IwS 5 - Kapitola II: Moře Stromů a zasněžené hory 3/7

„Huh, Tsubaki? Co tě sem přivádí?“

„Už je to opravdu nějaký čas.“ Dívky říkaly, že se chtějí umýt, tak jsem se od nich odloučil a zamířil do audienční síně sám. Na pozdrav mě čekala Tsubaki, kunoichi z Eashenu. Klekla si na červený koberec a vzhlédla ke mně. Měla na sobě bílý plášť s černým šátkem. Vypadalo to, že je celkově dost vyčerpaná, což naznačovalo, že cestovala daleko, aby se sem dostala. Vlasy měla dlouhé a černé jako vždy, žádná velká změna.

„Co děláš tak daleko od domova? Máš nějakou pochůzku nebo co?“ Tsubaki byla ninja, který sloužil pod Kousakou Masanohbu, jedním z Takedovi elitní čtyřky. Bylo by normální předpokládat, že bude na misi, ale tohle byla značná vzdálenost od Eashenu.

„Ne. Má oddanost klanu Takeda byla formálně přerušena. Možná žádám příliš mnoho, když sem přijdu, ale rozhodla jsem se připojit k tvému vévodství.

„Cože?“ Tsubaki mi vyprávěla svůj příběh. Říkala, že jakmile se Takedy ujal nový pán, všechno bylo chvíli trochu chaotické. Přesto poslušně sloužila, dokud ji jednoho dne Kousaka nezavolal. Řekl jí, „Jestli věci budou pokračovat tak, jak jsou teď, pro klan Takeda nemám žádnou naději. Musíš odejít se svými krajany a najít si jiný hodnotný dům, kterému budete sloužit.“ Tsubaki zpočátku protestovala, ale Kousaka ji nakonec vyhodil. Byl si tak jistý, jak je situace vážná.

„Kdy to bylo?“

„Blízko doby před dvěma měsíci, věřím. Potom jsem začala osobní cestu.“ To mě překvapilo. Zdálo se, že Kousaka má neuvěřitelnou prozíravost, že to dokonce předvídá tak dlouho dopředu... Musel to být neuvěřitelný chlap.

Zmínil jsem se Tsubaki, že tu Baba nedávno byla a mluvil o jeho názorech na věc, a ona souhlasně přikývla.

„Vskutku, kvůli zoufalé situaci, Kousaka-sama mě nechal odstranit...“

„Ale proč zrovna já? Nemohla jsi přejít pod Tokugawu nebo Odu?“

„Tokugawa a Oda jsou nakonec jen feudální páni. Ale ty, Touya-san... ehm Touya-sama... jsi výjimečný jedinec, který se může stát příštím králem Belfastu. Mířila jsem k tobě v domnění, že jsi nesrovnatelně lepší! A teď zjišťuji, že už jsi se stal hlavou státu! Velkolepý vévoda! Jsi opravdu mimo smrtelné chápání.“ Během své cesty do Belfastu slyšela příběhy o založení mého vévodství. A tak, jakmile si uvědomila, že mu vládnu já a že teď žiju tady, pronajala si loď přes Velkou řeku Gau, aby u mě získala audienci.

„No, tady se taky dělo hodně věcí, ale.... Opravdu tu chceš pracovat? Tohle není velká země jako Belfast nebo tak něco. Jsme docela noví.“

„Samozřejmě. Pokud mě přijmeš, Touya-sama, hrdě bych pod tebou sloužila.“ Jestli to Kousakovi vyhovovalo, tak mně to vyhovovalo taky. Upřímně, nedávný nárůst spojenců mě trochu potěšil. Trochu jsem doufal, že Takedova elitní čtyřka nakonec také přijde a zůstane.

„Dobrá, mohl bys prosím přivést zbytek mého klanu na svůj hrad. Ocenila bych to...“

„Počkej chvilku. Tvůj klan?“

„Samozřejmě. Mám v úmyslu, aby sem přišel celý můj ninja klan z Takedova území.“

To myslí vážně?! Počkej... jistě, Kousaka řekl „odejdi se svými krajany“, ale vážně, přemístit celý klan ninjů jen tak?!

„Ehm... kolik lidí je vlastně ve tvém klanu?“

„Když zahrneme i děti, pak jich je skoro sedmdesát.“

„Gh...!“ Není to trochu moc?! Jak jsi chtěla přestěhovat tolik lidí beze mě?! Co kdybych byl mrtvý, pohřešovaný nebo tak něco?! Opravdu jsem nechtěl přijmout víc než Tsubaki... ale teď už to nemůžu vzít zpátky.

„Ehm... no, asi tak.... nemám problém s přijetím tvých lidí do mé země, ale můžu vás opravdu vzít jen do mého hradu, Tsubaki.“

„To by nebyl žádný problém. Všichni hrdí klanu ninja pracují s běžnými úkoly každý den. Přece jen si musí vydělat na živobytí.”

...Tak to je v pořádku? Vzpomínám si, že jsem četl něco o ninjích z dávných časů, kteří infiltrovali jiné země tím, že tam dostali standardní práci a žili normální život... Mají na tomto světě stejné metody?

Na mém území byla velká vodní plocha, stejně jako velký les, takže mohli určitě získat práci jako lovci nebo rybáři. Jídlo mi nedělalo starosti, ale asi budu muset popřemýšlet o zřízení jiného vybavení.

Budu potřebovat obchodní kontakty nebo tak něco... Pokud mají lidé vyrábět zboží, pak budu potřebovat aktivní obchodníky. Měl bych se o tom poradit se Zanacem nebo Olbou.

„Zdá se, že jsme dnes získali mnoho nových občanů, pane.”

„Jasně, že to tak vypadá, Laime...“ Ironicky jsem se usmál na svého komorníka. Bez dalších okolků, jsem zavolal své tři rytíře do trůnního sálu a řekl jim, aby si nedělali starosti s velkým přílivem ninjů. Rozhodl jsem se, že je zatím nechám v kasárnách, protože jsem tam ještě neměl armádu.

Jen pro případ jsem požádal Lain, aby dávala pozor na lidi, kteří se chovají podezřele, ne že bych čekal velké potíže. Nevěděl jsem, jestli je to rasistický předpoklad, ale cítil jsem, že ty její králičí uši budou určitě schopny rozeznat problém, jak se stane.

„Mistře, máte dopis.“

„Hm?” Když Tsubaki odešla, vešla Cesca s malým dopisem v ruce. Většině svých kontaktů jsem dal malé zrcadlo brány, aby se se mnou mohli okamžitě spojit, a tak jsem přemýšlel, kdo to poslal…

Vzal jsem dopis a prolistoval ho. Páni, toto načasování je jistě vhodné pro děj.

„Kdo poslal ten dopis, pane?“ Laim se zeptal, když jsem dočetl. Podal jsem mu dopis a řekl mu, ať se podívá.

„Dobrý bože…“

„Jo. Zdá se, že brzy budeme mít ještě víc obyvatel.“ Odesílatelem nebyl nikdo jiný než sám Kousaka Masanohbu. Přišlo to zrcadlem brány, které jsem nedávno předal Babovi.

Byl to formální popis, který podrobně popisoval skutečnost, že pán klanu Takeda to královsky pokazil. Zanedbával své lidi a nedokázal zabránit mnoha zločinům. Lidé nakonec udělali pořádný rozruch a v některých oblastech to byla plnohodnotná vzpoura. Nakonec musel císař z Eashenu zakročit a formálně dům Takeda rozpustit. Jeho bývalá území byla rozdělena mezi Odu a Tokugawu.

No, to netrvalo dlouho. A měl takový příslib po situaci s Kansukayem... To naštve. Měl toho hodně na ramenou a hodně čemu dostát, ale opravdu měl držet hlavu dole a snažit se víc. Možná se jen předváděl kvůli tlaku, že má tak slavného otce. Nebo to možná byl jen idiot ... V každém případě je teď nula. Zřejmě se musel hlásit v hlavním městě a čelit spravedlnosti. Pravděpodobně bude vyhoštěn.

Nejdůležitější na tom bylo, že Elitní čtyřka si promluvila mezi sebou a rozhodla se, že jejich služby by byly lepší v Brunhildu.

Byl jsem více než šťastný, že mám na své straně tak talentované lidi. Uvažoval jsem, jestli bych se neměl poradit s Kousakou o otázce obchodu, o které jsem předtím přemýšlel. Ještě jsem se s ním vlastně nesetkal, tak jsem byl zvědavý, co je to za člověka.

Tak tedy... Asi bych se s ním měl setkat. S touhle myšlenkou jsem otevřel [bránu] do Eashenu.



„Nejdřív opravte silnice. Město se nemůže rozvíjet bez silnice.“ Kousaka se podíval na mapu Brunhildu a řekl jen toto.

Kousaka byl jasně mladší než Baba, ale pořád mu bylo přes šedesát. Měl jemnou tvář, ale ta byla jasně ošlehaná moudrostí a věkem. Také měl vlasy sčesané do horního uzlu. Aura zkušenosti a vědomí, která z něj vyzařovala, byla přesně to, co bych očekával od člověka, který osobně radil Takeda Schingenovi.

Poté, co jsem obdržel dopis jsem šel přímo na schůzku s Babou a ostatními členy Elitní čtyřky, ale měli pro mě překvapení.

Očividně několik příslušníků Takedovy armády, kteří byli nyní vysídleni, bylo ochotno vstoupit do mého vévodství. Bylo pravděpodobné, že to byli vojáci, kteří byli extrémně loajální k Elitní čtyřce nebo tak něco. Bylo jich jen asi padesát, ale nebyl způsob, jak bych je mohl přivést a najmout. Ještě jsme ani neměli žádný způsob, jak generovat příjmy, takže plat armády nepřipadal v úvahu.

Krátce jsem uvažoval o využití dílny k hromadné výrobě výrobků určených k prodeji, ale rychle jsem se rozhodl proti. Kdybychom skončili závislí na exportu a dílna by se zhroutila nebo tak něco, měli bychom po všem.

„Když použiji zemní magii, pravděpodobně dokážu vytvořit cestu pěkně rychle ...”

„Funkční silnice, která vede do Regulusu i Belfastu, má nejvyšší důležitost. Prosím, udělejte ji okamžitě. Ale na druhou stranu, Touya-sama... Er, milorde. Nezaplétejte se příliš přímo do zdejších záležitostí. Pokud jako jejich pán uděláte pro lidi příliš mnoho věcí, mohou se stát příliš závislými. Nejlepší je zasahovat přímo pouze v situacích, kdy to lidé sami nezvládnou.”

Je to tak...? Asi má pravdu. Lidé mají tendenci propadat samolibosti dost rychle. Pro tak mladou zemi by bylo špatné, kdyby začala stagnovat.

„Nyní bude východní část země vyčleněna pro zemědělství. Můžeme vykopat kanály, abychom načerpali vodu z řeky, a pak vytvořit různá rýžová pole. Doufám, že půda je tady stejně úrodná jako v Eashenu. S tím můžeme začít obchodovat s obchodníky a vytvářet příjem pro správní postupy země...”

Takže říkáš, že musíme myslet na daně, farmáře a prodej produktů...

Upřímně řečeno, nemyslel jsem si, že musím lidi zdanit. Vydělal jsem víc než dost peněz, abych uživil svou rozrůstající se rodinu samotným dobrodružstvím. Přesto mi Kousaka řekl, že pokud nebudu mít daně, infrastruktura mé vlády se zadrhne. Rozhodl jsem se, že situaci svěřím jemu, ale řekl jsem mu, aby držel daně co nejnižší.

„Bylo by dobré, kdybychom mohli vyvézt nějakou jedinečnou specialitu. Tato půda však původně patřila Regulusu a Belfastu, takže je nepravděpodobné, že by tu bylo něco cenného. Možná budeme muset investovat do technologií, abychom udrželi lidi, které k nám přitahuje obchod.”

„Prozatím můžu vyrobit nějaké bicykly. Mělo by nám to pomoci vydělat nějaký příjem, alespoň pro začátek... Pak, po nějaké době, by jiné země mohly změnit inženýrství a vytvořit si vlastní.“ Kola byla v tomto světě docela šikovná a jedinečná, ale stále byla horší než koňmi tažené povozy pro přepravu věcí a běžní koně je stále poráželi co do rychlosti. Přesto tu byla nepopiratelná poptávka po kolech, tak jsem si říkal, že by vzlétla, kdyby se vyráběla sériově. Když se to tak vezme, nemyslel jsem si, že by jiný národ byl schopen vyrobit tak pěkná kola jako já.

„Každopádně se prozatím snažme dělat, co je v našich silách. Prozatím ti svěřím zemědělskou a obchodní správu, Kousako. Když to nevyjde, můžeme odtamtud vymyslet něco jiného.” Poté, co můj rozhovor s Kousakou skončil, zamířil jsem na cvičiště. Mým třem rytířům, jako obvykle Baba a Jamagata, dávali zabrat.

Protože jsme ještě formálně nevytvořili rytířský řád nebo něco podobného, požádal jsem ty dva, aby nastoupili jako instruktoři.

„Nazdárek, prcku. Už jsi domluvil s Kousakou?”

„Technicky jsi teď můj vazal, Babo. Není na čase, abys mi tak přestal říkat?”

„Nebuď takový tvrďák. Budu ti říkat milorde a tak, až si to situace vyžádá. Mám dost společenského dekora, abych poznal, kdy je to potřeba.“ Baba se hlasitě zasmál a plácl mě po rameni.

Sakra ... S ním se prostě nedá vyhrát, že?

„Baba-dono se možná nezmění, ale určitě vás oslovím správně šéfe.”

„Yamagato, jenom jsi mu přestal říkat Touyo a začal mu říkat šéfe.”

„Šéf je dobrý, ne? To zní dost důležitě.”

Myslím, že by mohli použít i horší výrazy. Dobrý bože... Nejsem moc dobrý v jednání s těmito dvěma, ale myslím, že to není tak špatné.

„Mám v plánu jít ven a vzít nějaké zásoby, protože už je poledne. Přemýšlel jsem, že by mě Lain a ostatní doprovodili, protože by to mohlo fungovat jako cvičení.”

„Lovecký výlet? Jistě, ale myslíš si, že jsou v nějakém stavu?“ Yamagata ukázal na trojici. Vypadali vyčerpaně. Jen Nikola stál. Vypadalo to, že je to mladík s dost silnou vůlí. Další dvě se zhroutily na zem. Nikolovy liščí uši však stále klesaly.

„Vystup, světlo. Dech ráznosti: Obnovit [Refresh].“ Po zaklínadle dopadalo na všechny tři světlo. Během několika okamžiků vyskočili, trochu se rozběhli, udělali několik skoků a s novou energií máchli zbraněmi.

„Už nejsem unavená...!”

„Byla to vaše magie, milorde?”

„G-Gah... Nejsem toho hoden! Nejsem toho hoden, milorde!” Bylo to mé únavové obnovovací kouzlo, [Refresh]. Neléčilo zranění ani neléčilo nemoci, ale zbavilo se fyzické únavy a obnovilo výdrž. Pokud bylo použito, vrátilo lidem maximální efektivitu, jako by si dobře odpočinuli. Nic to však nezměnilo na tom, že to ti chlapi dnes rozhodně přehnali. Nechtěl jsem to kouzlo používat příliš často.

„Člověče, náš šéf je vážně blázen...“ Yamagata mi řekl, že jsem blázen, ale myslím, že to byl kompliment.

„Tak a teď pojďme na oběd. Na co máte chuť? Mohli bychom jít na drůbež, kance, kraby...”

Všichni najednou dunivými hlasy vykřikli kraby, takže to bylo hned jednomyslné. To bylo jednodušší, než jsem čekal. Ten večer byl na jídelním lístku krvavý krab. Jeden byl velký asi jako náklaďák, tak jsem si řekl, že ulovit dva je v pořádku, když chci všechny nakrmit.

„Ach, buďte opatrní, až budeme lovit krvavého kraba, ano? V cechovním systému je považován za monstrum červené úrovně.”

„Cože?!“ Všichni tři vypadali šokovaně, ale nebylo to příliš překvapivé. Rudá hodnost byla to nejlepší, čeho se dalo dosáhnout, takže bylo přirozené, že byli šokováni.

„Ale nedělejte si s tím hlavu. Dva staří veteráni vám ho budou pomáhat lovit, takže budete v pořádku.”

„Cože jsme?!“ V duchu jsem se usmál. Vy dva jste si nemysleli, že se z toho dostanete, že ne?

Jakmile lov skončil, naříkal jsem nad tím, jak snadné to bylo. Jednoho z nich jsem porazil sám použitím [Gravity]. Trvalo mi to asi minutu.

Druhého jsem nechal ostatním pěti, jen jsem seděl a díval se, ale nemohl jsem se dívat moc dlouho, tak jsem je nakonec podpořil základními kouzelnými výboji a obnovovacími kouzly.

Pevných třicet minut bojovali ze všech sil a krvavý krab nakonec padl. Bylo to pro ně dost těžké. Měl jsem zvážit fakt, že nikdo z nich nezná magii. Ten krunýř na krabovi byl koneckonců zatraceně tvrdý. Měl jsem se rozhodnout pro monstrum, které by více odpovídalo jejich útočnému stylu.

„D-Dobrá práce...”

„Šéfe... ty jsi neuvěřitelný.... Proboha... Ty jsi ve skutečnosti monstrum...“ Yamagata se na mě podíval a v unavených očích mu zajiskřilo... něco, co vypadalo jako strach. Nebuď tak hrubý!

Dva bývalí členové klanu Takeda ještě stáli, ale přerývaně dýchali. Naproti tomu Lain a ostatní byli téměř úplně opotřebovaní.

Stejně jako předtím jsem použil [Refresh], abych je dostal z pokraje vyčerpání.

Ti dva staříci byli rozhodně opravdoví, vyřídit monstrum z červeného ranku nebylo nic malého. Tři válečníci s nimi byli také značně tvrdí, když vydrželi tak dlouho.

Dal jsem obě krabí mrtvoly do [skladu] a pak jsem nás vzal zpátky do hradu. Odtud jsem šel do kasáren a vyndal kraby.

To mi připomíná... máme dost dochucovadel a koření? Pokud jsem si dobře pamatoval, měli jsme omezené množství miso, soli, sóji a dalších podobných věcí, takže jsme zatím v pořádku. Ještě jsem si v duchu poznamenal, že si mám pospíšit s přístupovou cestou.

Úklid krabů jsem přenechal starým a ostatním lidem. Pak jsem se vydal postavit silnici, která by vedla do Belfastu a Regulusu.

Vzhledem k tomu, že mé území bylo původně plné nebezpečí, současná silnice se táhla kolem v masivní objížďce. Bylo na mně, abych postavil novou silnici, která by vedla přes Brunhild.

Cesta mezi Belfastem a Regulus tak bude mnohem bezpečnější a kratší. Rozhodl jsem se nechat původní silnici tam, kde byla, takže lidé měli stále možnost obejít mou zemi, pokud se jim zachtělo.

„Možná bych měl zřídit kontrolní stanoviště na hranici nebo tak něco. Byla by to pěkná kupa problémů, kdyby se sem pokusili dostat nějací padouši…” Rozhodl jsem se připojit kontrolní bod ke stávající silnici. To znamenalo, že budu muset trochu upravit stávající silnici mezi Belfastem a Regulus, ale bude to v pořádku, protože jsem stejně měl z obou zemí povolení postavit silnici.

Použil jsem [bránu], abych se objevil na straně území Regulus.

„Zajímalo by mě, jestli se mi podaří spojit tuhle stranu s Belfastem na jeden zátah.... Bylo by lepší, kdybych mohl udělat jedinou přímou cestu místo zkrouceného, klikatého nepořádku...“ Použil jsem zemní magii, abych srovnal zemi se zemí a uhladil ji od Regulus po Belfast. Upřímně, už to stačilo, aby to prošlo jako cesta, ale rozhodl jsem se, že by bylo trochu líné nechat to tak, a tak jsem ji vydláždil hladkým kamenem, aby na tom mohly snadno jet kočáry. To by jí také pomohlo zůstat neporušená během dešťových bouří.

Potom jsem postavil dvě základní kontrolní stanoviště na hranicích s Regulusem a Belfastem. Budu se muset vrátit později a udělat pořádné. Poté jsem provedl dokončovací práce, včetně ukazatelů. Na cedulích stálo „Vévodství Brunhild, tudy!“ Myslel jsem, že to stačí.

Ani s tímto uspořádáním toho nebylo zrovna moc, co by poutníky přimělo zamířit do Brunhildu. Hrad byl vidět ze silnice, ale ve skutečnosti to nestačilo k tomu, aby průměrný poutník řekl, „Měl bych to jít omrknout!”

Stejně to ale nebylo tak, že by můj hrad byl turistickou atrakcí nebo generátorem příjmů, a tak jsem se rozhodl dát práci Tsubakininu ninja klanu. Líbila se mi představa, že budou obsluhovat něco jako odpočinkovou zónu s jídlem a pitím. To by se mohlo stát centrem drbů a informací uprostřed dvou velkých království. Ideální pro práci ninjů, pokud se mě zeptáte.

To mi také připomnělo, že jsem potřeboval vytvořit cestu, která by vedla k mému hradu. Šel jsem a udělal kamennou cestu, která se zastavila u mých hradních bran. Bylo to prosté opakování předchozího procesu, jen v mnohem menším měřítku.

Když jsem dorazil k hradu, vzduchem se nesla příjemná vůně.

Voní to jako dušený krab... Člověče, mám hlad.

Bylo rozhodnuto, že naši nováčci se budou odpoledne učit vyrábět kola.

Ale já jsem se nechystal být učitelem. Tento úkol připadl Rosettě. Hlavně proto, že znala detaily mnohem lépe než já. Nakonec bylo lepší nechat to na ní. Začala každého učit, jak je udělat od nuly, bez magie. Ta dívka byla určitě terminálním gynoidem dílny z nějakého důvodu. Kdyby byla inženýrkou v mém světě, byla by opravdu na nejvyšší úrovni.

Pověřil jsem Rosettu výrobním procesem a pak jsem se rozhodl naučit lidi, jak na nich jezdit. Koneckonců, kdyby na nich nikdo nemohl jezdit, nikdo by si je nekoupil!

Jak jsem učil dospělé ninji, jejich děti si spletly moje kola s hračkami, což nebylo příliš nerozumné, tak jsem pro ně nakonec, poté co mě pronásledovaly, vyrobil hromadu dětských kol. 

3 komentáře: