HRH 3 - Kapitola 3: Jednání 1/4

Kapitola 3: Jednání       

 

20. den, 10. měsíce, roku 1 546., kontinentálního kalendáře — hrad Van

„Tak tedy.... Už jdu, pane!“ vykřikla Aisha.

„Pojď s tím, Aisho!“ zavolal jsem zpátky.

Byli jsme na cvičišti v hradu Van. V tomto prostoru, který byl otevřený do nebe jako střelnice v Japonsku, jsem stál tváří v tvář plně ozbrojené Aishe. Ve svém obvyklém lehkém brnění, Aisha zaujala postoj s velkým mečem namířeným ke mně. Měl jsem středně velké panenky Malého Musashiba (ty, které byly malé jako hračka, byly malé, zatímco ty, které byly dost velké, aby se tam vešel člověk, byly velké), pět těch středně velkých panenek (dále jen A-E) mě chránilo.

V rohu mé vize, jsem viděl rozhodčí, Lisciu, zvednout pravou ruku.

V příštím okamžiku, se Aisha velkým mečem prudce rozmáchla směrem dolů. Ke mně a Malému Musashibovi letěla viditelná tlaková vlna.

Dal jsem Malého Musashiba A (vybaveného štíty v obou rukou) dopředu, aby si připravil štíty. V okamžiku, kdy udeřila tlaková vlna, se ozvalo neuvěřitelné zařinčení, ale Malému Musashibovi A se nějak podařilo udržet pozici.

„Ještě to není hotovo!“ volala Aisha.

Nebyl čas na úlevu. Aisha se otočila na stranu, ostří svého velkého meče mířilo mým směrem, a pak vší silou bodla. Malý Musashibo A se pokusil překrýt svůj štít, aby se bránil, ale Aishina rána zasáhla silou beranidla a prorazila oba štíty i malého Musashiba A.

Uwah... Dokáže prorazit dva silné štíty...? Málem mě omráčila ta absurdní síla, kterou měla, ale pak se Aisha na okamžik přestala hýbat.

Myslel jsem, že tohle je moje šance, poslal jsem Malého Musashiba B (vybaveného dvěma meči) a Malého Musashiba C (vybaveného kopím) kolem, aby na ni zaútočili z obou stran.

Aisha bodla svůj velký meč, který stále ještě byl zapíchnutý v Malém Musashibovi A, do země a vymrštila se jím do vzduchu, jako by dělala kolotoč.

Aisha stála na rukou na rukojeti svého velkého meče

„Tam!“ křičel jsem.

Se zbývajícími dvěma malými Musashiby, D a E (oba vybaveni kušemi), jsem vystřelil na Aishu, která pravděpodobně nedokázala manévrovat s nohama nad zemí. Obě střely vystřelily přímo na Aishu.

„To nestačí!“ volala Aisha.

Na vrcholu velkého meče zabodnutého do země, Aisha udělala něco podobného jako jeden z těch kopů capoeiry, při kterých stojíte na rukou (nevím, jak se správně nazývají), točila nohama a kopla příchozí střely ze vzduchu.

 

„Au!“ volal jsem.

Se zvukem mlaskání, lehkým nárazem na čelo, který mi srazil hlavu dozadu.

Uprostřed mého čela byla rozmačkaná hliněná koule o velikosti deseti yenové mince. Kdyby to místo toho byl vrhací nůž nebo kámen, okamžitě bych zemřel.

No, tohle byl tréninkový zápas, šípy neměly hroty a místo kamenů jsme používali hlínu, takže ani jeden z nás nemohl zemřít, ale stejně, prohrát takhle špatně bylo depresivní…

Sklíčeně jsem se posadil.

„Páni... Nejsem pro tebe ani soupeř, co?“ řekl jsem.

„To-to není pravda...“ koktala Aisha a spěšně se mě snažila uklidnit.

„Aisho, přesná analýza jeho bojové síly je důležitá, takže bys k němu měla být upřímná,“ řekla Liscia.

Měla pravdu. Hledal jsem bojový styl, který by mi vyhovoval. Jako král jsem byl v pozici, kdy jsem mohl být chráněn, ale neuškodilo by, kdybych se mohl chránit, kdyby na to někdy došlo. Koneckonců, před chvílí jsem v bitvě s Gaiusem těsně unikl.

„Liscia má pravdu,“ řekl jsem. „Řekni mi to na rovinu.”

„No, tak... může se to zdát kruté, ale i když jste si připravil panenky jako skupinu dobrodruhů, necítily se až tak silné,“ řekla Aisha . „Mám pocit, že dát jim každému dva meče a nechat je, aby mě popohnali, by bylo obtížnější.”

Uvažoval jsem o tom. „Pi*min taktika, co... ale stejně jsi je všechny odpálila, když jsem to udělal, že?”

„Což znamená, že to, co jsi udělal, bylo ještě horší, předpokládám?“ řekla Liscia.

„Urgh...”

Když na to Liscia poukázala, svěsil jsem ramena. Protože Pik*inova taktika by nefungovala, zkusil jsem použít kompozici založenou na skupině dobrodruhů, jako u Juno, u té, se kterou jsem se vydal za dobrodružstvím pomocí Malého Musashiba, ale... výsledkem byla mizerná porážka.

„V dobrodružné partě budou mít přece jen čaroděje,“ řekla Aisha, aniž by to vypadalo, že ji to příliš zajímá. „Kdyby ty štíty byly vyztuženy magií, měla bych potíže je prorazit, a kdyby se na mě místo šípů vrhala kouzla, bylo by obtížnější na ně reagovat.”

To, že řekla, že by to pro ni bylo “obtížnější“, spíše než že by “nemohla“ udělat ani jednu z těchto věcí, jen dokazovalo, jak směšně mocná Aisha je.

„Můžeme mluvit o mázích, jak chceme, ale já nemůžu používat elementární magii nebo posilovací magii,“ řekl jsem. Nemohl jsem použít vůbec žádnou magii, takže jsem ji nemohl použít k tomu, abych dal zbraním, které nosily panenky, jež jsem ovládal s živým poltergeistem, elementární zbraň a přimět je střílet oheň nebo led.

„Kdybych chodil do kouzelnické školy nebo na nějaké podobné místo trénovat, mohl bych se třeba naučit?“ řekl jsem.

„Ne, to není možné.“ Liscia ten nápad rychle sestřelila. „Chci říct, nikdy jsem neslyšela o někom s magií temného typu, kdo by byl schopen použít jiný prvek.”

Pokračovala ve vysvětlování.

„Čtyři hlavní živly, oheň, voda, země a vítr, manipulují magií, která se nachází v atmosféře, aby produkovala různé jevy, a světelný prvek interferuje s magií uvnitř těla a dělá věci, jako je urychlení přirozeného léčebného procesu nebo posílení těla. Temný element takové schopnosti nemá. Takže... to prostě vzdej.”

Vypadalo to, že můžu trénovat, jak chci, ale nikdy bych se nestal mágem.

Tohle, poté, co jsem měl to štěstí být povolán do světa s magií, taky... nějak, jsem zklamaný. Sklíčeně jsem svěsil ramena.

„Co tě trápí?“ zeptala se Liscia s podrážděným pohledem. „Temná spřízněnost není tak běžná, víš? Viděla jsem s ní jen tři lidi.”

„Tři?“ zeptal jsem se. „Za předpokladu, že dva z těch tří jsme Tomoe a já... kdo je ten třetí?”

„Matka, aspoň jsem to slyšela. Nikdy mi ale nebyla ochotná říct, v čem je její síla.

Hmm... Lady Elisha umí používat temnou magii, co? myslel jsem. Lady Elisha je Lisciina matka. Pokud si vzpomínám, lady Elisha byla ta, která skutečně zdědila trůn, ale správu země přenechala svému manželovi, siru Albertovi, že? Neměli jsme moc příležitostí si povídat, ale ona se pořád usmívá a vypadá jako přívětivý typ.

„Ale se schopnostmi, které mám, nevidím žádný způsob, jak se bránit ...“ řekl jsem.

„Pohov, sire! Vždycky tu budu, abych vás bránila!“ prohlásila Aisha a hrdě se bouchla do prsou. I když se zdála spolehlivá, sám jsem se začínal cítit uboze.

„Na hrdinu je dost chabé, když potřebuje, aby ho bránily dívky…“ řekl jsem.

„Co to říkáš po takové době?“ řekla Liscia bez obalu. „Pro začátek jsi nikdy nebyl velký hrdina.”

Měla pravdu, ale nemohla to pocukrovat ještě trochu víc? Myslel jsem, že by mohla, ale pak řekla, „Kromě toho, není delegování úkolů, které sám nezvládneš, jednou z tvých silných stránek, Soumo? Chráníš nás všechny tak, jak to dokážeš jen ty.“ Něžně se usmála.

Aisha souhlasně přikývla. „Princezna má pravdu! Chráníte zemi, ve které všichni žijeme, pane, tak nás nechte na oplátku vás chránit!”

Když to řekly takhle, pořád jsem se cítila pateticky, ale byl jsem trochu šťastný. Možná jsem nespolehlivý král a hrdina jen podle jména, ale musím je chránit po svém... Ne, chci je chránit. Cítil jsem to tak z hloubi srdce.

„Vaše Veličenstvo! Zavolal nějaký hlas a já se otočil a uviděl Junu v uniformě námořní pěchoty, jak se mi klaní s rukou na prsou.

„Sire Hakuya vás hledal,“ řekla Juna. „Chce si prý promluvit o okrsku města.”

„Dobře,“ řekl jsem. „Hned tam budu.”

Vstal jsem a oprášil ze sebe špínu. Úklid necháváme na vojácích, přivedl jsem Liscii a Aishu s sebou do úřadu pro vládní záležitosti. Nastal čas, abych udělal to, čeho jsem teď schopen.



Když jsem se dostal do úřadu pro vládní záležitosti, Hakuya a kapitán královské gardy, Ludwin, na mě čekali.

Seděl jsem za stolem, zatímco Liscia, která už nějakou dobu působila jako moje sekretářka, a Juna, která dělala totéž, protože jsme měli v poslední době nedostatek lidí, stály za mnou, po obou stranách. Aisha stála u dveří a působila jako stráž. V poslední době se pro nás stalo normou pracovat v této formaci.

Jakmile jsem potvrdil, že jsou všichni připraveni, poněkud ospalý Hakuya rozložil mapu dělení Van, kterou připravil. „Dokončil jsem svůj návrh na redistribuci Van, takže vás nechám se podívat.”

Na Hakuyův příkaz jsem se podíval na mapu. Čtvercové zdi města byly svislé, zatímco linie představující hlavní silnice se táhly směrem ke knížecímu paláci uprostřed. Každá z těchto hlavních silnic měla v pravidelných intervalech postranní cesty vedoucí z nich v pravém úhlu, což dělalo mřížku čtverců, připomínající tabuli Go. Bylo to jako mapa jednoho ze starověkých hlavních měst Japonska, Heijo-kyo nebo Heian-kyo, které můžete vidět v učebnici dějepisu.

Sídla šlechticů se shlukovala na severovýchodě, zatímco dílny na jihozápadě. Posádky pro stráže byly rozmístěny rovnoměrně a vypadalo to skvěle.

Mlčel jsem. Opřel jsem se v křesle, vzhlédl ke stropu a povzdechl si. „...Hakuyo.”

„Ano, pane,“ řekl.

„Zachází to příliš daleko,“ řekl jsem.

Co je s tím rozložením zaměřeným na efektivitu? myslel jsem.

Ane san rokkaku tako nishiki... Měl jsem pocit, že musím zazpívat road song z Kjóta, jinak se ztratím.

Vlastně, pokud to máme tolik změnit, bylo by rychlejší vypálit celé hradní město do základů a začít od nuly, myslel jsem. Snažíš se ze mě udělat císaře Nera?

„Omlouvám se,“ řekl Hakuya. „Když jsem viděl, jaký chaotický nepořádek je v uspořádání města, byl jsem nucen to zefektivnit...”

Zdálo se, že Hakuya pochopil, co tím myslím. Kysele se usmál a ukázal na hlavní ulice. „Ale jako opatření proti požárům musí být město rozděleno na okresy. Položení těchto hlavních silnic je nutností, řekl bych.”

„Souhlasím, ale... kvůli všemu ostatnímu, chtěl bych, aby změny odrážely vůli lidí, kteří tu žijí,“ řekl jsem. „Jaké město z toho chtějí udělat, jak z toho chtějí udělat obyvatelnější město. Chci, aby o tom přemýšleli lidé, kteří tu žijí. Když o všem rozhodneme sami, nejspíš se tomu budou bránit.”

„Už jsem se obrátil na některé architekty, kteří tu žijí, ale... chcete, aby se místní zamysleli?“ zeptal se skepticky Hakuya. „S atmosférou, která teď ve městě panuje, z něj pravděpodobně udělají kus avantgardního umění...”

„Umělecké město, huh ... které by mohlo být svým způsobem zajímavé,“ řekl jsem. Mohlo by být dobré zkusit budovat také umělecké galerie a muzea.

...Počkej, jo? Tržiště už vypadá, že se změní v něco jako Ameyoko. Když k tomu postavím hromadu galerií a muzeí, mám pocit, že Van skončí čím dál víc jako Ueno. Možná bych měl postavit zoo a skončit.

Kdybych si půjčil Tomoeinu moc, bylo by snadné toho dosáhnout. Už jsem mohl znovu vytvořit Opičí horu.

Nicméně Hakuya zavrtěl hlavou. „Van bude město na naší frontové linii s Amidonií. V tomto okamžiku jim nemůžeme dovolit, aby se příliš bavili jeho designem.”

„...Asi ne,“ řekl jsem. Nemůžeme přece počítat s tím, že umělecky koncipované město bude nějak zvlášť obhajitelné. V tom případě, asi budeme muset zachovat Van funkci vojenského města a zároveň usnadnit jeho život.

„Asi to tak musí být,“ řekl jsem. „Vezměte věci tím směrem, prosím.”

„Rozumím.“ Hakuya se uklonil a odešel z místnosti. Dále jsem se obrátil k Ludwinovi.

„Jak pokračuje zavádění dopravní sítě?”

„Pane,“ řekl. „Armáda a vaše přímo řízené síly v Zakázané armádě vyvíjejí veškeré úsilí, aby tento cíl realizovaly. Dálnice z Van na území království byla dokončena a my začínáme s pracemi na pokládání cest do menších okolních vesnic, které jsou v současné době pod naší kontrolou. Také... jsme postavili osm mostů přes řeky, ale...”

„Ale co?“ řekl jsem. Ludwin mluvil vyhýbavě.

Ludwin se na mě podíval, jako by nechápal, co tím myslím. „Pane. Je právě teď nějaký důvod pro rozjezd dopravní sítě pro Van? Chápu význam vytvoření vojenských zásobovacích tras, ano. Pokud však postavíme silnice a mosty do menších měst kolem Van v době, kdy Říše neuznává naši suverenitu, nebude to zbytečné, když budeme tlačeni k tomu, abychom ho vrátili?”

„Přesně tak... samozřejmě, jsem si jistá, že Říše požádá o návrat Van,“ řekla Liscia. „Je trochu k vzteku pomyslet, že Julius a jeho parta budou používat silnice a mosty, které stavíme.“ Nakrčila obočí.

„Tak tomu nebude.“ Hakuya stanovisko Liscie okamžitě odmítl. „I kdybychom vrátili Van, korunní princ Julius by nikdy nepoužil infrastrukturu vybudovanou královstvím. Pokud vůbec něco, bude pracovat na odstranění všech stop vlivu království z Van. Nemůže si dovolit držet je z pohodlnosti, protože by mohly zakořenit v lidu Van zálibu v království.”

„Já bych použil, co bych mohl, Amidonian nebo ne,“ řekl jsem.

„Hee hee, jsem si jistá, že ano, pane.“ zapípala s úsměvem Juna. „Využil jste tu velitelku s chraplavým hlasem jako zpěvačku, že?”

„Aha, ty myslíš Margaritu Wonder,“ řekl jsem. „Byl to dobrý nález.”

Margaritu jsem zpočátku najal jako zpěvačku, ale v poslední době pořádala i amatérskou pěveckou soutěž. Plné využití vůle, která jí umožnila stát se velitelkou v této patriarchální zemi, přestože byla žena, způsob, jakým mluvila upřímně, dokonce i k mužům, ji činil oblíbenou u žen všude kolem.

Oh, sjeli jsme z cesty. Zapomeňme na Margaritu a soustřeďme se na Juliuse a jeho následovníky.

„Já vím...“ řekl jsem. „Jestli se to stane, zkusíme si s nimi trochu pohrát.”

„Pohrát si s nimi?“ zeptala se Liscia.

„Dáme naše jména na mosty,“ řekl jsem. „Bylo jich osm, že? No, vyřežeme jména most Souma, most Liscia, most Albert, most Hakuya, most Ludwin, most Poncho Ishizuka a most Aisha do zábradlí. Pokud mosty samy říkají, tento most byl postaven díky Elfriedenskému království, protikrálovská frakce je určitě rozdrtí, nemyslíte?”

„... Můžeš být opravdovým dílem, víš to, Soumo?" řekla Liscia s povzdechem, napůl dojatá, napůl zděšená.

Protože však nebyly vzneseny žádné námitky, byla tato myšlenka provedena tak, jak bylo navrženo. Také proto, aby nezáleželo na tom, jestli budou zničeny, jsme potvrdili, že by měly být postaveny jen proto, aby byly pevné, ne nóbl.

To bylo vše, co bylo třeba prozatím vyřešit. Jakmile jsme viděli Ludwina a Hakuyu odcházet z místnosti s plány a politikami, pro které jsme se právě rozhodli, Liscia se mě zeptala, „Jestli Říše požaduje, abychom vrátili Van, pořád si myslíš, že by bylo těžké odmítnout?”

Na tuto otázku jsem mohl jen přikývnout. „No, jo... Nemám v úmyslu měnit svůj celkový plán, ale nedokážu si představit, že bychom byli schopni madam Jeanne odzbrojit. Pro Říši by to byla obrovská ztráta tváře. Nemáme sílu to s nimi teď vybojovat, takže pokud nás Říše považuje za nepřátele, byl by to diplomatický neúspěch.”

„Říkal jsi, že jste se setkali s Jeanne Euforií, že?“ zeptala se Liscia. „Je to pravda? Že vyvolání hrdiny byl jejich způsob, jak projevit trochu ohleduplnosti k naší zemi?”

Řekl jsem, „Jo, tak trochu.”

„Kdy sis to uvědomil?“ zeptala se

„Když jsem slyšel, že císařovna Maria byla nazvána svatou, řekl jsem. „Myslel jsem si, že každý, koho nazvou svatým, neudělá nic nepatřičného. Z toho, co mi řekla madam Jeanne, madam Maria nemá moc ráda tento titul.”

„Věřil jsi v titul?“ zeptala se Liscia.

„Lidé přijímají tituly, protože se jim to hodí,“ řekl jsem. „A protože se jim to hodí, budou se je také snažit udržovat.”

V národě, jako je Říše, který pokrýval rozsáhlý pás území a zahrnoval mnoho lidí různého rasového a kulturního původu, musel být titul jako “svatá“ užitečný pro hromadění moci. Protože ji to nechalo vyvěsit vlajku jednotného lidského odporu v reakci na hrozbu z panství Pána démonů. Proto se Maria rozhodla chovat jako světice a dál nosit titul, o který nestála.

„Vykládat žádost Říše v pozitivním světle a brát to všechno v úvahu by asi bylo něco podobného.... říkal jsem si,“ řekl jsem.

Ne že bych si byl jistý, dokud jsem si nepromluvil s Jeanne. Ale po rozhovoru s Jeanne, jsem si byl jistý.

Říše Gran Chaos nebyla říší zla, jako ty, které se objevují v příbězích, nebo dokonce pyšnou supervelmocí. Byli jen další mocnou zemí, která se zoufale snažila udržet.

„Proto nemůžeme polevit naše stráže,“ řekl jsem. „Když čelíte vážnému protivníkovi, není místo pro bezstarostnost nebo hrdost.”

„Pravda,“ řekla Liscia. „Musíme tomu čelit s odhodláním.”

Liscia i já jsme přikývli s vážnými výrazy ve tvářích.

Zítra přijde Jeanne Euphoria, doprovázejíc Juliuse, korunního prince z Amidonie, jako vyslanec, aby vyjednala návrat jejich území.


1 komentář: