IwS 6 - Mezipříběh II: Prohlídka Brunhildu 1/3

Mezipříběh II: Prohlídka Brunhildu       

 

Získáním hangáru Babylonu jsem konečně dostal do rukou Frame Geary.

Obří roboti byli skutečnými stroji snů. I když, jak jsem byl nadšený, nemohli jsme na nich jet kvůli nedostatku paliva, etherové kapalině.

Kromě Frame Gearů měl hangár také věci jako vysokorychlostní létající čluny, obrněné vlaky a víceúčelové podzemní tanky.

Nicméně běžely také na etherovou kapalinu a bez ní nebyly ničím jiným než dekoracemi.

Mohl bych přenést některé věci z Frame Gearu, ale věci by stále potřebovaly nějakou údržbu, aby fungovaly. To by vyžadovalo zkušené ruce Rosetty a Monicy, ale protože byly zaneprázdněné roboty, nechal jsem to na později.

Podzemní tanky by pravděpodobně mohly vykopat opravdu dobré tunely. Otevření díry v pohoří Melicia na sever od Brunhildu by mohlo Regulusu a Belfastu usnadnit obchodování a komunikaci.

Počkat, nesnížilo by to příliv lidí do mé země...? Asi bych si to měl nejdřív promyslet.

Dnes jsem se rozhodl, že se porozhlédnu po mém rušném hradním městě.

Doprovázeli mě Kohaku a Sue. Protože s námi většinu času nemohla být, upřednostnil jsem ji, kdykoli přišla na návštěvu. Koneckonců, i když byla Sue malá, byla stále jednou z mých snoubenek.

Seděla na božském Kohaku v režimu zvířete a dívala se na všechny domy, které se stavěly.

„Tohle začíná vypadat jako skutečné město.“

„No, každý dělá, co může.“ Hradní město již mělo síť kamenných cest a kolem nich postavené cihlové domy.

Většina nových obyvatel byli buď obchodníci, kteří zde chtěli pracovat, jejich rodiny nebo zaměstnanci.

Nechyběly ani rodiny našich rytířů. Na hradě jsme sice měli rytířské kasárny, ale většina těch, kteří tam žili, byli mládenci, zatímco ti s rodinami se rozhodli být se svými rodinami v hradním městě.

Samozřejmě jsem to byl já, kdo jim půjčil dost peněz, aby je nechali postavit. Každopádně díky nárůstu takových rodin se město zaplnilo nejrůznějšími lidmi, mladými i starými.

Město zabíralo oblast jižně od hradu Brunhild. Na východě byla zemědělská půda, na severu byla cvičiště a na západě naše zábavní zařízení.

Dosud tam byl jen baseballový areál, ale i tak. Pokud měli peníze, mohli si to místo pronajmout i naši obyčejní lidé a pořádali jsme tam časté týmové zápasy. A jelikož sledování bylo zdarma, tak hry často pozorovaly děti a podobně.

„Touyo, Touyo! Tento obchod má tolik věcí, které jsem nikdy předtím neviděla!“ Když Sue viděla zboží seřazené za výlohou obchodu, který jsme míjeli, přiměla Kohaku zastavit.

Budova byla dvoupatrová a patřila k těm větším v panorama města. Na přední straně byl nápis „Společnost Strand“, což znamená, že patřil mismedskému obchodníkovi Olbovi.

Skrz okno jsem viděl baseballové pálky, míče, rukavice, plyšové hračky, shogi, hula hoopy, káčy a mnoho dalších zábavních produktů, takže to nevypadalo jako obchod se smíšeným zbožím ale více jako obchod s hračkami.

Samozřejmě, že tomu tak nebylo. Místo také prodávalo předměty denní potřeby, jako jsou jehly, látky, tkaniny, hřebíky, kladiva, kuchyňské nože, svíčky a zrcadla.

Když jsem se podíval dál, uviděl jsem Olbu, tak jsem se rozhodl vstoupit dovnitř a pozdravit.

„Dobrý den vám přeji! Vítejte ve společnosti Strand!“ Ušatá zaměstnankyně si toho všimla a pozdravila nás. Mimochodem, Kohaku se vrátil do obvyklé mini formy.

„Zdravím vás, Vaše Veličenstvo. Pokorujete nás svou návštěvou. Máte tady nějaké podnikání?“ Když nás viděl, přišel nás pozdravit i Olba. Sue, která měla jen zřídka příležitost navštívit takové obchody, si jen závratně prohlížela zboží.

„Zdravím, Olbo. Není to něco, co bych nazval podnikáním. Sue mě pozvala dovnitř, tak jsem si řekl, že vejdu a pozdravím.“

„Tak teď. Děkuji, lady Sushie. Rozhlédněte se, prosím, kolem sebe, podle svého srdce.“

„Budu! Také děkuji, Olbo!“ Sue s úsměvem na tváři začala sbírat různé zboží, zatímco jí zaměstnanec s psíma ušima vysvětloval, co je co.

Asi jí koupím, co se jí bude líbit, a dám jí to jako dárek. Ale počkat, sehnat něco pro Sue, ale žádnou jinou dívku by je pravděpodobně naštvalo, takže... Mám si jich koupit ještě pět? Člověče, mít šest snoubenek jistě vyžaduje hodně ohledů.

Nechal jsem Sue zaměstnanci a Kohaku a promluvil jsem s Olbou o nedávných událostech.

Hlavní pobočka společnosti Strand je v hlavním městě Mismede, Berge. Důvod, proč se Olba mohla tak nenuceně objevit zde v daleké zemi Brunhildu, byl díky artefaktu známému jako warp kruh.

Co jsem slyšel, bylo to prostěradlo o velikosti polštáře s menší verzí kruhu používaného v ruinách Babylonu. Umožňoval cestovat z bodu A do bodu B pouhým stáním na něm.

Měl však také několik nevýhod, počínaje skutečností, že mohl přenášet pouze to, co bylo plně na listu, což znamenalo, že velké předměty a více lidí najednou nepřicházelo v úvahu.

Pak existovaly limity hmotnosti přenášených předmětů a toho, jak daleko je bylo možné zanést. Neptal jsem se na podrobnosti, ale z toho, co jsem mohl říct, byla tato omezení docela přísná.

Poslední a největší problém s ním byl fakt, že potřeboval celý den, než mohl být znovu použit.

Navzdory tomu všemu byl však warp kruh vysoce ceněným artefaktem, který byl v rodině Strand po generace a mohl být používán pouze současnou hlavou rodiny.

Ani já jsem neměl tu čest na tu věc nahlédnout. Upřímně, asi bych dokázal vyrobit podobné věci, ale zdržel jsem se, protože by to mohlo být ošklivé, kdyby to společnost zjistila. Moje zrcadla brány byla víc než dost.

„Jak se věci v poslední době mají?“

„Naše zisky rychle rostou, a to vše díky vám. Jste pro nás jako bůh bohatství, mylorde. V Brunhildu jsme tak zaneprázdnění, že skoro nemám čas spát.“

Dobré vědět.

Když jsme si povídali, viděl jsem, jak si hromada dětí kupuje nějaké karamely a topy.

To jsou pěkné úsměvy.

Nechat to všechno na Olbovi nakonec nebyla chyba.

„Nicméně...“

„Stalo se něco?“

„Ano. Jak bych to řekl... Mít dobrý obchod může přitahovat závistivé druhy. Někdo o nás šířil falešné fámy. Něco o tom, že vás podplácíme a vy přimějete ostatní krále, aby nám poskytli nespravedlivou výhodu.“

Co to k čertu? Byly to zjevně jen hloupé fámy od lidí, stejně idiotských.

To byl skoro opak pravdy. Mnoho Olbových úspěchu vzešlo z komercializace po jeho prezentacích králům.

„No, tohle není zrovna neobvyklé. Větším problémem dnešní doby je padělané zboží.“

„Padělky, co? No, yo-yo a kendamy není zrovna těžké vyrobit.“

„Tohle je jedna z padělaných kendam. Podívejte se...“ Olba vyndal zpod pultu nějaký předmět a ukázal mi ho. Na první pohled to vypadalo jako obyčejný kendam cup-and-ball v japonském stylu.

Vzal jsem ho do ruky a pokusil se dostat míček do velkého poháru na straně.

Neuspěl jsem, tak jsem to zkusil ještě dvakrát, ale znovu jsem neuspěl.

Tady je něco špatně. Nemohl jsem tvrdit, že jsem tak dobrý ve hře s kendamou, ale rozhodně jsem nebyl tak špatný, abych to nedostal do velkého poháru.

„Ah. Počkej co?“ Pak jsem se pokusil vložit míč do ruky, ale rovnováha byla špatná a okraj šálku byl ohnutý. I když jsem to tam umístil, míč se jen trochu otřásl a spadl.

Dobře, to je špatné.

„Kvalita je opravdu špatná. Zjevně to vyřezal spíše amatér než mistr dřevař. I provázek je špatně udělaný. Dívej se.“ Olba za to zatáhl a provázek se uvolnil s malou námahou z jeho strany.

Hej, to je nebezpečné! Pokud se to stane, když to dítě točí, může se někdo zranit!

„Tohle je opravdu špatné. Mluvte o špatném obchodu.“

„Totéž platí pro padělaná yo-ya na trhu. Co je opravdu hrozné, je fakt, že je dělají špatné úmyslně.“

„Eh? Proč?“

„Pravděpodobně věří, že by si je zákazníci koupili znovu. Je to myšlenkový proces obchodníka třetí kategorie.“

Teď je to prostě hloupé. Chci říct, obchodníkova důvěra je jeho život.

Každý, kdo má napůl mozek, by mohl říct, že taková špinavá taktika by nakonec přiměla zákazníky, aby je úplně ignorovali.

„Ačkoli existence padělků není příznivá, nevěřím, že se s nimi dá mnoho dělat. Koneckonců i já jsem se to jen dozvěděl od vás, Vaše Veličenstvo. Tyhle se koneckonců zrodily z vaší mysli.“

Omlouvám se. Vím, že jsi upřímný, ale já jsem jen další padělatel... Sakra, z toho mě vlastně trochu bolí srdce.

„Nemohu však tolerovat nikoho, kdo není ohleduplný ke svým zákazníkům. Věřím, že nejdůležitější je, aby si drazí kupující takové věci bezpečně užili. Obchodníci, kteří toho tolik nedokážou, nejsou hodni tohoto titulu. Nejsou nic jiného než podvodníci.“

Pravda. Dokonce i předchozí svět měl spoustu nelegálně zkopírovaného zboží. Někteří lidé prodávali padělky vyrobené tak, aby vypadaly jako skutečné věci, a přitom je prezentovali jako své vlastní originály.

Někdo, kdo má důvěru ve své vlastní podnikání, by nikdy nekopíroval loga, návrhy nebo produkty jiných.

„Existence těchto padělků musí být problematická. Proč neudělat něco pro to, abyste snadno poznali, že vaše produkty jsou skutečně vaše?“

„No, označíme je symbolem obchodu...“ Vzal jednu z kendam, které stály v obchodě a jistě, byly označeny symbolem společnosti Strand. Byl to kruh s váhou a na něm liška.

„Avšak i značka končí kopírováním. I když bystré oko vidělo rozdíl, většina amatérů to nedokáže říct. Je mi opravdu líto těch, kteří si koupili padělky a věřili, že jsou naše.“ Nemyslel jsem si, že by měl čeho litovat. Olba tady nebyl špatný člověk –to byli podvodníci.

Také, i když jsem toleroval napodobeniny, krádež značky byla přes čáru.

„No, jde jen o to usnadnit odlišení pravých věcí od padělků, takže... Počkejte chvilku.“ Sáhl jsem do svého [skladu] a vytáhl jsem kus železa velikosti golfového míčku, dřevěnou desku velikosti sešitu B5 a krátkou dřevěnou hůl.

Pomocí [modelování] jsem přeměnil kov na tyč a vytvořil značku společnosti Strand na její horní straně, přičemž jsem se ujistil, že je vodorovně dozadu. Potom jsem proměnil hůl v rukojeť a dokončil hlavní tělo předmětu.

Pro konečnou úpravu jsem to očaroval kouzlem, které jsem do značky naprogramoval.

Jakmile jsem výsledek posunul na hrací plochu a nasměroval nějakou magii, vystoupila tenká čára kouře, když se na ní objevil symbol společnosti Strand.

„Jak to vypadá?“

„No, ano, vypadá to přesně jako náš symbol. Je v tom něco víc...?“

„Zkuste přenést značkovou desku na tmavé místo.“

„Eh?“ Olba vypadal zmateně a odnesl to do rohu obchodu.

„Co je...? Eh?“

„Vypadá to, že to funguje.“ V temnotě rohu značka na tabuli vypouštěla slabé světlo.

Udělal jsem to tak, že značky vytvořené tím značkovým železem byly prostoupeny kouzlem slabého světla.

„S těmito značkami by i amatéři byli schopni odlišit produkty společnosti Strand.“

„Ano! Když všem řekneme, že značky společnosti Strand září ve tmě, mělo by být mnohem méně lidí, kteří by se nechali napálit padělaným zbožím! Děkuji mnohokrát!“

No, i když to sníží problém na konci společnosti Strand, neznamená to, že padělky zmizí. Koneckonců, existuje mnoho zákazníků, kteří si koupí neoriginální, pokud je to levnější.

Pokud jde o zboží, existovalo nespočet zákaznických základen a četné preference. Vždy tedy budou lidé, kteří si koupí kuličková pera za 100 jenů.

Nakonec se zdálo, že morálku nákupu můžeme svěřit pouze těm, kdo nakupují. Nebyla by žádná poptávka po kopírovaném zboží, kdyby neexistovali lidé, kteří je koupili, takže by bylo nejlepší přimět utrácející, aby si uvědomili, co dostávají, ale rozhodně to nebyl snadný úkol.

2 komentáře: