HRH 4 - Kapitola 5: Vážení nostalgie proti budoucnosti 3/9

Když jsem se podíval před sebe a přemýšlel, co by to mohlo být, viděl jsem někoho s velkým sudem na zádech, jak používá kovový válec na konci hadice, který sahá od toho sudu, aby na zem rozprašoval nějakou mlhu.

Ta osoba byla exoticky vyhlížející žena s pletí ne tak tmavou jako tmavý elf, ale stále hnědou a světlými vlasy. Vypadala na pětadvacet. Pravděpodobně byla krásná a měla tvarovanou postavu, ale s trojúhelníkovou maskou, kterou nosila přes obličej, a sudem přehozeným přes záda, to všechno přišlo vniveč. Na čele té ženy svítilo třetí oko, které bylo jedinečné pro tříokou rasu.

„Hehehe... Hohoho... Ahahahahahaha! Špína bude sterilizována!“ Po tom třífázovém smíchu žena nadšeně postříkala zem a chatrče jakousi mlhou.

Ta až příliš neuvěřitelná scéna uvedla Liscii, Carlu a Owena v oněmění. Pokud jde o mě, cítil jsem, jak mě zase začíná bolet hlava.

„Co to děláš, Hilde?“ zeptal jsem se unaveně.

Jmenovala se Hilde Norg. Na důkaz uznání za naši podporu a vykoupení jejich cti nám ji tříocí půjčili, aby nám pomohla reformovat náš systém medicíny. Byla jejich jedinou “doktorkou“.“

V tomto světě bylo velmi málo lékařů v tom smyslu, že by moderní Japonec myslel na tento termín. Ti, kdo prováděli drtivou většinu lékařských ošetření, byli světelní mágové a ti, kdo podávali bylinné přípravky, které pomáhaly zmírnit příznaky nemoci, byli medici muži a ženy.

Mnoho z těchto světelných mágů bylo přidruženo ke kostelu, a proto většina nemocnic byla také připevněna ke kostelním budovám. Proto bylo normální, že lidé na tomto světě chodili do kostela, když byli nemocní, ale pro tříoké to bylo trochu jiné.

Protože jejich lékařská technika byla mnohem pokročilejší, mohli léčit většinu nemocí a zranění v domácnostech. Když onemocněli tak závažnou nemocí, že se nemohla léčit doma, to bylo v době, kdy poprvé hledali lék smíchaný lékařem. Přirozeně, že tato doktorka byla předním odborníkem své rasy, a tak mohla pro tolik z nich připravovat léky.

Ta, co tam stříká dezinfekci (pravděpodobně limetkovou vodu), Hilde, jediná doktorka své rasy, byla považována za doktorku s vysokým stupněm lékařských znalostí, dokonce i na poměry tříokých. Nicméně s tím, jak byla teď oblečená, vypadala jen jako farmář stříkající zemědělské chemikálie.

Hilde se ještě před chvílí hlasitě a nadšeně smála, ale teď měla na tváři temný úsměv a kolem ní panovala těžká atmosféra. „Upřímně... neříkala jsem vám snad, abyste sbírali kočičí trus?! Protože je necháváte ležet venku, všude kolem jsou bakterie! Oh, proboha! Nečisté, nečisté!”

Tentokrát, když rozprašovala dezinfekci, rozhořčeně dupla. Mohla se zdát emocionálně labilní, ale pro Hilde to byla obvyklá záležitost.

Ona, se svými znalostmi farmakologie a okem pro bakterie, které byly považovány za vynikající i podle měřítek tříokých, také prokázala posedlost čistotou, která byla silná i podle měřítek její rasy. Až do té míry, že pro ni bylo normální chodit s takovým dezinfekčním prostředkem.

Nebylo vždycky dobré moc vidět.

„Vidím, že jsi pořád stejná, Hilde,“ řekl jsem.

„Hm? Ty… Kdo jsi?”

Sundal jsem si kuželovitý klobouk a ukázal obličej.

Bez velkého překvapení řekla, „Ach, jen král, co,” a vrátila se k práci postřiku dezinfekčním prostředkem.

„Říkat mi jen král je trochu podlé,“ řekl jsem. „Technicky vzato je to důležitá pozice, víš?”

„Tak si tu roli zkus obléct, proč to neuděláš?“ zeptala se. „Myslela jsem, že jsi nějaký tulák.”

Byla drsná jako vždy. Už ve svém starém světě jsem si představoval, jak jsou doktoři drsní, a zdálo se, že tady je to stejné. Zvláště Hilde nebyla z těch, které by zajímalo postavení osoby, se kterou mluvila.

Filozofie Hilde byla: „Nemoc postihuje nás všechny, dobré i zlé, bohaté i chudé, muže i ženu, bez ohledu na rasu. Pak, před lékařem, jako jsem já, jsou si všichni pacienti rovni.”

Očividně to byl její argument.

„Každopádně... Hilde, dovol, abych ti představil,“ začal jsem. „Ty dvě dámy jsou –“

„Vím, co jsou zač,“ povzdechla si Hilde, jako by bylo samozřejmé, že bude vědět, kdo to je. „Jsou slavné, že? Princezna a dcera bývalého generála letectva, že?”

„Cože? A co sir Owen?“ zeptal jsem se.

„Nechci o tom špinavém staříkovi nic vědět.”

„Cože?!“ protestoval Owen. „Komu říkáš špinavý?! Dbám na to, abych se pořádně upravil!”

„Drž se dál, ty svalovče! Doufám, že ses pořádně umyl?!“ vykřikla.

Pshhhh.

„Hej, holčičko, nestříkej na mě tu divnou mlhu! Jsem čistý, víš? Každý den, si polévám nahé tělo vodou a pak se otírám suchým ručníkem!“ vykřikl Owen.

Náhle jsem si musel představit machra, jak se koupe nahý v ranním světle. Jo… Připadalo mi to špinavé, jen když jsem si to představoval. Možná si samy představovaly podobnou scénu, Liscia i Carla vypadaly, že budou zvracet.

Připadalo mi, že když se tím budeme dále zaobírat, jen se tím zhorší duševní stav všech, takže nastal čas změnit téma.

„M-mimochodem, Hilde, co tady dneska děláš?“

Na můj nucený pokus změnit téma si Hilde odfrkla.

„Když nechám zdejší lidi napospas jejich vlastnímu osudu, stanou se během chvilky nehygienickými. Pravidelně je navštěvuji, abych je poučila o hygieně a dezinfikovala okolí.”

„To dává smysl...“ řekl jsem. „Mimochodem, je dnes s tebou tvůj partner?”

„Neříkej mu můj partner.“ Hilde ta slova vyplivla, zřejmě otráveně. „Jestli hledáš Brada, tak je venku. Řekl: „Pokud mám vyšetřit vykrmená prasata, mnohem raději bych léčil neposkvrněné divoké psy... nebo nějaké podobné nesmysly.”

„...Vidím, že se také nikdy nemění.”

„Možná bys mu taky mohl vynadat, pane,“ řekla. „Ten chlap na mě vždycky tlačí, abych poučovala mladší doktory.”

„C-Chápu...”

Brad, který přišel do našeho rozhovoru, byl druhý doktor, který jednal jako pár s Hilde, aby prosadili reformu lékařského systému této země. Jeho celé jméno bylo Brad Joker. Byl to lidský muž a jeho schopnosti lékaře byly dobré, ale... jeho osobnost byla trochu problém.

Nedokážu si představit, že by Brad někdy dokázal vysvětlit něco ostatním. Předvádění praktických dovedností v oboru nabídne vedení svým juniorům, ale Hilde bude muset být ta, kdo bude pořádat přednášky…

„Hele, posloucháš mě, s-i-r-e?“ vyštěkla Hilde.

„Já – já to chápu,“ řekl jsem. „Pokusím se s ním alespoň promluvit.“ Když na mě tlačila s tím vzteklým úsměvem, musel jsem jen přikývnout a souhlasit s ní.

„No a? Co tady dělá král a jeho družina?“ dožadovala se Hilde.

„Aha... Měl jsem v plánu navštívit náčelníka mystických vlků,“ řekl jsem. „Když už jsem u toho, napadlo mě, že bych mohl strčit hlavu do školicího zařízení, které řídí Ginger.”

„Aha, takže tohle je druh práce, kterou jsi měl.“ Liscia zatleskala, jako by konečně něco pochopila.

Teď, když jsem o tom přemýšlel, neřekl jsem jí, co děláme, že ne?

„Poté, co nechám mystického vlčího staršího navázat spojení se mnou, mám v plánu jít ven,“ dodal jsem.

„Ohh, ty jdeš ven, vážně, sire?“ zeptala se Hilde. „V tom případě se možná přidám.”

„Cože? Proč?”

„To by mělo být jasné. Abys do toho vyšetřovacího idiota vrazili trochu rozumu, proto.”

Hilde měla na tváři úsměv, ale její oči se neusmívaly.

„N-No... Snaž se to nepřehánět, ano?“ zeptal jsem se nervózně.

„Hm, pořád mluvíš o tom, že půjdeš ven, ale co to přesně znamená?“ Carla váhavě zvedla ruku a zeptala se.

„Pokud mluvíme venku z perspektivy, že jsme uvnitř města, může to znamenat jen za hradbami,“ řekla Hilde chladně.

„Tam za hradbami... mohl bys myslet...?“ Zdálo se, že Liscia na něco přišla a ve tváři měla zamyšlený výraz.

Jo... Pravděpodobně to bylo přesně to, co si představovala.

Bez ohledu na to byla naše skupina zahraniční cestovatel, studentka, dračí služebná a chlapák, k nimž se připojila lékařka.

...Jo. Tahle skupina dávala čím dál menší smysl.

 

Naší první zastávkou bylo pracovní tréninkové zařízení, které měl na starosti Ginger.

V bývalých slumech se nacházela mystická vlčí palírna Kikkoro, která vyráběla mimo jiné miso, sójovou omáčku a saké. Stejně jako Gingerovo školicí zařízení. Obojí vyžadovalo značný prostor a tohle bylo jediné vhodné místo.

Zatímco pro výcvikové zařízení to bylo samozřejmé, lihovar Kikkoro měl také snadné zde zajistit pracovníky, takže to nebyla špatná lokalita. Už jen proto stálo za to dát to tu do pořádku.

Školicí středisko bylo obehnáno cihlovými zdmi a v areálu byla řada budov. Místo se právě otevřelo, a tak jen učili žadatele číst, psát a počítat, ale záměrem bylo v budoucnu experimentovat s nejrůznějšími nápady, takže počet budov se zvýšil.

Když jsme šli dovnitř přední branou, vyběhlo z ní několik dětí.

„Sbohem, paní San!”

„Sbohem!”

Všechny byly ve věku kolem deseti let, možná. Nebyly tak dobře oblečené ani upravené, ale zdálo se, že jsou plné energie.

Když jsme nahlédli branou dovnitř, bývalá otrokyně, která nyní byla tajemnicí Gingera, Sandria mávala na děti. „Sbohem, děti. Opatruj se na cestě domů.”

Lehký úsměv, se kterým je vyprovodila, byl něžný, velmi odlišný od nevlídného chování, které měla, když jsme se poprvé setkali.

Takže ona taky může udělat takový výraz, co...

Zatímco jsem přemýšlel, Sandria si mě všimla a uctivě se uklonila. „Proč, Vaše Výsosti, jak milé, že jste nás přišel navštívit.”

„Hej, Sandrie,“ řekl jsem. „Je Ginger uvnitř?”

„Je ve své kanceláři. Ukážu vám tam cestu.”

Sledovali jsme Sandrii do jedné z budov.

Byl to jednoduchý, hranatý design bez příkras, ale i zvenčí bylo vidět, že tahle budova má spoustu místností. Modernímu Japonci by to připadalo jako nemocnice nebo škola.

Vedla nás před místnost v prvním patře budovy s nápisem “Kancelář ředitele“. Když Sandria informoval nájemníka, že má návštěvu a otevřela dveře, Ginger, který zřejmě pracovala za stolem, spěšně vstal.

„P-proč, Vaše Výsosti, už je to nějaká doba,“ Ginger přispěchal k nám. Narozdíl od Sandrie to udělal nesměle a zdálo se, že je stále napjatý, když se mnou mluví.

„Není třeba být tak ztuhlý,“ řekl jsem. „To já se ti tady vnucuju.”

„N-Ne... Není to žádné vnucování...”

„Tvoje sekretářka má hlavu vztyčenou, že?“ komentoval jsem to.

„Protože má věrnost patří pouze lordu Gingerovi,“ řekla Sandria nonšalantně, když přistoupila ke Gingerovi.

Mělo to být docela neuctivé prohlášení, ale na jejím chování bylo něco, co mi nedovolilo to tak brát. Byla jako Lisciina služka, Serina, nebo veřejný zástupce Roroiny společnosti, Sebastian. Ti lidé, kteří našli pána, jemuž hodlali sloužit po zbytek života, měli jedinečnou intenzitu. Bylo to, jako by se mohli jménem svého pána postavit samotnému králi.

„Gingere, dovol, abych tě představil,“ řekl jsem. „Tohle je moje snoubenka, Liscia.”

„Dobrý den. Jsem Liscia Elfrieden.“ Liscia se usmála a uklonila, takže Ginger vstal velmi zpříma.

„P-Princezna?! Díky, že jste přišli navštívit naše skromné sídlo! Já… Ah, ne, já jsem ten kdo se jmenuje Ginger Camus. S větší podporou, než si zasloužím od Jeho Veličenstva, jsem se mohl stát ředitelem tohoto zařízení...”

„Hee hee! Není třeba být tak napjatý. Ráda vás poznávám, Gingere”

„A-ano, madam!“ Ginger strnule vzal Liscii za ruku a potřásla jí.

„Skoro mi připadá, že jsi napjatější, než když jsi potkal poprvé mě …“ zamumlal jsem.

„Jsem si jistá, že je,“ řekla Carla. „Dokud nebylo oznámeno vaše zasnoubení s ní, pane, Liscia byla něco jako to, čemu dnes říkáme lorelei pro lid království. Ta nedosažitelná květina, princezna, která byla tak vysoko nad ním, že by mohla být i nad mraky, je mu teď přímo před očima. Nelze mu vyčítat, že je napjatý.”

Carlino vysvětlení mi dávalo smysl. Členové královského domu, zvláště princezna nebo královna... byli svým způsobem jako národní modly. Viděl jsem tu obrovskou horečku, která zachvátila Anglii, když se tam ve zprávách narodila nová princezna. Dokonce i v Japonsku se zprávám o císařském domě a osobách napojených na císařskou rodinu dostalo velké pozornosti.

Potom jsem také představil Carlu a Owena. Pak, když jsem šel představit Hilde ...

„Hilda a já se už známe,“ řekl Ginger. „Dává zdarma lékařské prohlídky dětem, které sem přijdou. Opravdu to byla velká pomoc.”

Ginger před ní sklonil hlavu, takže Hilde nasadila rozpačitý výraz.

„Hmm. Ti spratci jsou špinaví, to je vše. Kdo ví, jaké nemoci s sebou nesou.”

„To říkáte vy, ale stejně k nám chodíte jednou nebo dvakrát týdně,“ řekla Sandria. „Když se děti zraní, vyléčíte je. Myslím, že přes všechno, co říkáte, máte děti opravdu ráda, že?”

„Sandrie... Když toho řekneš moc, zašiju ti pusu, víš to?“ vyštěkla Hilde.

„Ach, promiňte,“ omluvila se nonšalantně Sandria, zatímco Hilde na ni zírala.

Jo… Při pohledu na Hilde jsem si vzpomněl na starou paní v pekárně v sousedství, kde jsem kdysi dávno žil. Kdykoliv k ní děti přišly, řekla, „Podívejte se na ty hlučné návštěvníky,“ zaujala kyselý postoj, ale pak by dodala, „Vy jste ale hladoví spratci,” a často rozdávala zbytky sladkých buchet. Teď, když jsem si na to vzpomněl, to byl její způsob, jak zakrýt její plachost.

Hilde si odfrkla. „Budu čekat venku, dokud všichni nedomluvíte.”

„Všechny děti šly domů, jen abyste věděla.”

„Sklapni, Sandrie! Kdo říkal, že si chci hrát s dětmi?“ vyštěkla Hilde.

„Tolik jsem toho neřekla...“ řekla Sandria.

„Hmph!”

Když Hilde odešla a prudce za sebou zabouchla dveře, všichni jsme ji s rozpačitými úsměvy vyprovodili.

...Tak tedy. Byl čas vrátit se do starých kolejí.

4 komentáře: