HRH 4 - Závěrečná kapitola: Ve sněhu 1/4

 Závěrečná kapitola: Ve sněhu

       

 31. den, 12. měsíce, roku 1 546., kontinentálního kalendáře – Královské hlavní město Parnam

V tomto světovém týdnu bylo osm dní. Se čtyřmi týdny v měsíci to znamenalo, že každý měsíc měl 32 dní. V roce bylo dvanáct měsíců, takže rok skončil 384. dnem.

Třetí až pátý měsíc bylo jaro, šestý až osmý léto, devátý až jedenáctý podzim a dvanáctý až druhý příštího roku byla zima, stejná jako v Japonsku.

Dnes byl 31. den dvanáctého měsíce. V pozemském kalendáři to bude Silvestr, ale v kalendáři tohoto světa to byl jen další den na konci roku.

V této zemi, se Silvestr a den poté většinou slavily v tichosti s přáteli a rodinou. Za normálních okolností nebylo na hradě moc rušno (politický rok začal prvního dne čtvrtého měsíce), kromě kněží, kteří prováděli novoroční obřad, ale právě teď byl velký sál na hradě Parnam ve stavu pandemonie.

„Aisho, odnes tu soupravu doprava,“ nařídila Liscia.

„Rozumím, Prin... Lady Liscio.”

Podle Lisciiných pokynů, Aisha zvedla jeviště, které by za normálních okolností muselo zvednout několik dospělých, a snadno si ho přehodila přes rameno. Na Aishu se vždycky dalo spolehnout, že udělá těžkou práci… Oh!

„Carlo, Hale,“ režíroval jsem. „Seřaďte ty dvě sloupové rekvizity tady.”

„Rozumím, pane.”

„Dobrá, dobrá,“ řekl Hal. „...Sigh.”

S mými pokyny, Carla a Halbert, velitel předvoje z Národních obranných sil, připevňovali na podlahu (falešné) mramorové sloupovité předměty, které vypadaly, jako by patřily do Parthenonu. Odtud, Liscia a já jsme dávali rozkazy svým vazalům (a snoubencům) podle plánů, které jsem měl v rukou.

„Přesto, když si pomyslím, že byste použil nejen Národní obranné síly, ale také budoucí královnu, aby za vás tvrdě pracovala ...“ Ludwin se trpce usmál.

Za námi, Ludwin, kapitán Královské gardy, a jeho zástupce, Kaede, dokončovali detaily svého plánu na bezpečnost na místě.

„Bylo by to nemyslitelné v jakékoliv jiné zemi, víte,“ řekla Kaede. „A taky, Hale, pracuj rychleji. Šup šup.”

„Pracuji, Kaede!"

Odmítavě jsem na Ludwina mávl rukou. „No tak, no tak, Aisha říkala, že chce pomoct. Kromě toho je prostě fakt, že na hradě není nikdo silnější než Aisha.”

Kdybychom měli zemské mágy (pro řízení gravitace), bylo by to snadné, ale všichni byli vysláni, aby položili cesty v nově pohlceném knížectví Amidonia. Neměli jsme jeřáby pro vnitřní použití, což znamenalo, že jsme se při tom všem museli spoléhat na lidskou práci, a já jsem neviděl důvod, proč nechat Aishiny svaly vyplýtvat.

Liscia si podrážděně povzdechla. „Upřímně... Kdybys něco řekl dřív, tak bychom se s tím napjatým programem vypořádali...”

„Není to tak, že bych mohl,“ řekl jsem. „Chci říct, s tímhle nápadem jsem přišel teprve před týdnem.”

„Je neuvěřitelné, že všichni říkali, „Jdeme na to!“ Ale na něco, s čím jsi přišel z náhlého popudu.”

Poslední dobou jsem měl pocit, že se mi začínají hroutit brzdy.

Když se k nám přidali Roroa a Colbert, měl jsem k dispozici další finance a vědkyně Genia vesele rodila nové vynálezy. Také díky mnoha novým politikám, které jsme zavedli, si lidé ve Friedonii vypěstovali zálibu v cizích věcech a přetékali zvědavostí. Bylo to jako japonský řemeslnický duch, nebo něco jako, „Bez ohledu na to, jak bezvýznamná věc je, když ji ovládáte, stane se uměním“. Tak nějak mi před týdnem vyšla z pusy nečinná myšlenka…

„Hele, už je skoro konec roku. Pokud je konec roku, je čas pro Koncový písňový festival Kouhaku.“

...dopadlo to takhle.

První, kdo mě uslyšel, Roroa řekla, „Co, co?! Řekni mi víc o tom nádherném jméně, které zní jako zisk!”

Takže jsem jí nakonec musel vysvětlit Kouhaku, bitvu mezi červenou a bílou písní.

Když jsem to udělal, Juna, která také poslouchala, řekla, „Festival písní, že? To zní jako příležitost, jak zprovoznit naše talenty,“ a chovala se k tomu nezvykle proaktivně.

Pak Pamille a Nanna, stejně jako ostatní loreleis a generálku, která se stala zpěvačkou, Margaritu, ta myšlenka nadchla a po nějakém okamžiku zašla tak daleko, že jsem už nemohl říct, „Ne, nakonec to neuděláme!”

Mezi loreleis ze zpívající kavárny Lorelei, která se v určitém okamžiku změnila v něco jako produkční společnost, a účastníky amatérského programu pěvecké soutěže Nodo Jiman, který jsme vedli ve Van, se z toho stala poměrně rozsáhlá událost. V tu chvíli začal náhlý spěch s přípravou.

No, mít všechny pohromadě, aby něco vytvořili, byla svým způsobem zábava na kulturním festivalu, ale znamenalo to, že moje pracovní vytížení se o to víc zvýšilo...

Nejtěžší bude „bílá“ část červenobílé Kouhaku.

Červený tým (ženské zpěvačky) pod vedením Juny měly pestrost a šmrnc, ale mužští zpěváci prostě nezanechaly tolik vlivu. Drtivá většina z nich přišla přes Nodo Jiman a všichni zpívali lidové písně tohoto světa. Kdyby se Kouhaku neúčastnili žádní mužští idolové a všichni by zpívali enka, nebylo by to moc stylové, že?

Kvůli tomu jsem se rozhodl k velkému experimentálnímu nasazení své mužské modly, reakce na ženské loreleis – zpívající rytíře, orfeusy – kterou jsem už nějakou dobu vyvíjel.

„A teď, mí orfejové, shromážděte se!“ volal jsem.

„Ano, pane!“

Když jsem na ně zavolal, přišli ke mně tři mladíci, kteří něco probírali v rohu. Jeden z nich, vysoký, stříbrovlasý, asi dvacetiletý muž, mi zasalutoval a řekl, „Jednotka Orfeus Yaiba je připravena a čeká na vaše rozkazy.”

Byl to člověk z Van a vůdce Yaiby, Axe Steiner. Byl to přitažlivý muž s uhrančivýma, chladnýma očima, ale jeho příliš formální řeč, která byla charakteristická pro mladé muže z Amidonie, mu propůjčovala úzce přichycený dojem.

Když uviděl, jak se Axe chová, poměrně pohodový mladík s tygřími pruhovanými vlasů se kysele zasmál. „Šmarjá, náš vůdce je tak škrobený. Mám pravdu, Kukri?”

„Myslím, že jsi trochu moc uvolněný, Kotetsu,“ souhlasil Kukri.

Ten lehkovážný a povrchně vypadající mladý tygří muž byl Kotetsu Burai. Byl to ohnivý muž s výraznými žlutými a černými pruhy, atletický a díky svým ostrým tanečním pohybům vynikal i v této skupině.

Ten, na kterého se obrátil se souhlasem, byl středoškolský krasavec (?), Kukri Carol. Myslím, že jste si to uvědomili z jeho příjmení, ale Kukri byl kobito a velké dvojče Pamille Carol. Zjevně vyplňoval pozici šotola v jednotce, ale pořád byl z těch tří nejstarší.

...Člověče, rasa kobitů byla děsivá.

No, každopádně to byli tři členové první Friedonské idolové jednotky, Yaiba. Jméno vzniklo podle toho, že všichni tři měli jména, která zněla jako ostří zbraní. Koneckonců jsem neměl moc času vymyslet jméno.

Mimochodem, uvažoval jsem o tom, že bych do jejich členů zahrnul i Hala, který měl také zbraňové jméno, ale ten to rozhodně odmítl. Podle Kaede, „Hal umí ovládat výšku, ale je tónově hluchý, víte.”

Ale to teď nebylo důležité. Tleskl jsem rukama. „Chci, aby členové Yaiby začali zkoušet, jakmile bude set připraven.”

„Ano, pane!“ oznámil Steiner. „Jste si jistý, že chcete, abychom šli první, pane?”

„Chci vyzkoušet, že jeviště je dostatečně silné,“ řekl jsem. „Jste jediná skupina během bitvy písní, kde bude zpívat a tančit více členů. Jestli jste v pořádku, mělo by to být bezpečné i pro ostatní.”

„Ano, sire! Rozumím.”

Když Axe, který byl ztuhlý a formální jako vždy, zamířil k hotovému pódiu, zbývající dva se kysele usmáli a následovali ho.

„Dobrý bože,“ řekl Kotetsu. „Proč musí být náš vůdce takový čtverec?”

„Je to proto, že je nervózní, že?“ řekl Kukri. „I když jsem si jistý, že s tím má něco společného i jeho osobnost.“

„Hej, vy dva! Tvařte se živě!“ zaječel někdo, když táhli nohy k pódiu.

„Eeku!“ zakřičeli a trochu poskočili.

Když se oba váhavě otočili, našli tam stát zamračenou Margaritu v tmavě červených šatech. Byla to okázalá barva, ale to ji jen třikrát zesílilo.

Margarita si je prohlédla od hlavy k patě a pak zvýšila hlas. „Jste tváří Friedonie! Stůjte rovně a dejte se do kupy!”

„A-ano!“

„Jestli to zvládnete, tak jděte! Poklusem!”

„R-Rozumíme!“

Margarita se stala generálkou v patriarchální společnosti Amidonie. Když se do nich pustila, odpověděli ti dva se stejnou upjatou formálností jako Axe a rozběhli se k pódiu. Byli jako nováčci, které žvýká výcvikový instruktor.

Pak si mě Margarita všimla a spěšně sklonila hlavu. „P-proč, Vaše Veličenstvo, ukázala jsem vám něco velmi trapného.”

„Ah, nevadí mi to,“ řekl jsem. „Je to banda silných osobností, takže to, že ses ujala velení, pomáhá. I tak... ten ohoz je vážně něco.”

„Tohle je, no.... Vyplížila jsem se ven během kostýmní zkoušky...”

„Ty ses vyplížila ven?“ opakoval jsem.

„Ach, tady jsi. Utíkat během “montáže“? To prostě není správné, Margie. “

„P-princezna?!“ vyjekla Margarita.

„Margie“?“ opakoval jsem.

Otočil jsem se, abych se podíval, protože Margarita vykřikla a k nám přiběhla Roroa.

Došla k nám a hladce se mi omotala kolem paže. „Drahoušku, taky jsem tvrdě pracovala. chval mě, chval mě.“ Otřela si obličej o mé rameno.

Její roztomilá zvířecí gesta vypadala poněkud vypočítavě, ale... I tak byla roztomilá. Faktem bylo, že bez Roroiny finanční spolupráce by tento plán nebyl možný.

Pohladil jsem ji po hlavě. „Hodně jsi mi pomohla. Děkuji Roroo.”

„Mwuhuhuh!“ zahihňala se.

„No tak, Roroo,“ řekla Liscia přísně. „Dostalo se ti chvály a jsi spokojená, že? Pracujeme tady, takže je načase, abys to nechala být.”

Liscia popadla Rorou za límec, jako by to udělala kočce, a stáhla ji ze mě. Roroa se do toho pustila a dokonce i hravě zamňoukala.

„Počkej, neměla jsem čas to dělat,“ dodala Roroa a přerušila se. „Vezmu Margie zpátky s sebou. Přece jen jsme pořád uprostřed jejího kostýmu.”

„Kostýmu? Myslíš tyhle červené šaty?” zeptal jsem se

Roroa se směle zasmála. „Těš se na to. To ti srazí ponožky, během hlavní události.“

„Mně se to nelíbí, princezno!“ protestovala Margarita. „To ne. Ušetřete mě aspoň toho!”

„Už jsem to nařídila, tak to vzdej a prostě to přijmi,“ uculila se Roroa.

„Neee! Ne osmnáct metrů!”

Margaritu odvlekla Roroa a vypadala zběsileji, než jsem ji kdy viděl. Margarita by mohla vyděsit průměrného muže k smrti, ale nedokázala se postavit Roroe, bývalé princezně z Amidonie. Poměr sil mezi bývalými Amidoňany jsem vlastně nepochopil.

„A počkej, co vlastně myslela těmi osmnácti metry? " dodal jsem.

„Délka jejích šatů, očividně," řekla Juna.

Lorelei sem přišla, protože byla po Yaibe další na zkoušce. Neměla na sobě své obvyklé oblečení, ve kterém se dalo lehce tančit. Místo toho měla na sobě zářivě modré šaty a moc jí to v nich slušelo.

„Počkej, osmnáct metrů dlouhé šaty?“ zeptal jsem se překvapeně.

„Roroa říkala, že chce něco, co divákům srazí ponožky,“ řekla Juna. „Bude na pódium umisťovat madam Margaritu v masivních osmnáctimetrových šatech. Slyšela jsem, že šaty jsou pomalované práškovým světelným mechem, jako ten, který používáme v pouličních lampách, a vypouští oslňující světlo.”

„No, to je... křiklavé jako čert,“ řekl jsem.

Nevím. Nějak jsem si dokázal představit, že se z toho stane každoroční událost a že to bude každým rokem křiklavější.

Margarita... Myslel jsem, že je to velká šéfka zábavního průmyslu, ale ona byla zřejmě poslední šéf.

3 komentáře: