HRH 5 - Kapitola 1: Udělejme vzdělávací program (Silvanův debut) 3/5

Dříve, v polovině 12. měsíce, roku 1 546., kontinentálního kalendáře.

V ten obzvlášť chladný den...

„Změnili jsme způsob produkce obilí na našem území. Výrazně to zvýšilo naši míru potravinové soběstačnosti,“ řekl mi to ten muž. „Díky vaší dopravní síti, pane, se mému panství daří víc než kdy jindy.”

„Oh, ho,“ řekl jsem. „Chápu...”

Stál jsem vedle statného muže středního věku a usmíval se, zatímco on nekonečně bloumal dál. Ten muž se jmenoval Moltov Juniro. Byl hlavou jednoho z deseti nejvlivnějších šlechtických rodů v zemi, rodu Juniro. Dnes jsem byl pozván na banket, který pořádali.

V těchto dnech, jsem byl zván na banket pořádaný nějakým vlivným šlechticem nebo jiným skoro každý den. Zdálo se, že v této zemi, uprostřed a na konci dvanáctého měsíce, si šlechtici pozvou hosty, ke kterým mají blízko, a uspořádají hostinu. Tam jim poděkují za jejich vzájemné působení po celý rok a vyjádří naději, že v tom příštím zůstanou stejně blízko.

No, v podstatě to byla párty na konci roku.

Navíc se zdálo, že počet a úroveň hostů, které mohou přilákat, slouží jako barometr šlechtické moci a vlivu. Proto v tomto ročním období šlechtici pozvali tolik lidí, kolik mohli, zejména těch vysokého postavení.

Kdybyste se zeptali, kdo je osoba nejvyššího postavení v této zemi, musel bych to být já, člověk, který se právě drží trůnu. Přirozeně, i kdyby chtěli, žádný obyčejný šlechtic nemůže pozvat krále, aniž by k němu měl nějaké zvláštní vazby. Koneckonců, sám jsem tyhle hostiny neměl příliš v lásce. Normálně, i kdybych dostal pozvánku, odmítl bych to, protože jsem neměl čas.

Takže pokud jsem se musel zúčastnit něčí hostiny, znamenalo to, že to nebyl obyčejný šlechtic. I když možná nebyli na úrovni Excel, v této zemi byli stále mocní šlechtici. Bylo těžké odmítnout pozvání od takových lidí. Je povinností nadřízeného stýkat se s těmi, kteří slouží pod nimi.

Protože jsem jich tolik odmítl, Hakuya mi řekl, „Prosím, přijďte alespoň na bankety na konci roku.” Kvůli tomu, za posledních pár dní v řadě, jsem byl nucen účastnit se banketů mocných šlechticů.

Zatímco jsem se na banket oblékal ještě víc než obvykle (Byl to velmi ušlechtilý oděv. Dokonce i moje rukávy měly frčky.), zasténal jsem, „Fuj, to je bolest,” nebo, „Nechci tam jít,” nebo, „To je taková potíž,“ a Liscia, která mi pomáhala se převlékat, mi to vyčítala.

„Toto je tvá povinnost krále,“ říkávala. „Jako tvé snoubenky tam budeme taky, tak se uprav, ano?”

Jak řekla, Liscia a moje další partnerky byly také přítomny. Ale i tak to neměly tak zlé jako já. Mé snoubenky, kromě Juny, se střídaly a každá mě doprovázela po jedné. Já, na druhou stranu, jsem byl nucen se zúčastnit pokaždé.

„Jak vidíte, moje panství je ve výborném stavu…“ drmolil Moltov.

„...”

Pokud jste se zeptali, co se mi na banketech nelíbí, bylo to, že jsem si musel pohrát s “pohostinností“ svého hostitele, která spočívala v tom, že se dlouze zabýval tím či oním. I když jídlo vypadalo luxusně, neměl jsem čas na jídlo ani na pití. A co víc, všichni šlechtici měli sklon mluvit o stejných věcech.

Nejdřív se chlubili, jak spravují své panství. Bylo tomu tak bezpochyby především proto, že jsem do hodnocení výkonu zahrnul správu jejich oblastí. Většina šlechticů se snažila ukázat, že v jejich správě nejsou žádné problémy, a ti schopnější využili příležitosti a přesně vyjádřili, jak úžasné jsou jejich manažerské schopnosti.

Hodnocení prováděli inspektoři, kteří byli vysláni za tímto výslovným účelem, a dostávali náležité informace od lidí žijících v dané oblasti. Snaha přesvědčit mě na banketu byla bezvýznamná, ale byla lidská přirozenost chtít využít každou šanci, kterou mohli dostat. Pokud si mysleli, že je král pozorně sleduje, a vedlo to ke zlepšení života jejich lidu, bylo to dobře. Přesto už mě nebavilo poslouchat podobné zprávy na každém banketu.

„Pane, dovolte mi, abych vám došla pro pití,“ Aisha, moje dnešní partnerka, se tiše nabídla. Stříbrné šaty, které měla na sobě také pro hudební program, který mi pomáhala moderovat v Amidonii, jí teď slušely. Musela vycítit mé vyčerpání a snažila se být ohleduplná.

Jen jsem se cítil trochu vyprahlý, tak jsem ji požádal, aby to udělala, a Aisha tiše odešla.

V okamžiku, kdy Aisha odešla, se chování hovorného Moltova náhle změnilo.

„...Mimochodem, sire.”

Oči měl ostré, jako had, který našel svou kořist.

V tom okamžiku jsem si uvědomil, že jsem to právě podělal. Už jsem si tím vzorcem prošel několikrát. Když králova družka opustila jeho stranu, chápali to jako svou příležitost.

„Vadilo by vám, kdybychom si na chvíli promluvili někde jinde?”

„...Aisha se ještě nevrátila, uvědomujete si to,“ řekl jsem.

„Nebude to trvat dlouho. Jsem si jistý, že vy dva se budete moci setkat co nevidět.”

Když jsem to řekl, Moltov mě vzal za ruku a napůl mě odtáhl.

Jo… Tohle byl určitě ten vzorec.

Nelíbí se mi to... Moltov si možná myslí, že je to jeho velká šance, ale já mám pocit, že jsem na jehlách…

Zatímco jsem přemýšlel, jak jsem předpokládal, když jsme dorazili do cíle, čekala na mě jedna mladá dáma. Bylo jí něco kolem šestnácti let. Očividně to byla půvabná mladá dáma s dobrou výchovou.

„Dovolte, abych vás představil, sire. To je moje dcera, Siena.”

„Zdravím, Vaše Veličenstvo. Jsem Siena Juniro,“ řekla a udělala pukrle.

...Já to věděl. Viděli v tom příležitost představit mi mladé dámy, se kterými byli příbuzní.

V každé době byly pokrevní vazby na královský rod zdrojem pýchy šlechty. Kdyby se stala mou královnou, jejich dům by byl bezpečný a mohla by dokonce porodit dědice. A navíc, protože moje zasnoubení s Junou ještě nebylo oznámeno, pokud šlo o ně, měl jsem jen tři snoubenky. To číslo bylo, s výjimkou zvláštních případů, jako byl můj předchůdce, král Albert (přiženil se do královniny rodiny) považováno za nízké. Kvůli tomu se mě každý šlechtic zoufale snažil prodat své dcery.

Za pouhého půl roku, co mi byl svěřen trůn jsem anektoval Amidionii a měl spoustu dalších velkých, výstavních úspěchů, takže lidé do mě vkládali velké naděje. Na hrad vždy přišlo velké množství nabídek k sňatku a můj komoří, Marx, byl vždy zaneprázdněn jednáním s nimi.

„Bolí mě, když je pořád odmítám, takže mohl byste se aspoň s některými setkat?“ Marx se mě zeptal prosebnýma očima, ale znělo to jako bolest, tak jsem to nechal být.

I tak, stejně jsem se musel vypořádat se šlechtici, kteří mě takhle oslovili, s úmyslem nepropásnout svou šanci.

Samozřejmě, šlechtici nebyli dost drzí, aby vyvolali takové rozhovory, když tam byla jedna z mých snoubenek, ale ať už to byla Liscia, Roroa nebo Aisha, vždycky měli zaručeno, že k tomu vytvoří prostor. Můj názor na zručnost šlechticů v tom přešel přes podráždění a místo toho vstoupil do říše obdivu.

Nemít moc na výběr, pozdravil jsem dívku. „Rád vás poznávám, slečno Sieno. Jsem Souma Kazuya.”

„Vaše skvělé jméno jsem už slyšela, sire,“ řekla. „Slyšela jsem, že jste velký panovník, požehnaný statečností i moudrostí, ale ulevilo se mi, když jsem vás takhle poznala, že také vypadáte jako laskavý člověk.”

„Ty zvěsti o mně byly jen přehnané, vyrašily jim údy a začaly si žít vlastním životem.”

„Můj, od vás to zní rozkošně.“ Siena se tiše usmála. Vypadala jako prostá dívka. S takovými typy bylo vždycky nejtěžší se vypořádat.

Bylo snadné odbýt někoho, kdo se bezostyšně snaží provdat za peníze a postavení, ale nemohl jsem být tak krutý k čisté, nevinné dívce. Bylo těžké říct, jestli si vůbec byla vědoma, že je to pokus o dohazování. No, bez ohledu na to, co si o tom myslela ona sama, její otec se ji rozhodně snažil provdat za peníze a postavení.

Moltov mě vzal kousek od Sieny a promluvil. „Co si myslíte o mé Sieně?”

„...Vypadá jako velmi čistá a prostá mladá dáma,“ řekl jsem. „Velmi roztomilé.”

„Aha, aha! Když se vám zalíbí, zvážil byste, že si ji vezmete za ženu?”

„Ne, už mám tři (vlastně čtyři) snoubenky...”

„Co tím chcete říct? Jste ještě mladý, pane. Měl byste zvýšit počet manželek, které máte. Pro dobro královského rodu. Pokud se zdráháte z pocitu povinnosti vůči princezně Liscii, pak by mi nevadilo, kdyby byla druhořadou královnou...”

Mluvíce rychle jako kulomet, Moltov se snažil věci posouvat dál. Zrovna když jsem si říkal, Ugh, vážně, to je bolest. Aisho, můžeš si pospíšit a vrátit se? stalo se to.

„Hahh, ha, ha, ha! Hahh, ha, ha, ha!”

Síní se náhle rozlehl vášnivý smích.

„Ivan?! Ten idiot!“ Moltov, který měl ještě před chvílí tvář příjemného starce, který mi nabízel svou dceru, měl teď kyselý výraz, když se díval otevřeným stropem do druhého patra hodovní síně.

Sledoval jsem jeho pohled a zjistil, že na zábradlí balkonu někdo stojí.

Bylo mu něco přes dvacet, byl vysoký a svalnatý. Se svým hustým obočím, ostrýma očima a zářivě bílými zuby měl podivně výraznou tvář. Byl to vášnivý mladý muž, který jen tak neopustí vzpomínky nikoho, kdo ho uvidí.

...Ne, vážně, kdo to byl?

Muž vykřikl a seskočil z balkonu. V okamžiku, kdy to udělal...

Ba-bam!

Hned za mladíkem se ozvala velká exploze. Zvedly se plameny a ozval se řev, který mi otřásl žaludkem. Na chvíli jsem myslel, že je terorista a chystal se panikařit, ale z nějakého důvodu se ostatní hosté kolem něj na mladíka jen kysele usmáli.

Huh? Co? Co si o tom mám myslet?

„Vaše Veličenstvo!“ Aisha mě konečně našla a vrhla se ke mně. „Pane, tohle by mohl být útok! Prosím, držte se za mnou!”

„...Ne, je na tom něco divného.”

„Cože? Co tím myslíte, něco divného?”

Rozhlédl jsem se kolem, ale nikdo nevypadal tak rozrušeně. Většina z nich se na mladého muže jen dívala s kyselými nebo posměšnými úsměvy. Při bližším ohledání, navzdory tomu, kolik ohně tam bylo, nebyla oblast, kde za mladíkem vybuchl výbuch, ani mírně sežehnutá.

„Ach, můj hloupý bratře.”

Když jsem se vrátil, Siena ustaraně přihlížela.

„Bratr?“ opakoval jsem.

„Ano, sire. To bude můj starší bratr, Ivan Juniro.”

„Hm... Zdálo se mi, že došlo k explozi,“ řekl jsem.

„To je schopnost mého bratra. Dělá to křiklavou ukázku ohně a hluku, ale je to něco jako iluze. Není za tím žádná skutečná síla. Hee hee. Není cool?”

„Ehm... Uh, jistě...”

Kdyby to byla schopná odepsat jen jako „cool“... v některých ohledech by ta dívka mohla být docela působivá.

Chápu, myslel jsem. Lidé, kteří sem byli pozváni, byli ti, kteří měli pravidelná jednání s rodem Juniro. Přirozeně si musí být vědomi podivného syna rodiny. Proto, i když došlo k výbuchu, reagovali jen kyselými úsměvy.

Moltov vztekle vykřikl. „Ivane! Jak se můžeš před Jeho Veličenstvem chovat tak hrubě?!”

„Buď zticha, staříku!“ Ivan zaujal pózu a tentokrát se za ním zablesklo. „Ty chamtivej dědku, snažíš se využít Sieniny nevinnosti a dotlačit ji ke sňatku! I když to nebesa dovolí, já, její bratr, ne!”

Když to prohlásil, měl Ivan v očích oheň. Doslova, z očí mu šlehal oheň.

...Nevím, co říct. Začínal jsem se trochu bavit. Naproti tomu Moltov zuřil.

„Vzít si krále je největší pocta, které může žena narozená do šlechtického rodu dosáhnout! Co je špatného na tom, když otec chce, aby jeho dcera našla štěstí?!”

„Siena může o svém štěstí rozhodnout sama! To není nic, co bys za ni rozhodl!“ vykřikl Ivan.

„Drž hubu! Jsi estráda, stejně jako tvé schopnosti!”

„Máš stejnou schopnost, staříku! Máme to v krvi!”

Jejich oči se setkaly a zajiskřily. Mezi nimi se vytvořila tmavá mračna a blesky udeřily přímo doprostřed. Nemluvím metaforicky, tyhle věci se skutečně staly. A přesto nedošlo k žádné škodě. Bylo zábavné se na to dívat, pokud jste do toho nebyli zapleteni.

Otočil jsem se k Sieně a zeptal se jí, „Hej, uh.... Neměli bychom je zastavit?”

„Tohle dělají pořád,“ odpověděla s úsměvem.

„Tak dobře...”

I během naší malé výměny názorů se ti dva neustále ohřívali.

„Dnes je den, kdy do tebe konečně vtlouknu trochu rozumu!“ vykřikl Moltov.

„To říkám já! Do toho, staříku!”

„Chowahhhhhhhhhhhhh!”

„Dahhhhhhhhhhhhhhhh!”

Když se k sobě oba přiblížili, objevila se mezi nimi hromada rukou a nohou, které mlátily, kopaly a blokovaly. Bylo to, jako by někdo udělal živou adaptaci Dra**on Ball, a to mě dost vzrušilo. Na chvíli jsem je s nadšením pozoroval a říkal si, Jo, dej mi víc! Ale pak...

„Skoro všechny ty údy jsou iluze,“ řekla Aisha. „Je to jen jejich skutečné tělo uprostřed, které se navzájem mlátí.”

Zmlkl jsem. Když mi to Aisha, která to prohlédla kinetickou vizí válečníka, řekla, tak to trochu zabilo zábavu.

O pět minut později Moltov a Ivan zkolabovali, oba padli tváří nahoru na záda téměř ve stejnou dobu.

„Urgh... To není špatné, staříku.”

„Hmm. Ještě nejsem tak daleko za kopcem, abych tě nechal mě porazit.”

Dobře, bylo to okázalé a tak, ale jediné, co dělali, bylo, že mlátili jeden druhého, takže pokud na mě chtěli vytáhnout tu rutinu „soků, kteří komunikovali pěstmi“, nebyl jsem si jistý, jak reagovat... Ne, že by na tom záleželo.

Každopádně jsem přešel k Moltovovi, který se zhroutil na zem. „Moltove.“

„P-proč, sire! Udělali jsme ze sebe mizernou ukázku! Prosím o odpuštění!“ Moltov spěšně vstal a pokorně se omluvil, ale mávl jsem rukou a řekl mu, aby si s tím nedělal starosti.

„Mně to nevadilo. Byla z toho zábavná podívaná. Když už jsme u toho, rád bych si s vámi o něčem promluvil...”

„Co... co to může být?”

„Zapomeňte na Sienu. Byl byste ochoten dát mi tam Ivana pro dobro vlasti?”

„...Ještě jednou?“ Moltov i Ivan na mou žádost překvapeně zamrkali.

 

3 komentáře: