HRH 1 - Kapitola 6: Úleva 2/5

Král Souma a princezna se posadili k našemu stolu, jako by to pro ně bylo naprosto přirozené, a začali si přátelsky povídat s Kaede.

Huh? Počkejte? Co se děje?

Král Souma a princezna seděli naproti mně a Kaede, zatímco temný elf, který s nimi byl v kavárně, stál u vchodu a čekal. Protože jsem se cítil lépe, když jsem věděl, že ta modrovlasá žena není nablízku, byl to pravděpodobně důkaz, že jsem byl traumatizován tím, co jsem zažil posledně.

Pak král Souma obrátil rozhovor na mě. „Halberte, už jsi si zvykl na věci v Zakázané armádě?”

„Ano, pane! Nemám žádné problémy!”

„Tak formální...“ zamumlal. „Kam zmizel ten duch, kterého jsi měl předtím?”

„Omlouvám se za své tehdejší chování!“ řekl jsem okamžitě. „Byla jsem na vás hrozně hrubý, Vaše Veličenstvo...”

„Králův rozkaz: Nebuď tak upjatý a formální. A už žádné ty řeči o Vašem Veličenstvu. Souma je v pořádku.”

„Ne, ale...”

„Hale, copak jsi mě neslyšel? To byl rozkaz.”

„...R... Rozumím... Soumo.”

„To je dobře. Jen jsem přemýšlel, že bych chtěla kluka v mém věku, se kterým bych si mohl nenuceně povídat,” řekl král Souma ... Souma... a vypadal spokojeně.

Co to sakra je, chlape? Vážně? myslel jsem si. No, jestli o to žádá sám, fajn. Stejně k jeho autoritě necítím moc respektu.

„Tak... proč jsi tady, Soumo?“ zeptal jsem se.

„Na inspekci, nic víc. Chci vidět, jak se práce na silnici vyvíjí.”

„Nemusíš nám říkat, abychom brali svou práci vážně. To už bereme,“ řekl jsem.

„Vypadá to tak. Vydal jsem se cestou, která sem vede. “

„Radši bys měl být vděčný,“ řekl jsem. „Lámeme si vaz, abychom to pro tebe postavili.”

„A já tě odměňuji dobrým jídlem a platem, že? Dostáváte spoustu kompenzací.”

Zvykl jsem si na nezávazné povídání s ním v mžiku. Souma se stejně nikdy necítil jako král.

Když viděl, že jsme dojedli, Souma vstal ze sedadla. „Tak, vy dva, co kdybyste se ke mně připojili na silniční prohlídku? Rád bych Liscii vysvětlil stavbu silnic.”

„...Cože, není na to Kaede sama dost dobrá?“ zeptal jsem se. „To ona tady velí.”

„Chci jí ukázat skutečnou práci při výrobě silnice, víš,“ vysvětlil. „Kromě toho právě v takových chvílích bys měli dělat, co tvoji nadřízení chtějí, a využít příležitosti a navázat kontakty. Později se to bude hodit, víš?”

„Jak mi to pomůže?“ dožadoval jsem se.

„No... právě studujeme, jak udělat instantní gelin udon,“ řekl. „Stačí přidat vodu a kdykoliv, kdekoliv, i na poli, si budete moci vychutnat gelin udon. Mohl bych zařídit, aby se některé vzorky dostaly k vaší jednotce…”

„Tudy, sire. Ukážu ti to tady.“ Vstal jsem a zasalutoval Soumovi.

Instantní gelin udon. Teď jsme si povídali. Nechtěl jsem nechat tuto šanci obohatit náš již omezený výběr polních dávek.

Princezna a Kaede vypadaly, že je moje náhlá změna postoje pobavila, ale nenechal jsem se tím rozhodit. Jídlo bylo nakonec moje priorita číslo jedna.

 

Nás pět, já, Kaede, Souma, princezna a temný elfí strážce, jsme dorazili k části silnice, která se právě dláždila. Tam mě Souma požádal, abych všem předvedl pracovní postupy.

Nejprve jsem nashromáždil hlínu, abych vytvořil strany silnice.

„Jakmile nahrne hlínu z obou stran, vylijeme tu lepkavou hmotu tamhle uprostřed,“ vysvětloval Souma princezně stavbu silnice.

„Co je to za lepkavou věc?“ zeptala se.

„Římský beton... Je to směs sopečného popela a vápna. S přibývajícím časem bude tvrdnout. Má také jedinečnou viskozitu, takže snadno nepraská. Jestli chceš vidět, jak je to tvrdé.... No, když se podíváš támhle na tohle, myslím, že to pochopíš.”

Po tom, co to řekl, Souma ukázal na obrovského ještěra, který byl větší než mnoho budov. Obří ještěrka za sebou táhla několik kolových kontejnerových vozů. Kontejnerové vozy byly plné stavebního materiálu a zásob pro vojáky.

Obří ještěrka, rhinosaurus.

Také známý jako velký rohatý ještěr, tento super-velký ještěr byl charakteristický pro dva velké kly, které rostly z vrcholu jeho nosu. (Kdyby to Souma popisoval, možná by to popsal jako, „Vezměte nosorožce, přidejte komodského draka, vydělte dvěma a pak velikost vynásobte deseti.”) Byli všežraví a jemní, snadno se přimkli k lidem, takže se používali ve velkých městech k přepravě velkých objemů nákladu, jako je tento. Když byli rozzuření, měli nezastavitelný náboj, takže jsem slyšel, že jsou také zvyklí napadat hrady.

„Je tak tvrdá, že i kdyby do ní ten nosorožec vrazil plnou rychlostí, nepraskne,“ vysvětlil Souma.

„To je neuvěřitelné,“ řekla princezna. „Je to tak tvrdé?”

„Ne, vlastně je to pružné tam, kde potřebuje, takže rozloží sílu, která je do něj vložena. Ve světě, ze kterého pocházím, byly budovy vyrobené z tohoto betonu před více než 2000 lety, které ještě stály.”

2000 let? Čtyřikrát déle, než existovala tato země? Myslel jsem si. Páni, to je úžasné.

„Jdeme dál, pouliční lampy, které staví po obou stranách silnice, jsou stejné jako ty v hlavním městě. Je tu hodně divokých tvorů, takže pochybuji, že se lidé budou často v noci pohybovat, ale s tím se neztratí. Pokud jde o stromy u silnic, které sází, jedná se o “stromy, které chrání“ z Bohem Chráněného Lesa.”

„Chránící stromy?" zeptala se princezna.

„Aisho, vysvětli to.”

„Ano, pane! Tyto strážné stromy neustále vysílají vlny, které příšery a divoká zvířata nemají ráda. Nejspíš to dělají proto, aby je nesežrali obří kanci. V Bohem Chráněném Lese vysazujeme tyto strážné stromy hustě kolem našich vesnic, abychom zabránili vpádům monster a zvířat.”

„Rozumím," uvažovala princezna. „Jsou jako jednoduchá bariéra, hm."

Když uslyšel princezninu odpověď, král Souma spokojeně přikývl. „Tak tomu říkám místní, vím jak. Kdybychom je ale zasadili hustě v širokém rozsahu, jako je silnice, nelze říci, co by to způsobilo ekosystém. Namísto toho, abychom je úplně zablokovali, necháme přiměřený počet mezer, abychom je jen odradili od přístupu.“

„Proč? Nebylo by lepší je úplně zastavit?“ zeptala se princezna.

„Tak dobře, Liscio. Pokud popelaví vlci a červení medvědi, kteří sezónně mění loviště, nemohou migrovat kvůli silnici, takže místo toho zůstanou tam, kde jsou, dojde jim kořist a pak začnou útočit na dobytek a domy, co budeme dělat? Nebo, co když obrovští lidoopi a obří kanci, kteří nakonec zůstanou na jednom místě stejným způsobem, přijdou do vesnic, aby roztrhali pole a tím rozšířili pijavice, které dříve existovaly jen v horách, do vesnic... Co kdyby se to stalo?”

„Chápu, že bychom to rozhodně neměli dělat, ale proč jsou tvoje příklady tak konkrétní?!“ zeptala se.

„Protože vyrovnat se s nebezpečnými zvířaty je problém, kterému musí čelit všechny místní samosprávné orgány,“ řekl Souma s vyčerpaným výrazem ve tváři.

Co je to “místní samosprávný orgán“? divil jsem se.

Na rozdíl ode mě, se zdálo, že Kaede rozumí, a udělalo to na ni velký dojem.

„Wowwie... Tak daleko jste to promyslel. Neměla jsem od našeho krále čekat nic jiného, víte,“ řekla.

„Hmm. No, všechno, co jsem udělal, bylo, že jsem s sebou vzal hromadu vědomostí ze světa, ve kterém jsem byl předtím,“ řekl Souma.

Kaede zajiskřilo v očích a Souma se při pohledu na ní trochu začervenal.

Když je pozorovala, princezna vypadala trochu rozladěně.

„Um, princezno,“ zeptal se temný elf.

„Co?“ dožadovala se princezna.

„To je ale děsivý výraz, co máš na tváři.”

„O-opravdu? ...No, ty nejsi z těch, co mluví, že ne?”

 

„Huh?”

Pak, v tu chvíli ...

„Ne!”

... seozval  náhlý výkřik. Zajímalo mě, co to bylo, otočil jsem se a podíval se tím směrem a uviděl temného elfa, jak se dívá na dopis, s tváří zkreslenou emocemi. Na jejím chvějícím se rameni seděl bílý pták.

Byl to posel kui?

Pomocí naváděcího instinktu kui a schopnosti zachytit vlny vyzařované jeho pánem na velkou vzdálenost bylo možné komunikovat mezi jednotlivcem a pevnou polohou. S výjimkou vysílacího hlasového klenotu, který měl téměř pocit, že podvádí, to byl nejrychlejší způsob komunikace. Takže to znamenalo, že ji někdo kontaktoval?

„Co je to, Aisho?“ zeptal se Souma.

Temný elf promluvil chvějícími se rty. „Právě jsem dostala zprávu z Bohem Chráněného Lesa, že došlo k velkému sesuvu půdy!”

 

3 komentáře: