IwS 5 - Kapitola IV: Zlepšení vévodství 8/8

Od chvíle, kdy jsem vyslal své ptačí zvědy, uplynul nějaký čas, ale žádný se nehlásil s ničím pozoruhodným. Hranice světa byla na pokraji roztržení a já nemohl nic dělat…

I když bůh spravoval světy, rozhodně to měl těžké. Štvalo mě, že někteří lidé měli tu drzost vinit ho z nepozornosti. Pokud máte velkou sbírku knih a brouk začne prožírat jednu ze stránek jedné z nich, jak byste to věděli, dokud byste to nezkontrolovali znovu? Není to tak, že by mohl sledovat určitou stránku, jen pro případ, že by ji okusoval nějaký brouk.

„Nemůžeš použít svou pátrací magii a hledat to výsostné jádro, Touyo?“ Znovu jsem vzdychl směrem k Elze.

„Kolikrát ti to mám ještě říkat? Nemůžu najít něco, co jsem neviděl, zvlášť když mám jen mlhavý přehled o tom, co to vlastně je. Kdybych znal jeho tvar, velikost nebo něco takového, mohlo by mi to pomoci vytvořit mentální obraz, ale je to uvnitř člověka, pro začátek, takže neexistuje způsob, jak to vyřešit.“ Moje vyhledávací kouzlo rozhodně nebylo přesné. Koneckonců to záleželo na mých subjektivních kritériích. Řekněme, že přede mnou stáli dva lidé. Pokud byl jeden z nich žena a druhý muž, který se pomocí magie dokonale přestrojil za ženu, vyhledávací kouzlo by ho stále uvádělo jako ženu.

Kdyby to byl chlap, který se špatně přestrojil za ženu, soudilo by ho to jako muže, protože tak bych ho viděl. Když se to tak vezme, někdy to uklouzne a soudí ženu jako muže, pokud má obzvláště silnou čelist nebo mužské rysy…

Jinými slovy, hledalo se jen podle mých měřítek. Také dostatečně silná magická bariéra by ji mohla potlačit. Mohl jsem hledat věci, které byly „podobné,” ale... Jak bych vůbec věděl, co je podobné výsostnému jádru, kdybych neměl žádný počáteční referenční rámec? Kdybych šel ke skále a tvrdil si, „Tohle je výsostné jádro,” pak bych pravděpodobně dostal výsledky pro tento termín po celém světě všude tam, kde jsou skály, jako je tato.

„V každém případě se o to tak snadno nepostarám.“ Tiše jsem zamumlal, když jsem uprostřed cvičiště použil své přetvářecí kouzlo. Není to tak, že bych mohl něco dělat, takže to nemělo smysl. Místo toho jsem se soustředil na přetvoření kůže v rukou.

„Milorde, co je to?“ Než jsem si ho tam všiml, mluvil na mě Logan. V jedné ruce držel dřevěný cvičný meč a otíral si obličej ručníkem, který držel v druhé. Samozřejmě narážel na to, co jsem držel v ruce.

„Tohle je rukavice, Logane. Přemýšlel jsem, že bych učil děti ve městě hrát baseball.”

„...Rukavice?”

„Na chytání, chci říct... bah, tady, místo toho ti to ukážu.“ Vytáhl jsem kouli, kterou jsem předtím vyrobil, hodil jsem ji na hradní zeď, a když se odrazila, chytil jsem ji do rukavice. Baseballovou rukavici jsem nenosil od základní školy, ale ten pocit stále... padne jako ulitá.

„Takhle se to hraje, vidíš? Musíš chytit ten míč. Obvykle má hra devět hráčů, kteří čelí proti dalším devíti, ačkoli.”

„Hm...“ Udělal jsem další rukavici a dal ji Loganovi. Snažili jsme se hrát základní hru o úlovek. Několikrát minul, ale rychle se do toho dostal. Párkrát jsem si toho všiml, ale lidé tohoto světa byli rozhodně rychlí.

Ostatní vojáci se na nás začali dívat závistivýma očima, když dokončili výcvik. Když jsem to vycítil, nechal jsem v dílně okopírovat míč a rukavici a kopie byly rozdány všem. Vicekomandér Nikola se trpce usmál, ale jejich výcvik pro dnešek skončil, takže nemohl nic dělat. Pořád mi to bylo z nějakého důvodu trochu líto.

Začal jsem počítat, kolik tam bylo lidí. Měli jsme dost na baseball, tak jsem se rozhodl zeptat, jestli si chtějí zahrát. Možná je to nakonec bude bavit, doufal jsem.

Vzal jsem s sebou všechny, kteří měli volný čas, a vytvořil jsem baseballové hřiště na západ od hradu. Vybudoval jsem základny, betonovou krabici a nadhazovací kopec.

Vyrobil jsem nové pálky, rukavice a chrániče pro každého, pak jsem všechny naučil základní pravidla baseballu. Ve skutečnosti jsem ale neznal pravidla tak důkladně, a tak jsem si dal záležet, abych později nahlédl do posledních detailů na svém smartphonu.

Prozatím jsem se rozhodl, že to nechám plavat a zaujmu pozici rozhodčího. Hra konečně začala a já se díval, jak do toho jdou.

Abych byl upřímný, šlo to z větší části hrozně. Byla tam tuna strikeoutů a mrtvých míčů. Nikdo pořádně neběžel a nakonec šel chůzí k základnám. Ale postupně tomu začali přicházet na kloub. Začali míč správně odpalovat pálkou. Konečně předvedli jemnost, jakou bych čekal od zkušených šermířů. A jak narůstal útok, začali zářit i defenzivní hráči.

Pro začátek to pořád jasně kazili. Bylo tam hodně tápání a padání. Ale metodou pokusů a omylů postupně zlepšovali svou formu. Docela mě překvapilo, jak dobře si nakonec vedli, ale pak jsem si vzpomněl, že tihle muži jsou všichni vojáci na téměř nejvyšší úrovni fyzické zdatnosti. Tihle kluci byli velmi zdatní sportovci.

Otevřel jsem portál a zavolal děti z města. Rozhodl jsem se, že vojáci začali hrát dost dobře na to, aby si zasloužili pořádné publikum. Seznámil jsem je s pravidly, když jsem některé z diváků přiměl, aby si sedli.

„Ty do toho praštíš, do toho!!“

„Utíkej!“

„Dělejte, co můžete, týme!“ Děti se dostaly do ducha hry a začaly křičet a jásat. Rytíři začali své týmy povzbuzovat s nově nabytým elánem.

„Co to děláš, blbečku?! Hoď to na první metu!”

„Podívej se na ten míč, dej ruku nahoru!”

„Vyměň místa, vyměň se se mnou!!“ Rytíři se nepřátelským týmům většinou posmívali. Přál jsem si, aby byli trochu dětinsky nevinní, jako ty děti.

Nešel jsem do pravidel příliš hluboko, takže lidé začali tu a tam dělat chyby, kterými jsem si nebyl úplně jistý. Později jsem se o tom musel dozvědět víc.

„No, hlavně, že se baví...” Jak se každý zabral do akce, začal jsem dodělávat stadion. Dokončil jsem venkovní plot, výsledkovou tabuli a síť, aby chytila všechny zatoulané míče. Byl jsem na to docela hrdý, když bylo po všem.

Už se stmívalo, takže bylo načase to zabalit. Nechal jsem tam baseballové vybavení s rytířským řádem a řekl jsem jim, že mohou hrát na stadionu, když mají čas. Pokud šlo o děti, udělal jsem pro ně menší vybavení, se kterým si mohli hrát, když ho navštívili. Neudělal jsem pro ně žádné zvláštní zařízení nebo tak něco. Bylo tam víc než dost půdy, aby mohli hrát amatérský baseball.

Druhý den začali rytíři mimo službu často chodit na stadion, aby si zahráli. Podle toho, jak to vypadalo, se už rozdělili do několika týmů. Dokonce zakládali malé ligy. Jejich týmy měly jména příšer, jako „Griffinové“ a „Mloci“, což mě přimělo myslet si, že lidé tohoto světa se opravdu příliš neliší od lidí mého starého světa.

Kdykoliv se vyskytl problém s pravidly, lidé za mnou chodili a radili se o tom. Ale pokaždé, když to udělali, musel jsem si to vyhledat na internetu. Rozhodl jsem se, že toho prostředníka vynechám a udělám si jen knihu pravidel, ale vyskytlo se pár problémů.

Mohl jsem použít jedno ze svých kouzel k přepsání textu do papíru, ale to také ponechalo otázku převodu japonštiny do jazyka tohoto světa. Nemluvě o tom, že bych potřeboval prosít všechno, abych odstranil matoucí slova jako „Amerika“ nebo „Velká liga“. Nechtěl jsem, aby se lidé opravdu zamotali.

Nakonec, když i běžní měšťané začali projevovat zájem o baseball, začali všichni přicházet a sledovat, jak se hrají zápasy. Někteří z nich se také po chvíli začali přidávat. A když vycítil příležitost vydělat pěkný peníz, mismedský obchodník, Olba, se mnou vyjednával o prodejních právech na baseball a baseballové doplňky.

Souhlasil jsem s dohodou, protože jsem vlastně neviděl důvod k odmítnutí. Prodával by je jinde a procento zisku by se dostalo zpět do mé země. Byla to velmi podobná dohoda, jakou jsme uzavřeli o točících se vršcích. Tehdy jsem si nebyl jistý rozšířenou přitažlivostí, ale točící se vršky se staly hitem dětí v několika zemích, takže bylo možné, že se taky chystám začít baseballové šílenství.

Na měsíčním setkání aliance s ostatními západními národními vůdci upoutal hlasitý jásot pozornost císařů a králů. Ve chvíli, kdy jsem jim ukázal zdroj vzrušení, padli na hlavu kvůli baseballu.

Nabídl jsem každému národnímu vůdci sadu baseballového vybavení, i když bylo férovější říct, že mě všichni obtěžovali. Každá země vytvořila národní baseballový tým. A stejně jako hodinky se hra stala velmi populární. Baseball jako sport se stal příležitostnou aktivitou téměř ve všech vyspělých zemích. Kdo mohl tušit, že to přijde?

Když měli lidé volný čas, spojili se s přáteli a vytvořili týmy a pak hráli proti jiným týmům. Jejich rodinní příslušníci a další přátelé je sledovali při hře. Vypadalo to, že roztleskávání se začíná přirozeně chytat jako důsledek... Nevypadalo to, že profesionální baseballové ligy jsou daleko, pokud mám být upřímný.

Nikdy jsem nečekal, že to vybuchne do takové míry, ale Olba mi řekl, že to byl jeho záměr a očekávání od začátku.

„Netušil jsem, že to bude tak úspěšné...”

„Vaše Výsosti, je to něco, co jste začal, takže by to přirozeně byl hit. Omluvte ten vtip.“ Olba mi odpověděl drobným uchechtnutím. Měl pravdu. Úplně jsem zapomněl, jak je tenhle svět bez zábavy. V běžném životě se toho moc nezměnilo, natož ve sportu. To bylo upřímně trochu smutné, jestli se ptáte mě. Zajímalo mě, jestli bych byl schopen něco prodat, kdybych to uvedl na trh jako zábavnou hru.

„Nyní, pokud máte nějaké další skvělé nápady... neváhejte prosím požádat mou společnost o pomoc při prodeji a distribuci...”

„Hm, no, vlastně mám teď spoustu nápadů. Ale nejsem si jistý, jestli se všechny budou prodávat...”

„Ohoho... Jak velmi zajímavé...“ V té chvíli jsem v Olbových očích zahlédl prohnaný záblesk. To byly pravděpodobně jeho smysly jako obchodníka. Rozhodl jsem se využít toho bystrého oka.

„Ale to na chvíli stranou .... Budu potřebovat kovy. Měď, železo, stříbro, mithril, orichalcum, a hihi'irokane... Můžete použít vaše obchodní kontakty, abyste je získal za slušné ceny?”

„Kovy, co? No, myslím, že je tu konkrétní obchodník, který mi je může sehnat levně, ano. Kolik toho potřebujete?”

„Potřebuji je na neurčito, alespoň prozatím. Od teď prosím použijte můj podíl ze zisku z vynálezů, které vám dám, abyste mi tyto materiály koupil.” Rozhodl jsem se začít připravovat s dostatečným předstihem na Frame Gear, tak i kdybych potřeboval tunu materiálů, neměl by to být problém. Rozhodl jsem se začít hromadit zásoby. Nebyl jsem si jistý, jestli budu schopen sehnat dost materiálu na výrobu Frame Gearu, když se zaměřím jen na sběr materiálu.

„Zdá se, že k tomu máte dostatečný důvod… Začnu pátrat po příslušných materiálech. Barevně mě to zaujalo.“

„Díky za pochopení. Tak tedy, ke zboží. Říká se jim yo-yo, hula-hoop, hopscotch a ball-and-cup.”

„Nikdy předtím jsem o nich neslyšel. Můžete mi říct víc?“ Udělal jsem jojo a snažil se ho použít, abych Olbovi ukázal, jak to je. Plastové typy byly nejlepší, ale musel jsem je udělat ze dřeva. Nakonec jsem vyrobil i ostatní hračky a všechny jsem mu je předváděl jednu po druhé.

S tím jsem zajistil prostředky na pořízení materiálu pro Frame Gear. Ale cítil jsem se trochu trapně, když jsem využívala výtěžky z prodeje jiných lidí, abych podpořil svůj projekt. Rozhodl jsem se později zabít mithril golema, abych se cítil lépe, asi by to nebyla žádná velká výzva ve srovnání s tím, když jsem proti jednomu šel poprvé..

V každém případě se situace začínala zlepšovat.

3 komentáře:

  1. ďakujem, ak je biznis aj zábavou, ide to ako po masle.
    Peniažky sa kotúľajú tak ako aj vzácne materiály do Touyovej pokladničky.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji, příprava na válku v plném proudu 🤣 teď jen najít zbytek Babylonu.

    OdpovědětVymazat