HRH 4 - Závěrečná kapitola: Ve sněhu 2/4

 Co mám dělat? divil jsem se. Měl jsem v plánu, že Margarita zazpívá japonskou verzi písně „Snake Eater,” ale možná bych to měl změnit na „Kaze to Issho ni.”

Tehdy jsem si všiml, že za Junou stojí jiná dívka.

Byla to jednoduše vypadající mladá dívka ve věku patnácti, možná šestnácti let. Byla roztomilá, ale nijak nevyčnívala. Byl to takový přirozený pohled dívky odvedle.

„Juno, kdo je ta dívka?“ zeptal jsem se.

„Dovolte, abych vás představila, pane,“ řekla Juna. „Ta dívka je Komari Corda. Ještě nedávno trénovala v Lorelei, ale přemýšlím o jejím debutu v této bitvě písní.”

„Já – já jsem Komari Corda! Je mi potěšením se s vámi setkat!“ Dívka zalapala po dechu.

Zatímco okázale zakopávala o svá slova, Komari ke mně hluboce sklonila hlavu. Zatímco jsem se trpce smál, jak je napjatá, Juna mi o ní trochu víc vysvětlila.

„Má hlas s prostorem pro růst a nadšení pro praxi, díky kterému si myslím, že se v budoucnu promění. Myslím, že má skrytý talent, aby mě překonala jako lorelei.”

„No, to je působivé ...“ řekl jsem.

„Já – já bych nikdy nemohla! Je to pro mě příliš velká čest navrhnout, že bych vás mohl překonat, lady Juno!“ vyjekla Komari.

Když jsem viděl, jak se Komari spěšně snaží chovat pokorně, říkal jsem si, Oh, vidím to...

Její přitažlivost spočívala pravděpodobně v tom, jak byla nenaleštěná, podvědomě jste ji chtěli povzbudit. To bylo kouzlo, které už tak dokonalá Juna neměla. Až tato dívka skončí, mohla by být lorelei, která by mohla vést zpívající svět království kupředu.

Byla někým, na jehož vývoj bych se těšil

Tehdy se objevil současný ministr financí Friedonského království.

„Ah, madam Juno, madam Komari,“ řekl Colbert. „Tak tady jste vy dvě byly.”

Z nějakého důvodu, Nanna, zvířecí dívka s kočičíma ušima, mu visela kolem ramen. Za ním stála i kobito Pamille a držela Colberta za rukáv. Nevím, co na to říct... Vypadali jako otec a dcera.

„Mají tě strašně rádi, Colberte,“ komentoval jsem to.

„To vy jste je na mě strčil, Vaše Veličenstvo...”

Kromě jeho funkce ministra financí jsem nechal Colberta, aby se staral o jejich finance (a papírování). Tato země byla uprostřed nevídaného boomu lorelei. Pro Junu, Nannu, a zejména Pamille, jako první loreleis, se kolem nich pohybovalo mnohem víc peněz, než kdy mohli osobně použít. Když necháme stranou Junu, která byla na hradě jako kandidátka na post druhořadé královny, bylo pro Nannu a Pamille, které byly stále obyčejnými občany, i když byly loreleis, nebezpečné, aby jim bylo dáno příliš mnoho peněz.

Proto jsem nechal finančně talentovaného Colberta, aby se staral o jejich majetek, zařizoval osobní strážce (především ženy z Národních obranných sil) a staral se za ně o další obecné záležitosti. Svým způsobem byl jako jejich manažer.

Chápu, že proto s nimi trávil hodně času, ale proč ho tak milovaly? Když jsem se jich zeptal, řekly ...

„Ta jídla! Léčí mě! Můžu jíst hodně ryb!“ zapištěla Nanna.

„Po schůzkách mě pan Colbert často bere na večeři,“ dodala Pamille. „Když jdeme, nikdy se ke mně nechová jako k dítěti. Vždycky se ke mně chová jako ke správné dámě.”

...Tady to máte. Zkrotil je jídlem, co! Ne, v případě Pamille to bylo trochu jiné, ale...

„Colberte, jestli na ně chceš sáhnout, počkej, až ty dvě trochu vyrostou,“ řekl jsem.

„To neudělám, jasný?!”

„Ale větší už nebudu...“ Pamille měla ve tváři rozpačitý výraz.

Uh... um... promiň.

„Vy čtyři máte teď zkoušku, že?” zeptal jsem se, spěšně zakrývajíc svou chybu.

„Ano,“ odpověděla Juna. „Až Yaiba skončí, jsme na řadě.”

Podíval jsem se k pódiu, kde ti tři z Yaiby vášnivě zpívali. Byla to píseň od mužské idolové skupiny z jiného světa. Nebyl jsem obeznámen s tím, co je trendy, ale takové písničky, které hráli pořád během reklam, mi utkvěly v hlavě. Byla to parta pohodových mladých lidí, kteří zpívali pohodové písně celým svým srdcem. Myslel jsem, že by to mohlo stačit k tomu, abychom získali srdce dam z Friedonie.

„Všichni, přinesli jsme vám jídlo!” volala Serina.

„Aby se to jedlo jednoduše, rozhodli jsme se pro rýžové kuličky a sendviče,“ koktal Poncho. „Samozřejmě jsou tu i buchty se špagetami, ano.”

„Velký bratře, velká sestro, je čas jíst!“ volala Tomoe.

Zatímco jsem sledoval Yaibu, Serina, Poncho a Tomoe přivedli služky. Všichni měli v náručí velké koše. Nejspíš byly plné rýžových kuliček a chleba. Když je rozložili na dlouhý stůl, všichni se shromáždili kolem.

„Oh! To vypadá dobře,“ řekl Hal. „Můžeme si dát?”

„Hale, nejdřív si musíš utřít ruce, víš,“ vynadala mu Kaede.

„Carlo, prosím, připrav čaj pro všechny,“ nařídila Serina.

„R-Rozumím, vrchní služebná!”

Jak se oblast stávala živější s konverzací, roztržitě jsem se zahleděl. „Věci se určitě rozrostly...”

„To ano,“ souhlasila Liscia.

Vypadalo to, jako by Liscia zaslechla myšlenku, kterou jsem vypustil z hlavy. Cítil jsem se trapně, ale Liscia se na mě široce usmála. „Shromáždil jsi lidi, lidé se shromáždili kolem tebe, a než jsme se nadáli, obklopil nás obrovský dav.”

„Je to uklidňující, ale zároveň mě to znervózňuje,“ přiznal jsem se. „Znamená to, že mám přece jen mnohem víc, co chci chránit.”

„Co to říkáš?“ Liscia si položila levou ruku na bok a ukázala mi pravým ukazováčkem na nos. „Lidé, které chceš chránit, chtějí chránit i tvou vládu. Proto... ti, které chceš chránit, tě jistě ochrání.”

Když Liscia pevně prohlásila, záhadně jsem se cítil, jako by byla pravda.

„Udělají to, co?“ zeptal jsem se.

„Ano, budou.”

„Aha... dobře Liscio, můžu tě požádat, abys tu pevnost na chvíli podržela?”

„Mohu, ale... kam jdeš?“ zeptala se.

„Ukázalo se, že se musím setkatt s několika lidmi. Podívej, Hakuya je tu pro mě.”

Když jsem se podíval ke vchodu, Hakuya právě přišel.

„Ahoj,“ řekl jsem. „Brzy se vrátím.”

„Jistě. Nech to tady na mně.”

Když mě Liscia vyprovodila, odešel jsem z velké síně. Pak, společně s Hakuyou, jsem prošel chodbou.

Cestou jsme spolu nemluvili. Za okny už byla tma jako v pytli.

Bylo kolem osmé. Vzpomněl jsem si, jak to teď vypadá ve velkém sále. Jestli jsou v tuhle dobu tak daleko, čeká nás určitě celonoční práce.

Potřeboval jsem se ujistit, že pošlu účinkující domů dřív, aby si trochu odpočinuli. Mělo se to vysílat živě, takže kdybychom je donutili zůstat s námi a pak by se na nás zhroutili během hlavní soutěže, byla by to naprostá katastrofa.

Zatímco jsem o tom přemýšlel, dorazili jsme do místnosti, která byla naším cílem.

Přede dveřmi, Hakuya ustoupil stranou, aby mi uvolnil místo, a postavil se zády k oknu naproti dveřím. Asi chtěl počkat tady. Nezakázal jsem mu vstoupit do místnosti, ale Hakuya se rozhodl, že to sám neudělá. Pak zkřížil ruce před sebou a uctivě na mě kývl.

„V okolí hlídkují Černé Kočky,“ řekl. „Tak dlouho, jak budete potřebovat.”

„Mám to.”

Přikývl jsem, otevřel dveře a vstoupil dovnitř.

Když jsem zavřel dveře, v pokoji bylo najednou šero. V místnosti s mihotavým světlem svíček mě zaujala královská postel a za ní měsíčná terasa. Lidé, které jsem hledal, popíjeli čaj u skleněného stolu u parapetu. Když jsem se přiblížil, ti lidé odložili šálky a vstali.

„Proč, Sire Soumo, už je to nějaký čas.”

„Rád tě zase vidím, Vaše Veličenstvo.”

Pozdravil jsem ty dva, kteří mě tu přivítali. „Už je to nějakou dobu, sire Alberte a lady Elisho.”

Čekali na mě Lisciini rodiče, bývalý král, sir Albert a jeho královna, lady Elisha.

 

„Dej si,“ řekla Elisha.

„Děkuji,“ řekl jsem.

Když jsem si vzal nabízený šálek čaje, bývalá královna Elisha se na mě široce usmála. Lady Elisha byla jako Liscia, jen klidnější, s ženštějším sexappealem. Stane se Liscia nakonec jako ona? Pokud ano, jak jsme stárli, měl jsem se na co těšit.

Seděl jsem u skleněného stolu se sirem Albertem naproti mně.

Když nám uvařili čaj, lady Elisha stála a čekala za sirem Albertem. Zdálo se, že se hodlá držet role servírky.

...Když jsem o tom přemýšlel, moc jsem toho s lady Elishou nenamluvil, že? Byla to moje tchýně, ale byla to žena, která toho moc nenamluvila, vždycky jen stála po boku sira Alberta s vřelým úsměvem. Podle toho, co mi Liscia řekla, byla vždycky tichý člověk, který toho nikdy moc nenamluvil.

Zatímco jsem přemýšlel, sir Albert otevřel ústa, aby promluvil.

„Jsem rád, že jsi sem dnes přišel,“ pozdravil mě sir Albert a pak se jemně usmál. „Rád bych ti také poblahopřál k vítězství ve válce s Amidonským knížectvím a následné anexi knížectví. Je to teprve půl roku, co jsem ti předal korunu, a přesto jsou tvé skutky skvělé. Věřím, že při tvých úspěších se nemusíš stydět, když ti lidé říkají Souma Veliký.“

„Ne... Bylo to možné jen s pomocí Liscie a všech ostatních.“ Usrkl jsem čaj a podíval se siru Albertovi zpříma do tváře. „Konečně jsme schopni se setkat.”

„Omlouvám se, že jsem tě nechal čekat tak dlouho,“ řekl bývalý král a sklonil ke mně hlavu.

O setkání se sirem Albertem jsem usiloval už mnohokrát: když jsem nic nevěděl, když jsem chtěl, aby přesvědčil tři vévody ke spolupráci, a když jsem ho požádal o pomoc, abych přesvědčil Castora, aby se nebouřil proti náhlé změně moci. Pak, jakmile jsem všechno pochopil, několikrát jsem žádal o audienci, abych mohl hledat vysvětlení.

Nicméně pokaždé, když jsem se zeptal, řekl:

V předchozích případech „Tahle země je teď tvoje. Není na mně, abych něco dělal.”

V pozdějších případech „Brzy ti všechno prozradím. Prosím, počkej do té doby.”

A to bylo všechno, co jsem z něj dostal.

Jakmile začal říkat: „Brzy ti to řeknu,“ jediné, co jsem mohl dělat, bylo čekat, až to udělá. Protože kdybych na něj tlačil, nemohl bych si být jistý, že mi říká pravdu.

Konečně, dnes jsem byl tady, protože mi řekl, že mi všechno řekne.

„Řekneš mi všechno, že jo?“ zeptal jsem se.

„Jestli si to přeješ,“ řekl Albert.

„Myslím, že je na čase, abys mi konečně něco vyjasnil. Jako to, co sis myslel.”

Řekl, že mi všechno řekne. Napadlo mě, že bych mohl jít dolů do seznamu.

„Chci se zeptat na tři věci. První je o tom, jak jsi mi postoupil trůn. V tu chvíli, když jsem byl právě povolán na tento svět, jsme se poprvé setkali. Přesto, když jsi slyšel můj plán na obohacení země a posílení armády, předal jsi mi trůn. Se zásnubami s Liscií jako příjemný bonus. To mi dalo svobodu pohybu, ale... bylo to taky nepřirozené. Proč jsi mohl dát svou korunu nějakému klukovi z jiného světa, kterého jsi právě potkal?”

Sir Albert mě mlčky poslouchal. Zdálo se, že chce odpovědět až poté, co uslyší všechno, co řeknu. V tom případě, mohl bych se ho zeptat na všechno, na co jsem se musel zeptat najednou.

„Druhá se týká Georgovy oddanosti. Náš bývalý generál armády, Georg Carmine, vzal všechnu vinu na sebe, zatímco spáchal sebevraždu a vzal všechny, kteří by se mohli stát mými nepřáteli s ním. Při pohledu na výsledek, a dokonce i s ohledem na dopisy, které Liscia poslala, aby se ho pokusila přesvědčit, si musím myslet, že Georg ten plán připravil předem. To je taky bizarní. S Georgem jsem se setkal jen jednou na samém konci. Pro tento plán nasadil svůj život, takže by to nemohl udělat bez důvěry a loajality ke mně.”

Albert mlčel.

„Georg a já jsme se neznali ani zběžně. V žádném případě nemohl cítit loajalitu k někomu, koho nikdy ani nepotkal. Tak ke komu tedy byl loajální? Můžu si jen myslet... že bys to byl ty, bývalý král.”

Snažil jsem se to ověřit, když jsem potkal George. Ale… „Až přijde správný čas, jsem si jistý, že vám to ten člověk řekne sám,“ bylo vše, co ten muž řekl. Dnes musela být ta správná doba, o které mluvil.

„A nakonec, proč ses se mnou až do dneška odmítal setkat? Kdybys čekal, až se všechno vyřeší, mohl jsi to udělat po vítězství v Amidonii nebo po anexi. Proč jsem musel čekat až do dneška na příležitost setkat se s tebou? To chci taky slyšet.”

„...To je všechno?“ zeptal se Albert.

„Více méně,“ řekl jsem. „Dovol mi, abych se zeptal na jemnější detaily, zatímco budu poslouchat tvé vysvětlení.”

„Rozumím.” Přikývnul sir Albert a začal mluvit uvolněným tempem. „Za prvé, chci říct, že je tu jedna věc, která spojuje všechny tři body, které jsi zmínil.”

„Jedna věc?”

„Než to vysvětlím, chci odpovědět na tvé tři otázky. Bylo to proto, že jsme došli k rozhodnutí. Na tom, jestli ti máme odpovědět, nebo ne. Říkali jsme si, že by bylo nejlepší ti dál nic neříkat...”

Mlčel jsem.

„Nicméně mé srdce není tak silné, abych v něm mohl uchovat hříchy, které jsem spáchal,“ dodal.

 Hříchy, které spáchal? O čem to mluvil?

„Sire Souma ... Přál sis někdy, abys mohl znovu prožít svůj život?“ zeptal se mě najednou Albert.

Odpověděl jsem mu poněkud podezřívavě. „...Pořád.”

Od chvíle, kdy mi předali trůn, se toho stalo hodně. Provedl jsem pomoc při katastrofách a zažil válku. Nemohl jsem si pomoct, ale napadlo mě... Nešlo to jinak? Lepší způsob? Nemohl jsem zachránit víc životů? I když šlo o ty, se kterými jsem bojoval jako s nepřáteli a porazil je, někdy jsem si myslel, že jsme se možná mohli domluvit. I když jsem věděl, že není rozumné si to myslet.

„Ale proč se ptáš?“ pokračoval jsem.

„To, co se ti chystám říct, je příběh o určitém světě, o určité zemi a o jistém hloupém králi,“ řekl Albert.

S tímto úvodem, sir Albert začal tento příběh hladce vyprávět.

 


-------------------------------------------------------------------------------------------------
Tady něco smrdí časoprostorem …

4 komentáře:

  1. Díky za překlad. Ten pocit, že se manipuluje s časem mám od prologu 3. knihy Na měsíční terase. Hlavně část:

    V reakci na jeho slova nejistoty, Elisha sklopila oči. „Mělo by to být v pořádku. Na rozdíl od té doby, tentokrát je s ním “ta holka“ od začátku.“ Elisha promluvila uklidňujícím tónem. „Jestli jsou ti dva spolu, myslím, že nás mohou dovést k jinému výsledku než tehdy. Kromě toho ti dva teď nejsou sami. Věci jsou teď ještě živější než tehdy.“

    Taky je tu ten fakt, že Elisha údajně ovládá neznámou temnou magii.

    OdpovědětVymazat
  2. děkuji, jsem zvědavý na vysvětlení:)

    Bori: na to jsem málem zapomněl:)

    OdpovědětVymazat