IwS 2 - Kapitola 2: Do pololidského království 3/10

Jakmile jsme opustili Langley, okolí se překvapivě změnilo. Na rozdíl od Belfastu bylo všude kolem hodně přerostlých rostlin a cesta byla drsná. Naše kočáry se pomalu prodíraly místem, které bylo méně lesem a více džunglí.

Úplně jsem pochopil, proč lidé říkají, že Mismede má mnohem víc příšer než Belfast. Takovéto lesy pro ně byly perfektním prostředím. Tu a tam, jsem slyšel vytí tvorů, které jsem nedokázal přesně identifikovat, ale zdálo se mi, že jsou jen součástí každodenního života v této zemi.

Z toho, co jsem slyšel, však velké množství příšer nemělo na život v osadách velký vliv. Bylo to proto, že lesy už byly plné tvorů, kteří se mohli stát kořistí pro ty větší. Příšery nepotřebovaly kopat lidem pole, aby našly něco k jídlu.

Tu a tam se však vesničané, kteří se vydali na lov, nešťastně setkali s jedním nebo dvěma netvory. V těchto případech byli vetřelci lidé, takže museli být připraveni na útok. Zajímalo by mě, jestli existuje nějaký zvonek, který by je mohl držet dál nebo tak něco...

„Nezdá se, že bychom se do vesnice Eld dostali před soumrakem.“ Zkontroloval jsem svou mapu v aplikaci a uviděl Eld na cestě z Langley do hlavního města, hned za tímto lesem. Jak řekla Olga, při rychlosti, kterou jsme cestovali, to bylo příliš daleko, než abychom se tam dostali před západem slunce. Plus, nelíbila se mi ani představa, že bych tam měl zamířit uprostřed noci.

„Mismede je jako kolonie složená z několika jednotlivých klanů. Města a vesnice jsou zde stále tvořeny samostatnými klany, které dělají jen to, co dělají. A stejně jako existují klany, které mají mezi sebou přátelské vztahy, existují i klany, které se nemohou navzájem vystát. Včetně jeho Bestie je sedm klanových vůdců zodpovědných za shromažďování vzdálených ras.“

Podle Olgy každý ze sedmi patriarchů představoval určitý typ pololidí : byli tu bestie, okřídlené rasy, rohaté rasy, dračí lidé, dryadičtí lidé, vodní rasy a také víly. A jak už to tak bývá, současným vládcem této země byl patriarcha bestií. To mohlo být tím, že bestie byly většinovou rasou, takže pro zemi bylo snazší fungovat.

I když bylo královo sídlo dědičné, ostatní patriarchové měli velkou moc. Asi byli srovnatelní s vlivnými šlechtici. V každém případě Mismede, které bylo nově vznikajícím národem, vypadalo, že má řadu problémů.

Slunce se pomalu skrývalo za obzorem. Uvědomil jsem si, že je dobrý nápad začít dělat tábor, dokud je ještě světlo. Bez odpočinku bychom dál nešli.

Zastavili jsme naše kočáry na širší části silnice a začali zakládat náš tábor. Jakmile se nashromáždilo dříví na oheň a hromada dobře umístěných kamenů proměnila náš táborák na malý sporák, začali jsme vařit jídlo. Přispěl jsem tím, že jsem uvařil velký hrnec zeleninové polévky. Minestrone, abych byl přesný.

Když slunce úplně zapadlo a noc nás skutečně zahalila, slyšeli jsme z lesa spoustu zvuků. Pravděpodobně tam byla spousta nočních živočichů.

„Trochu se bojím...“ Yumina se ke mně přiblížila a nervózně jedla mou polévku.

„Základní zvířata se nepřiblíží, dokud bude Kohaku nablízku. Sakra, i příšery by si toho měly všimnout, takže není třeba se bát. Obří hmyz a Slimy jsou ale něco jiného.“ Kohaku mi ta slova přenášel do hlavy, tak jsem jen citoval, co mi řekl. V reakci na to si Yumina přitáhla malého tygra do těsného objetí.

„Děkuji, Kohaku."

„Neboj se, paní. Bude to v pořádku, dokud tu budu.“ Kohaku to zašeptal tak, že ho nikdo kromě Yuminy neslyšel. V reakci na to, se Yumina široce usmála a poplácala tygra po hlavě.

Někteří lidé se střídali v hlídání, zatímco jsme jedli, a vzhledem k tomu, jak neznámá to byla země, se Belfastští rytíři zdáli být opravdu napjatí.

„Půjdu vyzvednout Yae a Elze. Kohaku, postarej se o Yuminu a Linze.“

«Rozumím» Šel jsem pryč od všech poblíž táborového ohně, vstoupil do velkého kočáru a použil [bránu] k návratu domů do Alephis, královského hlavního města Belfastu.

Objevil jsem se v obývacím pokoji a našel Elze a Yae, jak si užívají trochu klidu. Nedaleko od nich stál náš superkomorník, Laim.

„Oh, už je čas?“

„Proč ten spěch, Touya-dono...? Moje vlasy ještě potřebují uschnout, to ano.“ Jo... Šly se domů jen vykoupat. Dali jsme jim třicet minut, aby lidé nezačali mít podezření a neuvědomili si, že se mohu teleportovat.

Dokázali jsme magicky vytvořit vodu, tak jsme prostě řekli ostatním, že naplníme vanu a ohřejeme ji horkými kameny, ale ve skutečnosti se normálně koupou doma. Rozhodly se, že půjdou společně, aby jedna mohla hlídat, zatímco druhá se koupe, nebo tak aspoň pokračoval příběh.

„No tak, vrátíme se, než si někdo všimne, že něco není v pořádku. Stalo se dnes něco, Laime?“

„Nic, co by stálo za zmínku, pane. Ah, ano, málem jsem zapomněl. Julio uvažoval o vytvoření zeleninové zahrady. Co na to říkáte?“ Zeleninová zahrada, co... Věnovat půdu pěstování čerstvé zeleniny mi zní dobře...

„Chápu. Má mé svolení. Ať dělá, co chce.“

„Jak si přejete, pane.“ Když se to vyřešilo, brzy jsem si uvědomil, že nikde nevidím Lapis ani Cecile. Co mají za lubem...? Zeptal jsem se Laima, který řekl, že Lapis už šla spát kvůli obchodu na tržišti brzy ráno, zatímco Cecile šla za kamarádkou, která byla na návštěvě v hlavním městě.

„Chcete, abych jim něco řekl, pane?“

„Ne, Jen jsem byl zvědavý. Dobře, vy dvě, jdeme.“

„Dobře!"

„Vskutku.“

 Otevřel jsem [bránu] a vrátil se k našemu kočáru s děvčaty. Trvalo mi jen chvíli, než jsem si uvědomil, že něco není v pořádku. Les přetékal křikem bezpočtu zvířat. Bylo to úplně jiné, než když jsem odcházel. Zvuky byly úplně na jiné úrovni. Vyběhl jsem z kočáru a rychle našel všechny ostatní. Vojáci a rytíři mávali čepelemi a vyhlíželi jakýkoli náznak nebezpečí. Co mi sakra uniklo?!

„Touyo!”

„Co se tady děje?“

„Nevíme. Zvířata v lese najednou začala panikařit.“ Yumina ke mně přiběhla, úplně zmatená. Brzy nato králičí bestie, Lain, pohlédl vzhůru.

„Nahoře na obloze... N-Něco obrovského míří k nám!“ Všichni sledovali jeho pohled. Když vrcholky stromů zašustily pod náhlým poryvem větru, viděl jsem něco velkého klouzat noční oblohou. Co to proboha bylo? Rozeznal jsem jen temnou siluetu, ale bestie, které měly oči, které viděly ve tmě, jasně viděly, co to je.

„Drak... Proč je to zrovna tady?!“ Garm pronesl slova, která vyjadřovala jeho očividný zmatek, když hleděl přímo k obloze. Oči měl doširoka otevřené a bylo jasně vidět, že tomu nerozumí.

Drak? Obrovská okřídlená... ještěrka? Právě nad námi přeletěl drak?

„A – ale proč by tu měl být drak?!“ Olga spěchala ke své sestře a mluvila šíleným hlasem, když držela dívku v náručí.

„Hm? Není normální vidět draky v této oblasti nebo tak něco?“ Arma vypadala neuvěřitelně vyděšeně, ale musela mi odpovědět její sestra.

„D-draci... Obvykle obývají posvátné území uprostřed této země. To je jejich území. Nikdo tam nesmí a draci neterorizují lidi, dokud nikdo nevnikne na jejich půdu. Tak by to mělo fungovat, ale...“

„Vstoupil někdo do Útočiště?!“ Olgina slova způsobila, že Garmův hlas zhrubl. Takže tohle by mohla být reakce draků na vetřelce v jejich domě… To je špatné. V jejich očích je to pravděpodobně oprávněný hněv. Pokud věřili, že jejich země byla napadena, chovali se jen tak, jak byste od nich očekávali…

Olga však zavrtěla hlavou a jasně tuto myšlenku popřela.

„Ne, to není jediné vysvětlení. Každých pár let, se mladí draci objevují v našich osadách a páchají spoušť. I když porazíme mladé, kteří opustí Útočiště, ostatní je nikdy nepřijdou pomstít. Je to proto, že to oni jsou v takové situaci vetřelci. Ale když se to tak vezme...“

„Dokážete porazit draka?“ Garm se otočil, aby odpověděl na mou otázku.

„Kdybychom měli stovku našich nejlepších, jako jsou elitní královští vojáci, bylo by to možné. Ale jakékoliv útoky, které je kriticky nezraní, by je jen ještě víc rozzuřily.“

Co? Sto nejlepších Mismedských vojáků? A i pak by to “mohlo“ být možné...? Jsou draci opravdu tak silní? Kromě toho, jestli je tenhle drak opravdu jen nějaký puberťák, co šílí, znamená to, že i hrdí létající ještěři mají mezi sebou neukázněné spratky, co? Nenapadá mě nic dráždivějšího. Je to v podstatě živá přírodní pohroma, hned vedle tornád, tsunami a sopečných erupcí, pokud jde o potenciál katastrof.

Vytáhl jsem svůj smartphone, spustil aplikaci mapy a začal hledat draka.

Někde uprostřed mapy Mismede padla řada kolíků. Hádám, že to je posvátné území, tedy ... Takže to znamená, že tento osamělý špendlík tady je drak, který byl těsně nad námi. Hm ...  postupně se přibližuje ... Oh. Blbost.

„Hej! Drak letí přímo na Eld...!“

„Cože?!“ Všichni byli šokováni mými slovy.

„Proč míří zrovna do Eld?!“

„Jižně od vesnice je velká pastvina. Míří snad na dobytek?“ Napadlo mě, že kdyby drak snědl nějaké krávy nebo ovce, uspokojilo by ho to natolik, že by ušetřil vesnici. Garm však tuto teorii rychle rozptýlil krutou pravdou…

„Jakmile ochutná maso, drak prostě znovu udeří. A pokud jde o dračí potravu, jsme stejně dobří jako každý dobytek. Dobře, jsem si jistý, že někteří draci mají individuální preference, ale můj názor stále platí.“

Při tempu, jakým se věci vyvíjejí, bude vesnice vymazána z mapy. Hmm, můj smartphone útok má omezený dosah... S takovou vzdáleností mezi námi, nic, co zkusím, nebude fungovat.

„Co budeme dělat? Naším úkolem je chránit velvyslance. Nemůžeme si dovolit, aby se jí něco stalo.“

„Khh...“ Lyonova slova přiměla Garma zatnout zuby. Pro člověka, který slouží své zemi, byly rozkazy z vyšších míst absolutní. Kdybychom jeli do vesnice a něco se stalo Olze, stal by se z toho mezinárodní incident. Nicméně nechat polovinu našich stráží, aby zůstali vzadu, a donutit ostatní, aby šli zachránit vesničany, taky nebyl dobrý nápad. A nikdy jsem Eld nenavštívil, takže jsem nemohl vytvořit [bránu], abych tam mohl rychle cestovat. Co mám dělat?

„Nemáš něco, co bys mohl udělat, Touya-dono...?“

„Problém je přesně v tom, Yae. Nemám.“ Založil jsem si ruce a začal přemýšlet. Na rozdíl od zdejších vojáků nejsme povinni nic dělat. Nemáme žádné rozkazy, prostě jsme se vydali na výpravu z cechu. A ochrana Olgy nebyla vůbec součástí tohoto uspořádání. Naší jedinou úlohou je doručit falešné teleportní zrcadlo do Mismede...

„Počkej...!“ Správně, to je náš úkol! Vytáhl jsem zrcadlo z vnitřku kočáru a opřel ho o vnější stranu kočáru. Zrcadlo bylo velké jako dveře, takže bylo těžké ho rychle vytáhnout.

„Touyo, co je to?“ Lyon se na něj podíval s nechápavým výrazem ve tváři. Vlastně skoro všichni zmateně nakláněli hlavy.

„Err... správně. Tohle je moje teleportační zrcadlo. Je to jedno ze dvou. Druhé je v královském paláci v Belfastu a můžeme se tam v mžiku dostat, když použijete toto jako dveře. Přemýšlel jsem, že nechám Olgu a Armu, aby se uchýlily do paláce, zatímco budeme řešit tuto situaci. Co myslíš?“

„Netušila jsem, že máš něco tak mocného...“ zamumlala Olga.

„Naším úkolem je dostat ho do Mismedského království. Sám král Belfast nám dal svolení ho použít v naléhavých případech.“ Vyslovil jsem všechny lži, které mě napadly. Řekl jsem jim, že se dá použít jen na jednu zpáteční cestu denně a že nezvládne davy lidí. Většinu svého výlevu jsem strávil tím, že jsem se snažil mluvit o tom, jak je to bezpečná věc. Většina mé výzvy směřovala k Mismedským vojákům.

„Rozumím tedy. Použijeme to, abychom se uchýlily do královského paláce. Až budeme pryč, udělejte, co je ve vašich silách, abyste ochránili vesničany v Eld.“

„Dobrá, madam. Touyo, dělej, co musíš.“ Garm na Olgino rozhodnutí kývl.

„Rozumím. Teď Olgo, Armo, Yumino, a... Garme, chtěl bys na vlastní oči potvrdit, co je na druhé straně?“

„J-já? Nevím, jestli...“ Garmův hlas zněl trochu ustaraně. Položil jsem ruku na zrcadlo.

„[Brána]“. Opatrně, aby mě neslyšeli, jsem vyslovil své kouzelné slovo. Několik centimetrů před zrcadlem se objevil portál světla. To je ve skutečnosti mnohem lepší metoda, než muset použít [Enchant] na tu věc tak brzy. Přece jen ještě nejsme v Mismedském paláci.

Jako první vstoupila Yumina. Následovali ji Garm, Arma, Olga a já, poté se portál tiše uzavřel. Když jsem stál v Yuminině pokoji v paláci, otočil jsem se a uviděl spojovací zrcadlo. Dobrá věc, kterou jsme připravili předem.

„Takže ... toto místo je ...?"

„Belfastský královský palác, ano. Dobře, Yumino. Běž a vysvětli situaci Jeho Veličenstvu.“

„Velmi dobře. Buď opatrný, Touyo …“ Krátce jsem objasnil, kde jsme, Garmovi, který byl tak ohromen, že mu ústa visela dokořán, a řekl Yumině, aby se postarala o zbytek.

„Hej, Garme. Trochu ti to ulevilo? Musíme si pospíšit zpátky.“

„Ach... ano. Plýtvání časem, máš pravdu!“ Stejně jako jsem to udělal poprvé, jsem vytvořil [bránu] několik centimetrů před zrcadlem a prošel jím.

Když jsme se vrátili do lesa, všichni už byli připraveni vyrazit.

„Dobrá, vy všichni! Velvyslanec je v bezpečí! Nyní se přesuneme, abychom ochránili vesničany z Eld před drakem!“ Když viděli, že se jejich kapitán vrátil v pořádku a zdravý, vydaly bestie v odpověď na jeho rozkaz nadšený řev. Sledoval jsem je, když jsem šel k Lyonovi.

„A co ty a rytíři, Lyone? Není povinnost Belfastianů tady pomáhat...“

„Kdybych měl tvrdit, že se mě to netýká, otec by mě určitě udeřil ohnivou pěstí. My samozřejmě taky pomůžeme. Jsem si jist, že Jeho Veličenstvo by si to také přálo.“ Lyon své rozhodnutí deklaroval bez náznaku zaváhání v hlase. Vojáci už zřejmě celou záležitost probrali.

Pracuje pro mě.

Moje mapa ukazovala, že bude ještě chvíli trvat, než se drak dostane do vesnice. Nicméně jsme si museli pospíšit. Naštěstí pro nás se zdá, že tahle potvora je trochu pomalá. Pokud pojedeme tak rychle, jak to naše kočáry zvládnou, dostaneme se tam asi hodinu poté, co drak naváže kontakt.

V zoufalé naději, že se nám podaří vyhnout se smrtelným nehodám, jsme naskočili do vozů a plnou rychlostí odjeli.


  

---------------------------------------------------------------------------------------------

Drak, jen obrovská okřídlená... ještěrka 😂😂

Minestrone - Tradiční hustá italská zeleninová polévka.




1 komentář: