HRH 2 - Kapitola 7: Obětovat švestkový strom, aby se zachovala broskvoň 1/4

Kapitola 7: Obětovat švestkový strom, aby se zachovala broskvoň

 

— 1. den, 10. měsíce, roku 1 546., kontinentálního kalendář — Město Červeného Draka —

Bylo ráno po bitvě, kdy oblohou proletěly wyverny a zaburácela děla bitevní lodě.

Liscia a já jsme snídali s Castorovou dcerou Carlou v kanceláři pro vládní záležitosti na hradě Červeného Draka.

Aisha stála za vyčerpanou Carlou, s ruku připravenou na jílci svého velkého meče, jako by říkala, „Jestli uděláš nějaký podezřelý pohyb, jsem připraven tě kdykoli odříznout.”

Napadlo mě, že Aisha je stále můj “samozvaný bodyguard“. Vzhledem k jejím úspěchům v bitvě o Město Červeného Draka, mě napadlo, že by nebylo špatné formálně pro ni vytvořit titul kapitánky Královy osobní gardy.

...No, to může počkat až po válce.

Když jsme porazili Castora Vargase a převzali kontrolu nad letectvem, zůstali jsme ve Městě Červeného Draka, zatímco jsme čekali, až se shromáždí letectvo. Právě teď, Hakuya, který po bitvě dorazil, a Tolman museli být zaneprázdněni svoláváním těch, kteří ještě neodpověděli, a organizováním těch, kteří se již shromáždili.

Nechal jsem Castora poslat zpátky do hlavního města spolu s několika vzbouřenými wyvernskými jezdci.

Kdybychom je všechny přivedli s sebou, dostali by se do cesty, a Castor měl na sobě otrocký obojek. Ten obojek měl připevněné kouzlo, které by ho utáhlo, kdyby udělal něco nevhodného, a v nejhorším případě by mu useklo hlavu. Dokud bude nosit ten obojek pro otroky, nikdo se ho během převozu nepokusí zmocnit.

Mimochodem, Castorova dcera Carla byla jediná, kterou jsem tu měl, a držel jsem ji u sebe. To proto, že jsem si myslel, že když budu mít viditelného rukojmí, pomůže to zastavit jakýkoliv nechtěný odpor letectva hned v zárodku. Měl jsem na ní také obojek pro otroky a Aisha na ni zezadu bedlivě dohlížela, takže nejspíš nebude moci dělat nic, co by neměla.

Nevěděl jsem, jestli je to kvůli tomu, ale její násilná povaha ze včerejška byla téměř pryč a Carla rezolutně mlčela. Aby vynahradila svou mlčenlivou přítelkyni, Liscia byla ještě hovornější než obvykle.

„Carla na to možná nevypadá, ale ve skutečnosti je starostlivý typ,“ řekla. „Má velkou integritu, takže bez ohledu na to, jak moc se jí něco nelíbí, vždycky pomůže, když se jí někdo zeptá. Myslím, že je to skvělá dívka.”

Mlčel jsem.

Všechno, co řekla, bylo o tom, že mi prodávala Carliny ctnosti. Už nějakou dobu nemluvila o ničem jiném než o Carlině četném ženském šarmu.

Seděli jsme v kanceláři muže, který byl až do včerejška nepřátelským velitelem, a jedli krabicová jídla, která jsme si přivezli z Parnamu (do včerejška to bylo nepřátelské území, dával jsem si pozor, abych se neotrávil), zatímco moje snoubenka a budoucí hlavní královna mi doporučila, abych vzal dceru nepřátelského generála, která teď měla obojek jako otrokyně a seděla vedle nás, za sekundární královnu. Byla to dost bizarní scéna.

Mimochodem, abych vysvětlil rozdíl mezi primárními a sekundárními královnami, v této zemi byly primárními královnami ty, jejichž děti měly dědické právo, zatímco ty, které ho neměly, byly známy jako sekundární královny.

Bylo možné mít libovolný počet primárních nebo sekundárních královen (pořadí v obou kategoriích by bylo vyjádřeno jako První X královna, Druhá X královna... a tak dále), ale aby se stala primární královnou, musela se žena narodit panstvu, šlechtě nebo vyšším.

A naopak, každá osoba z jakékoliv třídy se může stát druhořadou královnou. Kdyby se člověk nestaral o vzhled, i z otrokyně by se mohla stát druhořadá královna.

„O-Oh, a víš co?“ pokračovala. Liscia „Když se Carla svlékne, má zabijácké tělo." Možná to nepoznáš, kdy má na sobě brnění, ale je mnohem víc stavěná než já. A dragonewt má dlouhý život, takže bude pořád mladá.”

„Co to říkáš, Liscio?!“ Carla náhle vybuchla.

Zdálo se, že jakmile Liscia začne sypat detaily o jejich proporcích, ani Carla nebude schopná zůstat zticha. A přesto, se na ni Liscia obořila, ještě rozzlobenější než Carla.

„Carlo, jen buď zticha! Hej! Soumo, Carla je atraktivní žena ...”

„...Liscio,“ řekl jsem to poněkud přísným tónem, až se Liscia prudce nadechla a pak ztichla. Když jsem viděl ten ustaraný výraz v její tváři... bolelo mě u srdce. Nechtěl jsem, aby vypadala takhle. Důrazně jsem se poškrábal na zátylku. „Liscio, vidím, co si myslíš. Ale zvážila jsi správně rizika?”

Odmlčela se.

Žádná hlavní královna by nechtěla po svém králi, aby si vzal druhou královnu. Přesto Liscia, první primární královna, dychtivě navrhovala, abych si Carlu vzal za svou druhou královnu, protože se ji z celého srdce snažila zachránit

Důstojníci a vojáci vojenského letectva, kteří Castora následovali, byli podezřelí z účasti na povstání bez ohledu na to, zda se bitvy zúčastnili nebo ne. Ale samozřejmě by nebylo možné všechny potrestat jako rebely, a tak formálně, jsem s nimi musel zacházet tak, že „jednali pouze pod rozkazem generála letectva, Castora a řadou vysoce postavených důstojníků,” pod podmínkou, že přejdou pod velení Zakázané armády.

Kvůli tomu, by musel Castor nést zodpovědnost.

Jako Castorova dcera a poté, co se sama zúčastnila bojů, bylo na Carlu nahlíženo jako na jistotu, že až válka skončí, bude čelit stejnému soudu jako její otec. Jak věci stály, jejich poprava se zdála být nevyhnutelná.

Protože si to Liscia myslela, snažila se dostat Carlu do královského harému.

V této zemi měl král velkou moc. V zásadě mělo existovat nezávislé soudnictví, ale pokud král využil své pravomoci, bylo možné uchránit zločince před trestním stíháním. Liscia se mě snažila přesvědčit, abych měl Carlu rád, abych pracoval na tom, aby nestála před soudem. Ale to... nebylo něco, co by se mělo dělat lehce.

„Kde je moc pánem, tam je spravedlnost služebníkem,“ řekl jsem. „Pokud král nedodržuje zákon, lidé, které zákon chrání, ztratí úctu k tomuto králi. Pokud nebudeme jednat logicky, zaplatíme za to později sami. Musíš to pochopit, že, Liscio?”

„No, ano... ale.”

Ovšem, byl jsem si jistý, že to Liscia ví. Přesto nemohla nechat přítelkyni odejít, aniž by něco řekla. Upřímně... být králem byla tak nepříjemná role.

„Přesto, já...“ začala Liscia.

„Liscio, není třeba prosit o můj život,“ řekla Carla, když Liscia stále hledala slova. „Posílali jste nám znovu a znovu dopisy, v nichž jste nás žádali, abychom vám slíbili věrnost, ale my jsme se rozhodli odmítnout. Následovala jsem svého otce s vědomím, že se to může stát, když prohrajeme. Dostávám jen to, co si zasloužím. Považuji se za bojovnici. Teď, když k tomu došlo, nebudu litovat, že jsem přišla o život.”

Zdálo se, že Carla se už se svým osudem vyrovnala. Měl jsem pocit, že chápu, proč si jsou s Liscií tak blízké. Její osobnost byla podobná Lisciině, seriózní a tvrdohlavě nepoddajná, jakmile se rozhodla. Proto jsem si mohl jen povzdechnout.

„Škoda, že jsi to odhodlání nenasměrovala do něčeho, z čeho by Liscia nebyla smutná.”

„Na to nemůžu nic říct,“ řekla Carla. Zdvořilým tónem dodala, „Neopovažuj se.... Urkh!”

„Carlo?!“ vykřikla Liscia.

Uprostřed věty, Carla zasténala bolestí. Otrocký obojek se napjal. Vypadalo to, že tahle věc nebude tolerovat žádnou neúctu k pánovi. Vypadalo to dost drsně.

O pár vteřin později, když byla osvobozena od bolesti, se Carla obrátila k Liscii, která se na ni ustaraně dívala, a řekla, „Jsem v pořádku.“ Pak se ke mně otočila a sklonila hlavu. „Pravda, nebyla jsem tak zdvořilá, jak jsem mohla být. Řeknu to jinak. Králi Soumo, žádám tě, abys Liscii nerozesmutnil tak jako já.

„...Já vím,“ řekl jsem.

Jak jsme se bavili, do kanceláře vstoupili Hakuya a Tolman. Tolman stál přede mnou a ve vojenském stylu zasalutoval, než začal podávat hlášení.

„Vaše Veličenstvo, dokončili jsme povolávání letectva.”

„Dobře,“ řekl jsem. „Tak tedy... pojďme.”

Vstal jsem ze svého místa a dal všem rozkazy.

„Hakuyo, postarej se tu o úklid. Také použij klenot tohoto místa, abys se dostal do kontaktu s Excel, zatímco se dívá na Amidoniany v Altomuře. Řekni jí, že to musí vydržet jen do večera.”

„Z vaší vůle,“ uklonil se Hakuya.

„Tolmane, veď jednotku letectva k bombardování Randelu v Carminském vévodství,“ pokračoval jsem. „Nicméně vaším jediným cílem by měly být protivzdušné opakující se vrhače střel na hradních zdech a samotný hrad Randel. Neopovažujte se hodit na domy lidí ani jedinou nádobu střelného prachu! Pokud se zjistí, že někdo zabil civilistu, postarám se, aby ho po válce čekal trest. Vyjádřil jsem se jasně?”

„Ano, pane! Rozumím!“ řekl pevně.

„Liscio a Aisho, pojďte se mnou,“ dodal jsem. „Spojíme se s Ludwinem a jeho skupinou.”

„Dobře,“ řekla Liscia.

„Rozumím, sire,“ souhlasila Aisha.

Dobře. Poté, co jsem dal rozkazy ostatním, otočil jsem se a podíval se na Carlu.

„Carlo, ty půjdeš taky s námi.”

„V této chvíli pro tebe jako vězeň nemůžu mít takovou cenu,“ řekla Carla. „Prosím, hoď mě někam do cely.”

Zdálo se, že jí nezbývají síly, ale já mlčky zavrtěl hlavou.

„Měla bys vidět, jak to skončí. Uvidíš, na čí struny jsi tančila.”

„Cože?“ Vypadala překvapeně. „O čem to mluvíš? Nikdo nás nenutil tancovat ...”

„Ale ne, ty jsi tancovala,“ řekl jsem. „Koneckonců, my také.”

„Cože?“ Carla se na mě pochybovačně podívala, na což jsem odpověděl povzdechem.

„Není to tak, že bychom měli úplný přehled o scénáři. Přesto, když v tom budeme hrát naše role až do konce, myslím, že začneme vidět. Uvidíme, kdo napsal scénář k této bitvě.”



------------------------------------------------------------------------------------------

Někdo tahá za nitky z pozadí …. ?

2 komentáře: