HRH 2 - Kapitola 2: Obsazení dvou národů 3/4

Bylo to královské hlavní město Parnam, koncem září, roku 1 546. kontinentálního kalendáře, v královském paláci Elfriedenského království, hrad Parnam.

V úřadu pro vládní záležitosti jsem poslouchal zprávy od Poncha a Tomoe.

První se mi ozval Poncho.

Až do té doby byl jeho titul ministra pro potravinovou krizi, ale s touto otázkou, která je nyní vyřešena jsem z něj udělal ministra zemědělství a lesnictví. Kromě zemědělství, lesnictví a správy vojenských zásob, jsem ho také nechal dohlížet na výstavbu terasovitých rýžových polí a dalších projektů, které by v této zemi vytvořily nové plodiny.

Mimochodem, důvodem, proč nebyl zároveň zodpovědný za rybolov, bylo, že tato země nespravovala rybolovná práva. Různé cechy rybářů měly do jisté míry své vlastní zóny, ale jediné, co země dělala, bylo, že dostávala daně od cechů výměnou za ochranu svých práv.

Nakonec jsem pro to chtěl něco připravit, ale pravděpodobně by to muselo počkat, až budu mít námořnictvo pod kontrolou. Abychom mohli zaručit práva rybářů, budeme potřebovat něco jako Agenturu pro námořní bezpečnost. Kdybychom se snažili vnutit rybářům závazky bez jakékoli ochrany, tak by na to poslušně nepřistoupili.

Vypadá to, že jsem se dostal mimo téma, co?

Položil jsem Ponchovi otázku. „Jak to jde se zásobami (vojenské zásoby a krmivo pro jezdecké koně), na které jsem se tě ptal?”

„Dobře. Nějak se mi podařilo je obstarat, ale...“ Poncho mluvil strašně nezávazně, zvlášť když uvážím, že říkal, že se mu podařilo připravit zásoby.

„Děje se něco?“ zeptal jsem se.

„Ne... Jen jsem se bál, jestli jsou ta čísla správná,“ řekl Poncho a otřel si pot z čela. „Součty dodávek, které jste požadoval, by mohly Zakázanou armádu podporovat déle než měsíc, víte... Nebylo snadné je shromáždit, takže pokud byla čísla chybná, bude to znamenat, že jsme utrpěli obrovské ztráty, ano.”

To dávalo smysl. Když se podíval na čísla, která jsem v současné době mohl mobilizovat ze Zakázané armády, obával se, že množství zásob je příliš vysoké. Přece jen tam bylo jen kolem 10 000 mužů.

„To není problém,“ řekl jsem. „My vlastně všechny ty zásoby potřebujeme. Dokonce se dá říct, že tato obrovská zásoba zásob je to, co rozhodne, zda vyhrajeme nebo prohrajeme.”

„O– opravdu?“ koktal. „...Je dobře, že jsme letos měli tak bohatou úrodu. Kdyby jste se mě zeptal loni nebo předtím, tohle množství bych nebyl schopen shromáždit.”

„Jo,“ řekl jsem. „I když je to plod tvrdé práce všech. Samozřejmě to znamená, že je to i díky tobě, Poncho.”

„J-jste příliš laskav, ano!“ Poncho, pokořen náhlou chválou, vstal tak zpříma, že to vypadalo, že by se mohl ohnout dozadu.

Trpce jsem se zasmála jeho chování a pak jsem se podívala na Tomoe. „Jak to vypadá u tebe, Tomoe?“ zeptal jsem se.

„S-Správně. Myslím, že mám dalších pět nosorožců, kteří nám pomohou.”

Protože Tomoe byla nadaná schopností rozumět zvířatům a příšerám, poslal jsem ji, aby “naverbovala“ některé z obřích ještěrek, nosorožců, které jsme použili během naší mise, abychom poskytli úlevu Bohem Chráněnému Lesu.

Jejich schopnost táhnout náklad, jak jsem viděl při stavbě silnice, byla opravdu úžasná. Chtěl jsem zvýšit jejich počet držený Zakázanou armádou, ale protože to byli živí tvorové, trvalo docela dlouho, než se jim nosorožce podařilo vycvičit. Přesto, kdybychom se je pokusili rozmístit bez pořádného výcviku, kdyby došlo k nejhoršímu a oni by zešíleli, když jejich těla by byla obrovská, mohli by napáchat spoustu škody.

To z toho dělalo práci pro Tomoe, která rozuměla jazykům všech živých tvorů. Tomoe mohla naslouchat žádostem nosorožců.

Víte, zdálo se, že nosorožci nejsou až tak chytří (možná na stejné úrovni jako stegosauři, kteří prý mají mozek o velikosti slepičího vejce?), takže jejich požadavky obvykle představovaly „chutné jídlo“ a „místo pro bezpečný chov.”

Abychom toho dosáhli, nakonec jsem v království vytvořil rezervaci rhinosaurů, ale byla to malá cena za dálkový vysokorychlostní dopravní prostředek, zhruba odpovídající vlaku, který by byl loajální a nevyžadoval by žádný výcvik.

„Schopnost paní Tomoe je skutečně neuvěřitelná, ano, “ řekl Poncho.

„Určitě je,“ souhlasil jsem. „Jsem rád, že jsem ji mohl vzít pod svou ochranu, než padla do rukou nějaké jiné země.”

„L-lichotíš mi.“ Tomoe zrudla a rozpačitě sklopila oči.

Dveře úřadu pro vládní záležitosti se otevřely a vešla Liscia. „Soumo...”

V jejím výrazu je něco ustaraného, myslel jsem. ...mám trochu obavy.

„...Poncho, Tomoe,“ řekl jsem. „Mohl bych vás požádat, abyste nás nechali chvíli o samotě?”

„A-Ano, můžete, ano.”

„Dobře, velký bratře.”

S úklonou zamířili z úřadu pro vládní záležitosti a nechali mě a Liscii o samotě v místnosti.

Oba jsme chvíli mlčeli, ale pak jsem vstal ze sedadla a přešel k posteli v rohu. Pak, když jsem si sedl na postel, pokynul jsem Liscii, aby přešla ke mně.

Liscia se posadila vedle mě, jak jsem žádal. Sedět na vlastní posteli, s krásnou dívkou po boku, to měla být krásná situace, ale atmosféra byla těžká a tísnivá.

„...Přišla jsi, protože sis potřebovala o něčem promluvit, že?“ zeptal jsem se Liscie, neschopný déle snášet to ticho.

Zdálo se, že se Liscia rozhodla a začala mluvit, i když  slova vycházela pomalu. „V hradním městě... kolují zvěsti, že proti třem vévodům povoláváš armádu.”

Mlčel jsem.

„Říká se, že střet s vévodou Carminem je nevyhnutelný.“ Liscia se ke mně otočila. Oči se jí chvěly nejistotou.

...Stěží jsem jí to mohl mít za zlé. Pro Lisciu, jsem byl její král a snoubenec, zatímco generál Georg Carmine byl během jejího působení v armádě jejím nadřízeným a ona ho respektovala. Pokud bychom se my dva dostali do konfliktu, Liscia by měla pocit, že ji to drtí z obou stran. Věděl jsem, že aby tomu předešla, poslala několik dopisů Georgovi, který se skrýval na svém vlastním území, aby se se mnou sešel.

„Je... Je tu ještě něco, co můžeš udělat?“ koktala.

Když se mě na to ptala těma třesoucíma se očima, chtěl jsem něco říct, ale...

Nešlo najít slova, mohl jsem jen mlčky přikývnout.

Když viděla mou reakci, Liscia zamumlala: „Správně... ovšem.”

Právě s těmito slovy se podívala dopředu a ramena jí poklesla.

Bylo to frustrující. Musel jsem jít touhle cestou, i když jsem věděl, že to Liscii ublíží. Zašlo to tak daleko, že jsme ani Georg, ani já nemohli ustoupit. V tom případě... Přinejmenším...

„...Liscio.”

„...Co?”

„Chci, abys mi řekla o Georgi Carminovi,“ řekl jsem.

„?!”

Liscia zvedla tvář a podívala se na mě.

„...Proč teď, když už je tak pozdě?”

„Chci vědět, s jakým člověkem budu bojovat,“ řekl jsem. „Když o tom teď přemýšlím, koneckonců, nikdy jsem toho chlapa nepotkal.”

Liscia chvíli mlčela. Vypadala trochu zmateně, ale pochvíli začala mluvit.

„Vévoda Carmine... Georg Carmine je bojovník s nebývalými schopnostmi. Je to statný zvířecí muž se lví hlavou, a i když má v boji nemalé osobní schopnosti, říká se, že když ho pověříte velením armády, ukáže svou skutečnou hodnotu. Je to velký generál, schopný zvládnout sám sebe v bitevním poli, nebo jako útočník či obránce v obléhání. Když vedl předvoj během ústupové bitvy pod mužem, který byl králem před mým otcem, slyšela jsem, že se mu podařilo dobýt hlavu nepřátelského velitele, dokonce i v té prohrané bitvě.”

„To je opravdu úžasné, co“... řekl jsem.

Daří se vám dobře, když dokážete během ústupu omezit ztráty spojenců na minimum, ale jít a zasadit ránu i nepříteli – to bylo něco, co by udělal slavný generál z období válčících států. Připomnělo mi to mladého Shingena Takedu, který se rozběhl před ustupující armádou svého otce Nobutory, aby překvapivým útokem obsadil hrad.

„To máš sakra pravdu, je to úžasné,“ řekla. „Nejenže měl vůdčí sílu, aby udržel morálku poražené armády, ale byl to také výkon, který by se mu nepodařil bez dojmu, že by našel místo, kde by se mohli účinně střetnout s nepřítelem.”

V Lisciině hlase zazněla lehká hrdost. Ona ho opravdu... respektovala, co?

„Když můj otec usedl na trůn, tato země změnila způsob své expanze,“ pokračovala. „S mým otcem, který byl v dobrém i zlém obyčejným králem vládnoucím této zemi, jsme měli být snadným cílem pro okolní země.”

„Jsi strašně krutá, i když je to tvůj vlastní otec,“ komentoval jsem to.

„No, je to pravda. Přesto se to nikdy nestalo. Protože vévoda Carmine vždy bedlivě sledoval západ, ani Amidonia, ani Turgis se na nás nepokoušeli vztáhnout ruku. Přestože byl největším válečníkem své generace, neměl ambice a sloužil mému otci oddaně. ...Ne, to není ono. Spíše než pro dobro mého otce, vévoda Carmine měl pro tuto zemi čistou lásku.”

„Proč pro tuhle zemi?“ zeptal jsem se.

„Copak to nevíš?“ zeptala se. „Pořád jsou na světě země, které diskriminují jiné rasy. Říše nyní zastává hodnoty rasové rovnosti, ale v některých regionech stále existuje diskriminace nelidských lidí. Jsou také místa, kde je to naopak, na severozápadě je ostrovní země Vysokých elfů, která prosazuje politiku nadvlády Vysokých elfů, a jsou to lidé, na které se tam shlíží.”

Vypadalo to, že takové problémy, které najdete všude na světě, tu existují také.

„Ale v této zemi takovou diskriminaci nemáme,“ pokračovala. „I kdyby existovala, není pro ni vůle. Rasy, které byly proti takovému druhu diskriminace, se shromažďovaly pod prvním králem a spolupracovaly na tom, aby tato země prosperovala, aby nemuseli žít pod nesvobodou někoho jiného. Taková je tahle země... a vévoda Carmine ji miloval víc než kdokoliv jiný.”

Tam se Liscia na okamžik odmlčela, než pokračovala v řeči.

„V osobním životě, je vévoda Carmine muž, který ví, jak být zdvořilý. Měl s mým otcem blízký vztah, který byl víc než jen profesionální, a často nabízel mému otci rady. Dokonce se o mě staral jako o vlastní dceru. Pokud jde o mě... Milovala jsem vévodu Carmina.”

Mlčel jsem.

Pokračovala, „Když jsem šla na důstojnickou akademii, protože jsem se chtěla stát vojákem, byl zpočátku proti. Říkal, že se to k princezně nehodí. Ale nakonec mě nechal, ať je po mém. Uvědomil si, že jakmile bych promovala na akademii, byla bych pod jeho velením a byla bych použita jen k povzbuzení vojsk.”

No, jo... Nemohl použít princeznu, královu pokrevní příbuznou, jako jednu ze svých podřízených. Dokonce i Georg, jako působivý muž, musel mít velké potíže vypořádat se s Lisciinou neobratností.

„Takže pro tebe byl jako druhý otec, co?“ zeptal jsem se.

Když jsem to řekl, Liscia smutně svěsila hlavu. „Jo... Byl to úžasný muž. Tak proč to udělal ...”

Liscia chtěla něco říct, ale zarazila se a zavrtěla hlavou.

„Nevím přesně, co si vévoda Carmine myslel.... Ale možná to bylo proto, že byl válečník.”

„Protože to byl válečník?“ zeptal jsem se.

„Vévodovi Carminovi je přes padesát,“ řekla. „Život zvířecích lidí se neliší od života člověka. Kdyby byl jen generálem, zbývalo by mu ještě mnoho let do růstu, ale jako válečníkovi už to jde z kopce. Myslím, že právě proto se teď snaží udělat něco velkého pro svou zemi.”

„...I když to znamená stát se zrádcem?“ zeptal jsem se.

„Kdyby si myslel, že to této zemi prospěje, vévoda Carmine by to udělal.”

V těch slovech byla jistá důvěra, kterou jsem si nemohl pomoci, ale trochu jsem jim záviděl.

Ozval jsem se. „Zítra... Uspořádám konferenci se třemi vévody nad vysílacím hlasovým klenotem.”

V téhle zemi byly čtyři šperky od vysílacího hlasového klenotu. Tři z nich drželi tři vévodové. Pomocí těch šperků bychom uspořádali něco jako videokonferenci. Tam bych dal poslední ultimátum třem vévodům, že se mi mají poddat jako mí vazalové. Musel bych bojovat s každým, kdo by odmítl. A bez ohledu na to, co by udělali ti druzí dva, byla nulová šance, že by mi Georg vyhověl.

„Liscio, jestli je to pro tebe těžké...“ začal jsem.

„Jdu se zúčastnit,“ řekla.

Ani mě nenechala říct, že nemusí.

Liscia nasadila úsměv zastřený smutkem. „Já vím. Vévoda Carmine se už rozhodl. Teď už se nemůže vrátit.”

„Liscio...“ řekl jsem.

„Chci se dívat až do konce, protože to vím. Chci vidět, jak ten muž žije svůj život.“ Liscia se mi podívala přímo do očí.

Opravdu... Neměl jsem pro ni slov. Takže, abych udělal to nejmenší, pevně jsem ji objal kolem ramen. Trochu se třásla.

Naklonil jsem Lisciinu hlavu na rameno.

I když jsem byl král, nemohl jsem pro ni udělat nic víc a za to jsem se na sebe zlobil.


3 komentáře: