IwS 2 - Kapitola 1: Každodenní život 7/7

Hned poté, co Laim oznámil příjezd našich návštěvníků, se na terase objevila Sue a její otec.

„Nazdárek, sousede. Je hezké vidět tvůj obličej v těchto končinách.“ Vévoda Ortlinde se při řeči srdečně zasmál. No, říká sousede, ale žije v okrese uvnitř vnitřního okruhu a moje místo bylo daleko na vnějším okruhu. Ale abych byl spravedlivý, rozhodně to bylo mnohem blíž než Reflet.

„Už je to nějaký čas, Sue“

„To tedy ano, Yumi.“ Yumina a Sue se pozdravily docela zdvořile. No jo, trochu jsem zapomněl, že ty dvě jsou sestřenice. Ale vidět je tak blízko u sebe, všimla jsem si, že se svými blonďatými vlasy vypadají dost podobně. Jak již bylo řečeno, co se týče osobnosti, byly rozhodně daleko od sebe…

„Musím říct, že jsem byla velmi překvapená, když jsem se dozvěděla o tvém zasnoubení s Touyou, Yumi.“

„Jsem si jistý, že ten nejpřekvapenější jsem byl já ..." Stále jsem netušil, jak situaci zpracovat. Když se dostali ke stolu na terase, Laim nám přinesl čaj. Opravdu komorník nejvyššího kalibru.

„Abych byl upřímný, chtěl jsem, aby se Sue a Touya vzali. Žel, zdá se, že jsi mě předběhla. Ty a můj starší bratr, jste napřed jako obvykle!“

„Ach, plánoval jsi pro mě něco takového, otče? Pokud je to Touya, nemyslím si, že by mi vadilo dohodnuté manželství. Strávit s ním moje dny by určitě byla zábava ... “

„Aha, Aha. Tak co ty na to, Touyo? Chtěl by sis vzít mou Sue spolu s Yuminou?“

„Hele, nenechme se unést. Ocenil bych, kdybyste mě tolik nešikanoval.“ Vévoda Ortlinde si možná dělal legraci, ale když se na mě Sue podívala, zahlédl jsem v jejích očích nepochybně znepokojivou jiskru. Raději bych nedopustil, aby ji něco dovedlo k nedorozumění…

„No, alespoň pro dnešek se zdržím naléhání na tuto otázku. Vlastně bych tě chtěl požádat o laskavost. Co myslíte tím „pro dnešek“? Vévoda si nevšímal mého zúženého pohledu a pokračoval v hovoru.

„Vlastně jsme se rozhodli uzavřít formální spojenectví s Mismedským královstvím. Mým záměrem je, aby oba králové společně zasedli na poradě a probrali podrobnosti.“ Ah, Mismede. Jižní království osídlené bestiemi. Země, z níž pocházejí liščí sestry, Olga a Arma. Takže se rozhodli vytvořit spojenectví, koneckonců... Ulevilo se mi.

„V ideálním případě by jeden z králů přišel navštívit druhého na jednání, ale jak se dalo čekat, je to velmi nebezpečný úkol. Není žádná záruka, že obě strany budou v bezpečí před poškozením. Na silnici by na ně mohly zaútočit příšery nebo by jim v cestě stáli oportunisté.“

„...Potřebujete Touyovu [bránu], že?“

„Správně. Jdeš přímo k věci jako vždy, Linze.“ Vévoda se trochu uchechtl, když usrkával čaj. No, je pravda, že se můžete bezpečně pohybovat pomocí kouzla [brány], ale přesto...

„Můžu cestovat jen na místa, kde jsem už byl. Počkej, neříkej mi to...“ Měl jsem najednou špatný pocit. A docela silný.

„To je pravda. Potřebuju, abys jel do Mismede.“

...Jo, to dává smysl. Chápu to. Naprosto to chápu. Je to nesmírně příhodné kouzlo. Nebýt omezení, že budu moci chodit jen na místa, kde jsem předtím osobně byl, Mohl jsem snadno spustit masově úspěšnou expresní doručovací službu.

„Jak dlouho vůbec bude trvat, než se dostanete do Mismede?"

„Hm, asi šest dní kočárem.“ Huh…To je vlastně kratší, než jsem si myslel.

„No, přinejmenším šest dní na to, abychom se dostali k Velké řece Gau. Odtud to bude trvat další čtyři dny, než se dostaneme do Mismedského království. Za předpokladu, že vše půjde podle plánu…Tak tedy deset dní. To je vlastně trochu bolest... Dej mi dům a pak mě pošli na výlet, abych v něm nemohla ani bydlet?! Přísahám, tihle lidé...

„Předám tuto výpravu cechu s tím, že to bude vaše skupina, kdo tu práci převezme. Tím pádem budete za své úsilí formálně odměněni a vaše cechovní hodnost se také zvýší. Myslím, že vám to bude připadat příjemné, ne?“

Vychytralý pse... tohle všechno už jsi vyřešil. No, abych byl spravedlivý, je to docela jednoduchá práce. A sakra, malý výlet do jiné země by mohl být fajn. On má taky pravdu. Rozhodně se nám to hodí. Abych byl upřímný, zajímá mě, co je Mismede za místo.

„No, mně to připadá fér. Vezmu tu práci! A co vy lidi?“ Všichni ostatní souhlasně přikývli. Zdá se, že to byl zvyk

„Máte mé díky. Velvyslanec z Mismede se vrátí domů, takže vás bude doprovázet do jejich hlavního města.“

„Ach, Olga se vrací domů? A co její malá sestra, Arma? “

„Aha, asi tak. Velvyslankyně a její mladší sestra se k vám na cestě připojí, takže dostanete i ozbrojený doprovod kavalerie.“ To mi dávalo smysl. Bylo trochu uklidňující to slyšet, upřímně. Jak jsem tomu rozuměl, Mismede mělo více přírodní charakter než Belfast. Hustá džungle plná příšer, něco takového... Přemýšlel jsem, jestli to bude  podnebí podobné jako v Jižní Americe nebo jihovýchodní Asii.

Doufám, že je to zajímavé místo... Mismede, málo prozkoumané království bestií... No, byl to náš cíl, takže se o tom brzy dozvíme.

„Ale... cesta tam bude v pořádku, že?“

„Hm? Co se děje, Yae?“

„Jestli je známo, že tam můžeš použít [bránu], Touya-dono ... No, je to nebezpečné kouzlo, že? Můžeš jít kamkoli, kdykoli, aniž bys o tom musel někomu říkat ... Co když tě označí za atentátníka jako nebezpečnou osobu zájmu ...?" Není třeba říkat něco tak děsivého, Yae.

Jak již bylo řečeno, doposud jsem ho používal téměř bez zábran. Můžete mi to říct, ale ve skutečnosti se nic nezmění.

Ale opravdu, bylo něco takového možné? I kdyby ano, nemohl bych zabránit tomu, aby mě lidé podezřívali.

„Ne, ne. S takovou věcí si nedělej starosti. Potvrdil jsem to s Charlotte, nemůžeš použít kouzlo [brány], abys chodil všude. Magické bariéry mohou být postaveny tak, aby omezovaly cestování tímto druhem magie. To budou jistě také vědět, a proto jediné, co musí udělat, je přijmout nezbytná opatření. Vévoda dělal, co mohl, aby rozptýlil Yaeniny obavy.

„Je to pravda, Touyo?"

„...Slyším o tom poprvé.“ Elze vypadala podrážděně z mé reakce. Když jsem se poprvé naučil kouzlo [brány], věděl jsem o něm jen z toho, co jsem četl v té knize! Není to tak, že bych věděl, že mě to může přenést na určité místo jen se správnými detaily, víš?!

„Dokonce i malá magická bariéra by měla stačit, aby tomu zabránila. Například kolem královského hlavního města by mohla být vybudována slabá bariéra. S tím na místě byste se mohli volně přesunout z města, ale dopravit se zpět by bylo nemožné. Charlotte už kolem hradu postavila bariéru. Jedinou výjimkou je vybraná vstupní místnost Yuminy. “ Huh, už takové preventivní opatření přijala? No, navzdory jejímu ... nekonvenčnímu vzhledu, přece jen byla dvorním kouzelníkem. Vypadalo to, že byla méně znepokojivá, než jsem si původně myslel.

No, kdybychom opravdu chtěli, mohli bychom klidně vtrhnout do hradu přes pokoj Yuminy. Přemýšlel jsem, proč mi tak důvěřují… Asi to bylo kvůli Yumininým mystickým očím.

„...Ale kdyby Touya vstoupil do bariéry, stále by mohl otevřít [bránu] a dovolit vojákům, aby se přes ni hrnuli, že? Myslím, že pro nás všechny by bylo lepší, kdyby nevěděli, co Touya dokáže.“

„Hm... to je fér. Je lepší nevzbuzovat podezření, pokud se tomu dá vyhnout. Nemohl bys vnést kouzlo [brány] do předmětu, jako jsi to udělala pro Charlottiny brýle?“ Oh, něco mě napadlo. Kdybych použil něco jako začarované zrcadlo, aby to usnadnilo setkání, a pak ho rozbil, asi by mě nepodezřívali.

Kdybych to prezentoval jako případ „zrcadlo A je spojeno se zrcadlem B“, pak by to mohlo stačit vyhnout se jakýmkoliv obavám. Musel bych však vytvořit druhé zrcadlo tím, že ho okouzlím, jakmile se dostanu do Mismede.

Kdybych něco takového udělal, nemuseli by mít podezření, že bych se mohl osobně teleportovat.

„Tak tedy, teď, když je to vyřešeno...“

„Ach, ehm, přemýšlejme.... Co takhle za tři dny?“

„Tak dobře. Hm, tady to bude ještě hektičtější. Budeme se muset připravit na dlouhou cestu, která nás čeká.

„Aww ... chci také navštívit Mismede!" Sue si závistivě okusovala prst. Část mě doufala, že nepožádá, aby šla s námi. Cítil jsem se špatně, že to tak cítím, ale opravdu jsem nechtěl žádné další komplikace.

„Vzhledem k tomu, že se po mé cestě budu moci vrátit zpět, příště tě vezmu s sebou, Sue."

„Vážně?! Yay, Jo! Jsi úžasný jako vždycky, Touyo!“ Sue se naklonila přes stůl a nasměrovala široký zářivý úsměv přímo na mě. Ten úsměv mě zahřál u srdce. Věděl jsem, že si musím být jistý, že svůj slib dodržím.

Rozhodli jsme se probrat jemnější detaily expedice do Mismede. Náš rozhovor s vévodou pokračoval dlouho do večera…

3 komentáře: