HRH 3 - Kapitola 4: Pakt 4/4

„V případě, že k tomu dojde a Říše jako hlava Deklarace lidstva obdrží od Unie Východních Národů žádost o posily, podáte nám žádost o posily,“ řekl jsem. „Když naše země vyšle vojáky, chci, abychom reagovali na žádost Říše.”

„...To mi připadá poněkud jako oklika,“ řekla Jeanne. „Proč?”

„I když ještě nemáme národní sílu na to, abychom byli nazýváni velmocí, jsme druhým největším národem na pevnině, pokud vyloučíme panství Pána démonů,“ řekl jsem. „Jestli se dozvědí, že první a druhý největší stát na kontinentu pracují ruku v ruce, najdou se země, které z toho budou mít obavy. Ti, kteří uvízli uprostřed mezi námi – knížectví Amidonia, žoldnéřský stát Zem a republika Turgis – zvlášť. Proto, pokud je to možné, nechci, aby se vědělo, že Říše a království spolupracují.”

„Aha. Proto ta tajná aliance.”

Jeanne měla zádumčivý výraz. Musela zvažovat všechna pro a proti tohoto paktu. V mé nabídce by však neměly být pro Říši žádné nevýhody.

Ušetřili by válečné prostředky, které by šly na obranu východu, a mohli by zesílit svou obranu na západní straně své vlastní země, kde sdílejí hranici s panstvím Pána démonů. Pokud měli něco podezřelého, byly to naše úmysly…

Po nějakém čase, Jeanne přikývla. „Nevidím nic špatného na tom, že bych váš návrh přijala. Ale má pro vás nějakou cenu, když na sebe vezmete tuto povinnost?”

„Kdybych byl nucen odpovědět, mohl bych říct budování důvěry s Říší,“ řekl jsem. „To, a protože bychom se účastnili války, chtěl bych, abyste přestali požadovat válečné dotace.”

„Samozřejmě,“ řekla Jeanne „To žádáme od zemí, které nejsou zapojeny do války. ...Ale jsi si jistý? Nezdá se mi, že je v tom pro tebe dost...”

„No, když je v sázce samotná existence lidstva, musí se o tom víc přemýšlet než o jednoduché analýze nákladů a přínosů,“ řekl jsem. „Kromě toho, pokud budeme dělat, že to není náš problém, když je naše země stabilní, ostatní země se na to nebudou dívat vlídně.”

„Chápu...“ Jeanne zkřížila ruce na prsou a zamyšleně sténala. „V tom případě je otázkou, jak úzce můžeme spolupracovat. Říše a království jsou na opačných stranách kontinentu. Bude chvíli trvat, než spolu budeme moct komunikovat. Je dobře, že můžeme přesměrovat žádosti o pomoc na vás, ale pokud v důsledku toho nedorazí posily včas, bylo by to strašné.”

„Máme nějakou představu, jak se s tím vypořádat,“ řekl jsem. „Hakuyo, přines mi to.”

„Ano, sire.”

Hakuya vstal, vyšel z místnosti a brzy se vrátil s dřevěnou krabicí kolem velikosti kartonové. Pak krabici nabídl Jeanne.

Jeanne přijala krabici a pochybovačně se na ni podívala. „Co by to mohlo být?”

„Zkus to otevřít,“ řekl jsem. „Chci, abys to dala madam Marii.”

„To je... přijímač? ...Ah!“ Zdálo se, že Jeanne na to přišla. V krabici byl jednoduchý přijímač, podobný těm, které jsem použil, když jsem dal ultimátum třem vévodům.

„Tento přijímač je nastaven na stejnou frekvenci jako jeden z klenotů v držení naší země,“ řekl jsem. „Až se vrátíš do Říše, byl bych rád, kdybys mi poslala jeden z jednoduchých přijímačů Říše. Samozřejmě by měl být nastaven na stejnou frekvenci jako jeden z klenotů držených Říší. Tak se můžeme kdykoliv kontaktovat.”

Jinými slovy, pomocí jednoduchých přijímačů a klenotu v každé zemi bychom vytvořili horkou linku mezi Říší a královstvím. Na rozdíl od klenotů se s jednoduchými přijímači dalo snadno chodit.

Pokud některá ze zemí zavolala prostému přijímači té druhé se žádostí o rozhovor, ta druhá prostě potřebovala jít na místo, kde se nacházel klenot, a mohli okamžitě začít. To by nám umožnilo pouze přenášet video a audio, takže by nebylo možné nic podepsat, ale kdybychom měli byrokraty, kteří by chodili sem a tam s dokumenty, i to by bylo možné.

Jeanne vypadala, že tento návrh na ni udělal velký dojem. „S tímhle se můžeš snadno setkat s mou sestrou, která si nemůže dovolit opustit Říši. Nevím, co říct, sire Soumo. Tvá kreativita mě nechává třást bázní.”

„Vyhazuješ to do vzduchu,“ řekl jsem. „Bylo docela obyčejné mít něco takového v mém starém světě.”

„A ty si myslíš, že je to úplně obyčejné.... hmm sire Soumo? Chtěla bych vaše svolení říct něco trochu šíleného,“ řekla Jeanne. „Bylo by to v pořádku?”

Něco šíleného? Co řekne? divil jsem se.

„Dovolím to.”

„Děkuji. Tak tedy... Princezno Liscio.”

„Cože, já?!“ Liscia se zatvářila překvapeně, že se rozhovor náhle stočil k ní, ale Jeanne bez ohledu na to pokračovala.

„Uvažovala byste o návratu sira Alberta na trůn? Pokud teď budete jednat, Říše vás podpoří vším, co má.”

Doporučuje, aby mě sesadila?! Jsem v pokoji, víš?!

Liscia vypadala nejdřív zmateně, ale když přišla k rozumu, odpověděla rozzlobeně a tvář jí zrudla, „Co tím najednou naznačuješ?! To bych nikdy neudělala!”

„Ach, kde je újma?“ řekla Jeanne. „Ze začátku to bylo království sira Alberta. Pak bych byla ráda, kdybyste nám předali nově propuštěného sira Soumu! Jestli přijde, dám mu funkci kancléře nebo jinou funkci, kterou bude chtít! Sakra, dokonce přihodím svou sestru jako bonus navíc, tak se prosím staň naším císařem!”

Ne, když nabízíš, že přihodíš svou sestru jako láhev čisticího prostředku zdarma... Nezacházíš s císařovnou trochu moc lehkovážně?!

Liscia se rozhořčila. „Uvědomuješ si vůbec, co říkáš?!”

„Jsem při smyslech, ano,“ řekla Jeanne. „Způsob, jakým sir Souma uvažuje, předběhl naši dobu. Chci vidět Říši, kterou by vytvořili moje sestra a on. Pokud to tak mělo být, nikdy jsme neměli akceptovat válečné reparace. Měli jsme trvat na tom, aby sir Souma šel k nám. Ještě není pozdě, uvažoval bys teď o příchodu do Říše?”

„Očividně ne!“ Liscia praštila rukama do stolu. „Potřebuji... království potřebuje Soumu!”

Liscia vykřikla výhružně a vycenila špičáky. Nebyla to jen Liscia, Aisha za námi vydávala nevrlou auru. Ruka se také pomalu blížila ke zbrani.

Ocenil jsem, že jim na mně tolik záleží, ale Jeanne byla technicky vzato důležitým hostem z jiné země. Nemohl jsem dopustit, aby k ní byly příliš nepřátelské.

Poplácal jsem Lisciu po hlavě a řekl „No tak, no tak. Uklidni se Liscio. Já nikam nejdu, jasný?”

„...Omlouvám se,“ řekla. „Ztratila jsem klid.”

„Aisho, zůstaň, děvče!“ zaštěkal jsem. „Nedávej ruku na ten jílec!”

„N – není to, jak se ke mně chováš, trochu nedůstojné?!“ namítla Aisha.

Ignoroval jsem to a ohlédl jsem se na Jeanne. „Je mi líto, ale na tuto žádost nemohu přistoupit. Slyšel jsem, že madam Maria je okouzlující, ale chci zůstat tady a být králem v této zemi, kde je Liscia a ostatní.”

„Whew... Já vím,“ řekla Jeanne. „Ale opravdu si myslím, že je politováníhodné, že to tak cítíš.”

Pak řekla, „Děkuji, že jsi mi dovolil říct něco bláznivého,“ sklonila Jeanne hlavu. „A teď zpátky k tématu aliance... To je něco příliš důležitého na to, abych se rozhodla z vlastní iniciativy. Teď, když jste poskytli skvělý systém pro naše dvě hlavy států, aby vedly rozhovory nad vysílacím hlasovým klenotem, myslím, že by bylo nejlepší, kdybys to probral přímo s mou sestrou. Prozatím bych ráda, aby do Říše přijelo několik členů vašeho diplomatického sboru. Také zde nechám několik členů naší byrokracie, takže je prosím vezměte s sebou zpět do království.”

„Aha. To by mělo usnadnit koordinaci věcí,“ řekl jsem. „Dobře... ale co tohle? Co kdybychom každý udělili titul mimořádného a zplnomocněného velvyslance zástupci našeho diplomatického sboru a pak zřídili velvyslanectví v hlavním městě každé země? Je přece neefektivní cestovat mezi našimi dvěma zeměmi tam a zpět, kdykoliv se pro něco rozhodneme.”

„To je úžasné!“ zvolala Jeanne. „Hned se na tu možnost podívám. Moje slovo... moudrost vychází z krále Soumy jako voda z horkého pramene.”

Zase to nebylo tak, že by to byl můj nápad. Kdyby mě hodnotila příliš vysoko, cítil bych se víc omezen… Ale když to necháme stranou, Jeanne a já jsme pak pokračovali v rozhovorech o různých věcech.

Mluvili jsme například o tom, jak chce madam Maria zrušit otroctví.

Madam Maria zjevně chtěla systém, který byl semeništěm obchodu s lidmi, zrušit už dlouho, ale nyní se snažila využít hrozící hrozby panství Pána démonů, aby to udělala ve jménu národní jednoty. I když v době míru bude těžké tuto politiku prosadit, uvědomila si, že teď už ji může prosadit, a rychle se chopila příležitosti. Zdálo se, že je víc než jen idealistický snílek.

Také jsem byl pro zrušení, ale cítil jsem, že je to příliš náhlé, tak jsem je požádal, aby počkali. Náhlé změny, i ty dobré, vždycky způsobí chaos. Francouzská revoluce s voláním po svobodě, égalité, fraternité skončila čistkami vlády teroru a hnutí arabského jara za demokratizaci (i když jsem v žádném případě nechtěl odsoudit samotné hnutí) vneslo do zemí regionu chaos. S mou znalostí precedentů, jako jsou tyto, jsem musel být opatrný.

Proto jsem Říši řekl, že emancipace musí být prováděna krok za krokem. Je-li to možné, chtěl jsem, aby se pohybovali stejným tempem jako království.

A vzhledem k tomu, že důležitá témata jako toto se objevovala jedno za druhým, pobíhali byrokraté obou národů v afektu. I pozdě v noci, jakmile byla konference ukončena, pokračovali.

Pravděpodobně budou vzhůru celou noc. S úkosem jsem pohlédl na ty byrokraty, a vzal jsem Liscii a Jeanne s sebou na terasu úřadu pro vládní záležitosti.

Protože na podzim bylo pozdě v noci docela chladno, nechal jsem Serinu, aby nám přinesla horké mléko v dřevěných hrncích, a i když to vlastně nebylo na oslavu konce rozhovorů, připili jsme si.

Liscia zvedla hrnek. „Na slávu Říše.“

Jeanne pozvedla hrnek. „Na rozvoj království.”

Zvedl jsem hrnek. „A na přátelství obou národů.”

„Na zdraví!“

Cvakli jsme o sebe dřevěnými hrnky.

Bylo v nich horké mléko, takže po přiťuknutí jsme z nich mohli jen usrkávat (protože kdybychom je vzali najednou, spálili bychom se), ale... ach, bylo to dobré. Jedna věc, kterou jsem od svého příchodu na tento svět začal oceňovat, byla lahoda mléka. Bylo nepasterizované (pravděpodobně se dojilo rovnou do kovového kbelíku, jak jste to viděli ve Vlámském psu, a pak se zchladilo vodou z řeky nebo studny), takže chuť byla zcela neporušená. Kompromis byl, že to nebylo zrovna bezpečné, ale... tahle chuť byla neodolatelná!

„Byla to velice plodná konference,“ řekla Jeanne, když mě hřálo to lahodné horké mléko. „Mluvili jsme spolu docela dlouho, že? Už skoro svítá.”

„...Teď, když o tom přemýšlím, mám pocit, že jsme dnes mluvili o spoustě věcí, o kterých jsme opravdu nemuseli,“ řekl jsem.

Vzhledem k tomu, že jsme si dali tu práci a domluvili horkou linku pomocí vysílacího hlasového klenotu, jsem měl pocit, že řadu témat, kterými jsme se zabývali, jsme si mohli nechat na později. Bylo mi líto byrokratů obou národů, jejichž pracovní zatížení se kvůli nám zvýšilo.

„Možná proto, že bylo tak pozdě v noci, jsme se podivně vzrušili…“ řekl jsem.

„Můžeš se nám divit?“ usmála se Jeanne. „Já jsem byla nadšená, když jsem našla nové, spolehlivé přátele.”

Přátelé... huh.

Pravda, i když naše spojenectví bylo tajné, my a Říše bychom teď mohli být nazýváni přáteli. Pokud jde o to, jaký vliv by tato tajná aliance měla na svět... Ještě jsem si nebyl jistý, ale bylo uklidňující vědět, že ostatní země mohou sdílet mé hodnoty. Říše musela cítit totéž.

Jeanne náhle nasadila vážný výraz. „Musím ti něco říct, příteli na východě.”

„Co je to? Můj příteli na západě.”

„Jde o Pána démonů, který prý obývá Říši Pána démonů,“ řekla.

Pán démonů. Kdybych využil své znalosti RPG, byla by to bytost, která vládla démonům a příšerám. Zatímco to nebylo potvrzeno, bývalý král, sir Alberte mi řekl, že uvnitř panství Pána démonů je zřejmě taková bytost.

„Viděla jsi Pána démonů?“ zeptal jsem se.

„Ne,“ řekla Jeanne. „Víc, než to ještě nikdo netvrdil. Ti, kdo pronikli nejhlouběji do panství Pána démonů, byli počáteční trestnou silou, ale byli téměř úplně vymýceni.”

„Cože? Jak tedy víš, že existuje Pán démonů?“ zeptal jsem se.

„Když byla represivní síla zničena, existovala skupina démonů, o nichž se věřilo, že jsou schopni mluvit, a bylo tam slovo, které často mluvili,“ řekla. „Výzkumníci v mé zemi předpokládají, že toto slovo by mohlo být jméno Pána démonů.”

Tam se Jeanne odmlčela a pak to slovo vyslovila, jako by to oznamovala.

„To slovo bylo ... Divalroi.“

„Divalroi... Pán démonů Divalroi?” zeptal jsem se

„Ano. Říká se, že to je jméno Pána démonů.“ Jeanne zasmušile přikývla.

Pán démonů Divalroi, co... hmm?

„Pán démonů Divalroi... Pán démonů... Divalroi, Pán démonů...“ zamumlal jsem.

Huh? Co je to? Pamatuji si, že jsem tu frázi někde slyšel, myslel jsem. Je to deja vu? ...Ne, to není ono. Zní to povědomě. Někde, někde jsem to slyšel. Někde jinde než tady. Ne v tomto světě. Na druhém světě?

Ne, vydrž. Proč bych měl myslet na Zemi? Na Zemi by neměli být žádní páni démonů. Žádného Divalroie neznám. Alespoň bych neměl, ale něco mě škube v hlavě.

„C-co se děje, Soumo?!“ zvolala Liscia.

Když jsem se vrátil k rozumu, Liscia mě podpírala. Vypadalo to, jako bych svíral hlavu v dlaních a klopýtl. Liscia a Jeanne vypadaly ustaraně, tak jsem se na ně usmál.

„Jsem v pořádku,“ řekl jsem. „Právě mě zasáhla náhlá vlna ospalosti.”

„Hmm... koneckonců už je pozdě,“ řekla Jeanne. „Co kdybychom na noc odbočili?”

Protože to Jeanne říkala také, rozhodli jsme se, že se zítra znovu sejdeme v audienční síni s přítomným Juliusem, abychom oznámili, co bylo dnes rozhodnuto, a pak jsme všichni odešli odpočívat.

Požádal jsem Serinu, aby zavedla Jeanne do pokoje pro hosty, zatímco Liscia a já jsme zamířili do pokoje, který používala Liscia. Chtěl jsem jít co nejdřív spát, ale postel jsem měl v kanceláři pro vládní záležitosti. Nemohl jsem jít spát s byrokraty, kteří pracovali hned vedle mě, tak jsem si řekl, že si půjčím roh v Lisciině pokoji.

„Soumo... jsi opravdu v pořádku?“ Když jsme došli do jejího pokoje, zeptala se mě Liscia s ustaraným výrazem.

„...Je mi fajn,“ řekl jsem. „Byl jsem jen trochu vyčerpaný.”

„Lžeš!“ vybuchla. „Běžně jsi byl vzhůru tři noci v kuse! Nebudu ti brát, že jsi unavený po tom, co jsi zůstala vzhůru jen jednu noc!”

„Ne, myslím, že je dost špatné, že to je to, co ti dává tip ...“ řekl jsem.

Liscia si povzdechla. „Pojď sem.”

Liscia se posadila na postel a přikázala mi, abych se posadil vedle ní. Sedět vedle roztomilé dívky na její posteli byla situace, která by mi měla rozbušit srdce, ale Lisciin bezobsažný přístup mě zastrašil a pokorně jsem ji poslechl.

Když jsem to udělal, ve chvíli, kdy jsem si sedl, Liscia mě popadla za hlavu a strčila si ji do klína. Byl to můj první polštář na klíně po dlouhé době. Slyšel jsem nade mnou Lisciin něžný hlas.

„Nevím, co to způsobilo, ale až budeš unavený, dovol mi, abych ti vyhověla,“ mnula mi Liscia čelo.

„...Promiň,“ řekl jsem. „A děkuju.”

„Hee hee. Není zač.”

Zavřel jsem oči a nechal napětí zmizet z těla. Když jsem uslyšel jméno „Démonický lord Divalroi“, cítil jsem neurčitou nejistotu z pocitu, že jsem to jméno už slyšel. To se ještě nevyřešilo, ale když mě takhle poplácala po hlavě, srdce se mi rozjasnilo.

Díky Liscii, za tu dobu, co jsem usnul, jsem se už nemusel bát.


------------------------------------------------------------------------------------------------

Divalroi - Netušíte někdo co by to mohlo být za odkaz?

1 komentář:

  1. Ahoj děkuji,
    nedivil bych se kdyby to přeživší zkomolili, praví jméno může být podobný. Jinak tohle nikde jinde neexistuje, ale je tu možnost, že chtěl být autor originální.

    OdpovědětVymazat