HRH 2 - Epilog: Pravé zvedání opony

Epilog: Pravé zvedání opony

       

Stalo se to v době, kdy Souma a ostatní bojovali poslední bitvu v Amidonii.

Premiér Elfriedenského království, Hakuya Kwonmin, byl ve Městě Červeného Draka a řešil věci po válce. Protože Souma musel odejít, aby bojoval s knížectvím, než mohl na tom procesu něco udělat, Hakuya to řešil jeho jménem.

Dokud byl ministerským předsedou, byl také byrokratem, takže pro Hakuyu to bylo jeho bojiště.

V Castorově kanceláři pro vládní záležitosti bylo jediným zvukem škrábání Hakuyova pera.

Na hradě bylo ticho. Pán hradu, Castor, už byl převezen do Parnamu. Většina služebnictva rodiny Vargasových se obrátila na Castorovu ženu, Accelu, který zůstala s Excel, a odjeli do Lagunového města. Kvůli tomu byli na hradě jen strážní a malý počet byrokratů.

Tap, tap.

Ozvalo se váhavé zaklepání na dveře.

„Pojďte dál,“ řekl Hakuya.

„...Promiňte. Přinesla jsem vám nějaké papíry,“ řekla Tomoe, když vešla do pokoje.

Tomoe brzy odjede do Amidonie vyjednávat s nosorožci. Přesto nemohli dost dobře přivést dítě, jako je Tomoe, na bojiště, takže zůstala s Hakuyou, dokud se situace neuklidní.

Hakuya přestal psát a tváře mu trochu povolily. „To je od tebe milé. Nemusíš to pro mě dělat, víš?”

„Ne... Taky jsem chtěla nějak pomoct...“ Když to Tomoe řekla, svěsil se jí ocas, ale vlčí uši se zvedly a neklidně se pohybovaly.

Vidět Tomoe, jak se takhle chová, Hakuya se proti své vůli trpce usmál. „Bojíš se o Jeho Veličenstvo a ostatní?”

„Ah! ...Ano.” Vzhledem k tomu, že byla napjatá, Tomoe sklopila uši. „V takových chvílích.... Nemůžu nic dělat.”

„Dalo by se říct to samé o mně,“ Hakuya poplácal Tomoe po hlavě a vzal si od ní dokumenty. „Usilovně jsme pracovali na upřesnění plánu. Mezi spiknutím vévody Carmina a odporem vévody Vargase byla řada událostí, které jsme nepředvídali, ale věci se většinou vyvíjejí dobře. Nemusíš se bát. Jsem si jist, že Jeho Veličenstvo, princezna a všichni ostatní se v pořádku vrátí.”

„...Dobře!“ Tomoe povzbuzená Hakuyovou dokonalou vyrovnaností mu vesele odpověděla.

Tehdy se to stalo.

Do kanceláře vběhl jediný voják a řekl, „Mám hlášení! Armáda Jeho Veličenstva Soumy zachytila Amidonskou armádu poblíž Van a úspěšně je vyhnala! Bylo to velké vítězství pro naši stranu!”

Hlásil jejich vítězství v bitvě.

Tomoe se usmála.

Clatter

Když Hakuya slyšel tu zprávu, vyskočil tak rychle, že převrhl židli. Na jeho tváři se zračily známky vzrušení, což byla pro obvykle zaraženého Hakuyu vzácnost.

Tomoe na něj nechápavě zírala.

Když si toho Hakuya všiml, neobratně si odkašlal.

„...Poradce, i když má nějaké výhrady k vlastním plánům, to nikdy nesmí dát najevo. Nebylo by dobré, kdyby vzbudil nejistotu,“ řekl a jeho slova zněla, jako by se jen snažil skrýt rozpaky.

Tomoe potlačila smích a rázně zasalutovala svému učiteli, premiérovi. „Ano, pane. tooootálně rozumím.”

Když mu Tomoe, čestná sestřička jeho pána a také jeho žákyně, dala takovou odpověď, Hakuya trochu trucoval.

Černě oděný ministerský předseda, který byl proslulý svou chytrostí, nedokázal před svou rozkošnou studentkou udržet tuto představu.



Před vstupem do Van, hlavního města knížectví Amidonia, jsem dal rozkaz celé armádě.

 

„Nyní vstoupíme do Van, ale tato oblast je již pod vládou Elfriedenského království!” oznámil jsem. „Proto lidé, kteří žijí uvnitř, jsou již občany království! Zabíjení, ubližování, znásilňování nebo okrádání nebude absolutně tolerováno! Pokud by někdo porušil tento rozkaz, bez ohledu na jeho společenské postavení nebo závažnost jeho zločinů, nechám tomu člověku useknout hlavu a jeho hlavu vystavit! Pochopte to hned!”

Jakmile jsem dal ten rozkaz celé armádě, tajně jsem zavolala Ludwina stranou a dal mu vzkaz, který jsem připravil. Ludwin ho přijal se zmateným pohledem.

„Co je to za vzkaz? Seznam lidských jmen?“ zeptal se.

Přikývl jsem a pak řekl tak klidným tónem, jak jen to šlo, „Ludwine... najdi těch pět lidí, jejichž jména jsou zde uvedena, setni jim hlavy a vystav je nad bránou. Vysvětlete to však, „protože se pokusili vniknout a vyrabovat domy jednoho z obyvatel Van.“

„Cože?! Co ti lidé udělali...?”

„Byl to dárek od George, který ke mně přišel přes Glaiva,“ řekl jsem. „Jsou z armády, ale když byli v Carminském vévodství, vloupali se do soukromé rezidence, kde drancovali, znásilňovali a vraždili. Stejně bychom je později popravili, takže je tady odsoudím, abych dal příklad.”

„...Z vaší vůle.“ Ludwin se pokorně uklonil a odešel.

Brzy bylo u brány do Van seřazeno pět hlav. Vedle nich bylo znamení, na kterém bylo napsáno vznesené obvinění proti nim, „pokus o drancování”. Pomohlo to prosadit disciplínu u každého vojáka, který prošel bránou. V důsledku toho se síly království nejenže nezapojily do žhářství, rabování nebo násilí, ale dokonce se ani nebránily, když po nich ti, kdo se nedokázali smířit s jejich porážkou, házeli kameny.

To navzdory očekáváním nakonec vyvolalo v Amidonského lidu inspirující úctu a strach.

Jakmile bylo potvrzeno, že cesty jsou bezpečné, sám jsem vstoupil do Van.

Tentokrát jsem necestoval v kočáru, ale na koni. Zdálo se, že jako vítězi by pro mě nebylo dobré jezdit v kočáru.

I když jsem se nedávno konečně naučil jezdit na koni, pořád mi to moc nešlo. Dobře, Aisha mi držela otěže, takže by to asi bylo v pořádku.

Když se můj kůň a Lisciin pohnuli dopředu vedle sebe, podíval jsem se na ulice Van.

Hlavní město knížectví Amidonia, Van.

Vojenské knížectví Amidonia vybudovalo toto vojenské město jako opěrný bod pro jejich invazi do Elfriedenského království a jako frontovou základnu na obranu před invazí království. A navíc, vzhledem k jejich jedinečné mentalitě, kdy nechtěli s královstvím v ničem prohrát, byl jeho rozsah srovnatelný s rozsahem Parnamu.

Když jsem poprvé vstoupil do Van a uviděl ten mišmaš praktičnosti a marnivosti, měl jsem jeden silný dojem.

Chci toto místo znovu rozdělit ...

Civilní obytné čtvrti byly přeplněné, silnice komplikované, a uspořádání mě přimělo nazvat ho „městem labyrintu“. I když jsme mířili k hradu, pořád jsme zatáčeli vlevo a vpravo a prostě jsme se tam nemohli dostat.

V rezidenční čtvrti byla sídla, která vypadala, jako by patřila šlechticům. Když jsem viděl, že jsou výš než sídla prostých lidí, konečně jsem pochopil uspořádání města.

Rozvržení bylo pravděpodobně navrženo tak, aby se v případě bitvy všichni vojáci, kteří prorazí bránu, ztratili v labyrintu města, zatímco obránci budou využívat šlechtická sídla jako pevnosti, z nichž budou útočit.

...Nevím, jen mě to donutilo přemýšlet: Opravdu jste museli zajít tak daleko?

Toto uspořádání města bude pro nepřítele těžké, ale k obyvatelům nebylo o nic laskavější. Bylo to nepohodlné pro obcházení a bál jsem se, jak se budou šířit požáry, když se budovy tak pevně shlukly. Z toho, že se zdálo, že toto město je koncipováno na základě politiky klesající dostupnosti, mě bolela hlava.

V tuto chvíli, jsem neměl jinou možnost, než přepracovat celé město. Nebylo mnoho měst, která by z lepší infrastruktury měla takový prospěch. Když jsem si vzpomněl na horu administrativní práce, která na mě bezpochyby čekala... Nemohl jsem si pomoct, ale měl jsem depresi.

„Soumo? Co se děje?“ zeptala se Liscia.

„...Ne, to nic není.”

„Hm?”

„Podívej, teď vidíme hrad,“ řekl jsem.

Zatímco jsem se vyhýbal Lisciiným otázkám, připravil jsem se na to, co přijde.

 

Vstoupil jsem do hradu uprostřed Van a pak jsem usedl na trůn v audienční síni, která musela patřit Gaiusovi VIII. Gaius byl pravděpodobně ten typ, kterému záleželo na důstojném vzhledu.

Slyšel jsem, že Amidonské finance jsou ve špatném stavu, ale tato audienční síň byla docela působivá. Za její výzdobu možná utratili ještě víc než za tu v Parnamu.

Kdybys měl tolik peněz, nebylo by nic lepšího, za co bys je mohl utratit? Chtěl jsem vyslechnout bývalého hradního pána.

Když jsem seděl na trůnu, Liscia stála po mém boku a Aisha stála úhlopříčně za mnou. Ostatní mí družiníci stáli pár kroků dolů po schodech na koberci a čekali, až mi budou sloužit. Už je to dlouho, co jsem měl před sebou takovou královskou scénu.

Nařídil jsem jim, aby mi každý podal své zprávy. Učinili tak v pořadí, kdy Ludwin byl na prvním místě.

„Za prvé, pokud jde o rodinu Gaiuse VIII., která byla na tomto hradě, nebyli jsme schopni je zajistit,“ řekl. „Kromě jeho syna Juliuse, který uprchl z bojiště, tu byla zřejmě ještě jedna princezna, ale ta zmizela před několika dny. Soudě podle toho, že chybí ministr financí a řada dalších důležitých úředníků, se předpokládá, že opustili Van ještě před naším příjezdem.”

„Hm... Když odhlédneme od té princezny, bolí to, že nám chybí ti byrokrati,“ řekl jsem. „Okamžitě se spojte s Parnamem a řekněte Marxovi, ať nějaké pošle. Hakuya by měl přijet z Města Červeného Draka, až se situace uklidní.”

„Dle vaší vůle.“ uklonil se Ludwin.

Další promluvil Poncho. „Jsem tady, abych podal zprávu o stavu státní pokladny, ano. Dalo by se říct, že podle očekávání nebyly skoro žádné fondy ani zásoby potravin. I když to není opravdu kompenzace za to, byla tam hojná dodávka zbraní a tak, ano.”

„Jak chtěli vydržet v obležení bez zásob jídla?“ zeptal jsem se.

„Ale ne, když vezmeme v úvahu jen stráže pro tento hrad, mohli by vydržet tři měsíce, ano,“ řekl. „Když vezmeme v úvahu město jako celek, nevydrží ani týden, i když...”

„Měšťané se o sebe dokážou postarat sami, co,“ zamumlala jsem. „Určitě jsou militaristický stát... Rozprodáme přebytečné zbraně a přeměníme je na fondy. Také bych rád rozděloval příděly, dokud se situace uvnitř hradu neuklidní. Bylo by možné poslat ty z království?”

„Nemáme toho moc nazbyt, ale mělo by to být možné v rámci limitů,“ řekl. „Tohle místo je blízko království, takže když se nám podaří zabezpečit cesty, myslím, že něco zvládneme, ano.”

„Zabezpečení silnic je naší nejvyšší prioritou,“ řekl jsem. „Další, Glaive”

Glaive Magna, Halův otec, který nyní vedl armádu, podal hlášení. „Možná jako důsledek příkladu Vašeho Veličenstva, vojáci dodržují předpisy. Nicméně, pokud je přinutíte držet jejich touhy v sobě příliš dlouho, věřím, že existuje riziko, že někteří z nich explodují. Kdyby někdo z nich vztáhl ruku na obyvatele města, veřejné mínění by se rychle obrátilo k horšímu.”

„Máme takový problém, co?“ zeptal jsem se. „No, v tomhle městě jsou picí podniky a čtvrť červených světel, ne? Budeme hradit výdaje, takže vyjednejte s majiteli, aby jim dali nějaké víno a společnost.”

„Jste si jistý, že je to v pořádku?“ zeptal se Glaive překvapeně.

Řekl jsem snad něco tak divného?

„Nemůžeme dopustit, aby lidem z města dělali potíže, ne?“ zeptal jsem se.

„Ne, to není ono,“ řekl. „Je v pořádku nechat muže blbnout? S naší momentální hybností, bych myslel, že můžeme v krátké době anektovat celou Amidonii.”

Tak to měl na mysli.

„Vezmeme jen Van,“ řekl jsem. „Dál už nezajdeme.”

„Opravdu? Myslím, že je nejlepší odstranit své nepřátele, když můžeš...“ Liscia vyjádřila své pochybnosti, ale já jí řekl, že je to v pořádku.

„Bez ohledu na to, jak moc rozšíříme naše území, bez ohledu na to, kolik obsadíme měst, až se do toho vloží Říše, přijdeme o všechno,“ řekl jsem. „Jediná věc, která nakonec zbude, budou všechny ty životy, které jsme promarnili.”

Když jsem to řekl, místnost ztuhla.

Liscia se váhavě zeptala, „Přijde Říše...?”

„Téměř jistě ano, jak já a Hakuya čteme situaci. Signatář Deklarace lidstva, Amidonia, její hranice byla změněna vojenskou silou. Není možné, aby se vůdce tohoto paktu neukázal.”

Porušili jsme jeden ze tří článků Deklarace společné fronty lidstva proti rase démonů (známé také jako Deklarace lidstva), kde se praví, že „získání území silou mezi národy lidstva by bylo považováno za nepřípustné,” takže jako vůdce této smlouvy by Říše musela jednat jménem Amidonie. Pravděpodobně začnou vyjednáváním, ale nebudou váhat vojensky zasáhnout, když na to přijde.

Mimochodem, rozdíl v moci mezi Elfriedenem a Říší byl asi tak velký jako propast mezi dnešním Japonskem a Amerikou.

„Ale knížectví nás napadlo,“ protestovala Liscia. „Proč bychom to měli být my, kdo je z toho obviňován?”

„Tak prostě fungují mezinárodní smlouvy,“ řekl jsem. „Amidonie bude pravděpodobně tvrdit, „Je to chyba Elfriedenu, že nepodepsal prohlášení, tím jsem si jistý.”

„Urkh... Pokud se to mělo stát, možná jsme měli podepsat Deklaraci lidstva...“ řekla. „Počkej, huh? Když o tom tak přemýšlím, proč jsi to nepodepsal, Soumo? Věděl jsi, že se to stane, když budeme bojovat s Amidonií bez podpisu, že?”

Když na to Liscia poukázala, poškrábal jsem se vzadu na hlavě a zasmála se. „Protože to nemůžeme podepsat. V tom prohlášení je úskalí.”

„Úskalí?“ zeptala se.

„Jo. Možná si to Říše neuvědomuje?”

Nevšimli si toho, nebo si toho všimli a rozhodli se prostě přimhouřit oko? Tak či onak, ta díra byla nebezpečná a mohla způsobit zhroucení Říše. Nemohl jsem podepsat takové chybné prohlášení.

Vstal jsem, pak jsem se otočil a řekl všem přítomným, „No, asi bychom se měli postarat o poválečný úklid, dokud Říše něco neudělá.”

 

- Tady skutečně začíná má královská práce.

3 komentáře: