HRH 4 - Kapitola 1: Příprava na inovace 5/5

Zamával jsem Liscii a zašeptala jí do ucha, na co myslím. Potom, když jsem na to měl její názor, obrátil jsem se k pohlednému kapitánovi královské gardy, který se na mě pochybovačně díval.

„...Hej, Ludwine,“ řekl jsem.

„Ano? Co se děje, pane?“ zeptal se.

„Pověz mi, miluješ Geniu?”

Ludwin byl očividně otřesen. „Co to je, z ničeho nic?! Sire!”

„Je to důležité,“ řekl jsem a dal jsem nervóznímu Ludwinovi vážnou odpověď. „Podle toho, co cítíš ke Genii... a co Genia cítí k tobě, budu muset změnit to, jak to tu zvládám.”

Genia byla nyní pro tuto zemi velmi důležitou osobou. Je-li to možné, chtěl jsem, aby si vzala někoho blízkého, aby zapustila hluboké kořeny v této zemi. Proto... byl-li Ludwin připraven to udělat, tím lépe, ale pokud ne, musel bych přijít s jinými plány.

Předtím, než jsem navrhl tento nápad, zašeptal jsem:

„Hej, Liscio. Myslím, že bych měl Geniu nechat, aby si vzala Ludwina. Myslíš, že se Genii jako ženě líbí?”

„...Je to 60% šance, řekla bych,“ zašeptala mi také. „Nejspíš ano.”

„To není moc jasná odpověď,“ zašeptal jsem. „Proč tak nejistě?”

„Děvčata se špatně čtou. Ale myslím, že se nemusíš bát, víš? Genia je dcerou šlechty. Pokud to král nařídí, neodmítne.”

„Možná máš pravdu, ale.... Nechci nikoho nutit, když nemusím.”

„...Chápu. A jak myslíš, že by se na to díval sir Ludwin?“ zašeptala.

„Řekl bych, že je tak 99% šance, že ji miluje.”

„Mluvíš o tom strašně jistě.”

„Kluci se snadno čtou, když přijde na tyhle věci,“ zašeptal jsem.

Všechno to, co jsme si šeptali sem a tam, bylo tajemství.

Teď si Ludwin možná uvědomil, že to myslím vážně, protože měl našpulené rty. Musel přemýšlet, jak nejlépe odpovědět.

V tom okamžiku druhá zúčastněná strana naklonila hlavu na stranu a zeptala se, „Budu Luuovou ženou?“ Řekla to tak uvolněným tónem, že by člověk nepředpokládal, že je to rozhodnutí, které ji ovlivňuje.

„Rozrušilo by tě, kdyby sis vzala Ludwina, Genio?“ zeptal jsem se.

„Ne. Vůbec by mě to nerozrušilo.“ Genia to řekla tak jasně a snadno, že to bylo skoro zklamání. „Koneckonců, jsem žena. Říkala jsem si, že bych se nakonec ráda s někým sešla, a taky jsem si říkala, že bych chtěla, aby ten někdo byl Luu. I když, když je Luu mezi dámami stejně oblíbený jako on, nevadilo mi počkat, až si najde pořádnou ženu, a pak ho nechat, aby mě vzal za svou třetí ženu nebo tak nějak.”

Ludwin při Geniině zpovědi vytřeštil oči, ale zdálo se, že Liscia v ní našla smysl, s nímž mohla soucítit, protože důrazně přikyvovala.

Když se Ludwin vzpamatoval, řekl s bolestným pohledem, „Pane, žádám vás, abyste mi odpustil, že jsem mluvil proti vám,” pak mě vyvrátil. „Nezáleží na tom, jak důležitý člověk Genia je pro tuto zemi, najednou ji svazovat sňatkem se zdá trochu moc...”

„To chceš říct nám dvěma?“ zeptal jsem se obloukem.

Bývalý král, sir Albert mi dal svou dceru Liscii, abych se stal králem této země. A naopak, z Lisciiny perspektivy se stala mou nevěstou, aby mě udržela jako krále této země. I když náš vztah začal tímto pokřiveným způsobem, teď, když jsme překonali mnoho zkoušek a soužení, jsme byli svázáni absolutně nezlomitelným poutem.

Poplácal jsem Ludwina po rameni. „Když jsem si tím sám prošel, dovol mi říct, že o to, jak ten vztah začíná, nejde. Důležité je, jak spolu potom trávíte čas, nemyslíš? Kromě toho už máš všechen čas, který jsi s ní strávil jako kamarád z dětství, že?”

„Pane...“ zamumlal Ludwin.

„Potřebuješ ještě zatlačit? Když si vezmeš Geniu za ženu, můžeš svému domu říkat Maxwell-Arcs,“ řekl jsem. „Tak zůstane jméno Maxwellova domu. K tomu všemu vám královský dům pokryje veškeré výdaje na vaši svatbu. ...Země bude také od této chvíle hradit devět desetin výdajů na Geniin výzkum. Dům Arcs nebude muset nést toto břemeno sám.”

„Jsem vám za tu nabídku velmi vděčný, ale... pořád ještě musíme jednu desetinu pokrýt sám?“ zeptal se.

„Když vás nedonutím, abyste z toho sami aspoň trochu zaplatili, mám pocit, že množství peněz, které by do toho vrazila, by nemělo žádné omezení,“ vysvětlil jsem mu. Bez ohledu na užitečnost vynálezu, nemohl jsem dopustit, aby Genia obrátila ekonomiku země vzhůru nohama, aby ho vybudovala.

Když jsem po ní střelil chladným pohledem, Genia se podívala jinam a nevinně hvízdla.

Když to viděl, Ludwin řekl, „Chápu...“ a kysele se zasmál. „Takže chcete, abych pevně držel její otěže.”

„Nebo se stát pracovním koněm, který uživí větší výdaje, předpokládám,“ řekl jsem.

„Obávám se, že to vypadá jako pravděpodobnější výsledek,“ řekl kysele.

„Dobrá, Ludwine,“ řekl jsem. „Genia řekla své. Teď je řada na tobě, ne?”

„...A-Ano, pane!”

Ludwin a Genia stáli proti sobě.

Ludwin zrudl jasným odstínem, ale Geniiny tváře mohly zrůžovět ještě víc. I když Ludwin byl z těch dvou vyšší, pokud se s ním dá srovnávat, když ztuhl napětím, vypadali zhruba stejně. Bál jsem se, jestli bude v pořádku, vzhledem k tomu, jak napjatě vypadal, ale tohle byl pohledný kapitán gardy, který vedl desetitisícovou armádu. Rychle se uklidnil.

„Genio. Staneš se mou ženou?”

„...Jsi si jistý, Luu?“ zeptala se. „Nemyslím si, že bych byla zrovna ušlechtilá manželka, víš?”

„Já vím,“ řekl. „Přesto, chci tě mít po svém boku navždy.”

„Máš zvláštní chutě.... Ale jistě. Dobře. Dobře se o mě starej, miláčku.”

Pak si ti dva potřásli rukama.

Musel jsem přemýšlet, neměl bys jí místo toho obejmout? Ale... no, tohle byli spíš oni. Vypadali šťastně, takže jsem se nechystal nic říct. Byl jsem rád, že se záležitost vyřešila v tichosti.

„Uf... Je o to všechno úhledně postaráno?“ zeptal jsem se.

„...Ne, pane.” Ve chvíli, kdy jsem se snažil uvolnit, to Ludwin řekl s hluboce znepokojeným pohledem. „Ještě ne.”

Ještě před chvílí vypadal tak šťastně. Co se stalo v tom jediném okamžiku?

„Taky jsem doteď zapomněl, ale.... Zapomněl jste, proč jsme sem dnes přišli?“ dodal Ludwin a tvářil se stále ustaraně.

Ah... když o tom tak přemýšlím, měl pravdu. Úplně jsem zapomněl, ale nepřišli jsme se sem podívat na její vynálezy.

Tehdy Ludwin praštil Geniu pěstí do hlavy.

„Au?!“ zvolala. „Luu, nechci domácí násilí, když jsme se právě zasnoubili.”

„Ty idiote!“ vykřikl. „Poslyš, omluvte se Jeho Veličenstvu spolu se mnou!”

Když jsem to řekl, Ludwin popadl Geniinu hlavu a přitiskl ji k podlaze. Sám se pak uklonil tak hluboko, že i jeho hlava zavadila o podlahu. Nebylo to úplně to samé, ale byl to styl této země, dvojího podlézání.

Ludwin se omlouval a skláněl Geniinu hlavu. „Moje... snoubenka tentokrát udělala něco opravdu nehorázného...”

„Au, to bolí, Luu,“ stěžovala si. „Vytrháváš mi vlasy.”

„Genio, buď zticha! Pokorně, pokorně vás prosím, pane, mějte slitování.”

Ne, nemusel se omlouvat tak horlivě… Moc mě to netrápilo, víš. „Ludwine, Genio, oba dva zvedněte hlavy. Nehledám v tom žádnou zvláštní chybu.”

„Pane... Díky!” vykřikl Ludwin.

„Ahh, ale jsem na to zvědavý.“ Posadil jsem se, podíval se Genii zpříma do očí a zeptal se jí, „Pověz mi, že, Genio? Proč jsi vzala ty dračí kosti?”

 

Možná si vzpomínáte, že se to stalo asi před půl rokem.

Když jsme v rámci instalace vodovodního systému v našich velkých městech vykopali díru pro sedimentační rybník, objevili jsme velké množství kostí příšer. Mezi nimi se zvedla celá sada obrovských dračích kostí a zmizela.

Protože jsem slyšel, že draci, kteří zemřeli, když nesli zášť, se mohou vrátit jako lebkoví draci, chvíli jsem se obával, že by to mohla být příčina. Kdyby tomu tak ale bylo, lebkový drak by rozšířil svou miasmu. Vzhledem k tomu, že Parnam zůstal klidný a tichý, tato možnost se jevila jako nepravděpodobná.

Mým dalším podezřením bylo, že je někdo ukradl, ale netušil jsem proč. Kdyby v sobě stále měly magii, mohly by být užitečné jako magické katalyzátory nebo přísady pro výrobu zařízení, ale tyto kosti byly zcela vysáté a postrádaly takovou hodnotu. Vlastně právě proto, že se s nimi nedalo nic dělat, jsem je schovával ve skladu, abych je nakonec mohl vystavit v muzeu. Takže nakonec lidé řekli, že s nimi musel uprchnout sběratel.

I když to byl zvláštní případ, neviděl jsem, že by to vedlo k něčemu příliš velkému, takže se mi to postupně vytratilo z paměti... nebo by to tak bylo, kdyby pravda nevyšla na světlo právě nedávno.

Byl tam jediný kus papíru smíchaný s Ludwinovými pracovními dokumenty. Prostě řekla, „Drahý Luu, vezmu dračí kosti, postarej se o papírování plzkthx — Genia.”

Ano. Ten, kdo vzal dračí kosti, byla Genia.

Zřejmě použila golemy, aby je odnesla. Myslím, že by se dalo říci, že způsob, jakým odevzdala jen jediný kus papíru s tím, že to bude dělat, pak pokračovala a udělala to bez čekání na odpověď, se jí velmi podobal. Ten papír někdo odevzdal, když byl pořádný nepořádek, takže se pomíchal s nějakými jinými dokumenty.

Onehdy, když byl ten papír konečně objeven, se dozvěděl, že jeho přítelkyně z dětství je zločinec, Ludwin se přede mnou přišel omluvně položit. Dnes, abychom si potvrdili polohu kostí, jsme přišli společně navštívit Geniinu laboratoř.

A tak jsme se konečně dozvěděli, kam zmizely chybějící kosti, ale...

„Cože?!“ vykřikli jsme překvapením.

Kosti se úplně změnily... nebo spíš vypadaly úplně jinak.

Na otázku, kde jsou kosti, nás Genia zavedla do části, která pokrývala polovinu tohoto obrovského prostoru. Když jsme vešli dovnitř, málem mi při pohledu na toho obrovského mechanického draka s lesklým kovovým tělem vyskočily oči z lebky. V okamžiku, kdy jsem uviděl tu věc, která se hodila jen k tomu, aby se jí říkalo mechadragon, hlavní téma Godzilly vs. Mechagodzilly se svými tichými a těžkými zvuky mi začalo hrát v hlavě.

Ne, nebyl tak velký a měřil nanejvýš dvacet metrů, ale jeho tvar byl tak daleko od všeho, co mi připadalo skutečné.

Zatímco jsem tam stál ohromený, Genia pyšně začala vysvětlovat, „Říkám tomu dítěti Mechadra. Dala jsem brnění a části divokých tvorů a příšer na kostru draka, pak jsem přihodila nějaké záhadné části nalezené v kobce, abych to zhmotnila a vyrobila si vlastního mechanického draka.”

Genia vesele vysvětlovala zpěvavým tónem, ale... Nevím. Materiály z příšer a záhadných částí z kobek ve mně vyvolávaly jen špatný pocit.

Liscia stále zírala a Ludwin vypadal, že by mohl omdlít.

Zeptal jsem se Genii, „Tahle věc nebude běsnit, že ne?”

„Ahaha,“ zasmála se. „V žádném případě by to neudělala.”

Pak se Genia přiblížila k Mechadrovi a lehce se dotkla spodní strany jeho chodidla.

„Chci říct, že se ani nehýbe.”

„Cože? Nehýbe?“ zeptal jsem se.

„Samozřejmě, že ne,“ řekla. „Myslím, že vnější rám je docela dobře kompletní, ale chybí mu všechny důležité kontrolní systémy, které by posílaly rozkazy do všech částí. Je to jen oslavovaný strašák.”

Co jsi zač, to „Já tě zabiju teeeeď!!” Pomyslel jsem si, když jsem dělal doporučení, které nikdo nedostane.

Teď jsem viděl situaci. Vytvořila mechanického draka, a to bylo všechno v pořádku, ale program a obvody k jeho ovládání neexistovaly. Bylo to zřejmě něco, co postavila ke studiu fungování kloubů živých tvorů, a nikdy neměla v úmyslu, aby se to pohybovalo. Ale, no, jakkoliv to mělo být dané úrovní technologie na tomto světě, když v tom byla zapletena Genia, můj smysl pro to byl otupělý, víte.

Genia pohybovala jednou z Mechadřiných částí nožního drápu nahoru a dolů jednou rukou. „Podívejte, takhle to jde hladce. I bez energie se může hýbat.”

„Jo, to je úžasné,“ řekl jsem. „Je to úžasné, ale... na co jsi šla a vyrobila tu věc...?”

Sevřel jsem hlavu v dlaních. Došlo mi, že tohle mě asi dostane do problémů s pohořím Hvězdná Dračí Hora.

Se starými kostmi bychom je možná vystavili v muzeu. Ale když jedny začnete vkládat do stroje, lidé začnou kreslit čáru. Koneckonců by se to dalo brát jako zneuctění těl mrtvých. Kdyby zjistili, že tělo jednoho z nich bylo takto použito, mohli by draci zaútočit.

...Až se vrátím, napíšu omluvný dopis do pohoří Hvězdná Dračí Hora, myslel jsem. V závislosti na jejich reakci tu věc rozebereme a buď zakopeme, nebo jim ji pošleme zpátky.

Jak jsem si to tak přísahal, Geniina slova, „Tak, jak to je.... Je to jen oslavovaný strašák,“ se mi vrátila.

Strašák... Panenka postavená na ochranu polí ... Panenka?! Neříkej mi to...

Snažil jsem se dotknout špičky Mechadřina palce. Pak, s využitím živých poltergeistů, jsem do ní přenesl jedno ze svých vědomí. Když jsem to udělal, s velkým zvukem skřípajícího kovu... se Mechadra dala do pohybu.

Hou! Podařilo se mi to ovládnout?!

„Vydrž, Vaše Veličenstvo?! Udělal jsi něco?!“ zvolala Genia. I ji musel tento zvrat událostí překvapit.

Když jsem vzhlédl k Mechadře, která rozpřáhla ruce jako monstrum z kaiju filmu, a pak začala dělat lehká kondiční cvičení, držel jsem hlavu v dlaních.

Vážně, co jsem s tím měl dělat? Může být schopnost přemístit železného draka vnímána jako hrozba jinými zeměmi?

„Ale i když dokážeme železného draka přemístit, bude nám to k něčemu v boji?“ zeptala se Liscia.

Vzpamatovala jsem se. Teď, když se o tom zmínila, kdyby se mohl jen pohybovat, železný drak by v bitvě nebyl nic moc. Se svým velkým, objemným tělem by byl hlavním cílem. Kdyby wyvernská jízda zaměřila své letecké bombardování a dračí dech na něj, byl by rozmetán na kusy.

„Je Mechadra ozbrojen?“ zeptal jsem se.

„Samozřejmě, že ne,“ řekla Genia. „Ani já nejsem tak vrtošivá, abych instalovala výzbroj na něco, o čem jsem nikdy ani neuvažovala.”

„Neřekl bych ti to...“ zamumlal jsem.

Pokud tomu tak bylo, bylo to opravdu k ničemu. Nejlepší věc, která mě napadla, bylo zařídit to někde jako Odaiba G*ndam a využít to k přilákání turistů. Bylo pravděpodobné, že to přiměje další země, aby si na nás dávaly pozor, ale nemělo to absolutně žádný smysl. Bylo to absolutně nejhorší. Mluvte o bílém slonovi.

Závěrem, všechny informace týkající se Mechadry byly prohlášeny za přísně tajné, a dokud jsem nedostal odpověď z pohoří Hvězdná Dračí Hora, měly být zapečetěny. Spatří někdy nakonec světlo světa?

Pokud jde o Geniu, která tu nebezpečnou věc vyrobila, přestěhovali jsme ji do laboratoře postavené speciálně pro ni blízko hlavního města. I teď tam pracovala na výzkumu a vývoji. Jakmile jí země začala dodávat většinu finančních prostředků na její výzkum, jen ji to přimělo pracovat usilovněji.

...Myslím, že někdy brzy pošlu Ludwinovi nějaké léky na žaludek.


------------------------------------------------------------------------------------

Mechadra 😂
Tady se láska Japonců k mechanickým monstrům nezapře.😂😂
Teď už jen stačí patřičná potvora jako protivník a máme tu Mechadra vs. ………
Myslíte že na to dojde nebo bude jen uložena ve skladišti?









A protože tu máme silvestr, tak během dne přibude ještě několik různých příspěvků.

Žádné komentáře:

Okomentovat