HRH 1 - Kapitola 6: Úleva 4/5

Bohem Chráněný Les byl zalesněnou oblastí na jihu země.

Jméno zřejmě pochází z legendy, že tento les chránila obrovská božská bestie, která na sebe vzala podobu kozí antilopy.

To znamená, že v posledních letech se o něm netvrdilo, že byl spatřen, a nyní jediným důkazem jeho existence bylo, že jeho božská ochrana bránila kobylkám zaútočit na les, bránila suchu, aby ho vysušil, bránila studeným vlnám, aby ho zmrazily, a udržovala stromy stále zelené. Ta božská bestie, která jen ukázala, že existuje díky své božské ochraně... opravdu existovala?

Temní elfové byli ti, kteří tvrdili, že jejich les je pod ochranou božské bestie.

Les musel být přibližně tak velký jako Moře stromů kolem hory Mt. Fuji. Říkali tomu les, ale ve skutečnosti to byla autonomní doména temných elfů a tato xenofobní rasa nikdy nedovolila ostatním rasám vstoupit do jejich lesa. Dokonce i Aisha se na mě přišla obrátit s žádostí o zásah proti vetřelcům.

Tentokrát se blížilo padesát (jednou jste uvažovali o jednotkách, které měly následovat) lidí, kteří přicházeli poskytnout úlevu, a mi měli vstoupit do lesa, ale to bylo na žádost náčelníkovy dcery, Aishi, takže to bude zřejmě považováno za zvláštní případ. Temní elfové žili v lese, bránili svou nezávislost a nenáviděli cizince.

Navzdory katastrofálnímu sesuvu půdy, který utrpěli, zřejmě neposlali hlavnímu městu žádost o pomoc. Kdyby Aishu nikdo nekontaktoval, nemuseli jsme se vůbec dozvědět, že k té katastrofě došlo. Bylo od nich obdivuhodné, že se snažili vyřešit své problémy sami, ale bylo od nich hloupé, že kvůli tomu nechali narůst počet mrtvých.

„Začínají být tvrdohlaví, protože se ani nepokoušejí podívat na okolní svět,“ smutně promluvila Aisha, když jsme procházeli Bohem Chráněným Lesem. „Protože jsem s vámi navázala kontakt, pane, a vy jste poslouchal mé názory, objevily se známky toho, že se to začíná měnit, ale...”

Její hlas se rozhořčil.

„Tohle není éra, kdy bychom mohli žít v lese sami. S hrozbou panství Pána démonů nikdy nevíme, kdy se začnou přesouvat na jih! Když se zavřeme v našem lese, věří, že nás božská bestie opravdu zachrání, až přijde čas?! Božská bestie je ochráncem lesa, není to ochránce rasy temných elfů!”

„J-Jo...“ řekl jsem zaraženě.

„Proto bychom my temní elfové měli studovat a učit se o širším světě!“ Aisha byla vážná. Připadalo mi to, jako by po dlouhé době poprvé vypadala tak úctyhodně.

„Kromě toho, když zůstanou v lese, jak budu jíst vynikající jídla Vašeho Veličenstva?!“ dodala.

... beru to zpět. Aisha byla stále Aisha.

No, je lepší, že je taková, než aby byla napjatá a nervózní, myslel jsem si.

 

Brzy poté, co jsme dorazili do vesnice temných elfů, nás čekal pohledný muž, kterému bylo něco přes dvacet.

„Ah, Vaše Veličenstvo!“ zvolal. „To je od vás hezké, že jste přišel.”

Jeho pohledná tvář se do jisté míry podobala té Aishině. Mohl by to být její velký bratr?

Byl vysoký, pravděpodobně nejméně 190 cm. Z doplňků, které nosil na hlavě a pažích, jsem poznal, že má vysokou hodnost, ale jemně vyhlížející roucho, které měl na sobě, bylo pokryté hlínou. Vypadal také trochu unaveně.

Když Aisha stála před tím mladým elfem, jednou se udeřila rukou do hrudi. „Otče, přivedla jsem s sebou Jeho Veličenstvo.“

„Dobrá práce,“ řekl. „Tvé přátelství s Jeho Veličenstvím muselo vzniknout pod vedením naší božské bestie.”

„Otče?!“ zvolal jsem.

Mé překvapení vyvolalo na vyčerpané tváři mladého elfa úsměv.

„Můj králi, je mi potěšením se s tebou setkat. Jsem náčelník temných elfů a Aishin otec, Wodan Udgard. Děkuji, že se tak dobře staráte o mou dceru.”

„Ale jistě. Hmm. Jste strašně mladý.”

„Čistokrevní elfové přestanou stárnout, jakmile jejich těla dospějí do určitého bodu,“ vysvětlil. „Žijeme také třikrát déle než lidé, takže i když možná vypadám mladě, pořád žiju 80 let.”

Chápu, myslel jsem. To je asi jako elfové a temní elfové, které vidíte v příbězích, co? Ty říkají, že elfové jsou dlouhověcí, zůstávají dlouho mladiství a že jsou všichni krásní. I když, můj komorník, půlelf Marx, byl starý chlap, ne? Stárnou půlelfové jinak, myslím?

Když to necháme stranou, pošeptal jsem Aishe, „Vypadá přívětivě. Myslel jsem, že temní elfové mají být xenofobní?”

„Můj otec je šéfem frakce kulturní liberalizace, takže chápe kulturní výměnu s vnějším světem. Otec byl také jediný, kdo souhlasil s tím, že se na vás obrátím.”

„Aha. Důvod, proč si neděláš starosti s pravidly, je jeho vliv, co?“ řekl jsem. Potřásl jsem si rukou s Wodanem. „Jsem (zastupující) král, Souma Kazuya. Jsem tu na žádost Aishi, abych poskytl úlevu.”

„Je od vás hezké, že jste přišel,“ řekl. „Taky jste král, takže prosím, nemusíte být ke mně tak formální.”

„...Správně. Je to lepší?”

„Ano. Přesto jsem nikdy nečekal, že sem přijde sám král.“

„Náhodou jsem v té době prováděl inspekci,“ vysvětlil jsem. „Přivedl jsem padesát příslušníků Zakázané armády, kteří byli po ruce jako předsunutou skupinu. Za pár dní by měla dorazit druhá skupina s pomocnými zásobami.”

„Jsem vám vděčný. Pravdou je že bych rád, aby vás přišla přivítat celá vesnice, ale vzhledem k okolnostem, doufám, že to pochopíte.”

„Já vím,“ řekl jsem. „Je to opravdu strašná situace.”

Vesnice temných elfů se nacházela uprostřed hustého kruhu strážících stromů. Kolem lesa byly takové vesnice poseté tečkami a žili v nich temní elfové. Kdybyste se podívali na Bohem Chráněný Les jako na zemi, byla by tato vesnice hlavním městem a žilo by tu řádově více temných elfů než kdekoli jinde.

Východní třetina této vesnice byla zasažena sesuvem půdy. Vypadalo to, že se mírně zvedl svah na východní straně. Možná kvůli dlouhému dešti proudilo velké množství vody přes exponovaný povrch. Země se možná trochu uvolnila. Naší spásou bylo, že teď bylo slunečno. Kdyby pršelo, měli bychom se obávat dalšího kolapsu, zatímco bychom pracovali.

„Jaké jsou škody?“ zeptal jsem se.

„Zaznamenali jsme už téměř sto obětí. Stále jich také chybí více než čtyřicet.”

To je hodně,“ myslel jsem. Bude to boj s časem, abychom zjistili, kolik jich můžeme zachránit.

„Okamžitě zahájíme záchrannou operaci,“ řekl jsem. „Je tu však riziko druhotných katastrof, takže by bylo dobré nechat ženy evakuovat. Taky ať někdo dohlédne na horu, prosím. Pokud se hora pohne, nebo se objeví nějaké divné zvuky, ať to nahlásí. Pokud by se znovu zhroutila, zatímco budeme provádět záchranné operace, byl by to vážný problém.”

„Hned to udělám,“ souhlasil. „Budete po mně ještě něco chtít?”

„Sestavte, prosím, seznam pohřešovaných. Vymažeme je z něj, až se nám podaří zjistit jejich bezpečnost.”

„Rozumím.”

Jakmile jsem to s Wodanem vyřešil, dal jsem rozkazy Aishe a Zakázané armádě.

„Aisho.”

„Ano, pane!”

„Ať se ženy evakuují na místo, které nevypadá, že se zřítí. Poraď se s Wodanem, kde je to nejlepší. Doprovoď je a zajisti jejich bezpečí.”

„Ano, pane! Rozumím.”

„Dobře,“ řekl jsem. „Počínaje tímto okamžikem zahájí Zakázaná armáda operace, aby pátrala po těch, jejichž bezpečnost není potvrzena. Lidi, vy umíte hodně kopat, tím jsem si jistý. Poslouchejte pozorně, a pokud v hlíně uslyšíte hlasy volající o pomoc, opatrně je zachraňte!”

„„ Ano, pane! ""

„Ale buďte si naprosto jistí, že neděláte nic, co byste nezvládli. Pokud to vypadá, že může dojít k dalšímu kolapsu, ustupte, i když jste uprostřed záchrany. Záchranářům nelze dovolit ani jedinou ztrátu. Rozumíte?“

„„ Ano, pane! ""

Kývl jsem na odpověď vojáků Zakázané armády a zakřičel jsem rozkaz. „Nyní zahájíme humanitární operace!“ Úlevové úsilí bylo totální bitvou.

 

Všichni se semkli a dělali, co mohli. Volali jména pohřešovaných, pozorně naslouchali, a pokud se dostavila sebemenší odpověď, opatrně odsunuli hlínu a písek stranou.

Nezáleželo na tom, kdo je voják a kdo je člověk z vesnice, pracovali společně na přesunu země a řezání padlých stromů a pak vytahovali lidi uvězněné pod tím. Kaede používala svou magii i k přesunu obrovských kamenů, zatímco ženy z vesnice krmily vysídlence a ošetřovaly raněné.

Pokud jde o mě, dal jsem se dohromady s Halem a prováděli jsme pátrací operace.

„Hale, pod tím tlustým stromem! Někdo ještě dýchá!“ volal jsem.

„Cože?! Neslyším žádný hlas,“ řekl.

„No, je tam! Kopej!”

Hal měl ve tváři pochybovačný výraz, ale když kopal tam, kDE jsem mu řekl, našel dívčí ruku. „Vážně...? Jen počkej, brzy budeš v bezpečí!”

Hal odsunul zemi stranou a vytáhl temnou elfí dívku ven.

Měla už hnědou pleť, takže to bylo těžké poznat, ale její pleť vypadala špatně. Poté, co byla celou tu dobu uvězněna ve vlhké zemi, se to dalo očekávat.

Bylo dobře, že letní vedra stále přetrvávala. Kdyby to bylo o něco později na podzim, mohla zemřít zimou, když byla pohřbena.

Když jsem se vrátil s dekou, Hal držel dívku a poplácával ji po zádech. „Vedla sis dobře. Teď už budeš v pořádku.”

„...Wah... Wahhhhhhhhhh!”

„To je v pořádku! Už jsi v pořádku!“ Hal se zoufale snažil kvílející dívku uklidnit.

Podle mě jsou muži v takových chvílích k ničemu. Hal i já jsme nevěděli, co dělat, jen jsme opakovali: „To je v pořádku,” znovu a znovu.

Zabalil jsem dívku do přikrývky a čekal, až se uklidní, než jsem zavolal blízkého vojáka Zakázané armády. „Odveďte tu dívku na bezpečné místo.”

„Ano, pane! Jak přikazujete!“ řekl voják.

Jakmile jsme tu dívku vyprovodili, Hal mi řekl: „Divím se, že jsi věděl, že tam je. Vůbec jsem neslyšel její hlas.”

„I když spolu mluvíme, hledám,“ řekl jsem.

„Znáš nějaké pátrací kouzlo?“ zeptal se.

„Ne tak docela... Tohle je to, co používám.“ Když jsem natáhl dlaň k Halovi, vyhrabala se ze země malá věc a vyskočila na ni.

Hal se na to podíval a zamrkal. „To je... myš?”

„Dřevěná, ano."

Byla to myš vyřezaná ze dřeva, asi 10 cm dlouhá. Manipuloval jsem s ní svou schopností živých poltergeistů a hledat přeživší pod troskami. Moje schopnost byla schopná pracovat na velké vzdálenosti, když jsem použil panenky, ale zdálo se, že stačí, aby měly tvar živého tvora, ne nutně humanoida. Už když jsem to ukazoval Halovi, pohybovaly se tu další čtyři dřevěné myši, skoro jako skutečné myši, a hledaly ty, kteří potřebují zachránit.

„Je s podivem, že jsi s sebou nosil něco takového,“ řekl.

„Našel jsem je v obchodě, když jsem byl na rande s Liscií,“ řekl jsem. „Napadlo mě, že bych je mohl na něco použít, tak jsem je dal do vaku s ostatními věcmi sebeobrany.”

Mimochodem, v té tašce byly také dvě malé panenky Malého Musashiba, které jsem teď měl na hlídce v okolí. I v místech, kde sesuv půdy poškodil silnice, mohli ti lehcí malí chlápci docela snadno poskakovat.

„Tvá schopnost je úžasnější, než bych si kdy pomyslel,“ řekl.

„Jo. Mám pocit, že je to poprvé mimo administrativní úkoly, kdy jsem dostal nějaké využití z ... Urkh!“ Přikrčil jsem se a začal zvracet.

„Páni, co je to tak z ničeho nic?!“ Hal na mě zavolal a zněl ustaraně. „H-Hej, Soumo.”

„Blech...“ Podařilo se mi to, ale pak jsem prudce zakašlal.

„Jsi v pořádku? Proč jsi najednou začal zvracet?”

„...P-Promiň. Zatímco hledala, jedna z mých dřevěných myší... najednou našla opravdu těžce poškozené tělo...”

„Poškozené...?”

„Ty oční bulvy byly...“

„Ne, přestaň! Nechci to slyšet!“ Hal odvrátil zrak a ucpal si uši.

Díval jsem se na hlínu před námi.

Když zprávy pokrývají oblasti katastrof, zaměřují se na tragédie postižených a naděje přeživších. Nicméně teď, když jsem to prožíval na vlastní kůži, to bylo větší peklo, než jsem si představoval. Tato realita byla pro obecenstvo příliš krutá. Zlomilo by jim to srdce.

Přesto jsem neměl čas na to myslet.

„Hale! Našel jsem dva lidi, kteří potřebují zachránit, ve stínu skály 50 metrů před námi a nalevo.”

„Jdeme na to!”

—Prozatím jsem jen musel zabít své emoce.

5 komentářů: