IwS 3 - Kapitola 1: Božský národ, Eashen 1/5

Kapitola I: Božský národ, Eashen


Než naše dobrodružství v Eashenu začalo, použili jsme [bránu], abychom se vrátili domů do Belfastu a řádně se připravili na cestu, která nás čekala. Naše skupina se skládala z Yae, Elze, Linze, Yuminy, Kohaku, Leen, Paula a mě.

Když jsme v Belfastu udělali vše, co bylo třeba, šli jsme znovu do Eashenu a donutili Yae, aby nás vedla hustým lesem. Krátce poté, co jsem si začal všímat, že listy propouštějí více a více slunečního světla, se z výhledu před námi vytratilo listí.

„Páni....“ Nemohl jsem potlačit hlas. Stáli jsme na malém kopečku a dívali se dolů na velké město s rýžovými poli. Byl tam dokonce hrad. Nebyl to ale zámek západního stylu jako v Belfastu. Vypadalo to jako japonské hrady v Himeji nebo Osace. Přesto vypadal poněkud malý.

„To je moje rodiště, Oedo, to je.“

Člověče, Oedo ... zní to tak blízko Edo, starému jménu Tokya. Z jediného pohledu jsem zjistil, že město se opravdu nepodobalo těm, které byste viděli v historických dramatech.

Především to bylo jednoznačně pevnostní město. Byl tam dlouhý příkop a vysoká kamenná zeď, která měla odradit všechny vetřelce. Viděl jsem stráže stojící na hradbách a věže na nich postavené měly uvnitř lučištníky. Některé domy byly roztroušeny poblíž polí obklopujících město, ale většina budov byla hustě postavena za zdí.

Eashen nebyla v žádném případě velká země. Slyšel jsem, že má jedince, kterého lze nazvat králem, ale ten se do politiky příliš nezapojoval, což místním feudálním pánům umožňovalo dělat si, co se jim zlíbilo.

Devět pánů vládlo svým oblastem, tu a tam měli spory a s králem na vrcholu měli poněkud fungující zemi.

Pokud si dobře vzpomínám, Yae řekla, že jména pánů jsou Shimazu, Mori, Chosokabe, Hashiba, Odo, Takedo, Tokugawo, Uesugi, a Date... Dobře, počkej chvíli.

Ta směšně známá jména mě skoro přiměla myslet si, že je to vtip. Prochází Eashen skutečně obdobím Sengoku? Jsou všechny malé státy ve válce? Zkusil jsem se zeptat Yae a země zjevně neměla za posledních několik desetiletí žádné velké konflikty.

Pravděpodobně náhoda, asi... Nebo je to...? Yaenin domov, Oedo, se nacházelo na východě Eashenu. Tokugawova doména, abych byl přesný. Podle toho, co mi bylo řečeno, to byl poměrně bohatý pán, který byl ke svým poddaným laskavý.

„Takže, Leen, kde jsou ty starobylé ruiny, které chceš navštívit?“ I když byl ve srovnání s mnoha zeměmi malý, Eashen stále byl velká pevnina. Bezcílným hledáním bychom nic nenašli.

„Nejsem si jistá. Ale slyšela jsem, že to místo je pro místní známé jako „Ruiny Nirya“.

„Yae, říká ti to něco?“

„Nirya...? Mám pocit, že jsem to jméno už možná slyšela, mohla bych... ale nejsem si jistá... Můj otec by měl vědět víc.“ Prozatím jsme jen následovali Yae do města. Přešli jsme dřevěný most přes příkop a vstoupili do prostoru obklopeného zdmi.

Jakmile jsme se ocitli ve městě, nemohl jsem si nevšimnout, jak všechno vypadá japonsky. Většina budov byla dřevěná, jednopatrová a měla taškové střechy. Vchody byly posuvné dveře šódži, zatímco v obchodech visely známé cedule ve stylu závěsů. Jazyk na nich však přirozeně nebyl japonský. Lidé procházející kolem byli oděni do samurajské výstroje nebo kimon. Někteří vypadali jako standardní měšťané, zatímco jiní připomínali nenuceně oblečené róniny. Bohužel, nikdo z nich neměl vyholená čela ani kštice. Nejoblíbenějším účesem byl jednoznačně culík.

„Páni, co to je? Co to nosí?“ Elze sledovala, jak dva lidé přecházejí silnici, zatímco vlečou kago, jedno z těch přepravních křesel.

„Jsou to nosiči sedanových židlí. Zaplatíš peníze, ti chlapi tě zvednou na židli a odnesou tam, kde potřebuješ být. Je to alternativa ke kočárům taženými koňmi.“ Elze při mé odpovědi vytřeštila oči a zadívala se na kago, které nás míjelo. Nebyla to scéna, kterou byste viděli v Belfastu, takže to pro ni byl asi trochu kulturní šok.

„Proč – proč to musí být lidé, kdo to nese? Kočáry jsou mnohem jednodušší a rychlejší...“ Linze nemohla mít větší pravdu. Upřímně, přemýšlel jsem o tom samém. Jediná odpověď, která mě napadla, bylo “kulturní rozdíly“...

„Silnice v Eashenu nejsou tak rozvinuté jako silnice v Belfastu. Je velmi obtížné cestovat na nich s kočáry, to je. Koně tu jsou také vzácnější.“

No, to dává smysl. Myslím, že na světě jsou místa, kde jsou služby jako tato nejjednodušším řešením.

„Touyo, ta osoba má na nohou dřevěné boty.“

„Dřevěné boty? Těm se říká geta.“

„Proč ten zvon visí z té věže?" zeptala se Linze.

„To je požární hlídka...“

„Jak krásný zvuk ... Co tam prodávají?“ zeptala se Yumina.

„Větrné zvonky. Vítr fouká a vy si jen užíváte zvuk...“

„...Touya-dono, přestože ses tu nenarodil, máš zvláštní znalosti o Eashenu, to ano.“

Myslím, že vím o japonské historii něco víc, než bych měl ... Můj děda se mnou pořád sledoval historická dramata.

Něco mi na tom městě nesedělo. Obyvatelé města nevypadali až tak šťastně. Bylo to, jako by se něčeho báli nebo se něčeho obávali…

Yae nás vedla přes tori oblouk svatyně a bambusovou houštinou, která nás zavedla na otevřené prostranství, kde jsme našli velké sídlo obklopené plotem.

Prošli jsme nádhernou branou s nápisem „Kokonoe Shinmei-style Boj s meči Dojo, Kyoukan.“ Jakmile jsme vešli do vstupní haly domu, Yae zvýšila hlas.

„Je někdo doma?!“ O několik okamžiků později, po několika slyšitelných krocích, nás přišla přivítat služka s vlasy úhledně svázanými za hlavou. Vypadala přibližně na dvacet let.

„Ano, ahoj. Zdravím ... Ach můj…, Yae-sama! “

„Ayane! Už je to tak dlouho, že ano!“ Příjemně překvapená služka jménem Ayane přiběhla k Yae a vzala ji za ruku.

„Vítejte zpět, Yae-sama! Nanae-sama, vaše dcera se vrátila!“ Když to řekla, chodbami se rozlehla další sada kroků. O chvíli později se k nám připojila dospělá, něžně vypadající žena. Měla na sobě purpurové kimono a vypadala, jako by jí bylo něco přes třicet. V jejích rysech jsem viděl jistou podobnost s Yae.

„Matko! Vrátila jsem se!“

„Yae... Jsem tak ráda, že jsi v pořádku... Vítej zpátky.“ Takže to byla její matka, přesně jak jsem si myslel. Nanae pevně objala svou dceru. Už je to dlouho, co se neviděly. Viděl jsem, jak jí v očích svítí slzy

„Yae, kdo jsou ti lidé?“

„Ach ano. Toto jsou mí přátelé. Pomohli mi toho hodně projít. “

„Panebože.... Máte mou nejupřímnější vděčnost za péči o mou dceru.“ Yaenina matka se posadila na podlahu a sklonila hlavu. Rychle jsem jí řekl, že to přehání. Opravdu to vrhalo světlo na to, jaká je to tečkovaná matka. Ne každý mohl tímto postojem vyjádřit poděkování, i když se týkalo jejich dětí.

„N-Ne to není třeba. Udělali jsme pro ni stejně jako ona pro nás, tak prosím, zvedněte hlavu.“

„Mami, kde je otec? Šel na hrad?“ Nanae a Ayane se na sebe podívaly a tváře jim zatemnily pochmurné výrazy. O chvíli později, Nanae vstala a začala pomalu vysvětlovat situaci.

„Tvůj otec tu není. On... šel do bitvy po boku lorda Ieyahsu-sama.“

„Do bitvy?!“ Yae překvapeně zvýšila hlas a zadívala se na matku.

Bitva, co? To je dost ponuré. Měl jsem dojem, že král tady má věci sjednocené.

„Proti komu bojují?“

„Lord Takeda. Před několika dny zahájil překvapivý útok na severozápadní město Katsunuma a nyní postupuje ke Kawagoe. Aby je zastavil, pán domu a Jutaro-sama se vydali do pevnosti v Kawagoe.“ Místo Nanae teď odpověděla Ayane.

Takže pán sousedního území najednou začal útočit na tohohle, co...?

„Bratr šel taky s ním? Já tomu prostě nerozumím... Proč by nás lord Takeda najednou takhle napadl...? Nedokážu si představit, že by lord Takeda Schingen dovolil něco tak pošetilého...!“

„Slyšel jsem, že lord Takeda si nedávno najal podivného stratéga, aby se připojil k jeho družině. Ten muž se jmenoval Yamamoto, věřím. Lidé říkají, že je to snědý muž s jediným okem, že používá tajemnou magii... Možná nějak ovlivnil lorda Takedu.“

Huh, vysvětlení Nanae ve skutečnosti nedává žádný smysl... Takedův stratég. Yamamoto. To může znamenat jen jednoho chlapa. Yamamoto Kansuke. Jeden ze čtyřiadvaceti generálů Takedy Shingena. Ale Nanae z něj dělá jakéhosi divného čaroděje... Možná není tak chytré plést si toho Kansukeho s tím, o kterém jsem slyšel... I když sdílejí určité podobnosti, stále mohou být dost odlišní.

„Jak tedy probíhá bitva?" Po chvíli tichého naslouchání, Leen náhle promluvila. Paula, která stála u jejích nohou, také lehce naklonila hlavu na stranu. Kohaku, který seděl hned vedle Pauly, si toho všiml a udělal přesně totéž.

Heh, roztomilý. Počat, na to teď není čas.

„Vzhledem k překvapivé povaze útoku se proslýchá, že naše strana nedokázala shromáždit dostatek vojáků. Říká se, že je jen otázkou času, kdy bude pevnost v Kawagoe dobyta.“

„Ale otec a bratr jsou tam...!“ Ayanina slova naplnila Yaeninu tvář hrůzou. Ale stejně rychle, jako se ta hrůza objevila, zmizela a nahradil ji výraz palčivého odhodlání. Věděli jsme až příliš dobře, že Yae není z těch, kdo by seděl v klidu, kdyby její rodina byla v nebezpečí.

„Touya-dono! V minulosti jsem byl na hřebeni nedaleko pevnosti v Kawagoe! Prosím!“

„Dobře. Jdeme.“

„Děkuji, Touya-dono!“ Vzal jsem Yae za ruku a řekl jí, co se chystám udělat. Elze, Linze i Yumina souhlasně přikývly.

„Nečekala jsem, že půjdu do války. Dokážu však pochopit, jak se cítí, takže půjdu také.“ Leen pokrčila rameny a slabě se usmála. Malá Paula se na to také plně připravila a vyjádřila své záměry malým stínovým boxem. Nečekal jsem, že to bude v jejím programu.

„Yae, představ si ten hřeben ve své mysli.“

„Dobře, budu." Vzal jsem obě její ruce, zavřel jsem oči a lehce přitlačil čelo k jejímu. Nebyl jsem vůbec v rozpacích, což bylo vzhledem k hrozivé situaci dané.

„[Recall].”  Viděl jsem určitou scenérii. Byl tam velký, osamělý cedrovník a vzdálený hrad… Ne, byla to pevnost. To byla Kawagoe, o tom není pochyb.

Pustil jsem Yaeniny ruce a otevřel [bránu] přímo ve vstupní hale. Yae byla první, kdo proběhl skrz. Ostatní dívky ji následovaly a chvíli nato zmizely.

Ten pohled způsobil, že Nanae a Ayane nevěřícně zíraly, a tak jsem vzal na sebe, že něco řeknu.

„Uděláme všechno, co bude v našich silách, abychom vám přivedli Yaenina otce a bratra zpátky. Postarám se, že se všichni vrátíme v jednom kuse, takže se nebojte.“

 „Co jsi zač ...?“ Nedokázal jsem vymyslet dobrou odpověď na Nanaeinu otázku, tak jsem se tomu zasmál a proběhl [bránou].

  

Žádné komentáře:

Okomentovat