HRH 1 - Kapitola 6: Úleva 3/5

 „Dostala jsem zprávu od svého otce, náčelníka vesnice temných elfů,“ řekla Aisha. „Včera v noci pohltil polovinu vesnice náhlý sesuv půdy,“ řekla. V poslední době v Bohem Chráněném Lese hodně pršelo.... Ano. Je tu... mnoho pohřešovaných... Ohh...Aishin hlas se zadrhl.

Její vlast a rodinu právě zasáhla strašlivá katastrofa. Musel to pro ni být docela šok.

...Mám obavy, ale nemám čas ji utěšovat, myslel jsem si. V této situaci, jako král, jaké kroky bych měl dělat?

Zatímco jsem na to mlčky myslel, Hal řekl: „Hele, mohl bys ji aspoň utěšit...“ Ale Kaede ho už odtahoval za ucho, než jsem stačil odpovědět.

„Král právě teď přemýšlí,“ přednášela. „Nesmíš ho přerušovat, víš.”

Sledoval jsem, jak odtáhla Hala. Jak dobrá kamarádka z dětství to byla

...Dobře, roztřídil jsem si myšlenky. Zvedl jsem tvář a začala okamžitě jednat.

„Tato jednotka půjde na pomoc vesnici temných elfů!” prohlásil jsem.

Hal se držel za ucho a opakovaně na mě mrkal. „Tahle jednotka? Je nás jen asi padesát.”

„Úleva od katastrofy je boj s časem,“ řekl jsem mu. „Nemáme čas vracet se do hlavního města. Naštěstí je Bohem Chráněný Les blíž sem než k hlavnímu městu. Nejprve odešlu tuto jednotku jako předsunutý tým!”

Každému z nich jsem dal rozkazy.

„Liscio, vrať se do hlavního města a požádej je o vyslání záchranné jednotky. Také si promluv s Hakuyou a nech ho poslat jídlo, oblečení, stany a další pomocné potřeby do vesnice temných elfů.”

„Chápu, ale.... Nemáš v hlavním městě, vědomí'? Kdyby ano, nebylo by rychlejší se s ním spojit přes tohle?“ Zeptala se Liscia.

„Nemůžu. Živí poltergeisti mají efektivní dosah jen asi 100 metrů. Panenky mohou ignorovat toto omezení dosahu, ale nemohou dělat papírování, takže jsem tam žádnou nenechal.”

Kdybych věděl, co se stane, nechal bych tam aspoň jednu panenku. Kdyby ano, mohl jsem aspoň komunikovat, že se něco stalo.

...Příliš pozdě na lítost, asi, pomyslel jsem si.

„Tak tady to je,“ řekl jsem. „Někdo musí jít podat žádost osobně.”

„Chápu to,“ řekla. „Nech to na mně.”

„Až půjdeš, vezmi s sebou osobní strážce, které jsme sem přivedli! Nebyl by to vtip, kdyby se ti něco stalo na cestě tam.”

„Myslím, že budu v pořádku, ale.... rozumím. Dávej na sebe pozor.“ Liscia okamžitě utekla.

Když jsem se nad tím zamyslel, bylo docela úžasné, že jsem princeznu národa nutil hrát si na poslíčka, ale Liscii to asi nevadilo. Měli jsme na tyhle věci stejný názor.

„Aisho, jak daleko je to odtud do Bohem Chráněného Lesa?“ zeptal jsem se.

„Půl dne na rychlém koni,“ řekla. „Při normálním pochodu to bude trvat dva dny, ať si pospíšíme, jak chceme.”

„Dva dny... Kdy došlo ke katastrofě?“ zeptal jsem se.

„Bylo to během čarodějnické hodiny, jak jsem pochopil.”

„Takže už je to skoro půl dne? Nejpozději můžeme dorazit dva a půl dne po katastrofě... Mít jen půl dne, než dosáhneme hranice 72 hodin, bude těžké.”

Hal vypadal zmateně. „Co je to? Co myslíš tím „po 72 hodinách“?”

„Při přírodních katastrofách, jako je tato, to je hranice, po které vystřelí úmrtnost těch, kteří potřebují záchranu. Jsou to celé tři dny po katastrofě. Říká se tomu 72hodinová zeď.“

„Promiň. Mohl byste to říct tak, aby to bylo srozumitelnější?“ zeptal se.

„Znamená to, že za těch 72 hodin se dá zachránit spousta životů.”

Už to chápu... Počkej, v tom případě se tu nemůžeme loudat! Neměli bychom dostat naše zadky do Bohem Chráněného Lesa, brzy?! Bude to trvat celé dva dny, že?“ dožadoval se.

„To vím,“ řekl jsem. „Máme vozy?”

„Původní plán počítal jen s tím, že budeme používat vozy, až sem přijedeme a až odjedeme. Pokud potřebujeme sehnat dost vozů pro padesát lidí, bude to chvíli trvat.”

„Sakra!“ řekl jsem. „Neexistuje jiný způsob, jak se pohybovat...?”

Něčeho jsem si všiml. Hal a ostatní se podívali, na co se dívám, a pak polkli.

 

Díval jsem se na ty bestie, co tahají kontejnerové vozy. Když vezmete nosorožce, přičtete komodského draka, vydělíte dvěma a pak vynásobíte velikost deseti, měli byste tyto obrovské ještěrky, nosorožce. Byly velké, ale dokázaly jezdit nepřetržitě vysokou rychlostí srovnatelnou s parní lokomotivou.

„...Hej, Hale, Kaede,“ řekl jsem.

„Co?“ zeptal se Hal opatrně.

„Co je to?“ zeptala se Kaede.

„Asi se nám všem udělá nevolno, takže budete v pořádku?“ zeptal jsem se.

„Jsem docela odolná vůči nevolnosti z pohybu, víte,“ řekla Kaede.

„...já se s tím vypořádám,“ zamumlal něco Hal.

„Uděláš to? Tak já se taky zocelím.”

 

Okamžitě jsem vydal rozkaz padesáti příslušníkům Zakázané armády.

„Vyložte všechen náklad z kontejnerových vozů! Naštěstí cesta vede poblíž Bohem Chráněného Lesa, ale jakmile se dostaneme do lesa, budeme cestovat pěšky! Čím lehčí náklad, tím lépe! Materiály nechte tam, kde je vykládáte! I kdyby se ztratili, nebudete z toho viněni! Napíšu Hakuyovi omluvu a vypadnu s malým nadáváním! A taky si s sebou vezměte všechno jídlo! Nemůžeme udělat něco trapného, jako ukázat se a nabídnout pomoc, a pak muset odhánět místní kvůli jídlu!”

„„ Ano, pane! """

Podle mých rozkazů vojáci Zakázané armády rychle vyložili kontejnerové vozy.

Jak se dalo čekat od lidí, kteří nedělali nic jiného než stavební práce, postupovali rychle. Díky tomu, jak efektivně spolupracovali na odnášení materiálu, vypadali jako zruční stěhováci. Opravdu se cítili spolehlivě.

„Ne, jsme vojáci, pamatuješ?“ stěžoval si Hal.

„Přestaň žvanit a dej se do práce, Hale,“ řekla Kaede.

Kaede používala svou magii k snadnému přesunu materiálu, k jehož zvednutí by bylo za normálních okolností zapotřebí několika velkých silných mužů, kteří by spolupracovali.

Zemská magie byla nakonec magií manipulace s gravitací. Nevytvořila zemi ani kámen z ničeho: manipulovala s tím, co už existovalo. Proto asi mohla dělat takovéhle triky. Byl to obrovský příspěvek.

...Právě teď jsem tu byl asi nejméně užitečný člověk. Jelikož jsem měl podprůměrnou sílu, i kdybych se přidal k vojákům, asi bych jen překážel.

Jak jsem tam tak stál a díval se, jak pracují, protože jsem neměl nic lepšího na práci, Aisha ke mně přišla. „Vaše Veličenstvo...”

Vypadala slabě, jako by se každou chvíli mohla zhroutit.

Od té doby, co jsem ji naverboval, Aisha byla po mém boku jako bodyguard, takže jsem měl pocit, že jsem viděl hodně jejích výrazů. Její odhodlaná tvář, když na mě přímo apelovala, její impozantní válečnická tvář, její dětská tvář, když něco jedla, tvář jako opuštěný pes, kterou udělala, když musela čekat na to jídlo… Viděl jsem od ní mnoho výrazů, ale tenhle byl nový.

Vidět dívku, která byla mnohem mocnější než já, jak vypadá tak slabá, bolelo mé srdce. Aisha mě vždycky chránila jako bodyguard, ale teď přišel čas, abych ji chránil. Položil jsem ruku na její hlavu, která byla zhruba stejně vysoká jako ta moje.

„S-Sire?" zeptala se.

„Nech to na mně.“ Vtáhl jsem ji dovnitř a opřel si její čelo o rameno. „Nemám žádnou moc a jsem mnohem slabší než ty, Aisho, ale jsem v pozici, kdy hýbu hodně lidmi.

Tak to nech na mně. Pokud existují životy, které mohou být zachráněny, udělám, co se dá.”

„Sire... Siiiiiiiiire!” Pohřbívajíc její tvář do mého ramene se Aisha rozplakala.

Jemně jsem ji poplácal po hlavě.

Dokud jsme nebyli připraveni vyrazit, utěšoval jsem plačící Aishu.




2 komentáře: