HRH 4 - Kapitola 5: Vážení nostalgie proti budoucnosti 5/9

Uprchlický tábor byl za hradbami, které obklopovaly Parnam, na poli vzdáleném asi sto metrů. Stany a chatrče byly nahodile roztroušeny a v některých oblastech byla neumělá zeleninová pole. Tady žilo zhruba osm set uprchlíků.

Byly tu různé rasy. Lidé, elfové, bestie a také trpaslíci. Přesně tolik zemí bylo zničeno panstvím Pána démonů a množství lidí bylo nuceno uprchnout.

Utábořili se tu a žili téměř primitivním životním stylem, dělili se o zdroje a zásoby, které jim království poskytlo, pak lovili a shromažďovali, aby vynahradili to, co neměli.

Normálně lov a shánění potravy vyžadovalo povolení od země, ale bývalý král, Albert je nechal napospas osudu. V tomto přístupu jsem pokračoval i poté, co jsem sám usedl na trůn. Měl jsem horu problémů, se kterými jsem se musel vypořádat jinak než s uprchlíky, takže moje jediná možnost byla poskytnout jim jen minimální podporu a přitom je nechat na pokoji.

V žádném případě jsem jim nemohl říkat, jaké mají řádné životní podmínky, ale dostávalo se jim alespoň nějaké podpory, což bylo lepší než nic.

Situace uprchlíků na tomto kontinentu byla krutá. Jediné národy, které si mohly dovolit nechat uprchlíky na pokoji, byly země jako naše nebo Říše, které měly nějakou národní sílu na rozdávání. Slyšel jsem, že v zemích sousedících s panstvím Pána démonů jsou násilně odváděni a posíláni do předních linií, zatímco jiné země s nimi pracují jako s otroky, jako s levnou pracovní silou v dolech pod rouškou úkrytu uprchlíků.

To, že uprchlíci odcházejí do země tak vzdálené od panství Pána démonů jako naše, jen dokazovalo, že nikde jinde na tomto kontinentu pro ně není bezpečné útočiště.

Prošel jsem uprchlickým táborem a následoval mladíka, kterého mi starší mystický vlk poslal jako průvodce.

Ta krajina mi připomněla slumy z nedávné doby. Stačil jediný pohled na stav, ve kterém se lidé nacházeli, aby bylo jasné, jak špatné jsou hygienické podmínky. Oblečení měli potrhané a těla pokrytá hlínou a prachem.

A přesto žádný z nich neměl oči, které by uvnitř vypadaly mrtvé. Každý z nich měl oči plné vitality.

„Je to špinavé, ale... všichni mají v očích takovou zvláštní sílu,“ řekla Hilde, která si od chvíle, kdy jsme vstoupili do vesnice, zakrývala nos a ústa hadrem. Pro čistého šílence to nebyla snadná scéna.

Liscia a ostatní měli ve tvářích bolestné výrazy.

„Přišli sem z dalekého severu jen s vůlí žít,“ řekl jsem. „Lidé tady jsou určitě mnohem tvrdší, než si představujeme.”

Lidé, kteří čelí těžkostem, s nimiž nemohou v době války nebo přírodních katastrof nic dělat, a přesto se stále odmítají poddat zoufalství, mají jedinečnou sílu. Přesto, ta síla... může být také nebezpečná. Zatímco to posiluje jejich vůli táhnout za jeden provaz a překonat situaci, skupinové vědomí se může stát příliš silným a oslabit jejich smysl pro individualitu.

Kdyby se v takových chvílích objevila podivná vůdčí postava, skupina jako celek by se snadno nechala ovlivnit názory této osoby. Rozhodně bych nechtěl, aby s nimi přišel do styku někdo napojený na lunární pravoslavný papežský stát.

Zatímco jsem o tom přemýšlel, promluvila Liscia.

„Mimochodem... Kazuyo. Říkal jsi, že jsi je podpořil, ale co jsi udělal?”

Málem mi před chvílí řekla Soumo, ale tohle bylo takové místo, takže jsem ji požádal, aby co nejvíce nepoužívala mé jméno (přesněji řečeno, bylo to jméno mé rodiny).

„Nebylo to nic moc, ale poskytli jsme jídlo a dřevo na topení, kromě dalších základních potřeb, a také jsme pověřili cech dobrodruhů, aby střežil toto místo jako výpravu,“ řekl jsem.

„Chápu poskytování jídla, ale proč najímat dobrodruhy jako stráže?”

„Tihle lidé nejsou občany této země. Navíc ztratili své vlastní země, které by za nimi obvykle stály a bránily je. Například, pokud by byli civilisté z naší země bezdůvodně povražděni v cizí zemi a viníci by zůstali nepotrestáni, podal bych této zemi stížnost jako král a uvalil bych na ně sankce, kdyby si to situace zasloužila. Funguje to i naopak. Jinými slovy, vyvolalo by to mezinárodní incident. Potenciál něčeho způsobit mezinárodní incident je omezující silou, která brání našim vlastním občanům trpět zločiny v jiné zemi. Ale...”

Odmlčel jsem se a pohlédl na lidi v táboře.

Pokračoval jsem, „Pokud jde o lidi, kteří nemají vlastní zemi, žádná taková omezující síla neexistuje. Budete mít lidi, kteří si falešně myslí, „Pokud to nezpůsobí mezinárodní incident, pak je to v pořádku“. To, že to nezpůsobí mezinárodní incident, neznamená, že nebudou souzeni podle zákonů této země, ale stále to může snížit psychologické překážky pro spáchání zločinu natolik, aby to někteří lidé mohli udělat. To je přesně důvod, proč chci, aby si uprchlíci pospíšili a naturalizovali se jako občané této země.”

Jestli by to udělali, mohl bych jim nabídnout přístřeší a chovat se k nim jako k vlastním lidem. Nicméně, dobře jsem si uvědomoval, že to nebude tak jednoduché, jak to znělo. Ne ke všemu na světě se dalo přistupovat rozumně.

„Když se to týká lidských srdcí, je to opravdu těžké,“ řekl jsem.

„Ano ..." přikývla Liscia.

Najednou jsme zaslechli křik zevnitř vesnice. Zároveň se ozval zvuk kovu na kov.

Liscia svraštila čelo. „Zní to, jako by se někdo pral. A ještě k tomu několik lidí.”

„Jdeme,” řekl jsem.

Všichni spěchali za zvukem rozruchu.

 

Když jsme dorazili do centra rozruchu, byla tam skupina mužů a žen, která vypadala jako dobrodružná skupina, která po boku hrstky lidí z vesnice bojovala proti více než deseti mužům, kteří vypadali jako žoldáci. Mezi dobrodruhy patřil mladý šermíř, mužný rváč, žena s krátkým mečem, která vypadala jako zlodějka, a krásná mágině.

...Počkejte, to byla spousta známých tváří.

Tak Juno a její skupina se vydali na tuhle výpravu, co?

Šermíř Dece, rváč Augus, zlodějka Juno a mágině Julia. Byli to členové skupiny, se kterou jsem často pracoval, když jsem poslal malého Musashiba za dobrodružstvím.

„Co je to za rozruch, prosím vás?“ zeptal se Owen muže, který se třásl opodál.

„Ti muži najednou přišli a snažili se unést děti! Dokonce pořezali dospělé, kteří se je snažili zastavit! Potom se dostali do bitvy s dobrodruhy, kteří slyšeli hluk a spěchali sem!”

Dospělí byli pořezáni? Když jsem se podíval do rohu, viděl jsem krvácejícího muže, kterého ošetřoval kněz, Febral.

Rychle jsem vydal rozkazy. „Carlo, Owene, zálohujte dobrodruhy.“

„Rozumím, pane!”

„Z vaší vůle!”

„Hilde, chci, abys pomohla tamtomu knězi,“ pokračoval jsem. „Liscio, čekej na další instrukce.”

„Fajn, fajn. Myslím, že budu muset,“ řekla Hilda.

„Urgh... dobře,“ souhlasila Liscia.

Carla s Owenem okamžitě vyrazili vpřed a Hilde zamířila ke zraněným. Chystal jsem se připravit jednu ze svých panenek pro případ, že by to bylo nutné, ale pak jsem si uvědomil, že jsem s sebou dnes žádné panenky nevzal. Správně. Nechal jsem je tam, protože jsem si myslel, že by to byla příliš velká zavazadla na výlet za hradní zdi. Vytáhl jsem meč, který jsem nosil, jen jako dekoraci a zaujal bojovný postoj.

„Můžeš bojovat, když budeš muset?“ zeptala se mě Liscia, s připraveným rapírem.

„Nevím,“ přiznal jsem. „Poslední dobou mě Owen vytáčí, ale říká, že jsem pořád jen o málo lepší než čerstvý rekrut.”

„To není moc uklidňující,“ řekla. „Podle toho, co vím, mají na své straně čísla, ale žádný z nich není zvlášť silný. Pochybuji, že některý z nich je pod úrovní čerstvého rekruta. Když na to přijde, schovej se za mě.”

„I když je to ubohé, myslím, že budu muset,“ řekl jsem.

Nelíbilo se mi být slabý, ale kdybych se do toho vložil, asi bych jen způsobil problémy svým vlastním lidem. Byl jsem v situaci, kdy jsem si nemohl dovolit brát zranění na lehkou váhu. To jsem si myslel, ale...

„Ah!”

„Vydrž!“ vykřikla. „K čemu se posouváš hned potom, co jsme o tom mluvili?!”

Slyšel jsem za sebou Lisciin hlas, ale nepřestal jsem. Juno měla smůlu a chytila se za nohu o hůl, který po ní hodili a zakopla. Tehdy se ji pokusil napadnout jeden z mužů, který měl vlasy sčesané do kohoutího hřebenu. Jak jsem k nim běžel, sebral jsem kus dřevěné desky, která spadla na zem.

„K zemi! Juno!“ zařval jsem a hodil prknem po muži jako diskem.

„Cože? Uwah!“ Juno vyjekla a uhnula.

Kohoutí hřeben sekl do létajícího prkna. Protože ho útok naprosto překvapil, nedokázal prkno čistě rozříznout a nakonec ho napůl rozdrtil. Díky tomu to vypadalo, že se mu do očí dostaly třísky dřeva.

„Au! Sakra!“ Kohoutí hřeben si přitiskl oči, divoce mával mečem a couval.

Vzal jsem ten otvor, abych vstoupil do mezery mezi nimi dvěma. Musel se mu vzpamatovat zrak, protože po mně šel.

Zklidni se! Jedna výměna úderů! Potřebuji vydržet jen na jednu výměnu, a pak si Juno znovu získá oporu! Jen si pamatuj základy, které do mě Owen namlátil!

Kohoutí hřeben zvedl meč vysoko nad hlavu. Chtěl se mi pokusit rozbít hlavu.

Levou nohu jsem posunul šikmo dopředu a zaujal postoj s mečem vztyčeným vodorovně nad hlavou, přičemž ostří bylo mírně nakloněno k zemi. V příštím okamžiku...

Clang!

Ozval se zvuk kovového úderu kovem a pak, se skřípavým zvukem, sjel meč kohouta po mé čepeli a byl odkloněn na zem napravo ode mne.


Udělal jsem to... Dokázal jsem to! Ruce jsem měl ztuhlé, ale nějak se mi ho podařilo zablokovat!

„Nestůj tam jen tak!“ vykřikly Liscia a Juno.

Kohoutí hřeben se snažil znovu postavit na nohy, ale Liscia a Juno do něj vrazily meče současně. Kohoutí hřeben se zhroutil.

Jakmile potvrdila, že se její protivník už nehýbe, Liscia mě chytila zepředu za košili. Přitáhla si mě k sobě. „Co sis myslel, takhle vyběhnout?!”

Vypadala rozzuřeně, ale zblízka jsem v Lisciiných očích viděl slzy.

„Ach, um ... promiň...”

„Ne, ne promiň! Málem jsem z tebe dostala infarkt. Kdyby se ti něco stalo... co bych... co bychom všichni dělali...?”

Když jsem slyšel, jak se Lisciin hlas postupně láme dojetím, cítil jsem, jak moc se bála o mé bezpečí. Směs štěstí a viny mě bolela na prsou.

„Ne, vážně, omlouvám se!“ řekl jsem. „Někdo, koho znám, byl napaden, tak jsem se bez přemýšlení pohnul...”

„Hej, ty!”

Náhle mě někdo popadl za zátylek a táhl mě opačným směrem. Když jsem se otočil, Juno na mě zírala se super podezřívavým pohledem v očích.

„Říkal jsi mi Juno, že?“ vyštěkla. „Proč znáš moje jméno?”

„Ne... To je, um...”

„Počkej, takže So... Kazuyo.“ Liscia se na mě zamračila a vypadala rozčileně z jiného důvodu než předtím. „Kdo je ta dívka?”

Na vteřinu mi málem řekla Soumo, ale s Juno hned vedle nás přešla na mé tajné jméno.

Jo, to bylo pěkné rychlé uvažování. Teď jsem jen chtěl, aby se na mě tak nedívala.

Vmáčkl jsem se mezi dvě roztomilé dívky a obě na mě zíraly. Někteří lidé mohou žárlit na tuto situaci, ale bohužel, nebyl jsem vybaven těmi správnými fetiši, abych to plně ocenil.

Tato situace... Jak přesně to mám vysvětlit? divil jsem se.

Nebo spíš, kde jsem měl vůbec začít? Měl bych začít tím, že se vyjádřím jako osoba uvnitř Malého Musashiba (nebo přesněji, dálkově ho ovládat)?

Juno se podívala na Liscii. Něco muselo upoutat její pozornost, protože si ji pozorně prohlížela. „Hej, mám pocit, že jsem tě už někde potkala.”

„Cože?“ zeptala se Liscia. „Ah!”

Liscia mě silně zatáhla za ruku a pak mi zašeptala do ucha, „Tahle holka, to ona byla na tom banketu, že?”

Huh? Oh! Teď, když jsem o tom přemýšlel, Liscia se s Juno setkala, že? Liscia Juno poznala, ale soudě podle reakce Juno si neuvědomila, kdo je Liscia. Nejspíš proto, že Liscia byla teď lehce maskovaná.

Juno si dala ruce v bok a rozzlobeně se zatvářila. „O čem si to vy dva šeptáte? Vypadá to podezřele.”

„Ne, není to vůbec nic podezřelého, opravdu...“ řekl jsem.

Když na mě Juno zírala svýma nepoddajnýma očima, bylo trochu trapné tam být. Tehdy se vrátili Carla a Owen, kteří s vyhlazováním banditů skončili.

„Co jste dělal, pane?!“ zaječela Carla. „Takhle jít na frontu?!”

„Gahaha!“ zasmál se Owen. „Viděl jsem to. Techniky meče, které jsem Vás učil, se hodily, že?”

Když jsem to viděl jako šanci vymanit se ze současné atmosféry, vyklouzl jsem zprostředka sendviče Liscie-Juno a spěchal k těm dvěma.

„Ah! Hej! Chci správné vysvětlení!“ volala za mnou Juno.

Ignorujíc stížnosti Juno, jsem se zeptal Carly a Owena, „Dobrá práce, vy dva. Co to bylo vlastně za lidi?”

„Podle toho, co se mi podařilo zjistit, to vypadá, že to byl obchodník s otroky a jeho zaměstnanci,“ řekla Carla.

„Obchodník s otroky?“ opakoval jsem.

„Nedávno jste znárodnil obchod s otroky, pane,“ vysvětlovala. „Slyšela jsem, že jste zpřísnil i kvalifikační zkoušky. To vyhnalo otrokáře z jiných států ze země a otrokáře z naší vlastní země, kteří se nekvalifikovali, to také vyhnalo do jiných zemí. Jednalo se o skupinu otrokářů, kteří neuspěli u kvalifikační zkoušky.”

Nedávno jsem z obchodníků s otroky udělal státní zaměstnance. Nemohl jsem ještě zrušit systém otroctví, ale udělat z něj něco, co existuje jen jménem, pracoval jsem na tom, aby se s otroky začalo zacházet ne jako s předměty, ale aby se s nimi zacházelo jako s dělníky a lidmi. Abychom toho dosáhli, udělal jsem to tak, aby otrokáři, kteří zacházejí se svými otroky jako s předměty a zneužívají je, neprošli kvalifikační zkouškou.

„Ale proč by takoví lidé útočili na uprchlíky?“ zeptal jsem se.

„Aby financovali svůj útěk do zahraničí, měli v úmyslu unést ženy a děti, které vypadaly, že za ně bezpochyby dostanou dobrou cenu,“ řekla Carla. „Protože uprchlíci nejsou lidé této země, museli si myslet, že úředníci nebudou jednat proaktivně, aby je ochránili.”

„Jako bychom to udělali!“ křičel jsem.

„Já – já nejsem ta, komu to musíš říkat,“ řekla Carla s ustaraným výrazem ve tváři a přinutila mě k rozumu. Pravda, to nebylo nic, co bych měl říct Carle.

„Omlouvám se,“ řekl jsem. „Mrzí mě, že jsem tam ztratil klid.”

„Ne ...”

„Carlo, promiň, ale mohla bys letět zpátky do hradu a nahlásit Hakuyovi, co se tu stalo?“ zeptal jsem se. „Jsem si jistý, že těm, kteří to potřebují vědět a promyslet nezbytná opatření, hned pošle upozornění.”

„Ano, pane. Rozumím.”

Sotva to řekla, roztáhla Carla křídla, zvedla se do vzduchu a maximální rychlostí letěla k hradu. V tom okamžiku, jsem zahlédl její podvazkový pás, a tak jsem rychle odvrátil zrak.

Ne, neviděl jsem nic důležitějšího. Takže, prosím, Liscio, nedívej se na mě tak.

Pak, téměř přesně ve stejnou dobu, kdy Carla vzlétla se vrátila Hilde. „Dokončili jsme ošetřování raněných. Nebyly to lehké rány, ale pravděpodobně je to způsobeno rychlou prací toho kněze. Jejich životy nejsou v ohrožení. Rány už byly zaceleny magií.”

„Aha... To je dobře ...”

„Ale co budeš dělat?“ zeptala se Hilde. „Vypadá to, že se tu shromáždil dav.”

Když jsem se rozhlédl, byli tam uprchlíci, kteří se začali shromažďovat, když zaslechli ten rozruch. Zatím se nám dařilo držet se při zemi, takže jsem teď nechtěl vyčnívat. Zavolal jsem Owena a Liscii.

„Nechme dobrodruhy, ať ty chlápky předají úřadům. Půjdeme a sejdeme se s náčelníkem vesnice podle plánu.”

„Rozumím, sire,“ řekl Owen.

„Nechceš s Juno nic dělat?“ zeptala se Liscia.

„Nevidím žádný dobrý způsob, jak tuhle situaci vysvětlit. Kromě toho by asi bylo špatné, kdyby vyšlo najevo, že král byl celou dobu uvnitř Malého Musashiba.”

„Pravda, kdyby lidé zjistili, že si král hraje s panenkami, nebylo by to zrovna důstojné.“ Liscia sama pro sebe přikývla, zdánlivě spokojená.

Pak jsme se odtamtud dostali ve spěchu.

„Ach, hej! Počkej!“ Juno za mnou ječela, když si toho všimla, ale já jsem čekat nehodlal.

Tak dlouho, pops!

Ne, počkat, to ona tu kradla.


5 komentářů: