HRH 4 - Kapitola 5: Vážení nostalgie proti budoucnosti 1/9

 Kapitola 5: Vážení nostalgie proti budoucnosti


 Jeden den ve 12. měsíci, roku 1 546., kontinentálního kalendáře —

Královské hlavní město bylo důkladně zabaleno do zimní atmosféry a v řadě bylo dost chladných dnů, takže se zdálo, že by brzy mohl začít padat sníh. Bylo to ráno, kdy se mi nechtělo vylézt zpod teplé deky.

„Mám dnes v hradním městě nějaké důležité záležitosti...“ řekl jsem, když jsem to téma vytahoval, zatímco jsem jako obvykle snídala se svými čtyřmi snoubenkami. „Pomohlo by, kdyby se objevila žena. Mohla by některá z vás?”

„To je kvůli práci? Nezní to, jako by sis šel hrát.“ Liscia se zeptala jako zástupkyně skupiny, na což jsem s trpkým úsměvem kývl.

„Bohužel je. Tentokrát je to důležitá záležitost, takže musím vyrazit osobně.”

„Aha... Můžu jít. A co všichni ostatní?“ zeptala se Liscia a obrátila téma k ostatním třem. Připadalo jí, že už má důstojnost první královny a všechny ostatní pod sebou spojuje.

Roroa byla první, kdo v X zvedla ruce nad hlavu. „Bojím se, že se mnou bohužel nebudete moct počítat. Miláček mě už požádal, abych jednala s kupeckým cechem.”

„Myslíš o tom, jak udělat z obchodníků s otroky státní zaměstnance?“ zeptala se Liscia.

„Přesně tak. Drahoušek už udělal z obchodníků s použitým kovem státní zaměstnance a nechal je pracovat v recyklačním průmyslu nebo tak něco, ale tentokrát to nepůjde tak snadno. Prodejci použitých kovů byli jako sběrači odpadků, takže nebyli součástí cechu. Naproti tomu obchodníci s otroky, i když se na ně může pohlížet svrchu, jsou řádnými, registrovanými členy cechu. Jestli je odvádíme od cechu a dáváme je pod kontrolu státu, tak je to vlastně vytváření monopolu na otroky.”

Roroa při těchto slovech zvedla slánku a pokračovala.

„Kdyby to byl kov nebo sůl, byl by tu nějaký precedent, ale ještě nikdy jsem neslyšela, že by někdo vytvářel monopol na otroky. Otroci nejsou něco, co vyrábíte lokálně pro místní spotřebu. Přirozeně přicházejí i z jiných zemí. Pokud zestátňujeme obchod s otroky, budeme také muset zastavit tyto toky z jiných zemí. Jako státní zaměstnanci budou jejich mzdy stabilní, ale nikdy nevydělají peníze na ruku. Proto obchodníci s otroky, kteří chtějí vydělat velké peníze, odejdou do jiných zemí. Taky se to bude trochu odsouvat.”

„Jsem připraven přijmout v této věci určité odsunutí,“ řekl jsem.

Vyhovovalo mi, když byli trestaní otroci odsuzováni k těžké práci, ale chtěl jsem ukončit éru, kdy byly ženy a děti rozprodáváni, aby bylo méně hladových krků, a kdy bylo bráno jako samozřejmé, že dítě otroka je také otrokem. To nebylo jen z humanitárního hlediska, ale také proto, aby tato země jako celek více prosperovala.

Nicméně, Roroa, která byla pověřena vyjednáváním, měla ve tváři zachmuřený výraz. „Tvým cílem je určitě zmenšit systém otroctví, miláčku... ale nejsem si jistá, jestli je v týhle zemi dost trestanejch otroků a ekonomických otroků, aby uspokojili poptávku. Je to opravdový problém.”

„Bude to moc těžké?“ zeptal jsem se.

Roroa zavrtěla hlavou. „Udělám to. Chci přece vidět tenhle svět po otroctví, o kterém jsi mi vyprávěl. Takový, kde všichni vydělávají peníze, všichni používají peníze a všichni donutí ekonomiku se otočit... To je svět, který chci vidět.”

Vyprávěl jsem chytré Roroe něco málo o hospodářské historii mého světa. Vyprávěl jsem jí o té éře technologické revoluce, kdy se zboží začalo masově vyrábět. Objevila se poptávka po trzích, kde by se toto zboží prodávalo, a tak došlo k posunu směrem k osvobození otroků, kteří nedrželi žádná aktiva, aby se vytvořil tento trh.

Přirozeně jsem věděl, že existují lidé, kteří bojovali podle ideologie, že všichni lidé by měli mít stejná práva. Nemohl jsem popřít tvrdou práci otroků, kteří bojovali za svou svobodu, ani úsilí těch, kteří si přáli, aby byli svobodní. U každého systému však vždy záleželo na tom, zda byl tento systém vhodný pro dobu, ve které existoval.

Válka mezi severem a jihem Spojených států byla nazývána válkou osamostatnění, ale šlo spíše o to, že sever držel ideál osvobození otroků, aby získal podporu proti silám jihu, k nimž patřilo mnoho majitelů plantáží. To, co bylo kdysi považováno za nepraktický ideál, bylo splněno ve chvíli, kdy se to ztotožnilo s fakty situace.

A naopak, bez ohledu na to, jak nádherný ideál je, pokud není v souladu s dobou, bude pošlapán pod nohama.

Nakonec je to otázka doby, ve které žijeme. I když otroctví skončí, budeme mít konflikt mezi kapitalistickou třídou a dělníky, kteří na nás budou čekat v další éře. Nicméně v příběhu, který jsem jí vyprávěl, se zdálo, že Roroa vidí novou hranici.

„Možná to bude chtít trochu těžký ruce, ale když budeme postupovat společně s Říší, dá se to udělat,“ řekla. „Jestli se polovina území ovládaného lidstvem na tomhle kontinentu stěhuje, aby omezila otroctví, bude těžké proti nám zatlačit. Pak, když je nedostatek pracovní síly, i když to obrací příčinu a následek z tvého příběhu, miláčku, technologie bude muset postoupit, aby zaplnila mezeru.”

„Jo,“ řekl jsem. „Mám k tomu cestu. Můžeš to nechat na mně.”

„S tím počítám. Protože já sama budu dělat, co budu moct.”

Přikývl jsem. „Spoléhám na tebe.”

„Mwahaha. Zopakuj to.”

Roroa a já jsme pevně sevřeli ruce. Opravdu jsem počítal s tím, že se Roroa postará o ekonomickou frontu.

Když to Roroa dnes nestihla, co Aisha nebo Juna?

„Je mi líto, že to musím říct, ale mám schůzku kvůli našemu dalšímu hudebnímu programu, takže vás nebudu moci doprovázet,“ odpověděla mi Juna.

„Byla jsem požádána, abych se připojila k nováčkům na výcvik...“ řekla Aisha. „Samozřejmě, pokud na tom trváte, pane, odložím své předchozí angažování, abych mohla být s tebou.”

„Ne, nebudu na tom trvat,“ řekl jsem. „Hm... Ale, no...”

Tentokrát s sebou nechci brát tak velkou družinu. Kdybych měl s sebou hodně lidí, dal bych druhou stranu do střehu. I když jsem to říkal, necítil jsem se úplně bezpečně, když jsem šel bez bodyguardů. Chci říct, koneckonců, Liscia se mnou bude taky.

I když Liscia má větší bojovou zdatnost než průměrný strážce.

Černé Kočky se v současné době zabývaly tajnými operacemi v mnoha jiných zemích, takže pravděpodobně nemohly postrádat lidi, kteří by sloužili jako stráže. Je-li to možné, chtěl jsem, aby nás doprovázela buď Aisha, která měla největší individuální bojovou sílu, nebo Juna, která také dokázala shromáždit informace. Když jsem o tom přemýšlel...

„Vaše Veličenstvo, mohu vám něco navrhnout?“ Vrchní služebná Serina, která stála připravená u zdi, se elegantně uklonila.

„Serino? Měla jsi na to nějaký názor?” zeptal jsem se.

„Ano. Pokud hledáte strážného, je tu jedinec, kterého bych vám ráda doporučila.”

„Kdo by to mohl být?“ zeptal jsem se.

„Osobní trenér Vašeho Veličenstva, sir Owen.”

„Urgh... Starej Owen, co...”

Měla na mysli starého generála a hlavu rodu Jabana, Owena Jabana. Byl to srdečný starý muž, jehož osobnost byla vážná a upřímně až příliš vášnivá. Líbila se mi jeho ochota vyjádřit svůj názor a vzal jsem si ho jako rezonanční desku a pedagoga.

Pravda, je to schopný válečník a vzhledem ke svému postu by neměl moc práce, zatímco budu pryč. Je pořád hlučný a myslím, že se nehodí na diskrétní chození ven.

Zatímco jsem o tom přemýšlel, Serina pokračovala. „Taky by jste s sebou měl vzít Carlu z Dětského sboru.”

„Cože?! Mě?“ Carla, která stála vedle Seriny, překvapeně vykřikla.

„Carla je zařazena do služebnictva, ale je otrokyní Vašeho Veličenstva,“ řekla Serina. „V takových chvílích ji opravdu musíte používat jako mas – dřít s ní jako s koněm.”

„Chtěla jste říct masový štít?!“ protestovala Carla. „Počkat, ještě teď, když jste to opravila na koně, je to pořád dost špatné!”

Serina vytáhla svůj služební cvičný bič.

„Aha! Ano, madam! Budu sloužit s upřímností a oddaností!“ zasalutovala spěšně Carla.

Byla úplně rozbitá, co ...

„Každopádně, Carlo, budu na tebe spoléhat,“ řekl jsem.

„R-rozumím, pane,“ řekla.

Takže prozatím bylo rozhodnuto, že čtyři lidé, Liscia, Owen, Carla a já půjdeme spolu do hradního města.

Už z toho rozhodnutí jsem se cítil vyčerpaný.


------------------------------------------------------------------------------------------------------

Rozbitá Carla  😂😂


4 komentáře: