenectví s Říší, a hrozba, kterou představovala Amidonie, byla konečně odstraněna, ale kdyby taková situace nastala, tato země by byla vymazána z mapy. I když tato technologie měla potenciál učinit z nás největší mocnost na kontinentu, měla také skryté riziko úplného zničení této země.

Klopýtl jsem. „Co budu dělat...?”

„V-Vydrž, Soumo?! Co se děje?!“ vykřikla Liscia a podpírala mě.

„...Promiň,“ řekl jsem. „Představoval jsem si něco vysoce rizikového, s vysokým výnosem a už mi nebylo tak dobře.”

„Něco si představuješ?“ zeptala se Liscia.

Vysvětlil jsem Liscii a ostatním své představy. Jak poslouchali, Liscii a Ludwinovi zbledly tváře. Museli cítit stejný strach jako já.

Nicméně Genia byla jediná, kdo vypadal nevzrušeně. „Čeho by ses měl bát? Musíme jen dokončit výzkum, než se na nás ostatní země začnou zaměřovat, a pak zesílit tak, že proti nám nemůžou říct ani slovo.”

„...Jsi v tom přehnaně optimistická, ale myslím, že je to jediný způsob, co,“ řekl jsem. „Přesto musíme v této věci postupovat v naprostém utajení...”

V tom případě se mělo jednat o opatrovnictví Genii. V této chvíli byla pro blaho této země stejně důležitá jako Tomoe. Nemohl jsem ji nechat utéct do jiné země, ani ji unést, a chtěl jsem ji nechat v rukou někoho, komu bych mohl věřit. Zdálo se, že je plně oddaná studiu, ale bylo jí teprve něco málo přes dvacet, byla to mladá žena v nejlepších letech. Chtěl jsem se vyhnout situaci, kdy by si nějaký šlechtic uvědomil její důležitost a pokusil se na ni zaútočit.

– V tom případě...


----------------------------------------------------------------------------------

Proudový motor, získán. Baterie, získána. 😂

Směšně velký fanoušek D*sona?  Netuší někdo co by to mohlo být?

3 komentáře:

  1. Našiel som iba ventilátory Dyson, ktoré vyzerajú ako Kokeshi.
    https://www.datart.sk/dyson-purifier-hot-cool-hp07.html?gclid=Cj0KCQiAq7COBhC2ARIsANsPATH8FGGxwWIqahvELWPoY7djsYshliuxajMpwKIHs5KpFRZ3KFUOwS4aAiHgEALw_wcB

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tohle mě nenapadlo. Já jsem myslel že to bude odkaz na nějaké anime ale tohle mě fakt nenapadlo. Děkuju

    OdpovědětVymazat