HRH 3 - Kapitola 4: Pakt 3/4

Zavolali jsme zpátky byrokraty a konference pokračovala, dokud se nepřiblížila noc. V tuhle denní dobu začali mít lidé hlad.

Jeanne byla důležitým hostem z jiné země, takže normálně bych pro ni měl uspořádat banket, ale čas byl pro nás oba drahocenný, a tak jsem se rozhodl, že se najíme na konferenci.

To vyžadovalo něco, co bychom mohli jíst při práci, a tak jsem se rozhodl naservírovat Jeanne a jejímu doprovodu určitý druh housky, o které jsem přemýšlel, jestli se má rozšířit po celé zemi.

Když Jeanne snědla ten drdol, její reakce byla....

„To je neuvěřitelné! Připadá mi špatné dávat základní jídlo na jinou základní potravinu, ale jakmile se do ní zaboříte, obě kontrastní textury se k sobě dokonale hodí. Rajčatová omáčka dodává příjemnou štiplavou chuť. A co víc, tím, že jídlo, které byste normálně jedli z talíře, dáme na housku, umožní nám to jíst jen jednou rukou! Smekám před tebou za ten nápad! To je zázrak!”

...Chválila to, aniž by se držela zpátky.

Mysleli jste si, že je to sendvič? Moc špatně, byla to špagetová buchta.

Pravda byla že jsem chtěl udělat buchtu z yakisoby, ale nedokázal jsem napodobit tu hustou omáčku. Proto jsem použil těstoviny a rajskou omáčku, které už na tomto světě existovaly, abych vytvořil špagetovou buchtu. Mimochodem, replikace omáčky jsem se ještě nevzdal, Poncho ji právě v tomto okamžiku zkoumal.

„Když jsem to poprvé uviděla, zpochybňovala jsem tvoji příčetnost, ale opravdu je dobrá,“ řekla Liscia.

„Chléb ani těstoviny nejsou nic nového, ale je to docela nová zkušenost jíst je takhle pohromadě,“ řekl Hakuya.

Zdálo se, že Liscia a Hakuya si je také užívají.

Teď, když byla potravinová krize víceméně vyřešena, myslel jsem, že spíš než nápady jako gelin udon, by bylo hezké místo toho šířit nějaké pokrmy ze Země. Rozvoj našich kulinářských tradic by zlepšil sílu a image naší země a mohl by také vést k přílivu zahraničních peněz.

A teď, co se týče Aishy, té, která se s největší pravděpodobností s gustem šťourá v těchto nových jídlech.

„Om, nom, nom!”

I když stála za mnou jako můj osobní strážce, pilně odstraňovala špagetové buchty

Počkej, vydrž, Aisho, myslel jsem. Kolik jsi jich už snědla?

To, co kdysi bývalo horou buchet na talíři, se teď zmenšilo na necelý kopec. I v takových chvílích byl hladový temný elf stejný jako dřív.

Jakmile jsme dojedli buchty a udělali si krátkou přestávku, Jeanne nadhodila otázku, se kterou jsme se setkali, abychom ji probrali. „Hmm... Takže, nemyslíš, že je načase, abychom se přesunuli k tématu vašeho okupování Van? Postoj Říše je takový, že v souladu s Deklarací lidstva nemůžeme akceptovat změny hranic vyvolané použitím vojenské síly. Požadujeme, aby Elfriedenské království vrátilo Van a jeho okolí do Amidonského knížectví.”

„Království zastává názor, že tento požadavek nemůžeme přijmout,“ řekl jsem. „Agresory v tomto konfliktu bylo knížectví Amidonia. Myslím, že naše činy jsou oprávněné, ne?”

„Také by se na vás dalo pohlížet tak, že jste je přiměli jednat, uvědomuješ si to?“ zeptala se Jeanne.

„Udělali spoustu věcí, aby se vměšovali do našich vnitřních záležitostí,“ odpověděl jsem. „Není správné, aby si stěžovali, jakmile na ně obrátíme karty. Říši to nevadí? Pokud přijmete jejich nehorázné chování, signatáři i nesignatáři Deklarace lidstva vás budou od této chvíle brát na lehkou váhu.”

„Ano, budou,“ řekla Jeanne. „Proto je Říše připravena přinutit Amidonii zaplatit odpovídající reparace. V této věci, myslím, že Říše nemá jinou možnost než potrestat obě strany.”

No, jo... Myslel jsem, že to bude tvá odpověď, myslel jsem.

Protože Amidonie byla signatářem Deklarace lidstva, neměla Říše jinou možnost, než stát po jejich boku a žádat Elfrieden o navrácení jejich území. Ale kdyby dovolili Amidonii, aby jim jejich nehorázné chování prošlo, vyzvalo by to ostatní signatáře k beztrestnému jednání, což by u nesignatářů vyvolalo odpor. To znamenalo, že musí na Amidonii uvalit tvrdé tresty, aby udrželi ostatní signatářské státy na uzdě. Říše měla moc to udělat.

Podíval jsem se na Jeanne, jako bych ji zkoušel. „A když vám nevyhovíme, uchýlíte se k vojenské síle?”

„Není to má preferovaná metoda... ale pokud to bude potřeba, nebudu mít na výběr,“ řekla Jeanne. „V této chvíli se počet vojáků, které Říše přivedla, rovná vaší královské armádě, ale jsem přesvědčena, že máme moc zničit síly království i knížectví zároveň, bude-li třeba.”

Anti-magické obrněnésbory, griffoní letky, a nosorožci nesoucí kanóny... Vzpomněl jsem si na mnoho typů oddílů, které měli, a které byly mocné v boji proti hradbám. V Jeanniných slovech nebylo ani stopy po vychloubání.

„...Vsadím se, že byste mohli,“ řekl jsem. „My taky nechceme bojovat.“ Opřel jsem se lokty o stůl a zkřížil prsty před ústy. „Proto bych si rád ujasnil všechny naše záměry.”

„Naše záměry, říkáš?“ zeptala se Jeanne.

„Ano,“ odpověděl jsem. „Říše nechce rozpoznávat změny hranic. Proto žádáte, aby království vrátilo Van. Správně?”

„...Ano. Přesně tak,“ přikývla Jeanne.

Po potvrzení záměru Říše, jsem pokračoval, „Nyní, pokud jde o náš záměr, chceme snížit moc Amidonského knížectví, které pokračuje v nepřátelských akcích vůči naší zemi, abychom se ujistili, že nebudou moci znovu ovlivnit naši zemi. Dále chceme, aby zaplatili za to, že nás napadli. Vzali jsme Van, abychom přesně určili tu cenu.“

„...Chápu,“ řekla Jeanne. „Pak tedy nijak zvlášť netoužíte Van držet. Jinými slovy, bezpodmínečný návrat města nepřichází v úvahu, ale pokud knížectví zaplatí vhodnou cenu, jste připraveni ho vrátit.”

Bylo dobré vidět, že je rychlá. Když jsem přikývl, Jeanne se na mě drsně podívala. „Budete požadovat hlavu sira Juliuse?”

„To sotva bude mít takovou cenu jako celé město,“ řekl jsem.

„Tak ... jsou to peníze, co chcete?" zeptala se.

„Jo,“ souhlasil jsem. „Pokud knížectví zaplatí naší zemi reparace, vrátíme Van. Ty sama jsi řekla, že se Říše postará o to, aby knížectví za své činy zaplatilo vhodnou cenu, takže by to mělo být dokonalé, ne?”

Podíváme-li se na to z dlouhodobého hlediska, převádění území, které by mohlo vytvářet bohatství neomezeně dlouho, pokud by bylo řádně spravováno výměnou za jednorázovou platbu, bylo negativní. Ale protože to bylo až donedávna Amidonské území a braly se v úvahu vztahy s Říší, nebylo to špatné rozhodnutí.

Mezitím by Říše splnila svou povinnost vůči knížectví tím, že by zajistila návrat jejich země, a mohla by varovat ostatní signatáře, „Jestli se budete chovat jako Amidonie, možná neztratíte území, ale budete muset zaplatit reparace.” To by ve výsledku také pomohlo vybudovat důvěru s nesignatáři.

Jeanne si povzdechla. „Siru Juliusovi se to nebude líbit...”

„Nemám soucitu šetřit na kořenech problému,“ řekl jsem. „Ať zaplatí Říšskými mincemi. Sir Julius není příliš bystrý, když přijde na ekonomiku. Nejspíš si bude myslet, že na reparace může razit mince nízké kvality.”

„Zatahujete do toho naši zemi?“ zeptala se Jeanne.

„Říše sdílí část zodpovědnosti za nehorázné chování Amidonie,“ odpověděl jsem. „Musíš mi dát alespoň tohle.”

„...Na to nemám dobrou odpověď.“ Po pokrčení ramen a trpkém úsměvu, Jeanne náhle sklouzla do vážnějšího výrazu. „Mám na tebe otázku. Proč se Elfriedenské království nepřihlásí k Deklaraci lidstva mé sestry? Kdybyste byli signatáři, nemyslím si, že by království a Říše nakonec na sebe zírali.“ Jeanne pohlédla na Liscii a dodala, „Váhám to říct před princeznou Liscií, ale když přijde na to, proč předchozí král, sir Albert, nepodepsal Deklaraci lidstva... no, já to chápu. Nejde ani tak o to, že se rozhodl to nepodepsat, jako spíš ...”

„...nemohl se rozhodnout, jestli to podepíše,“ dokončila za ni Liscia. „Je tak nerozhodný.”

Liscia hned přišla a řekla, s čím Jeanne váhala. Jeanne se na ni omluvně podívala a řekla, „To je přesně ono,“ s přikývnutím.

Pokračovala, „Nicméně ve tvém případě myslím, že vidíš hrozbu, kterou představuje panství Pána démonů, stejně jako potřebu celého lidstva spojit se v boji proti němu. Nejdřív, jsem myslela, že je to proto, že nám nemůžeš věřit, jako těm, kteří zavinili, že jsi byl povoláni na tento svět. Ale předtím jsi řekl, že k nám kvůli tomu necítíš žádnou zášť. Pokud je to tak, proč nechceš přijmout Deklaraci lidstva mé sestry?”

Když se mi podívala zpříma do očí a zeptala se mě na to, postavilo mě to před hlavolam.

Skutečnou odpověď jsem jí teď dát nemohl. Ale kdybych měl lhát nebo tu otázku zcela ignorovat, pravděpodobně by to poškodilo vztahy s Říší.

Po chvíli přemýšlení o tom, jsem začal pomalu a klidně mluvit. „Tohle je... říkejme tomu legenda z mého světa. Kdysi dávno existovali dva bohové, jeden na východě a jeden na západě.”



Bůh východu řekl, „Svět by si měl být rovný. Tak říkám vám, ó lidé, musíte každý do polí po stejnou dobu a úroda má být rozdělena rovnoměrně mezi všechny.”

Bůh Západu na druhou stranu řekl, „Svět by měl být svobodný. Tak říkám vám, ó lidé, každý z vás musí obdělávat pole, a ti, kdo pracují nejtvrději, mohou přijmout množství plodin odpovídající jejich úsilí.”

Bůh východu řekl Bohu západu, „S tvými metodami bohatí bohatnou a chudí chudnou. V takovém světě vznikne konflikt mezi bohatými a chudými.”

Bůh Západu řekl, „Pokud ti, kdo pracují nejtvrději, dostanou jen tolik, jako ti, kdo pracují nejméně, ztratí motivaci pracovat. Pokud k tomu dojde, celková částka k obohacení klesne a společnost jako celek o ni bude chudší.”

A tak oba bohové zírali jeden na druhého. Konflikt mezi těmito bohy ovlivnil země, které každého z nich uctívaly. Zatímco se na sebe země východu a západu dívaly a myslely si, My máme pravdu a oni se mýlí, ty, které to všechno nejvíce trápilo, byly země, které uvízly uprostřed.

Kdyby země, které věří ve dva bohy, vstoupily do války, byli by prvními oběťmi. Jejich domy a pole budou celé rozervány. Když si pomyslely, No, co s tím uděláme?, země poblíž hranic měly záblesk poznání.

„Víme! Možná je nevyhnutelné, že se na sebe dívají, ale jen potřebujeme stanovit nějaká pravidla, která zabrání válce!”

A tak se země, které žily poblíž hranic, spojily s mnoha zeměmi východu a západu, aby stanovily nějaká pravidla.

Jedním z nich bylo: „Nedovolme, aby se hranice měnily vojenskou silou.“

Jedním z nich bylo: „Nechme lidi v každé zemi, ať se rozhodují sami za sebe.”

Jedním z nich bylo: „Zařiďme kulturní výměny mezi východem a západem a pokusme se spolu vycházet.”



„Co to bylo za příběh?!“ vybuchla Jeanne.

Když jsem jí najednou začal vyprávět nějakou starou legendu, podívala se na mě pochybovačně, ale jak příběh pokračoval, její oči se postupně otevřely překvapením. Jeanne až do této chvíle vypadala vyrovnaně, ale to už bylo pryč.

Liscia a Hakuya se tvářili podobně.

Jeanne praštila rukama o stůl a naklonila se blíž. „Když necháme stranou ten proces, ta pravidla, o kterých rozhodli, jsou v podstatě Deklarace lidstva! Tak jak to dopadlo?!”

Jeanne dychtila po odpovědi, ale já tiše zavrtěl hlavou.

„Pokud jde o to, co se stalo potom... To ti ještě nemůžu říct.”

„Sire Soumo!“ vybuchla Jeanne.

„Ale vím, jak ten příběh skončil,“ řekl jsem.

„Copak ta pravidla... nestačila zabránit válce?“ zeptala se Jeanne ustaraně, ale já zavrtěl hlavou.

„Ne, alespoň v době, kdy se ti dva bohové dívali jeden na druhého, dokázali odvrátit nejhorší scénář totální války mezi oběma bohy. Nakonec se Bůh východu rozpadl, a protože tento bůh ztratil moc bojovat, Bohu západu se ulevilo a přestal tím směrem zírat.”

„Zní to jako šťastný konec,“ řekla Jeanne. „Kde je problém?”

„No, když by to skončilo tady, bylo by to, žili šťastně až do smrti,“ řekl jsem.

„Takže v tom příběhu je něco víc?”

„...To je vše, co ti zatím mohu říct,“ řekl jsem. „Promiň, ale nemůžu odhalit další karty.”

Přerušil jsem rozhovor silným tónem. Jeanne vypadala, že na mě chce dál tlačit, ale vzdala to, když uviděla výraz v mých očích.

Řekl jsem Jeanne, „Neboj se. Brzy se to dozvíš. Nebudu dělat Říši potíže.”

„...Děláš mi starosti,“ řekla.

„Rád bych, abys mi věřila, naše země by ráda šla po vašem boku. Dokud bude císařovna Maria věrná svému ideálu sjednotit lidstvo proti hrozbě panství Pána démonů, slibuji ti, že království se nikdy nestane nepřítelem Říše.”

Jeanne se stále tvářila pochybovačně. „Nepřipojíš se k Deklaraci lidstva, že ne? Přesto nás stále žádáš, abychom vám věřili?”

„Deklarace lidstva není jediným možným paktem,“ řekl jsem. „Nemůžeme se účastnit Deklarace lidstva, ale naše země by ráda vytvořila nezávislé spojenectví s Říší. Tajné.”

„Tajné spojenectví... říkáš?”

Pevně jsem přikývl. „Konečně se nám podařilo stabilizovat situaci uvnitř našich hranic. Odsud, mám v úmyslu reformovat armádu a vytvořit systém, který mi umožní přesunout všechny mé síly s jedinou jednotnou vůlí. Navíc, podařilo se mi v této válce zlomit tesáky Amidonii. Naše země je konečně volná v pohybu svých sil.”

Jeanne mlčela.

„Takže tady je můj návrh,“ řekl jsem. „Právě teď Říše vysílá vojáky na pomoc Unii Východních Národů, že?”

„...Ano,“ přikývla. „Je to konglomerace středních až malých států, z nichž většina podepsala Deklaraci lidstva. Jako vůdce této dohody je přirozené, že tam vyšleme vojáky.”

„Jo, to je ono,“ řekl jsem. „Můžu vás požádat, abyste od této chvíle přenechali tuto povinnost naší zemi?”

„Myslíš to vážně?!“ Jeanne překvapeně zvýšila hlas.

Tady byl můj návrh:

Uprostřed tohoto kontinentu bylo nedobytné pohoří Hvězdná Dračí Hora, kde žili moudří draci. Kdyby příšery a démoni přišli na jih, museli by obejít tyto hory na východě a západě.

Za těchto okolností jsem navrhoval, aby Říše bránila jejich jižnímu postupu ze západu, zatímco království by tomu bránilo z východu. Prakticky to znamenalo, že kdyby byla Unie Východních Národů ohrožena hrozbou panství Pána démonů, vyslalo by království posily.

Byl však vyžadován určitý proces.

1 komentář: