HRH 4 - Závěrečná kapitola: Ve sněhu 4/4

„Jednoduše řečeno, jsem král, který zdědil tyto vzpomínky,“ skončil Albert.

Zatímco jsem poslouchal příběh sira Alberta, byl jsem ve zmatku. Byl to časový posun...? Ne, časový skok?

Říkal, že je to magie temného typu, ale že dokáže i takové věci? Ale všechno, co se zdědilo, byly vzpomínky, takže to nebylo tak, že by se vědomí člověka vrátilo do minulosti.

Pokud se tyto vzpomínky skutečně přenášely do minulosti, mělo to vytvořit časový paradox. Protože sir Albert, který vzpomínky posílal, si nepamatoval, že by mu je někdo posílal.

Je v tom případě možné, že by Elishina moc byla taková, že by ji nechala zasahovat do alternativní dimenze, která by se velmi podobala té její? Méně jako „Life Do-Over Machine“ (stroj na doživotní život) a více jako „What-If Phone Box,”(Co-kdyby telefonní budka) huh? Zjednodušeně řečeno by to znamenalo, že tento svět není minulostí vysílajícího světa, ale alternativní dimenzí.

I když, i kdybych to nadhodil, pochyboval jsem, že to ti dva pochopí. Nejspíš ani neměli představu o jiných dimenzích a já sám jsem nemohl říct, že bych tomu tak dobře rozuměl.

Bože, tohle místo nebylo jen prostý svět mečů a kouzel? myslel jsem.

Zatímco jsem byl zaneprázdněn zmatením, sir Albert se napil čaje a povzdechl si „Upřímně... pro toho, kdo mi ty vzpomínky poslal, to muselo být těžké, ale není snadné být tím, kdo je přijímá. Z mého pohledu, mám pocit, že jsem žil život, ve kterém jsem z tebe udělal svého premiéra, choval se jako hlupák a pak vrátil čas. Kdybych neslyšel Elishino vysvětlení na druhé straně, myslel bych si, že se čas prostě vrátil. Já sám jsem nic neudělal, ale pocit viny vůči tobě nezmizí. Omlouvám se jménem svého bývalého já. Je mi to strašně líto.“ Sir Albert hluboce sklonil hlavu.

„Ne, omluvit se mi nepomůže.... Chci říct, na nic z toho si nevzpomínám…”

„Já vím, že.... Je to jen pro mé vlastní sebeuspokojení. Chci se omluvit. Prosím, nech mě se omluvit.”

„...No, jestli je to tak...”

Pokud řekl, že se chce omluvit, nejlepší bude, když ho nechám. Situace byla mimo mé chápání, takže jsem se nemohl vžít do jeho situace.

Sir Albert se mi podíval přímo do očí a řekl, „A tak, aby se věci nevyvíjely tak, jak se vyvíjejí v mých vzpomínkách, jsem ti předal trůn. Domnívám se, že toto by mělo zodpovědět tvoji první a třetí otázku.”

„...musel bych s tebou souhlasit,“ řekl jsem.

Odpověď na mou první otázku, „Proč jsi dal svůj trůn nějakému klukovi, kterého jsi právě potkal?“ Bylo to tak, že jsme se vlastně (i když, přesně řečeno, to nebylo správně) nesetkali poprvé.

Odpověď na třetí, „Proč ti trvalo tak dlouho, než ses se mnou sešel?“ bylo pravděpodobné, že si nebyl jistý, jestli má, nebo nemá odhalit existenci této schopnosti. Mohlo to být proto, že se chtěl s jistotou přesvědčit, že jsme se dostali do jiné budoucnosti než předchozí svět.

Zbývala mi druhá otázka. Otázka Georgovy loajality...

„Neříkej mi, že jsi o tom všem řekl Georgovi?!” zvolal jsem.

„...Jsem slabý,“ řekl bývalý král. „Nebyl jsem dost silný, abych to břemeno unesl sám.”

Sir Albert se podíval z okna. Začalo se trochu zatahovat. Mohlo by začít sněžit.

„Nemohl jsem uvěřit, že jen se svou mocí, byl bych schopen vyvolat jinou budoucnost. Řekl jsem všechno jedinému muži v této zemi, kterému jsem mohl věřit, Georgovi Carminovi a požádal ho o pomoc. Proto přišel s plánem na vyhlazení zkorumpovaných šlechticů, kteří se za tu dobu stali tvými nepřáteli. Byla to naše chyba, že tě Castor začal podezřívat. Protože však byl plán již v pohybu, nemohli jsme ho odhalit a omlouvám se za nepatřičné utrpení, kterému tě vystavil.”

To bylo ... Takže Georgův důvod zinscenované zrady. Nechat všechny mé potenciální protivníky sejmout jedním vrzem a padnout po jejich boku. Tento plán se shodoval s plánem, na kterém jsme s Hakuyou pracovali, abychom udrželi Amidonii pod kontrolou, což z něj udělalo velkolepou etapu, kterou nikdo z nás nečekal. Vypadalo to, že Roroa také plánovala vlastní scénář událostí, takže se z toho stalo velké jeviště s mnoha dramatiky.

Ti, kteří si mysleli, že budou nutit ostatní tančit, byli donuceni tančit sami, a i když jsme měli pocit, že si razíme vlastní cesty, ve skutečnosti jsme jen kráčeli po kolejích, které nám někdo jiný položil.

„Nevím, co na to říct.... Ztrácím tak důvěru v sebe sama,” přiznal jsem.

„To není třeba,“ řekl Albert. „Faktem je, že se ti podařilo dosáhnout jiné budoucnosti, ne? Anektoval jsi Amidonii a přestavěl toto království, které se blížilo ke svému konci, na Friedonské království. S důvěrou mohu říci, že jsem se nemýlil, když jsem ti předal trůn.”

„Jsem rád, že to říkáš a tak, ale... nakonec, kde si myslíš, že se změnila budoucnost?“ zeptal jsem se.

„Nepochybně na samém začátku. Protože tentokrát, od samého začátku, jsi měl po boku Lisciu.”

„Lisciu?“ zeptal jsem se.

Byla to pravda, Liscia mě podporovala od samého začátku, ale proč se její jméno objevilo až teď?

Zde Sir Albert nasadil trochu smutný výraz. „Liscia byla v budoucnu po tvém boku, když jsem tě jmenoval svým premiérem. Sloužila jako Georgova sekretářka, takže jste se vy dva seznámili přes něj. V tom světě, stejně jako v tomhle, Liscia poznala tvůj skutečný talent a zamilovala se do tebe. I když jsem tě propustil z funkce, přišla apelovat přímo na mě, abych tě vrátil do funkce. Nicméně... tentokrát, jsem nedal na Lisciinu radu. Zklamaná Liscia se vrátila do Randelu, kde jsi byl. Na hrad Randel, který šlechtici spálili na popel. Jsem si jistý, že strávila své poslední chvíle... spolu s tebou...”

Liscia... zemřela po mém boku, co? Teď, když se o tom zmínil, řekl, že král tohoto světa „přišel o všechno“. To se tedy týkalo i jeho vlastní dcery.

„A co ostatní přátelé, které jsem naverboval?“ zeptal jsem se.

„Pro začátek tam nikdy nebyli. V tom světě jsi nikdy nepoužil vysílací hlasový klenot. Poslouchal jsem hlasy těch, kteří si cenili tradice, a nikdy jsem ti nedovolil ho použít. Proto jsi nikdy neshromažďoval personál, ani jsi nedělal takové produkce jako teď.”

Práce bez vysílacího hlasového klenotu, huh... To by bylo těžké. Teď, když jsem si vzpomněl, většina současných členů mého štábu byla shromážděna prostřednictvím vysílání hlasového klenotu. Bez vysílacího hlasového klenotu bych nepotkal Aishu, Hakuyu, Tomoe, nebo Poncha. Také, kdybych byl premiérem, pochyboval jsem, že by Excel poslala Junu, a taky bych nepotkal Ludwina, Halberta, nebo Kaede přes armádu.

V tomto případě se vysílání hlasového klenotu začínalo jevit jako zlomový bod.

A nejsilnější věc, která mě tlačila k tomu, abych použil vysílací hlasový klenot, byla Liscia, která dala legitimitu královskému titulu, který jsem dostala. Bez toho, bych možná nedokázal umlčet lidi, kteří byli proti mně, pomocí vysílacího hlasového klenotu. Když jsem o tom tak přemýšlel...

„...No, sakra. Liscia se začíná cítit jako moje bohyně vítězství.”

„Chci, aby ses o ni dobře postaral,“ řekl mi Albert.

„Samozřejmě.”

Byla to bohyně, která mě nikdy neopustila, bez ohledu na to, jak nepříznivá situace nastala. Kdybych si jí nevážil, pravděpodobně by mě čekala pořádná karmická odplata.

Sir Albert vstal ze židle. „No, Řekl jsem ti vše, co vím. Moje role byla skutečně dohrána až do konce. Zbytek... Nechám to na tobě a na ostatních.”

S tím, sir Albert stál vedle lady Elishy a objímal ji kolem ramene.

„Myslím, že opustíme hrad a budeme tiše žít v mém starém panství v horách.”

Překvapeně jsem se prudce nadechl. „Proč?!”

„Pokud se starý král zdrží příliš dlouho, lidé začnou dostávat špatné nápady,“ řekl Albert. „Teď, když jsem viděl měnící se budoucnost, stáhnu se. To je další věc, pro kterou jsem se rozhodl od samého začátku.”

Tady neměl tvář nespolehlivého krále, ale oči milujícího otce, který dohlíží na své děti. Ty oči... Směřoval je na mě?

„Už jste se rozhodli, chápu,“ řekl jsem pomalu.

„Mohu ti svěřit Liscii i tuto zemi,“ řekl Albert. „Elisha i já tomu věříme. Žádám tě, abys to pro mě udělal, můj synu.”

„Můj synu.” Když mi tak řekli, vstal jsem ze sedadla a udeřil se pěstí do hrudi.

„Máte mé slovo. Otče, matko, díky za všechno.”

Hluboce jsem sklonil hlavu před sirem Albertem a lady Elishou. Sir Albert přikývl, když to uviděl, zatímco lady Elisha ho s úsměvem sledovala až do konce. Ještě jednou jsem se uklonila a otočila se, abych se chytil kliky na dveřích a odešel... pak jsem se zastavila.

„Chci se zeptat ještě na jednu věc.”

„Co?“ řekl Albert.

„Byla ve světě, kde jsem se stal premiérem, nalezena naše těla?”

„...Ne. Jak jsem říkal, proměnily se v popel. Nikdy se nic nenašlo.”

Chápu. Těla nikdy nenašli, co? No, tak...

„V tom případě Liscia a já jsme možná ještě žili.”

„Cože?!”

Usmál jsem se, když sir Albert překvapeně otevřel oči. „Kdybych byl sám, mohl jsem umřít. Ale Liscia tam byla taky, že? Kdyby se já z toho světa staralo o Liscii tak moc jako já tady, nikdy by ji nenechal zemřít. Když se k nim přiblížilo nebezpečí, jsem si jistý, že by vzal Liscii a utekl, aniž by mu záleželo na tom, co o nich lidé řeknou. Je možné, že je při pokusu srazili nepřátelští vojáci, ale v tom případě by tam byla těla. Pokud mi říkáte, že žádná nebyla, řekl bych, že to znamená, že utekli.”

Možná se Georg používal jako návnada, aby jim získal čas. I když to bylo pravděpodobně na stejné úrovni jako věřit v teorii, že Yoshitsune přežil. Ale co na tom záleželo? Kdyby to pomohlo mému tchánovi alespoň trochu zmírnit jeho vinu.

„...Děkuji, zeti.”

Slyšel jsem za sebou ta tichá slova, když jsem se otočila k odchodu z místnosti.

 

„Co tady děláš?”

Byl jsem na terase úřadu pro vládní záležitosti, díval jsem se v noci na hradní město, když Liscia vyšla s dekou.

„Překvapuje mě, že jsi věděla, že mě tu najdeš,“ řekl jsem.

„Hakuya mi řekl, kde jsi,“ řekla. „Všichni jsou v afektu a snaží se dát dohromady věci pro pěveckou soutěž, víš?”

„...Promiň. Nech mě tu ještě chvíli.”

„Bože... V tom případě si zkus vzít něco teplejšího,“ řekla Liscia, pak hodila přikrývku, kterou nesla, a sama pod ni vklouzla. Teplo jejího těla, které se dotýkalo mého, bylo velmi uklidňující. „Uf... V tuhle noční dobu je venku zima.”

„No, jo, je zima.”

„Ah! Vždyť sněží!“ zvolala.

„Páni. Máš pravdu.“ Všiml jsem si, že sem tam padají sněhové vločky. I když jsem stále viděl měsíc na vzdálené obloze.

Začalo to jako prachový sníh, ale postupně to ustoupilo větším sněhovým vločkám.

Světla města a sníh za měsíční noci. Bylo to jako scéna z fantazie.

„Je to hezké,“ zamumlala Liscia a postavila se vedle mě.

„...No, sakra. Liscia se začíná cítit jako moje bohyně vítězství.”

Slova, která jsem tehdy řekl, se mi vybavila.

Když jsem se podíval na Liscii, jak uchváceně hledí na zasněženou oblohu, nemohl jsem zůstat na místě déle. Vylezl jsem zpod přikrývky, pak jsem objal Liscii, přikrývku a tak.

„Cože, Soumo?!“ Liscia překvapeně vykřikla. Nedovolil jsem, aby mi to zabránilo držet ji pevněji.

„...Pravda je...”

Venku byla zima, ale z nějakého důvodu mi bylo horko po celém těle. Viděl jsem svůj dech, ale tvář mě pálila. Možná jsem i plakal.

„Pravda je, že tohle je něco.... Měl jsem ti to říct před Aishou, před Junou a před Roroou...”

Tázavě mlčela.

„Liscio... Miluju tě. Prosím, vezmi si mě.”

Liscii můj náhlý návrh ohromil.

„...Trvalo ti dost dlouho, než jsi to řekl,“ řekla Liscia a pak se na mě plaše usmála, až mě to lechtalo. Pak mě jemně odstrčila, položila mi ruce na prsa a postavila se na špičky. Jak se pokrývka třepotala k zemi, Lisciin obličej se pomalu přiblížil k mému. „Taky tě miluju, Soumo. Doufám, že spolu budeme navždy...”

Naše rty se proplétaly.

Hodiny minuly půlnoc a stal se 32. den 12. měsíce, Silvestr.

Chvíli jsme tak zůstali a poslouchali blížící se kroky nového roku.


5 komentářů: