HRH 4 - Kapitola 1: Příprava na inovace 1/5

Kapitola 1: Příprava na inovace

       

Kapitán královské gardy, Ludwin Arcs.

I když mu bylo teprve něco přes dvacet, byl tento vynikající muž kapitánem Královské gardy, pověřený vedením čtyřicetitisícové Zakázané armády v dobách krize.

Byl to pohledný muž s rovnými blond vlasy, který pocházel z dobré rodiny. Byl také velmi oblíbený u služebných, které na hradě pracovaly. Navzdory tomu všemu se však nikdy neobjevily žádné zvěsti o tom, že by se zapletl se ženou, a jednou se začal trápit, když se začaly šířit podivné zvěsti, že by se mohl obrátit na druhou stranu.

Když mluvíme o podivných zvěstech o Ludwinovi, byla tu ještě jedna, zvěst, že jeho rodinné finance jsou obtížné.

To pramenilo z toho, že Ludwin z nějakého důvodu pořád jedl v jídelně pro služebné a strážné, kteří na hradě pracovali, jako by se snažil snížit výdaje na minimum. Pocházel z dobré rodiny, zastával důležitou funkci a pobíral dobrý plat, takže si to bylo těžké představit, ale čas od času byl Ludwin spatřen, jak jí nejlevnější buchtu, kterou mu bufet nabízel.

V reakci na to bylo nabídnuto mnoho teorií.

„Chce sdílet radosti a smutky svých mužů tím, že bude jíst to samé, co jedí oni,” nebo „Tím, že je šetrný, připravuje se na dobu krize” byly některé z pozitivnějších interpretací. Ale...

„Vlastně je to možná lakomec štípající do haléře“, „Možná má milenku a tajné dítě a všechny jeho peníze jdou na ně,“ drbali ostatní.

I když se nemluvilo o tom, že by Ludwin nápadně předváděl utrácení peněz, nebylo ani stopy po tom, že by je šetřil. Kam tedy mířil Ludwinův plat?

Odpověď na tuto otázku byla něco, co nakonec zjistíme.


 

— Začátkem 11. měsíce, roku 1 546., kontinentálního kalendáře — královské hlavní město Parnam.

 

S přicházejícím podzimem se dny postupně ochlazovaly.

Poválečné dohody s knížectvím Amidonia skončily a zkorumpovaní šlechtici, kteří pracovali v zákulisí, aby mě zdržovali, byli smeteni stranou, Elfrieden si užíval letmého klidu.

Protože o vnitřní hrozbu zkorumpovaných šlechticů i o vnější hrozbu Amidonie bylo postaráno současně, zlepšilo se mínění lidu o mně jako o králi a Hakuyovi jako o premiérovi. Vzhledem k tomu, že šlechtici, kteří se rozhodli nepostavit se na žádnou stranu v konfliktu se třemi vévody, mi nyní přísahali věrnost, podařilo se mi rychle centralizovat moc.

Bylo to takové podzimní odpoledne, kdy jsem si dokázal představit, že se mé politické reformy posunou mílovými kroky kupředu.

V současné době jsem byl v kanceláři pro vládní záležitosti v Parnamu a ukazoval Liscii něco určitého. „Podívejte se na tohle. Co si o tom myslíš?”

„Je velmi... dlouhý, tenký a zakřivený.” Se zvědavým výrazem ve tváři, Liscia upřeně hleděla na věc, kterou jsem jí ukazoval.

„Chceš to zkusit?“ zeptal jsem se.

„Můžu? No, tak...”

Lisciiny tenké bílé prsty sáhly po rapíru u jejího pasu. Pak přimhouřila oči, vytáhla čepel a švihla jí po té věci. V příštím okamžiku se ozvalo skřípění kovu o kov, špička rapíru byla odříznuta a spadla na zem.

Liscia se podívala sem a tam z uříznuté špičky na rapír a pak překvapeně vykřikla,
„M-Můj meč?!”

Když Liscia přišla o rozum nad tím, co se stalo, zhluboka jsem si povzdechl. „Proč se do toho najednou vrháš...?”

„No, ptal ses, jestli to chci vyzkoušet!“ zvolala.

„Chtěl jsem, abys to podržela, možná si udělala pár cvičných švihů,“ řekl jsem. „Nemám ponětí, proč ses to najednou pokusila seknout...”

Liscia občas uměla být trochu masová hlava. Byl to vliv jejího učitele George?

„Kromě toho musíš vědět, co se stane, když po sobě máchneš dvěma čepelemi, že?“ zeptal jsem se.

Lisciiny oči nemotorně bloudily po místnosti. „No, víš... To je katana devítihlavého draka, že? Zajímala mě jeho špička, dalo by se říct ...”

„Upřímně...”

Čepel, která rozsekla Lisciin meč vedví, byla druh katany, konkrétně katany devítihlavého draka, ukované v Unii Devítihlavého Draka, námořním státě, který vládl Devítihlavému Dračímu Souostroví na východ od Elfriedenu.

Byla jednosečná, s tenkou, úzkou, zakřivenou čepelí. Mezi hřebenem čepele a zády se táhla krvavá rýha. To je dost detailů na to, aby bylo jasné, že pro ty, kdo to vědí, mělo být zřejmé, že katana devítihlavého draka se velmi podobá kataně japonské.

Na rozdíl od mečů této země, které měly prosekávat věci (západní styl), byla speciálně navržena k řezání tlačením nebo taháním. Úplně stejná jako japonská katana. Možná, že výrobní proces byl taky stejný.

Ta devítihlavá dračí katana byla venku z pochvy a její čepel byla odkrytá, seděla na skřipci s mečem obráceným vzhůru. Tak to bývalo, když po ní Liscia vyjela a prohrála.

Liscia teď upřeně hleděla na čepel katany devítihlavého draka. „Má neuvěřitelnou špičku, co?”

„Měli jsme takové meče v zemi, ze které jsem pocházel, a když došlo na řezací sílu, byly prvotřídní,“ řekl jsem.

V jednom programu, který jsem sledoval, jsem dokonce viděl, jak katana prořízla proud vodního řezače (stroje, který k prořezávání věcí používal vysokotlakou vodu). Musely mít docela působivou řezací sílu.

Liscia ohromeně zabručela. „To je opravdu něco. Ale co tady dělá katana devítihlavého draka?”

„Byl to dar od Excel,“ řekl jsem. „Zřejmě pochází z rybářské lodi ze Souostroví Devítihlavého Draka, kterou obsadili.”

„Rybářská loď?”

„V poslední době jich bylo hodně, slyšel jsem. Lodě z Devítihlavého Dračího Souostroví, které připlouvají do našich vod nelegálně lovit.”

V tomto světě žili velcí tvorové, kterým se říkalo mořští draci (vypadali jako obludní plesiosauři s kozími rohy), kteří tahali železné lodě. Mořští draci byli poměrně poslušní, ale mezi velkými mořskými tvory tohoto světa byli také zlí a nebezpeční jako supermasivní žraloci zvaní megalodoni. Protože tyto druhy nebezpečných mořských tvorů žily hlavně v hlubokém moři, byl rybolov z nutnosti omezen na pobřežní vody kontinentu a ostrovů.

Stále bylo dost ryb na lov, takže to nebyl velký problém, ale v posledních letech se počet lodí z Devítihlavého Dračího Souostroví, které připlouvaly lovit ryby do našich vod, zvýšil.

V tomto světě se běžně připouštělo, že rybolov by se měl provádět v pobřežních vodách vlastní země nebo na otevřeném moři (i když to bylo samozřejmě nebezpečné) a rybolov v pobřežních vodách jiné země byl považován za nezákonný. Nelegální rybářské lodě by mohly být zabaveny nebo potopeny bez postihu. A přesto počet nelegálních rybářských plavidel vplouvajících do našich vod stoupal.

V porovnání s tím se zvýšil počet střetů mezi rybáři.

„Podali jsme formální stížnost k Unii Devítihlavého Dračího Souostroví, ale... nedostali jsme žádnou odpověď,“ řekl jsem. „Flotila Excel hlídkuje nad našimi vodami, ale nezdá se, že by to mělo nějaký velký účinek.”

„Koneckonců máte co do činění s námořním státem,“ řekla Liscia. „Mají nejlepší stavitele lodí a kormidelníky na světě.”

Měla pravdu. Na Devítihlavém Dračím Souostroví cvičili další tvory, kteří kromě běžných mořských draků dokázali táhnout i jejich lodě. Slyšel jsem, že jsou neuvěřitelně rychlí. To, a protože rybářské lodě byly ze dřeva a nebyly naložené kanóny, mohly se pohybovat rychle. Kdyby se zaměřili na pokus o útěk, vojenská loď by je nedohonila.

„Dokonce i tuhle loď, kterou nedávno zabavili, chytili, jen když měli tu smůlu a najeli na mělčinu,“ dodal jsem.

„Tak proč je nepronásledujeme vlastními rychlými dřevěnými loděmi?“ zeptala se Liscia.

„Kdybychom to udělali a oni byli ozbrojení, utrpěli bychom těžké ztráty, víš?”

„...Máš pravdu.”

Bolelo to, že jako strážci bylo jen minimum vybavení, které bychom potřebovali, abychom se připravili.

Liscia zkřížila ruce na prsou a hluboce se nad tím zamyslela. „Přesto je to trochu divné. Je pravda, že když se dostanou do našich pobřežních vod, mohou tu snadno lovit ryby, ale aby se sem dostali, musí cestovat přes otevřené moře, kde jsou velcí mořští tvorové, že? Proč by podstupovali takové riziko, že tu budou lovit nelegálně, když je tu šance, že budou chyceni?”

„Kdo ví ...“ řekl jsem. „Na souostroví se možná něco děje a my nemůžeme zjistit, co to je. O ostrovních zemích nemáme skoro žádné informace.”

I kdybych nechal svou tajnou operační jednotku, Černé Kočky, infiltrovat zemi, aby sbírala informace, země byla obklopena mořem, takže bylo těžké dostat informace ven. Posel Kui nemohl cestovat po velkých mořských úsecích, když nebylo kde odpočívat, a drahokam pro hlasové vysílání klenotu byl dost velký na to, aby bylo obtížné ho tam proplížit. To a bylo riziko, že o něj přijdeme.

Nakonec bychom se museli uchýlit k vyslání lidí přes moře, aby doručili informace, ale to by trvalo celé dny.  Informace od rozvědky musely být čerstvé. I kdyby se naši špehové dostali k důležitým informacím, bylo by bezvýznamné, kdyby neexistoval způsob, jak je okamžitě sdělit domů.

Zeptal jsem se těch, kteří sem jako jedna z našich nejlepších loreleis Nanna připluli z Devítihlavého Dračího Souostroví, ale ukázalo se, že zatímco všechny ostrovy přísahaly věrnost devítihlavému dračímu králi, životní situace na každém z nich byla jiná. I když jsem mohl shromáždit roztříštěné informace, bylo těžké dát dohromady nějaký širší obraz.

„Musím říct, že je těžší jednat se zemí, když nevíte, co si myslí, než s tou, která je zjevně nepřátelská,“ řekl jsem. „Ani nevím, jestli bychom se měli připravovat na obranu.”

„To je pravda ...”

Liscia i já jsme si lámali hlavu, ale nedošli jsme k žádnému závěr.

„No, tady nemá moc smysl o tom přemýšlet,“ řekl jsem konečně. „Když se vrátíme k tématu katany devítihlavého draka, katany z mého světa byly neuvěřitelně ostré, ale měly tu nevýhodu, že nemohly odolat nárazům a snadno se zlomily nebo pokřivily,“ řekl jsem. „Ale v tomhle světě je kouzlo zaklínadel, ne? Takto je tato katana dostatečně robustní, aby na chvíli obstála při vyměňování úderů. “

„To by z ní udělalo nejlepší ve své třídě jako čepel meče, jo,“ řekla Liscia. „Ale, no... to je jen pro samotnou čepel.”

„Cože? Co tím myslíš?“ zeptal jsem se.

„Nebojujeme jen na základě síly našich zbraní. Každý na tomto světě může používat magii ve větší či menší míře a většina z nás používá oheň, vodu, zemi nebo větrnou elementární magii. Když přijde na boj, můžeme si s těmito živly obalit i čepele.”

Oh, viděl jsem to, myslel jsem. Vzpomněl jsem si, že Aisha použila větrnou magii, aby zvýšila sekvenční sílu a útočný dosah svého velkého meče, zatímco Hal použil ohnivou magii, aby jeho zbraň explodovala, když ji hodil na nepřítele.

„Proto není řezná schopnost samotné zbraně tak důležitá,“ řekla Liscia. „I když to říkáš, jsem si jistý, že v bitvě na mořích, kde se hůře používá všechno kromě vodního elementárního kouzla, by tohle bylo nejsilnější. Hlavním způsobem, jak lidé z Devítihlavého Dračího Souostroví bojují na moři, je rychle se přiblížit a nalodit se na nepřátele, jako piráti.”

„Hmm... Je to zbraň vhodná pro námořní národ, co...” Zatímco Liscia poslouchala vysvětlení, podíval jsem se pozorně na čepel katany. „Ale... Rád bych se dostal k těmto kovářským technikám.”

„Cože? Neříkala jsem ti, že je to do značné míry bezvýznamné?“ zeptala se.

„Pro zbraně ano. Ostré čepele se ale dají využít i jinak, že?”

Pokud budeme masově vyrábět nože s dobrým, ostrým ostřím, Byl jsem si jistý, že kuchaři budou schopni produkovat jemnější a chutnější jídla. Kdybychom měli ostřejší nástroje, mohli bychom je použít k výrobě ještě lepších nástrojů. Pak tu byly lékařské aplikace, jako skalpely. Myslel jsem, že to bude nejnaléhavější. Při operaci platí, že čím ostřejší nástroje se používají, tím menší zátěž působí na tělo pacienta.

Byla to technika se všemi těmi aplikacemi. Moc jsem to chtěl.

„Technicky vzato, mám lidi, kteří to tu také zkoumají, ale... zdá se, že to bude chvíli trvat,“ řekl jsem.

Když přišlo na japonské meče, věděl jsem, že zahřáli, složili železo a udeřili do něj. To byl druh hrubých obecných znalostí, které jsem měl. Tamahagane nebo hihi'irokane, který že to vlastně existuje? S takovou úrovní znalostí jsem nebyl schopen znovu vytvořit japonský meč.

„Kdybychom s nimi měli diplomatické styky, zaplatil bych za ně slušnou částku, aby nám předali znalosti těchto technik…“ zamyslel jsem se.

„A proto tě zajímá, co si myslí unie Devítihlavého Dračího Souostroví?“ zeptala se.

„Přesně tak.”

„Zní to jako těžko řešitelný problém,“ řekla Liscia.

Mohl bych to zopakovat. Amidonie měla jasný úmysl k invazi a já jsem se rozhodl s nimi bojovat, protože jsme byli v situaci, která nás k tomu donutila, ale nedokázal bych udržet tuto zemi nedotčenou, kdybychom rok co rok vedli války se sousedy. Chtěl jsem otevřít diplomatické vztahy, už jen proto, abych se vyhnul zbytečné konfrontaci.

„No, každopádně,” řekl jsem nakonec, „Musíme vyvinout vlastní techniky, které ostatní země mít nebudou. Technologie a vzdělanost vybudují zemi neotřesitelnou základnu.”

„To zní rozumně, ale máš nějaké konkrétní nápady?“ zeptala se Liscia.

„Techniky vytvářejí lidé,“ řekl jsem. „Proto nemáme jinou možnost než jít po každém, kdo by takové techniky mohl mít. Taky mám na mysli právě toho člověka.”

„Prostě tu správnou osobu?“ zeptala se Liscia a pochybovačně se na mě podívala.

Přikývl jsem. „Ludwin nám o tom před časem vyprávěl, pamatuješ? Říkal, že v Zakázané armádě je šílený vědec. Myslím, že ho nechám dotáhnout do konce svůj slib, že nás někdy představí.”

Pak, právě když jsme o tom mluvili, se ozvalo zaklepání a dveře kanceláře se otevřely a dovnitř vběhl sám Ludwin.

Najednou si lehl na podlahu a sklonil hlavu tak, že se téměř dotýkala země. Nebyl to tak docela formální úklon, ale byl docela blízko.

„Vaše Veličenstvo! Je mi to tak líto!“ vybuchl náhle.

Jako odpověď, jsme Liscia a já doširoka otevřeli oči a promluvili současně.

„Za co se najednou omlouváš?“ dožadoval jsem se.

„Stalo se něco, sire Ludwine?“ zeptala se Liscia.

Ludwin zvedl tvář a promluvil, pečlivě volíc slova. „No, víte... jeden můj známý šel a udělal něco nehorázného...”

„Něco nehorázného?” zeptal jsem se opatrně.

Stalo se něco zlého? Teď, když jsem konečně vyřešil horu věcí, které jsem musel udělat poté, co jsem dostal trůn, stane se něco znovu? Začínal jsem toho všeho mít trochu dost.

Ludwin se váhavě zeptal, „Um... sie. Pamatujete si, že jsem řekl, že je tu někdo, koho bych vám chtěl představit?”

„Hm? Ohh. Liscia a já jsme o tom právě mluvili,“ řekl jsem. „Ten šílený vědec, kterého znáš, že? Chtěl jsem se s ním setkat, ale v poslední době bylo tak rušno. Omlouvám se, že jsem si nenašel čas.”

„Ne, Naprosto to chápu. Já jen...”

Ludwin se nejdřív zatvářil váhavě, jestli má promluvit, ale zdálo se, že našel své odhodlání a pokračoval.

„Ten můj známý je za to náhodou zodpovědný.”


----------------------------------------------------------------

Všem přeji krásné vánoční svátky.
Později ještě přidám další kapitoly. (Nějak dnes časově nestíhám😁)

Žádné komentáře:

Okomentovat