IwS 2 - Kapitola 3: Každodenní život II 1/5

 Kapitola III: Každodenní život II

    

Den poté, co jsme se vrátili z Mismede, jsme se vydali do cechu v hlavním městě, abychom dostali odměnu.

Když jsem se podíval na vývěsní tabuli, která byla stejně obklopená jako ta v Refletu, dal jsem recepční svou kartu. Protože to byla přímá žádost, královský palác už měl cech informovat, že byla dokončena. Dáma za stolem si prohlédla naše karty a vyžádala si papíry, než na ně přitiskla tu známou pečeť.

„Všichni jste odvedli skvělou práci. Dokončení této výpravy zvýšilo vaši cechovní hodnost. Blahopřeji!“

Podíval jsem se na karty, které nám dala, a samozřejmě, moje, Elze, Linze a Yae byly modré, zatímco Yuminina byla zelená. Protože pořadí byla černá, fialová, zelená, modrá, červená, stříbrná a zlatá, byli jsme nyní v perfektním středu řetězu. Jakmile se dostaneme na červenou, budeme si moci říkat řádní dobrodruzi.

„A tady je vaše odměna. Vychází to na deset platinových mincí.“ Recepční položila na stůl deset bílých mincí.

Pořád nemůžu uvěřit, že jen jedna z nich má cenu jednoho milionu jenů. To je celkem deset milionů jenů… Není to trochu moc? Na druhou stranu je to odměna za misi, která pomůže rozhodnout o osudech dvou zemí, takže bych se kvůli tomu možná neměl cítit tak špatně. Navíc celý plán závisel na mé vzácné schopnosti použít [bránu]. Když to vezmete v úvahu, možná byla odměna nafouknutá právě kvůli zvláštním podmínkám.

Každý z nás si vzal dvě mince a otočil se, aby opustil cech. Ale než jsme stačili odejít, recepční nás zastavila.

„Ah, mohli byste chvilku počkat? Lidé z královského paláce nám řekli, že skupina vedená jistým Mochizukim Touyou zabila černého draka. Byl jsi to ty?“

„No, jo. Jednoho jsme porazili... Ale nemůžu vám pomoct, jestli chcete důkaz.“ Neměl jsem chuť předvádět zbraně, které jsem vyrobil z dračího rohu, a kousky, které jsem ještě nepoužil, byly všechny doma. Navíc to už nepřipomínalo roh, takže jsem pochyboval, že by mi uvěřili, i kdyby to viděli.

„Ale ne, stačí, když potvrdíte svou totožnost. Platnost vašeho zabití zajistil královský palác, takže v tomto ohledu není žádný problém. S ohledem na to by cech chtěl, abyste přijali symbol svého činu – titul „Zabiják Draků“.“ Zatím co mluvila, vzala karty všech, kteří se účastnili bitvy, a přitiskla k nim jinou pečeť. Vrátila nám je a já si rychle všiml kulatého symbolu v pravém rohu karty. Zobrazoval meč, který probodl uzemněného Draka. Důkaz zabijáka draků, co?

„Pokud tuto kartu předložíte zbrojařům, zbrojířům, obchodům s nářadím nebo hostincům, které jsou spojeny s naším cechem, obdržíte 30% slevu na všechny vaše transakce. Doufám, že si užijete výhody.“

Huh? Jsou k tomu bonusy? No, v žádném případě neodmítnu něco tak hezkého. Podle recepční připadl titul Zabiják Draků jen těm, kteří zabili draka ve skupině pěti nebo méně. To mi připadalo docela rozumné. Koneckonců, kdyby se tisíc lidí vyrojilo a usmrtilo draka, nebylo by fér nazývat ty lidi dračími zabijáky.

Recepční také řekla, že zabití draka modrým členem je velmi vzácná událost. Zajímavé je, že jediný zlatý dobrodruh na světě byl také ještě modrý, když zabil svého prvního draka. Odložíme-li drobné řeči stranou, svůj nový titul jsem s radostí přijal.

Opustili jsme cech, a když děvčata začala mluvit o nákupu oblečení a dalších drobnůstek, rozhodl jsem se vrátit domů. Ale než jsem mohl odejít, vzpomněl jsem si, že je tu něco, o co se musím postarat. Dobře, teď, najít kováře...

 

Můj nákup mě trochu přetížil, tak jsem použil [bránu], abych se vrátil na svůj trávník, kde jsem omylem překvapil svého zahradníka, Julio. Jejda, moje chyba...

„Pane, co by to mohlo být?“ Zvědavý na to, co jsem měl s sebou, Julio přestal pracovat na květinovém záhonu.

„Ocel, guma a kousek kůže. Chystám se zkusit vyrobit bicykl.“

„Buy-sickle?”

„Jednoduché vozidlo. Takové, který umožní jet opravdu rychle.“

„Já... chápu....“ odpověděl, ale očividně nevěděl. Nemohl jsem mu to ale vyčítat.

Když jsem začínal s pneumatikami, napadlo mě, že nejdřív asi potřebuju vzduchovou pumpu. Pak jsem si vzpomněl, že silnice na tomto světě by je velmi rychle rozbily, a tak jsem se rozhodl, že z nich udělám plnou gumu. Jízda na kole s plnými gumovými pneumatikami by ale byla asi mnohem méně příjemná.

Zatímco jsem pomocí [modelování] dával gumě tvar pneumatiky na kole, přišel na zahradu Laim, doprovázený nikým jiným než vévodou Ortlinde.

„Pane, Jeho Výsost vévoda Ortlinde přijel na návštěvu a... Pokud se mohu zeptat, co to děláte?“

„Zdravím. Co je to za věc?“

Jejich reakce byly stejné jako Juliovy. Moje odpověď byla také úplně stejná, a jak se dalo čekat, vůbec tomu nerozuměli.

„Takže, co vás sem přivedlo, vévodo?“

„Přišel jsem ti jen poděkovat za to, co jsi udělal. Oh, také... o těch zrcadlech určených k posílání dopisů... Zajímalo by mě, jestli bys mi mohl dát další.“

„Chcete další “bránové zrcadlo“? K čemu?“

„No, vlastně by to bylo pro mou ženu! Přemýšlel jsem, že by měla takový úsměv na tváři, kdybych jí dal prostředek, aby mohla často mluvila se svou matkou. Její matka bydlí docela daleko, víš.“

Vypadáš tam docela stydlivě, pane vévodo. Heh, jak roztomilé. Nechal jsem Laima jít do mého pokoje a přinesl mi sadu zrcadel ze zásuvek v mém stole. Pak jsem použil [Enchant], abych do nich vložil [Gate]. Abych se ujistil, vložil jsem do jednoho kusu papír a druhým vyšel dobře ven.

„Byl bych vděčný, kdybyste je udržel v tajnosti. Nelíbí se mi myšlenka, že by za mnou někdo šel.“ I když už bylo trochu pozdě zastavit drby, snažil jsem se ze všech sil, abych ten bod zatloukl doma.

„Samozřejmě, že se nemusíš bát. Moje manželka i její matka vždy dodržují takové sliby.“ Protože tam náhodou byl, rozhodl jsem se mu také dát suvenýr, který jsem koupil v Mismede pro Sue. Byl to jen stříbrný klip na vlasy, ale doufal jsem, že se jí bude líbit.

„Mimochodem, jak dlouho ti potrvá, než dokončíš ... bicykl, že?“

„Hmm, dělám ho poprvé, ale asi za třicet minut to bude hotové. I když doladění by tomu mohlo trochu přidat.“

„Vidím ... Pak si dovolím pozorovat tě až do konce, pokud ti to nebude vadit.“

Vévodo, máš moc volného času. No, cokoliv. Musím dokončit pneumatiku. Vzal jsem ocelový ingot a použil [modelování] k vytvoření rámu kola.

 

„Dobře, vypadá to, že je to hotové.“

„Hoh. Takže tohle je bicykl...“ Laim, Julio a vévoda se zvědavě podívali na dokončené kolo.

Nakonec jsem se rozhodl pro standardní design městských kol. Ačkoli bylo jednoduché, bylo to kompletní s košíkem vpředu a dokonce mělo zadní nosič. Nicméně cyklistické zámky a světla pro noční projížďky vypadaly jako bolest, takže nic z toho nemělo.

Nechtíc ztrácet čas, posadil jsem se na kožené sedadlo a začal šlapat dopředu. Laim, Julio a vévoda užasle přihlíželi.

Dobře, všechno v pořádku. No, možná to až moc vibruje. Projel jsem zahradu, vrátil se a šlápl na brzdu. Dobře, žádné problémy.

„Touyo! Můžu na tom taky jezdit?!“

„To může každý. Tam, odkud pocházím, na nich jezdí i děti. I když, prvňáci obvykle skončí hodně padáním při tréninku... Jste ochotný si tím projít?“

„Samozřejmě!" Vážně, chlape? Máš větší zvědavost, než bys měl mít, vévodo!

Vévoda Ortlinde mi vzrušeně vzal kolo a napodobil to, co jsem udělal, když jsem na něm seděl a šlapal... ale téměř okamžitě upadl. No, kdo by to nečekal? Laim mu spěšně pomohl vstát, ale vévoda se nenechal odradit. Naskočil zpátky na kolo a ... znovu upadl.

Připomnělo mi to, když jsem prošel stejným rituálem. Důkladně jsem věřil, že opakované neúspěchy jsou to, co činí první úspěch tak uspokojivým. Škoda, že jsem si nemohl vzpomenout, jak dlouho mi trvalo, než jsem mohl jet pořádně.

Provedl jsem vyhledávání na internetu, našel jsem web „Jak se naučit jezdit na kole za den“ a použil jsem ho, abych mu dal nějakou radu. Mohl jsem jen doufat, že mu to pomůže.

Vévoda byl zaměstnán pádem z kola, Laim měl plné ruce práce s tím, aby mu po pádu pomohl vstát, a Julio měl plné ruce práce s tím, aby sledoval, jak se celá podívaná odvíjí. Rozhodl jsem se, že je to nejlepší příležitost, jak vyrobit druhé kolo. Koneckonců bylo až příliš zřejmé, že až se na něm naučí jezdit, bude chtít jedno vlastní.

Jakmile bylo druhé kolo hotové, napadlo mě, že Sue bude chtít taky, tak jsem začal vyrábět dětské kolo s tréninkovými kolečky. Také jsem přidal nástroj na odstranění cvičných kol, jen pro jistotu.

Když jsem skončil s menším kolem a odešel s tím, že nemám co na práci, rozhodl jsem se, že pomůžu vévodovi s jeho výcvikem. Ale zdá se, že to nebylo nutné, soudě podle toho, že kolem mě prosvištěl, když jsem se otočil. Dobře ... on na tom vlastně jezdí docela dobře!

„Dokázal jsem to! Konečně jsem to dokázal! Hahahahaha!!!“ Vévoda se nekontrolovatelně zasmál, když lehce projížděl na kole. Drahé oblečení a královský obličej měl pokryté blátem, ale zdálo se, že si užívá života, když několikrát objížděl zahradu. Je zvláštní, jak jsou lidé schopni ovládat kola tak snadno, jakmile se jim podaří na nich jezdit.

„Co je to sakra za věc?!" zvolala Elze.

„Má to nějaká kola, že ano!“

„Nějaké vozidlo ...?" tázavě zamumlala Linze.

„S-strýčku, co to děláš?!“ Čtyři dívky se vrátily z nákupní horečky, všimly si, jak se vévoda směje, když dělá kolečka na kole, a dívaly se na něj se zmatenými a rozrušenými výrazy ve tváři.

No, rozhodně to byl zneklidňující pohled.

Brzy se u mě vévoda zastavil a řekl přesně to, co jsem od něj očekával.

„Touyo! Prosím, dejte mi tento bicykl!“

„Věděl jsem, že to řeknete, tak už jsem jedno udělal. Jedno jsem udělal i pro Sue. Ale budete mi muset zaplatit za materiál.“ Ukázal jsem na dvě kola za sebou.

Vévoda galantně usedl na své vlastní kolo a celou dobu mi pěl chvály. Použil jsem [bránu], abych dostal Suenino kolo do vévodovy zahrady, ale ten muž trval na tom, že pojede domů na vlastním kole.

Jen pro jistotu, jsem mu řekl, aby nevjížděl na křižovatky, než potvrdí, že je to bezpečné, aby dával pozor na kočáry a chodce a aby sledoval, kam jede. Opravdu jsem se cítil jako učitel na základní škole.

S povzneseným a konejšivým výrazem ve tváři se vévoda vrátil domů vedle kočáru, ve kterém přijel.

Člověče, to bylo únavné... Už vím, co se stane teď. Ukáže to králi při první příležitosti. A pak král požádá také o jednoho. Asi bych už měl udělat další.

Poté, co jsem vyprovodil vévodu a vrátil se do zahrady, viděl jsem Elze, jak elegantně padá z kola.

„Owowow... Je to těžší, než to vypadá.“ Řekla Elze a poškrábala se na modřinách.

„Přála bych si být vedle a zkusit to, ano!“

„Chtěla bych to vyzkoušet po Yae.“

„Touyo, mohl bys udělat další?“ Zeptala se Yumina. Linze, Yumino... Chápu, že chcete zkusit kolo, ale mohly by jste se nejdřív převléknout do něčeho jiného než do sukně?

Poté, co byli konečně osvobozeni od záchrany vévody před selháním na kole, Laim a Julio teď zjistili, že musí zachránit Elze a ostatní před stejným osudem. Když už byli u toho, šel jsem a udělal kola pro každou z dívek a jedno pro služebnictvo, aby se také podělilo. Podle očekávání, mi došel materiál a musel jsem doplnit zásoby v obchodě. Jakkoliv jsem se v tom všem mohl zdát živý, absolutně jsem neměl v úmyslu stát se prodejcem kol.

Jen jsem byl ohleduplný ke svým sluhům. Koneckonců, kolo by bylo velkou pomocí při nakupování nebo vyřizování pochůzek. Kromě toho je čekal svět bolesti, dokud se na něm nenaučili pořádně jezdit.

Přichází večer – čas koupele, abych byl přesný – slyšel jsem nějaké kňučení o horké vodě, která je bodala do ran. Najednou jsem si uvědomil, že jsem mohl použít léčivou magii, abych je zbavil jejich zranění, ale nakonec jsem usoudil, že malé škrábance poslouží jako symboly tvrdé práce, a rozhodl jsem se je nechat na pokoji.


  

1 komentář: