HRH 3 - Kapitola 3: Jednání 4/4

Jeanne byla předtím trochu mlčenlivá, ale teď nasadila veselý tón, naprosto v rozporu s tím předešlým. Usmála se na Liscii, která stála vedle mě. „Ulevilo se mi, když vidím, že jsi v pořádku, princezno Liscio.”

„Zdá se, že ty sama jsi v dobrém zdravotním stavu, madam Jeanne,“ vrátila Liscia úsměv.

„Hm? Vy dvě jste se znaly?“ zeptal jsem se.

„Ano,“ řekla Liscia. „Potkaly jsme se jen jednou, když jsme byly malé. Než se objevilo panství Pána démonů, věřím?”

„Ano, to bylo,“ řekla Jeanne. „Pokud si dobře vzpomínám, byl to čas, kdy jsem donutila ministra, který vedl rozhovory s vaším bývalým králem, sirem Albertem, aby mě vzal s sebou. Kvůli našemu blízkému věku jsme si spolu hrály.”

Chápu, myslel jsem. Když jsou obě královské, mají takové konexe, co?

Tehdy Jeanne pohlédla na Lisciino tělo od hlavy k patě a řekla, „Teď musíš být ještě silnější než tenkrát. Mohu říct, když se na tebe dívám. “

„Mohla bych říct totéž o tobě,“ řekla Liscia. „Tehdy se mi nikdy na tebe nepodařil ani jeden zásah."

Whoa, vydržte! Jak jsme se dostali od toho, že jste si hráli, k tomu, když se navzájem snažily zasáhnou?!“

„Vy dvě jste byly příliš divoké ..." zamumlal jsem.

„Dokonce i ten mírný Marx byl na nás tehdy naštvaný,“ řekla Liscia nostalgicky.

„Náš ministr zahraničí měl taky slzy,“ uchechtla se Jeanne. „Ha ha ha!”

Ne, ne, to není nic k smíchu... Bylo mi líto Marxe a toho ministra Říše, jehož tvář jsem nikdy neviděl.

„No, každopádně, už bylo dost vzpomínání na staré časy,“ začala Jeanne. „Myslím, že je na čase, abychom si promluvili od srdce.”

„Já vím,“ řekl jsem. „Pro začátek se přesuneme někam jinam.”

Chtěl jsem využít této šance a mluvit s Říší upřímně. Aby to bylo možné, muselo být místo setkání místem, kde se budou obě strany cítit pohodlně. Chtěl jsem taky pero a papír.

„Ale nejdřív.... Liscio, mohla bys mi zavolat Serinu?“ zeptal jsem se.

Liscia přikývla a odešla z místnosti. Krátce nato vstoupila žena v uniformě služebné.

Byla to Lisciina osobní služebná, vrchní služebná Serina. Vrchní služebná, intelektuální krasavice, která byla o něco starší než já, lehce zvedla lem zástěry a udělala pukrle. „Přišla jsem na váš příkaz, Vaše Veličenstvo.”

„Serino,“ řekl jsem. „Amidonská koruna... ne, Amidonský svrchovaný princ, Julius, je v pokoji pro návštěvy. Možná budu nějakou dobu mluvit s madam Jeanne, tak začněte banket bez nás a dohlédněte na to, aby se bavil.”

Když jsem jí dal ten rozkaz, Serina se uctivě uklonila. „Dobrá. V tom případě, pane, ráda bych dostal povolení otevřít dobře zestárlou láhev tequeuru z hradního vinného sklepa.“

Ve chvíli, kdy to řekla, se mi zdálo, že vidím v Serininých očích podezřelý záblesk.

Chce pít ten alkoholický nápoj, nebo jak se jmenoval? Divil jsem se. Připadá mi jako upjatá, ale možná je to vlastně pijanka. Říká, že je to pro našeho hosta, když to opravdu chce pít sama?

„Nechám to na tvém uvážení,“ řekl jsem konečně. „Pokud se náš host řádně zabaví.”

„Rozumím. Naliji siru Juliusovi podíl a osobně ho pobavím.”

S těmito slovy a ledovým úsměvem, se Serina uklonila a vyšla z místnosti.

Její úsměv mi dělal starosti, ale řekla, že ho pobaví, tak jsem si řekl, že je to asi v pořádku. Jak jsem si to myslel, podíval jsem se vedle sebe, abych viděl, jak se Liscia a Hakuya šklebí.

„C-co se děje, vy dva?“ zeptal jsem se.

„Soumo... tequeur je známý tím, že je to silný alkohol,“ řekla Liscia.

„Má příjemnou chuť, která vybízí k vydatnému pití. Pokud to však udělá ten, kdo není zvyklý pít, rychle ho to pošle do země snů. Normálně je to něco, čeho vypijete pár kapek namíchaných do sklenice čaje nebo džusu,“ vysvětlil mi Hakuya a vypadal, jako by ho bolela hlava.

„Cože? Počkat, jestli mu půjde nalít sklenice s tím pitím...”

„Banket bude trvat jen deset minut poté, co začne."

„Nemá v úmyslu ho vůbec zabavit?!” zvolal jsem.

Vrchní služebná Serina. Měla elegantní krásu, plnila své povinnosti dokonale, byla zdvořilá a také dokázala projevit velkou ohleduplnost, což ji jako služku činilo bezchybnou. Nicméně byla také až příliš sadistická.

Když přišlo na roztomilé dívky, vždycky je chtěla „buwwy“. Ne „týrat, ale buwwy. Ne, že by udělala něco, co by jim ublížilo, jen se jí líbilo trochu jim probouzet pocit studu.

Zůstat sám se Serinou, Julius neměl šanci.

No, cílem banketu vždy bylo zabránit Juliusovi zjistit, co se děje s našimi jednáními s Říší, myslel jsem. Pokud ho přiměje, aby se opil do němoty, je to jeden ze způsobů, jak to udělat…

„Jen protentokrát, je mi Juliuse líto,“ řekla Liscia s očima stejně bez emocí jako měly oči mrtvé ryby. „Serina, ona si prostě tak ráda pohrává s takovými nafoukanými typy, jako je on.”

„Zdá se, že s tím máš osobní zkušenost...“ řekl jsem.

„Kdykoliv jsem se chovala špatně, Marx byl ten, kdo mi nadával, ale Serina byla vždycky ta, která mě měla na starost,“ řekla Liscia. „Samozřejmě, Serina je služka, takže mě nemohla potrestat fyzicky. Ne, místo toho šla na psychologické útoky. Kdyby jen... Kdyby jen nevěděla o té jediné věci.... Ne, to je taky, že...? Augh, proč mě vždycky, vždycky musí vidět v nejhorších okamžicích?”

Když jsem se snažil utěšit Liscii, která držela hlavu v dlaních, vydechl jsem. „Kolik vyděračských materiálů na tebe má...?”

„Heh heh. Tohle je opravdu... zajímavá země.” V rohu mé vize, jsem viděl, jak se Jeanne snaží zadržet úsměv.

Potom jsme změnili působiště a já jsem Jeanne zavedl do úřadu pro vládní záležitosti. Bylo to proto, že pokud jsme měli sedět a dlouze vyjednávat, cítil jsem, že tohle je nejlepší místo, kde to udělat.

Byla dost velká, aby se do ní vešlo přiměřené množství lidí, a byla tam spousta per a kusů papíru. To, že jsme se mohli snadno dostat k dokumentům, které bychom mohli potřebovat, byl další bod v její prospěch.

...I když, když Jeanne vstoupila do pokoje, první co upoutalo její pozornost, byla postel v rohu.

„Sire Soumo, k čemu je ta postel?“ zeptala se.

„Ta je to moje," řekl jsem. „Jsem příliš zaneprázdněný, než abych měl vlastní pokoj."

„Spíš v kanceláři pro vládní záležitosti?!”

„Stydím se to přiznat, ale ano,“ ne já, ale Hakuya to řekl a znělo to hluboce rozpačitě.

Nicméně to zřejmě nebyl fakt, že jsem spal přímo v kanceláři, co Jeanne překvapilo. „Nikdy by mě nenapadlo, že král bude dělat stejné věci jako moje sestra ...”

„Ještě jednou?“ zeptal jsem se překvapeně.

Její sestra ... To bude madam Maria, že? Huh? Císařovna taky spí v kanceláři pro vládní záležitosti?!

Když jsem se jí na to zeptal, Jeanne neobratně odpověděla, „Má samozřejmě i svůj vlastní pokoj, ale když zjistí, že je zaneprázdněna administrativní prací, spí v posteli, která je zřízena v kanceláři, ano. A co víc, v případě mé sestry se nespokojí s obyčejnou postelí. Přinesla si pořádnou, pohodlnou. O to je to horší.”

Mlčel jsem.

Zajímalo by mě proč, myslel jsem. Právě teď, cítím neuvěřitelnou spřízněnost se Svatou z Říše.

„Moje sestra si musí uvědomit, že je vládkyní obrovské říše,“ řekla Jeanne. „Pořád jí říkám, ať to nedělá, a ať zváží, jak to připadá jejím vazalům, ale já za to dostanu jen, „Nevidím v tom žádný problém. V téhle posteli spím tak dobře.“ Vůbec mě neposlouchá.”

Když to Jeanne z nějakého důvodu řekla s povzdechem, Hakuya přikyvoval. „Rozumím. Nevím, kolikrát jsem Jeho Veličenstvu radil, aby si sehnal vlastní pokoj a spal tam. Ale pokaždé, když jsem to udělal, tak mě odbyl jednoduchým, „Ale tohle je efektivnější“.“

„Ah, rozumím,“ řekla Jeanne. „Vím, že je unavená z práce, ale přála bych si, aby trochu víc zvážila, jak ji její podřízení vidí. Obzvlášť, když má sestra obraz, že je Svatá, byla bych radši, kdyby nedělala nic nepatřičného.”

„To chápu,“ řekl Hakuya. „Tuhle frontu jsem vzdal. Jeho Veličenstvo může nést titul hrdina, ale všechno, co dělá, je tak ...”

Ti dva pořád říkají, „chápu, rozumím“, pomyslel jsem si. Proč si tak dobře rozumí?

„Myslím, že je dobře, že když to sir Souma dělá, aspoň to dělá vypočítavě,“ řekla Jeanne. „Když to dělá moje sestra, je to jen lenost. Taky umí být občas trochu na hlavu.”

„No, aspoň to je roztomilé,“ řekl Hakuya. „V případě Jeho Veličenstva, myslím, že je to o to horší, že to naplánoval. Proč král, který je tak dobrý v naslouchání svým poddaným ve státních záležitostech, předstírá, že neslyší ani slovo z toho, co říkám, když mu radím o jeho osobním životě?”

„Vidím, že sis taky hodně vytrpěl, sire Hakuyo,“ řekla Jeanne.

„Ne, ne, madam Jeanne, musela jste to mít horší,“ řekl Hakuya.

Jeanne a Hakuya si opravdu padli do oka. Vypadalo to, že si každou chvíli mohou vyměnit pevný stisk ruky.

A tak právě tady, právě teď, vzniklo „Sdružení obětí nemotorných pánů“. Tomuhle vtipu jsem se nemohl smát. Začínalo to pro mě být nepříjemné a chtěl jsem konverzaci rychle přesunout na jiné téma, ale kdybych to teď přerušil, dostal bych vynadáno a dostal bych facku papírovým vějířem, tak jsem se rozhodl chvíli mlčet.

Pozorně jsem sledoval, kdy se jejich rozhovor trochu uklidní, pak jsem si hlasitě odkašlal, pokynul jsem Jeanne, aby se posadila k dlouhému stolu uprostřed místnosti. „No, každopádně se posaď. Pojďme rovnou k jednání.”

„Aha... Velmi dobře.“ Jeanne se zatvářila jinak a sedla si ke stolu.

Jakmile jsme oba seděli naproti sobě u dlouhého stolu, Jeanne se mi podívala do očí a začala. „Předpokládám, že na prvním místě je vaše současná okupace Van.”

Mlčel jsem.

„I když opravdu lituji, že to musím říct, dala jsem slovo siru Juliusovi, takže Říše má roli, kterou zde musí splnit,“ řekla. „Mohl byste prosím vrátit Van?”

„Není třeba spěchat s takovým závěrem,“ řekl jsem. „Chci říct, že tohle je vzácná šance, jak může hlava království a číslo dvě Říše vyjednávat přímo. Je spousta věcí, které chci využít k diskusi, a spousta informací, o které se chci podělit. Ponechme jakékoliv téma, které by nás oba mohlo dostat do špatné nálady po tom všem.”

Jeanne se zamyšleně podívala, ale nakonec přikývla. „...Dobrá tedy. V tom případě, ráda bych povolala úředníky z mé země, kteří stojí před hradem. Bylo by to přijatelné?”

„Dovolím to,“ řekl jsem. „Nejdřív ale budou muset projít tělesnou prohlídkou. ...Je tam někdo?”

Když jsem zavolal směrem ke vchodu, Serina odpověděla, „Promiňte,“ a vstoupil do místnosti.

Počkat, proč je tady Serina?! myslel jsem.

„...Nežádal jsem tě, abys bavila sira Juliuse?“ dožadoval jsem se.

„Už jsem se zábavou skončila,“ řekla Serina s nonšalantním výrazem ve tváři.

Je teprve podvečer, ale Julius už omdlel opilý? Pomyslel jsem si nevěřícně. Serino... ty jsi opravdu děsivá žena.

„Děje se něco, sire?“ zeptala se.

„Ale ne... Shromážděte naše byrokraty a ty, kteří přišli s Jeanne, prosím. Nezapomeňte alespoň zběžně vyhledat zbraně a podobně.”

„Dobrá.“ Serina odešla s elegantní úklonou.

Pokud byla jedna osoba, ze které jsem si nikdy nechtěla udělat nepřítele, byla to ona...


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Sdružení obětí nemotorných pánů“ se bude ještě hodně objevovat.😁

Serina – Úroveň nebezpečí SS 😂

2 komentáře: