HRH 2 - Kapitola 9: Poslední bitva 3/4

„...To vypadá, že by to mohlo být špatné,“ řekla najednou Carla, která stála po mém boku.

Armáda knížectví už vykazovala rozhodující známky porážky, aniž by byla nouze o vojáky, kteří prchali nebo se vzdávali. Vojáci poblíž hlavního tábora, kteří dosud kladli odpor, byli zcela obklíčeni. Připadalo mi, že jediné, co zbývá, je čekat, až budou eliminováni.

Co tam je, že by to mohlo vypadat špatně?

„V čem je problém?“ zeptal se Souma.

„Žádné stopy po útěku Gaiuse VIII.“ odpověděla Carla. „Vybral si, že tady zemře.”

„Nemám v úmyslu ho nechat utéct, takže se to nehodí?”

„...Zbabělí utekli, slabí padli, a v důsledku toho se elita shromažďuje kolem Gaiuse, který stále vzdoruje,“ řekla. „Kdyby vytvořili sebevražedné komando, žádný obyčejný člověk by je nedokázal zastavit. Zejména proto, že jakmile je vítězství armády zajištěno, mají její vojáci své životy o to dražší.”

Když jsem se podíval na bojiště poté, co mě na to upozornila, Viděl jsem 40 000 vojáků z mé vlastní armády, kteří zřejmě nebyli schopni eliminovat hlavní síly nepřítele, které už musely být sníženy na méně než 500 vojáků. Bez ohledu na to, kolik desítek tisíc vojáků jsme měli, jen asi tři lidé mohli napadnout jakéhokoliv vojáka v jednom okamžiku. Pokud se shlukly k sobě, bylo to číslo ještě nižší.

Nemluvě o tom, že nepřítel přijal svou smrt a byl nyní nebojácný, zatímco jako vítězové měli naši lidé o to dražší životy.

Nebudou žádné odměny ani slávy, když zemřou. Proto se nemohli pustit do útoku.

Po zádech mi přeběhl chlad. Znal jsem historické příklady toho.

Například při obléhání Ósaky, Yukimura Sanada vedl 3000 mužů do sebevražedného útoku, který prorazil armádu Tadanaa Matsudairy čítající 13 000 mužů a téměř dosáhl jejich nejvyššího velitele, Ieyasu Tokugawi.

Jiný příklad byl v Číně po bitvě u Gaixie, kdy pronásledující jednotka o síle několika tisíc mužů vyslaná vítězným Liou Bangem byla několikrát poražena poraženým Siang Jüem a osmadvaceti jeho vazaly.

Když byl příliš velký rozdíl ve vůli bojovat, rozdíl v počtu vojáků ztratil smysl. Armáda bez vůle k boji by nikdy nemohla zvítězit, bez ohledu na to, jak velký byl její počet.

…Vsadím se, že ta síla přijde přímo pro mou hlavu.

Opravdu... Bál jsem se. Sun Tzu říkal, abychom nikdy nebojovali se sebevražedným komandem.

Nicméně, i tak, jsem nemohl Gaiuse nechat odejít. Kdybych to udělal, všechny naše oběti by byly marné.

Ale... kdyby náhodou... kdyby došlo k nejhoršímu...

„Poslouchej, Carlo,“ otočil jsem se a promluvil ke Carle.

„Co?”

„...Musíme si promluvit.”



„Hledejte jen hlavu nepřátelského krále, Soumy Kazuy!“ křičel Gaius VIII. shora na koni.

Gaius kolem sebe shromáždil pět set rytířů, kteří byli jeho elitními vazaly. Chystal se provést sebevražedný útok směrem k Elfriedeskému hlavnímu táboru. Okolí bylo plné desítek tisíc nepřátel. Bude to cesta ke smrti plná nepřátelských vojáků, z níž se už nikdy nevrátí.

I kdyby se jim podařilo Soumu sestřelit, znamenalo by to jen, že král padl rukou obyčejných vojáků. Avšak jejich zášť vůči Elfriedenu, která se posledních padesát let přenášela z otce na syna, prosákla až do morku kostí jeho vazalů. Nezakolísali by.

„Ukažme Elfriedenu ducha a chrabrost Amidonského lidu!“ vykřikl Gaius.

“““Yeahhhhhhh!”””

Když Gaius zaslechl válečný výkřik svých poddaných, namířil meč do středu královské armády a máchl jím dolů. „Útooooook!”

Téměř pět set rytířů jeho elitní jízdy se hnalo do středu královské armády.

Postavili do cesty k meči každého vojáka, jak nepřítele, tak i stále odolného spojence drtili pod kopyty, když postupovali silou větrné bouře. Byli jako plamen, který svítí naposledy, než zhasne. Proto zářili o to silněji.

„Gaius VIII?! Zbláznil se?!“ Ludwin, který bránil střed, se díval na tu rozzuřenou skupinku shora na svém bílém koni s výrazem očividné nechuti. Tento druh bezohledného útočení nebyl nic menšího než sebevražda.

No, nejspíš je to sebevražda, uvědomil si. Teď, když se smířili s celkovou porážkou, hledají místo, kde zemřít. Opravdu, raději bych si s tím nemusel hrát...

Ludwin si nasadil přilbu, kterou si sundal, a zvedl jezdecké kopí k obloze. Křičel na rytíře Královské gardy za sebou, „Jeho Veličenstvo je za námi! Jsme štítem tohoto království! Ve jménu královské gardy tu skupinu zastavíme, i kdyby nás to mělo stát život!”

“”“Yeahhhhh!”””

„Jdeme!“ volal Ludwin.

Téměř dva tisíce rytířů Královské gardy pod Ludwinovým vedením vyrazilo vpřed. Netrvalo dlouho a narazili do přední části Gaiusových pěti set vazalů.

Když se srazili, zhruba polovina Gaiusových vazalů byla v mžiku odpálena. Téměř tolik členů Královské gardy bylo také přiraženo k zemi, ale vzhledem k tomu, že měli zpočátku početní převahu, dalo by se říci, že utrpěli méně vážné ztráty. Odtud se to přeměnilo v melu s duněním kopyt.

V té změti přítele a nepřítele, Ludwin hledal Gaiuse. „Našel jsem tě, Gaiusi!”

Muž, který vypadal jako Gaius, byl ve skupině rytířů, kteří se napjatě hnali k hlavnímu táboru, a na sobě měl nádherný plášť. Když muž v plášti spatřil Ludwina, namířil na něj tasený meč.

„Ty! Kdo jsi?!“ vykřikl muž.

„Jsem kapitán královské gardy, Ludwin Arcs.”

„Hmm, ozdobná jednotka z hlavního města, že?”

„Říkej si, co chceš! Jakmile vás srazíme k zemi, tahle válka skončí!“ Ludwin pobídl svého oblíbeného koně. Když to udělal, druzi obklopující muže v plášti se rozdělili do různých směrů, jako by si navzájem dávali znamení, aby tak učinili.

Gaiusovi vazalové ho opustili?!

Ludwin si na okamžik pomyslel, že se chovají divně, ale právě teď se potřeboval soustředit na muže před sebou. Zdálo se, že muž v plášti nemůže udělat nic jiného, než mečem odrazit Ludwinovy údery kopím.

„Guh... Bojujete dobře, vzhledem k tomu, že vaše jednotka existuje jen proto, aby vypadala pěkně,“ zavrčel muž.

„Nezáleží na tom, kde mě vystaví, moje kopí existuje, aby prorazilo nepřátele Jeho Veličenstva!“ prohlásil Ludwin.

Ludwin odrazil meč, kterým se po něm ohnal, kopím a vší silou ho strčil do mužova nyní již nechráněného trupu. Jeho kopí udeřilo přesně, probodlo muže a prorazilo mu plášť.

Muž vyplivl krev a svěsil hlavu, ale usmíval se. „Dobrá práce... Nicméně to nic neznamená...”

„Cože?”

Pak muž zvedl tvář a vykřikl, „Vaše Výsosti! Splňte nám naše největší přání...!”

Při pohledu na končícího muže, byl Ludwin v šoku.

Když o tom přemýšlel, netušil, jak vypadá tvář vládce země, s níž nemají žádný diplomatický kontakt. Například, kdyby Gaius právě nechal jednoho ze svých sluhů nosit jeho plášť, Ludwin by si ho spletl.

Co když byl Gaius jedním z těch rytířů, kteří se předtím rozprchli do různých směrů...?!

Ludwin se prudce nadechl a pak vykřikl, „Jeho Veličenstvo!”

Když se Ludwin otočil, uviděl osamělého rytíře, jak se žene k hlavnímu táboru.



„Mám hlášení! K hlavnímu táboru se neuvěřitelnou rychlostí blíží nepřátelský rytíř!“ zakřičel voják a vřítil se do hlavního tábora.

Právě když jsem dokončoval svou žádost Carle.

...Díky bohu, myslel jsem. Vypadá to, že jsem to stihl včas.

Carla překvapeně vytřeštila oči, zaskřípala zuby a zamračila se na mě. „To je... rozkaz?”

„Ne, nemyslím si, že musí být,“ řekl jsem. „Jsem si jistý, že to splníš, ať už to nařídím nebo ne.”

Šel jsem se dotknout Carlina obojku pro otroky, ale odstrčila mi ruku.

Carla okamžitě zasténala bolestí. Udeřila svého pána, když nosila obojek pro otroky, takže to samozřejmě udělal.

„Urgh... Nebuď směšný...“ Carla na mě zírala, i když byla v agónii.

„Carlo?! Co to děláš?“ zeptal jsem se.

„Nebuď směšný! Nikdy bych nemohla vyslyšet ten požadavek!“ Carla se rozzuřila, jako by pro ni svírající se obojek nic neznamenal.

„Ne, jen říkám, že kdyby došlo k nejhoršímu...” řekl jsem

„Ach! Dost! Nemluv na mě! Jen mi dej rozkaz ho zabít!“ vykřikla Carla a ukázala směrem, odkud přicházel nepřátelský rytíř. „Kvůli tomu obojku pro otroky, tě nemůžu opustit bez dovolení! Jen mi už dej svolení! Já si to s ním vyřídím!”

„...Jsi ochotná za mě bojovat?“ zeptal jsem se.

Nemohl jsem tomu uvěřit, ale Carla se rozhořčila, „Hmm!”

„Nedělám to pro tebe,“ řekla. „Dělám to jen proto, že nechci, aby tě Liscia viděla s takovou tváří.“

Jaký obličej? Jaký obličej jsem teď dělal?

Byl to děsivý obličej? Byl plný žalu? Bylo to ubohé?

Jak jsem se dotýkal vlastní tváře a snažil se na to přijít, Carla rozhořčeně dupla nohama a znovu se dožadovala.

„Říkala jsem ti, abys mi dal rozkaz! Pro Lisciino dobro mi řekni, ať ho zabiju!”

„...To dovolím,“ řekl jsem konečně. Kdyby řekla, že je to pro Lisciu, asi bych jí mohl věřit. „Prosím, Carlo. Zabij toho rytíře a ukonči tuto válku.”

„Rozumím!”

S těmito slovy, Carla sklonila hlavu a vzala od každého ze dvou strážných jeden dlouhý meč. Pak roztáhla křídla a vzlétla.

Chvíli se vznášela ve vzduchu a hledala svůj cíl, pak se vrhla jako sokol, který našel svou kořist a odletěla na jih.


2 komentáře: