HRH 4 - Kapitola 3: Neobvyklý obchodník s otroky 5/5

Jednoho rána, když jsem otevřel obchod, stejně jako vždycky...

„Promiňte! Jsou tu nějací otroci, kteří umí číst nebo psát?!”

„Potřebuji je naléhavě! Koupím je za dobrou cenu, tak mi je dejte!”

„Já taky! Pokud máte nějaké požadavky, nechte mě je slyšet! “

...velká masa lidí se náhle vyrojila uvnitř obchodu. Všichni byli také poměrně dobře oblečení a udržovaní. Mnozí tam byli na příkaz svých pánů, ale jiní byli šlechtici nebo rytíři, aby si přišli koupili sami. San i já jsme byli ohromeni.

„Ehm... Všichni naši otroci vlastně umí psát a počítat…“ řekl jsem.

„Je to pravda?!”

„Prosím! Oh prosím vás! Dovolte mi je od vás koupit!”

„Byl jsem tu první! Naše doména má potíže!”

„U-uklidněte se, prosím! Jaká je tady přesně situace?!“ křičel jsem.

Nechal jsem San a ostatní připravit dost čaje pro všechny a pak jsem požádal zákazníky, aby mi vysvětlili, co se děje.

Zdálo se, že to všechno začalo, když náš mladý panovník, Jeho Veličenstvo král Souma, změnil svou politiku ohledně toho, jak mají být šlechtici a rytíři hodnoceni. Jeho úspěchy v době, kdy bývalý král abdikoval, byly příkladné. Porazil tři vévody, kteří mu odporovali, porazil knížectví Amidonia, které na nás zaútočilo, a právě nedávno jej anektoval. V tomto okamžiku byla jeho moc bezpečná.

Zdálo se, že král náhle řekl, „Počínaje dneškem, přidám schopnost spravovat vaši doménu na seznam faktorů, které se zvažují při rozhodování o povýšení a degradaci šlechty a rytířů, takže hodně štěstí s tím.“ (I když pochybuji, že to řekl tak upřímně.)

Ti, kdo panikařili, byli šlechtici a rytíři, kteří o svých zemích příliš nepřemýšleli a místo toho přenechali vládu nad nimi soudcům. Byrokratičtí šlechtici, kteří přišli pracovat do města, viděli, že účast na státních záležitostech vede k jejich postupu, zatímco rytíři věřili, že vyznamenání na bojišti povede k povýšení. Proto teď, když se měli zodpovídat za správu svých domén, začali spěšně hledat talentované soudce a lidi, kteří by pod nimi pracovali.

Jediné, co venkovský byrokrat potřeboval, byla schopnost číst, psát a schopnost počítat, ale jen málo lidí v této zemi mělo obě dovednosti. Obojí vyžadovalo výuku a ti, kteří byli vyučováni (nebo spíše ti, kteří vyučováni být potřebovali), se soustředili na vrchol společenské struktury. Obchodníci by to pravděpodobně mohli udělat také, ale měli vlastní podniky, takže by je nebylo možné najmout bez vyplacení náhrady ve výši jejich zisků. Jinými slovy, ve venkovských oblastech byla skutečně omezená nabídka lidí ochotných stát se byrokraty.

Jako první byli povoláni ti, kteří měli nízké společenské postavení, ale tvrdě pracovali, aby studovali sami, protože věřili, že to bude jednou určitě užitečné. Nicméně všichni tito lidé byli najati šlechtici a rytíři, kteří byli schopni nabídnout co nejpříznivější podmínky. V nesnázích byli níže postavení šlechtici a rytíři.

Chtěli lidi, ale nemohli jim nabídnout podmínky, které by je dokázaly přilákat. Poslední nitka naděje, které se museli držet, byli otroci.

Když o tom tak přemýšlím, otroci pocházejí ze všech oblastí života, myslel jsem. Otroci, kteří umí psát a počítat, stojí víc, ale někteří se prodali.

Zdálo se, že šlechtici, kteří měli tu myšlenku, spěchali k obchodníkům s otroky. Otroci, kteří uměli psát a počítat u velkých obchodníků s otroky, se okamžitě vyprodali a teď obcházeli střední až malé obchodníky s otroky. Tak přišli k nám do obchodu.

„Dobře... Chápu situaci,“ řekl jsem. „Musím zvážit řadu podmínek, takže budu provádět pohovory.”

A tak, jsem vyslechl každého z možných kupců jednoho po druhém.

Než se soustředit na kupní cenu, zajímalo mě, jak se potom bude zacházet s otroky. Pár jich řeklo, „Chci je zaměstnat jako byrokraty, takže jsem ochoten je propustit z otroctví.“ Ti lidé dostali přednost, když jsem je dal dohromady s otroky. Neprodával jsem těm, u kterých jsem viděl, že mají zlé úmysly, a rozhodl jsem se, že budu držet příbuzné co nejvíc pohromadě.

Pro matku s dítětem ...

„Propustím ji z otroctví! To dítě může přijít taky! Takže, prosím, prosím, ať přijde na mé panství!”

...bylo to, o co mě prosila jedna rytířka, napůl plakala, tak jsem ji nechal ji koupit. Rytířkou se stala zřejmě proto, že obdivovala galantní princeznu Liscii, ale její schopnosti byly zcela zaujaté pro bojovou stránku věci a ona neměla ponětí, jak spravovat své panství. Proto zoufale spěchala, aby našla dobrou pomoc. Vypadala jako dobrý typ a já si myslel, že jim to bude vyhovovat.

Otroci se rozprodávali jeden za druhým, ale... ty, které mě opravdu překvapily, byly ty dvě sesterské otrokyně.

Zdálo se, že jeden mladý šlechtic je jimi tak okouzlený, že je nejen osvobodí, ale také si je chce vzít za manželky. A co víc, tento šlechtic byl zřejmě z poměrně významné rodiny.

„Nepřišel jste hledat potenciální úředníky a byrokraty?“ zeptal jsem se.

„To byl samozřejmě můj původní záměr, ale byl jsem uchvácen jejich krásou a intelektem,“ řekl šlechtic. „Můj dům je v současné době v situaci, kdy je nejlepší, abychom nevytvářeli pokrevní pouta s jinými rody. Jsem si jist, že by Jeho Veličenstvo uklidnilo, kdybych si vzal ženu běžného původu. Kromě toho, když pomyslím na vyslání, které mě čeká, nemůžu říct, že bych viděl dcery z jiného rodu, jak si mě chtějí vzít.”

Ten šlechtic se jmenoval Piltory Saracen. Byl zřejmě mladou hlavou poměrně významného rodu v této zemi, rodu Saracénů. Byl vášnivý a zdálo se, že je tím přívětivým mladíkem, kterému se podobá.

Proč chce muž jeho postavení otroky? divil jsem se. Pravděpodobně s tím má něco společného jeho situace a místo.

„Hm, nemůžu dopustit, abyste je vzal někam, kde je to příliš nebezpečné…“ začal jsem.

„Chci vás ujistit, prostě musím na krátkou dobu opustit zemi,“ řekl. „Jestli to mají být mé ženy, přísahám, že je budu bránit svým vlastním životem. Dovolte mi přísahat tady a teď, že nikdy nezahynou dřív než já sám!”

„U-Uh... Prozatím si poslechněme, co na to řeknou ty dvě.”

Zjistil jsem, že mě jeho vášeň ohromila a dovolil jsem siru Piltorymu setkat se se sestrami. Ukázalo se, že sestry měly mladého muže také docela rády. Byl pohledný, přívětivý a bohatý, což z něj dělalo opravdový úlovek, ale zdálo se, že hlavní je, že budou schopny zůstat spolu. Trochu se bály, že sir Piltory bude vyslán do cizí země, do Říše Gran Chaos, ale ty dvě se přesto rozhodly jít s ním.

Dobře, můžu říct, že je to rozhodně dobrý chlap, takže jestli s tím ty dvě souhlasí, myslím, že já taky, myslel jsem.

 

Potom, i když jsem jim dal nějaké vážné podmínky na zacházení s otroky, kupci přicházeli každý den, a během několika dní, jediný, kdo zůstal se mnou, byla San.

Důvod, proč San zůstala poslední, byl ten, že mi pomáhala. Bylo toho na mě příliš, abych všechny ty lidi zvládl sám, a San mi ohromně pomohla.

S její krásou a tvarovanou postavou se samozřejmě našlo mnoho kupců, kteří si ji chtěli koupit za podmínek, které nebyly o nic méně dobré než sestry Anzu a Shiho. Nicméně Sama San řekla, „Zůstanu, abych ti pomohla, dokud nebudou všichni ostatní koupeni, mistře Gingere“. Takže jsem se oddával její laskavé štědrosti.

Byli jsme v obchodě před otevřením. Když jsem seděl u pultu, podíval jsem se na San, která stála vedle mě a nabízela mi čaj.

„San, ty....”

„Co je to, mistře Gingere?“ zeptala se.

„Hm... dobře. To nic není...”

„Hm?”

San tvrdě pracovala pro otroky i pro mě. Nebylo to tak, že bych něco necítil, když jsem ji při tom viděl.

Naštěstí byli všichni koupeni a díky šlechtě jsem měl prozatím nějakou finanční volnost. Kdybych propustil San z otroctví, mohli bychom spolu začít podnikat. Začal jsem přemýšlet o možnostech.

Ale... Jsem si jistý, že pro San přijde někdo lepší, myslel jsem. Není žádná záruka, že můj nový podnik uspěje, a možná by San byla taky šťastnější.

Když jsem o tom přemýšlel, otevřely se dveře, u kterých jsem si byl jistý, že na nich mám nápis „Zavřeno“. Když jsem vzhlédl a přemýšlel, co by to mohlo být, byl tam jediný mladý muž.

„Mám prosbu,“ řekl mladý muž. „Mohl bych vás požádat, abyste mi prodal toho otroka?”

Mladý muž byl oblečen jako poutník z jiné země. Přes čelo měl kuželovitý slamák a na sobě cestovní plášť. Jak vypadal... Pochází snad z Devítihlavého Dračího Souostroví?

„Ehm, ještě nemáme otevřeno...“ řekl jsem.

„Omlouvám se,“ řekl mladý muž. „Byl jsem okouzlen, když jsem uviděl tu mývalí dívku, a prostě jsem si nemohl pomoct. Mohl byste mi dát toho otroka? Ovšem, hodlám zaplatit mnohem víc, než je její cena. Jakmile ji koupím, také ji osvobodím.”

„Kolik přesně byste zaplatil?“ zeptala se San.

„San?!“ zvolal jsem.

I když mě pořád překvapilo, že se San snaží pohnout věcmi sama, usmála se na mě. „Vedl sis dobře pro všechny ostatní otroky, mistře Gingere. Zbyl jsem jen já. V takovém případě se jako poslední služba prodám za vysokou cenu a dá ti peníze navíc. Použij jej prosím k zahájení nového podnikání. “

„Co to říkáš?!”

Myslela na to San celou dobu?

Mladý cizinec upustil na stůl malý sáček s mincemi. „V téhle tašce je deset velkých zlatých mincí a padesát zlatých mincí. Bude tato cena přijatelná?”

Deset velkých zlatých mincí a padesát zlatých mincí bylo ... 1,000,000G?! Průměrný otrok šel za 10,000G až 20,000G. Mohl by takové peníze jen tak vyhodit?!

Ten mladý muž... je na něm něco divného...

Choval se jako bohatí muži, kteří často využívali sílu svých peněz, aby dosáhli svého, ale já jsem ten nepříjemný pocit z mladíka přede mnou neměl. Na rozdíl od sira Piltoryho, který si vzal obě sestry, jsem neměl pocit, že by byl do San zamilovaný. Když už... Měl jsem pocit, jako by se jeho pozornost soustředila na mě. Jako by se díval, co budu dělat, až mi bude předloženo velké množství peněz…

Zatímco jsem si ho opatrně prohlížel, San sklonila hlavu před mladíkem.

„To stačí. Prosím, vezměte si mě.”

„Říkal jsem ti, ať o tom nerozhoduješ sama!“ Vstal jsem, postavil se mezi ně, zvedl pytel s mincemi a strčil ho zpátky k muži. „Je mi strašně líto, ale není na prodej. Až začnu podnikat, chci, aby tam pro mě pracovala.”

„Mistře Gingere...”

Oči San se rozšířily překvapením. To bylo... moje sobectví.

„Omlouvám se, San,“ řekl jsem. „Možná pro tebe bude lepší, když si tě koupí tahle osoba. Očividně má značné finance a já nemohu zaručit, že můj podnik uspěje.”

Ale nemohl jsem to udělat. Když mi San chtěli ukrást, konečně jsem si to uvědomil. Jak silně jsem cítil, že ji nechci ztratit.

„Ale z mého vlastního sobectví, tě nechci pustit,“ řekl jsem.

„Mistře Gingere... Jednala jsem troufale ...“ San se rozplakala, když to říkala. Pak ke mně přistoupila a sklonila hlavu. „Prosím... Dovol mi zůstat po tvém boku, mistře Gingere...”

„Ano. Samozřejmě, že ano.” něžně jsem San objal.

Po tom, co jsem to chvíli dělal jsem si vzpomněl, že jsme mladého zahraničního zákazníka naprosto ignorovali. Když jsem se na něj podíval, měl mladý muž na tváři rozpačitý, nucený úsměv.

Pustil jsem San a poklonil se mladíkovi. „Já – já se omlouvám!”

„Ne, ehm.... Taky jsem se mýlil,“ řekl. „Chtěl jsem tě jen otestovat, ale nečekal jsem, vy dva najednou začnete vyznávat svou lásku jeden druhému … Uh, gratuluji.”

„D-Děkuji... mockrát,” zakoktal jsem

Jak trapné. Jen při vzpomínce na celý ten sled událostí jsem měl pocit, že mi hoří obličej.

... Počkat, co? Testuje mě? Řekl ten chlap právě, že mě testuje?

Zpoza mladíka vstoupila do obchodu rozkošná dívka v hábitu s kapucí, která měla vlasy spletené do copů. Ta dívka přistoupila k mladíkovi s veselým úsměvem na tváři.

„Vidíš? Je to zajímavý obchodník s otroky, přesně jak říkal Sebastian, co?”

„Můžeš to říct znovu,“ řekl mladý muž. „Pochybuji, že kdekoli na světě existuje další jako on. Asi, jak se říká, pod lampou je vždycky největší tma. Kdo by si pomyslel, že v královském hlavním městě se stále skrývá tak talentovaná osoba. Proto mě lov na talentované nikdy neomrzí.“

Pak si mladý muž sundal klobouk. Ta tvář ... Viděl jsem ji ve vysílání hlasového klenotu!

„V-Vaše Veličenstvo?!“ vyjekl jsem.

Stálo tam Jeho Veličenstvo, Souma Kazuya.

A co víc, dívka, která stála vedle něj, byla princezna Roroa z bývalého knížectví Amidonia, jejíž zasnoubení s králem Soumou bylo oznámeno během předchozího vysílání hlasového klenotu! Spěchali jsme se jim se San poklonit, ale Jeho Veličenstvo řeklo, „Ah, Jsem tu teď tajně, takže nic z toho,” a zastavil nás.

„Um... sire. Co tady děláte?“ zeptal jsem se, se zmatkem pořád v hlavě.

Souma se zazubil. „Slyšel jsem o tobě dobré věci. Jako že jsi učil otroky psát a počítat a zařídil, aby si je koupila místa, která s nimi budou zacházet dobře. Od této chvíle tě začnou obchodníci s otroky po celém hlavním městě napodobovat a vychovávat své otroky. Zdá se, že zacházení s otroky se také zlepšilo.”

„Chápu...”

„Zdá se, že si neuvědomujete svůj neuvěřitelný úspěch,“ pokračoval. „No, možná se ti to podařilo právě proto, že jsi tak skromný.”

Král Souma v duchu přikývl, zdálo se, že je s tímto vysvětlením spokojen.

„Gingere. Snažil jsi se zlepšit zacházení s těmi, kteří mají nejslabší postavení ve společnosti, tím, že jsi jim dal práci. V důsledku toho už tito otroci nejsou otroky. To je něco, co lidé na vrcholu, jako madam Maria a já, nemohli tak snadno dokázat, i když jsme chtěli, víš? Ale ty, tady v terénu, jsi to dokázal.”

„Ne... Jen jsem.... Zoufale jsem se snažil ochránit ty před sebou, i když to bylo všechno, co jsem mohl udělat...”

„Hledal jsem lidi, kteří by takové věci dokázali.“ Jeho Veličenstvo položilo ruce na pult. „Mám v úmyslu znárodnit obchod s otroky v této zemi. Obchodníci s otroky se stanou státními zaměstnanci a budou muset projít řádnými zkouškami. To jim koneckonců usnadní řízení. K tomu všemu, abychom zajistili, že otroci nebudou využíváni jen na manuální práce, dokud je to nezlomí a pak nevyhodí, zřídíme také zařízení, která je vycvičí pro práci. Zároveň, mám také v úmyslu vytvořit zprostředkovatelskou službu, která by lidem pomohla najít práci, aby se v první řadě nesnížili k otroctví.”

„To je...”

„Ano,“ řekl. „Je to úplně stejné jako to, co jsi dělal ty. To je to, co se země chystá udělat.”

To je neuvěřitelné! To jistě zachrání lidi, jako je San! myslel jsem.

Zatímco jsem přemýšlel, Souma ke mně vztáhl ruku. „A chci tě najmout jako prvního vedoucího výcvikového střediska.”

„M-Mě?!“ vyjekl jsem.

„Ty jsi s tím nápadem přišel a sám jsi ho realizoval,“ řekl. „Myslím, že jsi pro tu práci ten nejlepší člověk. Můžeš si vzít ty peníze, které jsem ti ukázal, na pomoc s přípravami. Proč nepoužiješ ty peníze, abys ji osvobodil a nezačali na tom pracovat společně?”

Podíval jsem se na San.

San na mě s úsměvem kývla a pak pronesla tato slova, „Každá přestávka jednou skončí a příliv a odliv se může náhle změnit.“

...Jo. Přesně tak, San, dědečku. Tohle je ta příležitost.

Kývl jsem na San a pak jsem vzal ruku, kterou mi Souma nabídl. „Já to udělám! Prosím, nechte mě!”

„Díky. Budu se těšit, až uvidím tvé  schopnosti v akci.”

Vyměnili jsme si pevný stisk ruky. Smlouva byla zpečetěna.

Dědečku, teď budu sloužit králi. Už se o mě nemusíš bát, dobře?

Když jsem zavíral oči a hlásil to svému dědovi, který jistě odešel do nebe, lady Roroa řekla, „Vypadá to, že jsi to všechno vyřešil,“ a objala se kolem Soumovy paže. „No, nechme toho dnes s prací. Pro teď, myslím, že je čas, abychom měli rande, ne? Správně velká sestro Ai?”

Když lady Roroa zavolala ke dveřím, vstoupila dovnitř silná a krásná temná elfí žena. Nebyla tato osoba druhou kandidátkou na královnu krále Soumy, lady Aisha?! Vzpomněl jsem si, že jsem ji předtím viděl moderovat hudební program po boku krále Soumy!

Lady Aisha vypadala trochu rozpačitě, ale objala se kolem paže proti lady Roroe. „P-proč, ano. Měli bychom to udělat.”

„Um, vy dvě? Mohly byste to nedělat na veřejnosti...“ řekl král.

„„Ne!””

„...Oh, dobře.”

Když na něj obě křičely, Souma rezignovaně svěsil ramena.

Na první pohled vypadal, že by měl být šťastný s nádhernou květinou v každé ruce, ale očividně cítil úzkost. Mohl být schopným králem, který zničil knížectví Amidonia, ale byl slabý, pokud šlo o ženy, které jsou významnými v jeho životě.

„Možná bych si taky měl dávat pozor...” zamumlal jsem

„Říkal jsi něco, mistře Gingere?” Možná napodobila ty dvě, San se mi s úsměvem ovinula kolem paže.

Ten úsměv ve mně zanechal pocit uspokojení a nebylo nic, co bych mohl říct.

Zdálo se, že to, že se nemůžeš rovnat ženě, kterou miluješ, působí na krále i obyčejného člověka.

4 komentáře: