HRH 6 - Kapitola 2: Čas se začíná hýbat 2/2

Velký drak sestupující z nebes začal zářit, když se dotkl země. Obrysy jeho tvaru se ve světle rozmazávaly a scvrkávaly se do lidské velikosti.

Když světlo pohaslo, stála přede mnou žena v bílém rouchu, hranaté kápi přes hlavu a tenkém závoji přes obličej. Bylo těžké si být jistý, když měla povětšinou zakrytý obličej, ale bylo jí možná přes čtyřicet. No, ve světě s dlouhověkými rasami bylo v podstatě nemožné spolehnout se na to, jak staře někdo vypadá.

Žena v bílém ke mně přistoupila. „Jste král Souma Kazuya ze Spojeného království Elfriedenu a Amidonie, předpokládám?”

„Jsem... Jste tady z pohoří Hvězdná Dračí Hora?”

Žena si položila ruku na hruď a uklonila se mi. „Přicházím jménem lady Tiamat, naší Matky drak. Nyní vás přivedu na plošinu Dracul v pohoří Hvězdná Dračí Hora.”

„Naše Matka drak“... To bude ta Matka Drak, asi jo. Jmenovala se Tiamat...? Počkej, co? Tiamate... Nebylo to jméno nejstaršího draka, který se objevil v pozemských legendách? Matně jsem si to pamatoval, protože se to jméno objevovalo ve všem možném.

Pro začátek se říkalo, že Matka Drak tu byla ještě předtím, než lidé na tomto kontinentu vytvořili země, takže alespoň dostála svému jménu.

Zeptal jsem se dámy v bílém, „A mohl bych se zeptat, s kým mám to potěšení mluvit?”

„Není třeba být ke mně tak zdvořilý. Jsem jedna z kněžek ve službách lady Tiamat.”

„Kněžka?”

„Ano. Draci jsou rasa, která žije tisíc let. Pokud však drakův partner opustí tento svět dříve, než může mít děti, žije tento drak dlouhou dobu v samotě. Takoví draci se vracejí do pohoří Hvězdná Dračí Hora a stávají se kněžkami, které slouží lady Tiamat. Starají se o ni, udržují Krystalový hrad a starají se o mladé draky.”

Jinými slovy, draci, kteří ztratili své rodiny, se vrátili do pohoří Hvězdná Dračí Hora, aby se stali kněžkami.

„Nemohou se znovu provdat za jiného rytíře?“ zeptal jsem se.

„Jsou takoví, kteří mohou,“ řekla žena. „Nicméně je to otázka osudu. Je to na vedení osudu a na požehnání lady Tiamat, která váže osudy lidí a draků.”

Vedení osudu, co? Byla tedy Matka Drak bohem dohazování nebo něco takového?

To stranou, rozhodl jsem se položit otázku, která mě už nějakou dobu trápila.

„Mimochodem, kde to jsme? Jsem si docela jistý, že jsem byl se svými společníky ve vesnici, kde jsme se před časem dohodli na setkání...”

„Toto pole leží pět kilometrů severovýchodně od vesnice,“ řekla žena. „Lady Tiamat využila své síly, aby vás sem přemístila.”

Kdo mohl čekat teleportaci?! Objevení se ve snech, okamžitý transport lidí... Moc Matky Drak byla opravdu mimo tabulky. Už jsem chápal, proč ji lidé uctívají.

„To můžou všichni draci dělat takové věci?!“ zvolal jsem.

„Ne,“ řekla kněžka. „Je to možné jen pro lady Tiamat, která žila věčnost a která je uctívána jako bůh. Je to její boží zásah, dalo by se říct. Buďte si jistý, že tu moc nikdy nepoužije pro své vlastní sobecké touhy.”

„...Doufám, že tomu můžu věřit.”

Při správném použití to byla síla s neomezeným destruktivním potenciálem, koneckonců. Tohle byl někdo, koho jsem si nechtěl a nemohl dovolit znepřátelit. Moc jsem si přál, aby byla bohem, který dohlíží na svět, ale nezasahuje do něj.

Poškrábal jsem se na hlavě. „Každopádně jste říkala, že mě vezmete do Draculu, ale co společníci, které jsem nechal v té vesnici? Možná jsem ještě nebyl korunován, ale jsem král, víte? Nevyvolalo mé náhlé zmizení tam vzadu totální paniku?”

Dračí kněžka se na mě omluvně podívala a hluboce sklonila hlavu. „Musím se omluvit. Vzhledem k naléhavosti našich okolností, i když si uvědomuji, že je to neslušné, žádám vás, abyste přišel do Draculu sám. Jedna z mých kněžek teď míří za vašimi následovníky, aby jim vysvětlila situaci. Pozveme vaše následovníky, aby přišli jindy, někdy před obřadem.”

„Dostanu vysvětlení těch okolností?“ zeptal jsem se.

„Prosím, zeptejte se lady Tiamat na podrobnosti. Řeknu jen ... Lady Tiamat si přeje, abyste se zúčastnili letošního slavnostního vyhlášení smlouvy.”

Obřad smlouvy ... Tam rytíři a draci uzavřeli manželskou smlouvu, že? Znamená to, že přesně jak Hakuya doufal, bych se zúčastnil jako jeden z partnerů?

„Jsem Friedonský král, víte?“ řekl jsem. „Nejsem z Království Dračích Rytířů Nothungu a nemám absolutně v úmyslu stát se dračím rytířem.”

„To není problém,“ řekla kněžka sebejistě. „Pokud lady Tiamat říká, že jste hoden se zúčastnit, je to všechno. Kromě toho, slyšela jsem, že první král Elfriedenu byl hrdina, který uzavřel smlouvu s drakem.”

Kněžka mluvila s jistotou, jako by slova Matky Drak byla naprostá. I kdyby byly... Nevěděl jsem, co říct o tom, že mi bylo náhle řečeno, abych si vzal draka, kterého jsem nikdy předtím ani nepotkal. No, moje zasnoubení s Lisciou a Roroou bylo stejné, ale nebyla to zrovna věc, na kterou by si člověk zvykl.

„Ale není ta smlouva slibem mezi manželem a manželkou?“ zeptal jsem se. „Ještě jsem si je nevzal, ale už mám čtyři snoubenky, víte? Je to v pořádku?”

„To opět není žádný problém,“ řekla kněžka. „Tato smlouva není v žádném případě něco, o čem už bylo rozhodnuto. Pokud si nepřejete uzavřít smlouvu s nikým, člověkem ani drakem, můžete se rozhodnout.”

Oh, chápu, myslel jsem. Obřad smlouvy není něco, do čeho bych byl nějakým způsobem nucen? Je to spíš dohazovací sezení, ze kterého je těžké se dostat, protože si nemůžu dovolit urazit rodiče nebo druhou stranu. Pokud je to vše ... Začínal jsem mít z té situace lepší pocit.

„Nicméně, lady Tiamat je ta, která spojuje osudy lidí a draků,“ řekla žena. „Lady Tiamat si dala tu práci a zavolala vás sem, takže mám podezření, že je tu někdo, s kým se tam máte setkat.”

Neměl jsem slov.

Kněžka to řekla se stejnou důvěrou jako předtím.

Znamenalo to, že v pohoří Hvězdná Dračí Hora je drak, kterému je souzeno být se mnou? A kdybych tam šel, musel bych si ji brát za ženu? Stejně jak bůh dohazování, Matka Drak, tvrdila?

Když jsem pomyslel na to, jak budou Liscia a ostatní reagovat, začala mě bolet hlava.

Pak začala dračí kněžka znovu zářit a proměnila se v draka. „Tak, hned vás vezmu do Draculu.”

„Cože?! Hned teď?!”

„Ano. Lady Tiamat říkala, že je to naléhavé.”

Naléhavé? Byly okolnosti tak naléhavé?

Dračí kněžka mě pevně popadla svou velkou přední nohou. Byla pokrytá tenkou vrstvou srsti a byla docela teplá… Počkat, teď nebyl čas o tom přemýšlet!

„Vydrž, nejsem na to emocionálně připravená – počkej, ah!”

„A teď se vydejme na cestu.”

„Vydrž! Ahhhhhhhhh!”

Okamžitě mě odvedla do nebe.



„Ah...” Na okamžik, Naden cítila, jak jí znovu bzučí tváře.

Bylo to trochu otupělé, jako by jimi procházel elektrický proud. Bylo to silnější než posledně.

Naden přemýšlela, co by to mohlo být, ale... měla větší starosti. Koneckonců, právě teď ji povolala Matka Drak.

Uprostřed plošiny Dracu bylo jezero, jezero Drag, dost velké na to, aby se na jeho hladině vytvořily vlny. V tom jezeře byl Krystalový hrad, kde sídlila Matka Drak.

Ten palác byl vyroben z neznámého materiálu, který byl průsvitný jako křišťál, a byl větší než jakýkoli hrad na světě mimo pohoří Hvězdná Dračí Hora. Pán toho hradu, Matka Drak, byla sama velká jako kopec, takže bylo přirozené, že její sídlo bylo tak velké.

Naden byla v čekárně Krystalového hradu. Každý, koho zavolala Matka Drak, čekal v této místnosti a pak byl kouzlem přivolán, aby se objevil před ní, až bude mít čas je vidět.

Mimochodem, i když na to neexistovala žádná přísná pravidla, bylo zvykem mít při setkání s Matkou, dračí podobu, nikoli lidskou. Bylo to proto, že jejich lidská podoba byla dočasná, brána jako slib s rytířem, a bylo považováno za nevhodné objevit se v ní před bohyní, jako je Matka Drak. Nicméně, Naden byla stále ve své lidské podobě.

Neudělala to proto, že by předstoupila před Matku Drak. Naden byla obvykle v lidské podobě. Nenáviděla svou dračí postavu, která ji zesměšňovala jako „ještěrku bez křídel“ a „červa“. Jednoduše řečeno, vytvořila si z toho komplex.

Dělá vás to, že máte křídla... a umíte létat, tak skvělými...? Naden si něco zamumlal v hlavě.

Oblast kolem ní najednou začala zářit. V příštím okamžiku se objevil mohutný stříbrný drak o velikosti kopce.

Oči jí jiskřily jako safíry. Její rohy vypadaly neuvěřitelně silné. Její křídla byla velká a silná, s peřím jako ptačí, každé z nich bylo velké jako široký meč.

Kromě toho měla celé tělo pokryté hladkou srstí a ve světle, které zářilo z otevřeného stropu, jiskřila barvou, která přecházela sem a tam mezi stříbrem a duhou. Byla to bytost tak absolutní, že i Naden, která ji viděla už mnohokrát, polkla a s úžasem zírala pokaždé, když se setkaly.

Byla to královna draků, svatá Matka Drak: Tiamat

Když se Naden vzpamatovala, poklekla, položila si ruku na prsa a sklonila hlavu. „...Naden Delal. Tady na váš příkaz.”

Naden předstírala klid, ale srdce jí bušilo. Nemohla si pomoci, ale dělala si starosti, proč se na ni Matka Drak zlobí.

Je to moje přeskakování kvůli obřadu smlouvy? Je to můj boj s ostatními draky? Nebo... je to tím, že jsem sem přivezla jednoduchý přijímač vyrobený v říši Gran Chaos? Co budu dělat, když mi řekne, abych se toho zbavila...?

„Zvedni hlavu, Naden.”

Naden slyšela, jak se nad její hlavou ozývá ten mírumilovný hlas. Měl hloubku, která zněla jako tři lidé hovořící současně, jako by se rozléhal uvnitř posluchačova vlastního srdce.

Když zvedla hlavu, jak jí hlas přikázal, ty safírové oči hleděly Naden přímo do tváře. V té napjaté atmosféře, Naden měla dojem, že cítí, jak jí po zádech stéká pot.

„Um... Er...”

Naden se pokusila něco říct, ale jazyk se jí prostě nepohnul.

Tiamat nevypadala, že by se na ni zlobila. Když už nic jiného, byl to jemný výraz v její tváři.

Nebude se na mě zlobit? Tak proč mě sem zavolala? Proč se na mě Lady Tiamat dívá tak něžnýma očima?

Tyto otázky vytanuly na mysli jedna za druhou a uvrhly Nadenino srdce do zmatku. „Um... Lady Tiamat...?”

Když se jí podařilo vynutit si právě tato slova, Tiamat začala tiše mluvit.

„Zuřivě se pohybující převod se blíží k převodu, který se zastavil.“

„...Huh?“ Naden netušila, co jí právě řekla. Převod? O čem to vůbec mluvila?

Aniž by si dělala starosti s Nadeniným zmatkem, Tiamat pokračovala. „Nakonec se obě ozubená kola spletou do sebe. Zastavené ozubené kolo bude nuceno se pohnout a ozubené kolo, který se zuřivě točí, jako by ho něco pohánělo, zpomalí tempo. To však není nic, kvůli čemu bychom měli být smutní. Pouze to znamená, že se budou točit stejným tempem.”

„U-Um... Nemám ponětí, o čem to mluvíte...?”

Bylo to příliš abstraktní, než aby to Naden pochopila. Zavolala ji sem, aby to slyšela? Zuřivě se točící převod... Zastavený převod... Spojení těch dvou...?

„Naden.”

„A-ano!”

S očima Tiamat upřenýma přímo na ni, Naden vstala zpříma.

„Buď připravena. Brzy se začne hýbat.”

Připravena? Začne se hýbat? Co přesně...?

„Um... Lady Tiamat... co se začne hýbat?“ odvážila se Naden.

Tiamat na sebe vzal tvář anděla, který přináší zjevení, nebo matky, která dohlíží na své dítě, a řekla jí:

„Tvůj čas.”

 -----------------------------------------------

… Tiamat …….??!!

 

3 komentáře: