HRH 2 - Kapitola 6: Intrikující bitva o Město Červeného Draka 4/4

Těsně před mýma očima byla scéna, jak je někdo hozen do zdi a zanechává v ní trhliny, něco, co jsem předtím viděl jen v Battle Anime. Poté, co jsem viděl, jak dostal ránu, o které jsem si byl jistý, že by mě okamžitě zabila, Castor byl pohmožděný, ale stále při vědomí. Myslím, že právě proto jsou dragonewti tak působiví, co? 

Opřel se zády o zeď a sténal, „Urgh... Tak to je ono, co... Přiznávám porážku, princezno.”

„Vévodo Castore...”

Když jsem viděl ten smutný výraz v Lisciině tváři, Castor se pousmál. „Nedívejte se tak. Zůstal jsem věrný své pýše, bojoval a byl jsem poražen. Ničeho nelituji. Ale, to stranou ... Chtěl bych se tě zeptat na to samé, na co jsem se ptal té temné elfí dívky.”

„...Co by to mohlo být?“ zeptala se Liscia.

„Je Souma... dobrý král?”

„Ano. Pro mě je to dobrý král.“ Liscia jasně odpověděla na Castorovu otázku. „Zda byl dobrý pro zemi a lidi, se musí rozhodnout, až král zemře. Počet králů, kteří zpočátku dobře vládli, nemá konce, jen se v pozdějších letech stali tyrany. Takhle vám můžu říct jen svůj vlastní názor.”

„...”

„Mnohá Soumova politická opatření mohou být oklikou nebo přímo podivná, ale já se cítím v klidu, když ho pozoruji. To proto, že cítím, že tato země se pomalu, ale vytrvale zlepšuje. Takže... říkejte mi sobec, jestli chcete, ale já chci, aby Souma byl král. Pokud by můj otec požadoval zpět svou korunu, budu s ním bojovat po Soumově boku.”

Už jsem ta slova slyšel. Pokud si dobře vzpomínám, přišla dřív, než jsme se vydali na plánované staveniště nového města. Zatímco jsem byl vyčerpaný z opakovaných celonocí, Liscia mi to řekla, když jsem si chtěl zdřímnout.

„Nikdy nezapomeň. Ty jsi ten, koho chci za krále, Soumo. Nepřijímám žádné náhradníky. Kdyby můj otec požadoval korunu zpět, bojovala bych s ním po tvém boku.”

Protože se její slova nezměnila, byl to důkaz, že se nezměnily ani její pocity?

...Byl jsem šťastný. Na to, že byl někdo, kdo by řekl, že chce, abych byl král. Že se mnou v té pozici může být spokojená. Bylo to proto, že Liscia byla po mém boku, že jsem mohl být králem.

Jak jsem si to myslel, viděl jsem v dálce vybuchnout Alberta.

„Liscie, letectvo se vrací,“ řekl jsem. „Pospěš si a vyndej tu věc.”

„...Já vím.” Na mé naléhání, Liscia vytáhla z kapsy něco černého a připevnila to Castorovi kolem krku. „Určitě to víte, ale tomu se říká obojek pro otroky. Může být z pánovy vůle utažen, a pokud se jeho nositel snaží svému pánovi ublížit, obojek má v sobě kouzlo, které mu automaticky uřízne hlavu. Uřízne hlavu svému nositeli také, pokud se pokusí sundat obojek proti vůli svého pána. Nemohou spáchat ani sebevraždu. Také pánem tohoto obojku je Souma Kazuya.”

„...Nezbyla ve mně vůle k odporu,“ řekl Castor.

Po obojku, Castor bezvládně pustil meč, který držel v ruce. Meč s rachotem poskakoval po kamenné podlaze. To byl okamžik, kdy byla bitva rozhodnuta.

Tehdy…

„Otče!”

Dívka s žhnoucími rudými vlasy, zářícíma zlatýma očima, dračími křídly a ocasem letěla dolů z oblohy a hnala se k Castorovi, který měl svěšená ramena.

Když o tom tak přemýšlím, Excel mi řekla „Mám vnučku, která zůstala s Castorem“ s hluboce bolestným výrazem ve tváři, že? V tom případě, tahle dívka musela být Castorova dcera, Carla.

Albert před chvílí vyletěl do vzduchu, ale když jsem uviděl její červené brnění, napadlo mě, že se s Albertem hádala až doteď.

Ve chvíli, kdy uviděla můj obličej, Carla vytáhla meč u boku. „Proklínám tě! Jak se opovažuješ tohle udělat mému otci?!”

„Přestaň, Carlo!”

Castor zastavil Carlu právě ve chvíli, kdy se na mě chystala vrhnout.

„Otče?! Ale...”

„To stačí. Prohráli jsme.”

Liscia stála mezi mnou a Carlou a rozpřáhla ruce. „Už toho nech, Carlo! Vévoda Vargas už má obojek pro otroky! Když zabiješ Soumu, vévoda Vargas taky zemře!”

„Liscio...?!“ zalapala po dechu. „Aha... Prohráli jsme, co?”

Zdálo se, že z Carlina těla vyprchává síla. Meč jí vypadl z rukou a Carla se bezvládně zhroutila na zem, kde stála. Měla ohromený výraz a z očí jí tekly slzy.

Trochu mě bolelo, když jsem to viděl, ale ona se té vzpoury zúčastnila. Nemohl jsem jí ukázat přednostní zacházení. Požádal jsem Aishu, aby jí taky nasadila obojek.

V té době se začala shromažďovat wyvernská jízda, která bojovala s bitevní lodí Albertem. Všichni kypěli hněvem, ale jakmile spatřili obojky na Castorovi a Carle, uvědomili si, že se nás nemohou dotknout, a jen zklamaně zaskřípali zuby.

Ostré pohledy wyvernské jízdy mě bolely, ale teď jsem neměl čas se tím zabývat. „Tolmane, správče Vargasova domu!”

„...Jsem zde.”

Zvýšil jsem hlas a Tolman, který se do ničeho nepletl a jen tiše sledoval, jak se věci vyvinou, přesně jak Castor řekl, že se vydají.

„Věřím, že si vzpomínáte na pravidlo, na kterém jsme se dohodli, když jsem dal své ultimátum,“ řekl jsem. „Pokud bude jeden z nás sražen nebo zajat, podřízení této osoby okamžitě přejdou pod velení druhé strany.“

„Ano...”

„Jak vidíte, zajal jsem generála letectva Castora Vargase,“ řekl jsem. „Od této chvíle, vám dočasně předávám pravomoci generála letectva. Máte vést letectvo pod velením Zakázané armády!”

„Ano, pane. Rozumím... Mohu se však na něco zeptat?“ zeptal se Tolman s tváří poznamenanou žalem.

„...Co je to?”

„Co se stane s vévodou Vargasem a lady Carlou?”

„Poradíme se, co s nimi uděláme po válce. Není třeba o tom rozhodovat právě teď a tady.”

Pak, když jsem se podíval na wyvernskou jízdu kolem sebe, řekl jsem, „Pokud teď přejdete pod velení Zakázané armády, bude se s vámi zacházet tak, že jste jednali pouze pod Castorovým rozkazem. Ti, kteří se nepodrobí, budou souzeni po boku Castora jako zrádci, až válka skončí.”

„Chceš, abychom prodali naše pány?!”

„Jo! My lorda Castora neopustíme!”

Mezi wyvernskou kavalérií se ozvalo několik oduševnělých hlasů. Zamračil jsem se směrem k těm hlasům.

„Pečlivě to zvažte. Tato země má systém společné odpovědnosti za zločiny. Pokud budete shledáni vinnými ze zrady, vaši příbuzní budou také potrestáni. Doufám, že jste na to byli připraveni, než jste promluvili!”

““...””

V prostoru zavládlo ticho. Určitě ani nebojácní vojáci letectva nebyli ochotni hazardovat s jinými životy, než se svými. Když se dozvěděli, že do toho budou zapleteny i jejich rodiny, neměli dost páteře, aby to zvládli.

V té těžké atmosféře, Tolman přede mnou sklonil hlavu. „...Budu plnit vaše rozkazy, Vaše Veličenstvo.”

„P-pane Tolmane!”

„Pořád můžeme bojovat!”

„Ticho! Copak nevidíte, že čím víc vzdorujete, tím horší je postavení vévody Vargase?!”

„Urkh...”

Po umlčení veškeré opozice, se mi Tolman znovu uklonil. „Vaše rozkazy, prosím, pane. Jak by se odtud mělo letectvo přestěhovat?”

Když se přede mnou Tolman obdivuhodně uklonil, dal jsem mu rozkaz.

„Nejdřív ohlaš konec bitvy pomocí vysílání hlasového klenotu. Oznamte lidem z vašeho panství, že vévoda Vargas byl zajat a letectvo přejde pod velitelskou strukturu Zakázané armády. Potom povolejte členy letectva, kteří tu nejsou přítomni. Jakmile se vaše síly shromáždí, pošlu vás do Carminského vévodství. Také chci, abyste oznámili, že každý, kdo bude nadále vzdorovat, zvlášť po tom všem, co se stalo, bude po skončení války souzen jako zrádce. Rozumíte mi?”

„Ano, pane! Stane se.“ Tolman mi zasalutoval a pak se pohnul, aby ihned splnil mé rozkazy.

Tím se strašlivá bitva ve Vargasově vévodství, která byla „zbytečnou bitvou“ jak pro poražené, tak pro vítěze, uzavřela. To byla jedna překážka, kterou jsme překonali.

Teď, konečně... Můžu zamířit do Carminského vévodství.

Ze zdi, jsem se podíval na vzdálený západ. Věděl jsem, že tam ten muž na mě musí čekat.

„Nechal jsem tě čekat, Georgi Carmine. Už jdu.”

Liscia mě pozorovala s tichým znepokojením, ale sotva jsem si toho všiml.

 

Elfriedenské lekce historických idiomů: číslo 3

 

„Útok na hrad s bitevní lodí“

Typ: Řečnický obrat: Dělat věc, na kterou ještě nikdo nepomyslel.

Původ: Během Jednotýdenní války, kdy král Souma zaútočil na hrad vzpurného Castora, použitím neobvyklé strategie, použitím bitevní lodě na souši k vítězství.

Synonyma: „Kopernikánská revoluce“, „Kolumbovo vejce“

3 komentáře: