IwS 3 - Mezipříběh II: Prokleté moře 1/2

Mezipříběh II: Prokleté moře

       

„Tahle věc může jet pěkně rychle.“

„No, to proto, že zahrada nemá na rozdíl od ostatních částí Babylonu žádné zbytečné vybavení.“ Plovoucí zahrada tiše proudila nad mraky jako loď. Díky okolní magické bariéře, navzdory tomu, že se zahrada pohybovala impozantní rychlostí, jsme na palubě cítili jen lehký vánek.

Další kuriozitou bariéry bylo, že kdyby se třeba nějaký pták měl srazil se zahradou, pták by se místo toho teleportoval za ni. Nedostatek vybuchujících ptáků byl skutečně vítaným rysem.

Cesca, správkyně zahrady, ji řídila pomocí černého monolitického zařízení instalovaného uprostřed plavidla. Jak se Cesca dotýkala různých míst na dotykovém zařízení podobném panelu, objevovala se a mizela zářící červená písmena.

Linze a Yumina ji s úžasem pozorovaly z obou stran. Podobně vznášející se Sango a Kokuyou také hleděli na monolit.

„Jsi jediná, kdo to může ovládat, Cesco?“

„Jediný další, kdo má povolení, je mistr. I když je to spíše to, kdo to umí ovládat, spíš než to kdo může, předpokládám.“ Cesca odpověděla na Linzeinu otázku, aniž by odtáhla ruce od monolitu.

„Je tohle plavidlo na rekreaci? Protože se tomu říká zahrada a tak.“ V odpovědi na mou otázku na mě Cesca zamávala prstem tut-tut. Co má za problém? To je opravdu k vzteku.

„Jen se podívejte na tu květinu u pánových nohou.“

„Hmm? Tato?“ Podíval jsem se ke svým nohám, jak mi bylo řečeno, a skutečně tam kvetla malá žlutá zvonkovitá květinka.

Vypadalo to jako sandersonie. Až na to, že tam byl jen jeden květ.

„Té se říká tráva z měsíčního paprsku, přísada do lektvarů pro léčbu hladovění many. A támhle té květině se říká tráva ze slunečního paprsku. Je to přísada do lektvarů pro obnovu výdrže. Všechny květiny v zahradě jsou léčivé rostliny s vlastními vlastnostmi.“

To je úžasné. Asi to opravdu není obyčejná zahrada. Je trochu zvláštní, jak rychle už jen to vysvětlení obrátilo můj dojem. Takže se tu dá vyrobit spousta různých léků, co?

„No, nemám ponětí, jak vytvořit některý z těchto léků.“

„Huh?! Nemůžeš je udělat?!“

„To by spadalo do pravomoci alchymistického oddělení. Nebo bys to možná mohl vyhledat v knihovně. Každý Babylon je specializovaný do té míry, že sám o sobě není až tak užitečný. Vážně? To neznělo moc pohodlně.

Když jsem si tuto informaci promyslel, objevila se na monolitu mapa a nějaký text, který jako by upoutal Cescinu pozornost.

„Co se děje?“

„Dostávám neobvyklou magickou četbu. Je dole. Možná zvláštní druh magického zvířete?“

„Dole? Kde přesně?“

„Moře západně od Belfastského království. Pojďme se podívat.“ A s tím se zahrada tiše začala potápět do moře mraků a rychle klesala k moři dole.

Počasí pod mraky bylo pochmurné, vzduch nasycený matnou mlhou. I když nic z toho se díky magické bariéře do zahrady nedostalo.

„Hej, stalo se něco?“

„Ty mraky jsou docela husté.“ Elze, Yae a Kohaku si všimli náhlého rychlého sestupu Babylonu a zastavili výcvik, aby přišli k nám.

„Zřejmě tam bylo nějaké podivné magické čtení.“

„Magické čtení? Mohl by to být další Babylon, že?“

„Ne. Babylonská bariéra by měla zcela izolovat manovou signaturu od vnějšího světa. S největší pravděpodobností je to buď magická bestie, nebo artefakt.“

Takže magická mořská bestie, možná? Kdyby to žilo v moři, bylo by to pravděpodobně něco obrovského. Jako kraken nebo kosatka, možná. Oh, pokud je to obyvatel moře ...

„Sango, Kokuyou. Můžete na něco přijít?“

„Ne, cítím několik údajů, ale žádné zvláštní magické bestie.“

„Ne, můj pane. Nezdá se, že by v moři byly nějaké zvláštní. Možná je jeden ve vzduchu?“ Myslel jsem, že Sango a Kokuyou by poznali, kdyby to byla vodní magická bestie. Takže to možná bylo něco jiného? Jako nějaký artefakt vymetený na moře.

„T-Touyo, podívej se na to!“ Yumina vykřikla, když se dívala na moře z okraje zahrady. Mimochodem, nehrozilo jí žádné nebezpečí, protože magický štít by jí zabránil v tom, aby náhodou spadla z Babylonu.

Sledoval jsem její ukazováček a zjistil, že mlhou pluje jediný člun. Tu a tam zrezivělý a trup byl pokryty krustou. Z jeho tří stěžňů visely potrhané plachty. A jeho palubu lemovala zrezivělá děla.

Z potrhané lodi, která se tiše vznášela v moři, vycházelo zlověstné světlo.

Bylo to zjevně ve velmi špatném stavu. Skutečnost, že stále ještě plavala nebylo ve skutečnosti nic menšího než zázrak.

„Loď duchů ...?“ zeptal jsem se.

„Loď d-duchůůů ?!“ Elze hlasitě zopakoval můj šepot. Yae, která stála vedle ní sklopila oči k moři a zbledla.

Naopak Linze zůstala klidná. Na bradě měla zamyšlenou ruku.

„Je to ale opravdu loď duchů? Možná byla nedávno opuštěná?“

„No, když se nad tím zamyslíme racionálně, myslím, že by to dávalo mnohem větší smysl...“ Možná jsem byl v jiném světě, ve světě fantazie, ale loď duchů...? Opravdu...? Na druhou stranu, duchové, přízraky a jiná duchovní monstra byli samozřejmostí. Taky jsem párkrát bojoval s nemrtvými.

„To magické čtení přichází odtamtud, co? Na palubě té lodi může být zvláštní artefakt. Normální artefakty koneckonců takové čtení nedávají.“ To dávalo smysl, to mi došlo. Překvapilo mě, že to Cesca pozná tak snadno. Bylo by hezké posbírat další artefakt, ale nemohl jsem se zbavit strašidelného pocitu který ta loď vydávala ...

„Pojďme to zkontrolovat.“

„Cožeee?!“ Ještě než jsem stačil reagovat na Linzein návrh, Elze a Yae vykřikly jako první. Možná v tom byly relikvie starého světa, ale ta dívka byla podivně statečná, když došlo na určité věci.

„Ta loď možná veze důležitý artefakt z jiné země. Myslím, že bude nejlepší se na to alespoň podívat.“

„To je pravda. Měli bychom ho získat, a pokud je nebezpečný, zničit ho. Navíc, tohle by mohlo být ... Cesco, ukaž mi prosím mapu.“

„Posluž si.“ Po vyslání Linzeina návrhu, Yumina zkontrolovala mapu zobrazenou na monolitu.

„Věděla jsem to... Tohle je Moře Rouhání.“

„… Moře Rouhání?“

„Je to magické moře, kde se o všech lodích bez výjimky říká, že se potopí dřív, než tudy proplují. Z tohoto důvodu obchodní lodě a podobně podnikají dlouhé objížďky, aby se této oblasti vyhnuly. To by mohlo vysvětlit, co se stalo s tou lodí.“ Všechny lodě se tu potápějí? Takže je to jako Bermudský trojúhelník v Sargasovém moři, co? Věci jako Bermudský trojúhelník jsou mýtus, ale také zcela věrohodný v jiném světě, jako je tento, takže je to trochu děsivé.

Pokud to byla skutečně příčina zániku té lodi, pak kdybychom ji nechali na pokoji, mohlo by to způsobit potopení další lodi.

„Asi se tam půjdeme podívat.“

„Cožeee?!“ Elze a Yae znovu zaječely. Kdybychom použili [bránu], mohli bychom se na tu loď nalodit, a se Sangem a Kokuyou bychom to pravděpodobně nějak zvládli s mořem.

„O-Opravdu jdeme?“

„Nemůžeme to prostě ignorovat, že? Koneckonců by to mohlo způsobit potopení další lodi.“

„To je možná pravda, ale....“ Ignoroval jsem ty dvě a otevřel [bránu]. Bylo snadné se teleportovat někam, kam jsem viděl.

„Kohaku, zůstaň tady. Cesco, kontaktuj nás přes Kohaku, kdyby se něco pokazilo.“

„Jak si přejete.“

„Rozumím, pane.“ Prošel jsem [bránou] na palubu lodi.

Podlaha trupu zlověstně vrzala pod nohama. Moře bylo mírné, ale mlha jen zvyšovala přízračnou atmosféru situace.

Linze a Yumina mě následovaly [bránou] a nastoupily na loď. Sango, Kokuyou a nakonec se za mnou objevily Elze a Yae. Proč se držíte za ruce? Na palubě byla děla vyčnívající z boku lodi, stejně jako malá prkna. Děla byla očividně zrezivělá a prkna shnilá a zjevně nepoužitelná.

Podlaha s každým krokem vrzala. Doufejme, že se neuvolní kvůli rozkladu...

„Nevypadá to, že by byl někdo na palubě.“ Linze měla pravdu. Jediný letmý pohled odhalil, že na palubě není ani živáčka

Bylo to jako ta jediná loď, San Juan Bautista. První japonská plachetnice západního střihu postavená Datem Masamunem, prvním daimyem ze Sendai. Hasekura Tsunenaga s ní odplul do Španělska jako diplomat. Byla obnovena a měla být stále vystavena v Ishinomaki. Děda mě tam jednou vzal, abych se na to podíval.

Podle malého výzkumu chytrým telefonem se tomuto typu lodi říkalo galeona. Pokud má tato loď podobné uspořádání, jaké jsem našel já, pak by kapitánova kabina měla být vzadu. Ale tato loď byla produktem jiného světa, takže bylo nepravděpodobné, že by každý detail byl stejný.

„...To je divné. Magické čtení je slabé. Bylo to silnější, když jsme byli ve vzduchu.“ Yuminina slova mě přiměla zklidnit se a zostřit smysly. Má pravdu. Zdá se, že kouzlo je slabší než předtím. Nebo spíš mám pocit, že zdroj magie tu není...

„Prozatím pojďme dovnitř. Možná se něco dozvíme.“

„J-Jdeme dovnitř?“

„Z-Zůstaneme a budeme dávat pozor, to uděláme. Tak prosím, pokračujte.“

„...No za mě v pohodě.“ Když se Elze i Yae rozpačitě usmály, my ostatní jsme otevřeli dveře na zadní palubě.

Za nimi byla matně osvětlená chodba, jejíž obě strany lemovala děla směřující ven. Slyšel jsem, že tento svět má kanóny, ale nikdy jsem žádné neviděl. Můj první dojem byl, že se mi zdaly dost velké.

Také jsem slyšel, že mít na palubě několik ohnivých mágů je mnohem efektivnější než používat děla. Když o tom tak přemýšlím, ty kanóny znamenají, že by to mohla být vojenská loď. Je to trochu pozdě, ale to je jedno.

Prošli jsme řadami děl a narazili na tlustou, dlouhou tyč vyčnívající z podlahy.

„Co je to?“

„To je kormidlo. Používá se k tomu, aby se loď otočila do stran.“ Tak takhle vypadá kormidlo. Vždycky jsem si myslel, že to bude podobné tomu, co uvidíte v televizi…

Každopádně, protože kormidlo bylo tak opuštěné, nemohl jsem si pomoc, ale bál jsem se, že když na to zatlačím trochu moc silně, zlomím ho. Ne že bych to měl v úmyslu, samozřejmě. Za kormidlem byly dveře, které opravdu vyčnívaly. Spousta jejich výzdoby, která pravděpodobně bývala krásná, opadla a staré kovové úchyty byly pokryté rzí, ale bylo snadné poznat, že to byly dveře do kapitánovy kajuty.

Pravděpodobně byly nepatřičně ohnuté, protože jsme je nemohli otevřít bez použití větší síly. O pár vrznutí později jsme se mohli dostat dovnitř.

I když byla tma, trochu jsem rozeznal tvary staré lucerny visící ze stropu, obyčejné židle a stolu a několik zakřivených čepelí a seker visících na stěnách.

„Vystup světlo! Drobné osvětlení: Světelná koule [Light Sphere]!“ Linze seslala kouzlo které ozářilo místnost.

Na stole jsem viděl námořní mapu, kompas a lodní deník. A papíry se samozřejmě zhoršily natolik, že se zdálo, jako by se rozpadly jen silnějším dotekem.

Nezdá se, že by tu bylo něco neobvyklého…

„Vím, že je to v tuhle chvíli divné, ale tahle loď je dost divná, že?“

„To jistě vyšlo z levého pole, ale proč si to myslíš?“

„Kdyby se tahle loď začala pohybovat kvůli nějakému incidentu, čekali byste, že uvidíte mrtvoly posádky, že? Máme předpokládat, že všichni skočili do moře?“ Yumina měla pravdu. Pokud se opravdu pohybovala dost dlouho na to, aby se tak zhoršila, pak by nikdo nepřežil. S tímto vědomím byste čekali, že najdete jednu nebo dvě mrtvoly.

Možná jsou všechny naskládané v jedné místnosti, kterou jsme ještě nezkontrolovali...? To ale není něco, co bych rád objevil.

Ujistil jsem se, že to nezničím a otevřel jsem deník staré lodi a zjistil, že loď patřila pirátům, kteří drancovali Belfastské vody. Můj předpoklad, že to byla vojenská loď, však nebyl úplně mimo mísu, protože to bylo přesně to, co byla předtím, než ji piráti ukradli a začali ji používat pro své vlastní hanebné činy.

Nicméně data v deníku mě vyváděla z míry. Proč je poslední záznam více než celé století starý? Opravdu se ta loď tak dlouho pohybovala?

„...Mistře, neslyšíte nějaký podivný zvuk?“

„Huh?“ Vznášející se ve vzduchu a omotaný kolem Sanga, jako obvykle, se mnou Kokuyou začal mluvit.

„I když je to méně jen zvuk... a více... píseň?“

„Píseň?“ Zdálo se, že Sango s Kokuyouovými slovy souhlasí.

Napjal jsem uši, zpozorněl a začal se rozhlížet. Přesto jsem slyšel jsem jen vlny, vrzání trupu člunu a třepotání opuštěných plachet.

Právě když jsem chtěl říct, že nic neslyším, ozval se mi v uších zvuk.

„...re...s, we’r... pir... ...ow...of...nd ...on...f brine ...boo... we... ho...” I když jsem z ní slyšel jen útržky, nebylo pochyb o tom, že je to to, čemu Kokuyou říkal – píseň.

Počkej, to znamená, že ta loď, která pluje už více než sto let, má na sobě přeživší?! V žádném případě!

„Kyaaaaaahhhhhhh!” O chvíli později dorazil do kapitánovy kajuty ženský výkřik a přetrhl mi myšlenky.

„T– to je moje sestra a Yae!“

„Stalo se něco na palubě?!“ Spěšně jsme vyběhli z místnosti a prošli palubou se zbraněmi. Když jsme se dostali blíž k horní palubě, slyšeli jsme tu píseň jasně.

„Jsme piráti, jsme piráti! Známe jen málo pevné země...! Bezkonkurenční na těchto vlnách slaného nálevu! Protože je tu kořist, kterou musíme najít, yo ho, hoo!“ Když jsem vykopl dveře, přivítala mě paluba plná kostlivců v pirátském oblečení a třímajících šavle.

„Tohle je...!“ Byl jsem naprosto ohromen.

„Yo ho! Máme tu další hosty, vy krysy! Všichni je pirátsky přivítejte!“

„Rozkaz, pane!“ Na přídi lodi, v pirátském klobouku a svrchníku, stála kapitánská kostra. Doprovázela ho další, která měla na sobě také jiné šaty než ostatní podřízení – pravděpodobně první důstojník.

Jakmile kostnatý kapitán zvedl meč k nebi, kostnatí podřízení na nás zaútočili vlastními šavlemi.

„Čepelový mód!“ Vytáhl jsem Brunhildu, proměnil ji v dlouhý meč a odřízl kosterní piráty, kteří se k nám blížili.

I když se lámaly stejně snadno jako porcelán, jejich kosti se rychle začaly regenerovat a za okamžik se zase spojily. Měl jsem vědět, že normální útoky na nemrtvé nezaberou.

„Vystup světlo! Zářící duet: Světelná šipka [Light Arrow]!“ Vypálil jsem tři [světelné šipky] v řadě, a všechny prorazily hlavu jiných pirátských kostlivců.

Nemrtví byli slabí na světelnou magii. Tři nešťastné kostry, které jsem zasáhl, se nedokázaly zregenerovat a rychle se z nich stal prach.

„Podívejte se na to! Uživatel světelné magie! Už je to dlouho, co někdo takhle překvapil kapitána Trepangu!“

„...Trepang?”

„Aye! Bezohledný ďábel moří! Jediný kapitán Trepang! Jo hoo!“ Ďábel ...? Jsem si docela jistý, že „trepang“ je slovo pro „mořskou okurku“ ačkoli...

Kapitán Okurka se zasmál, když mu zachřestily kosti. Když jsem přemýšlel, jak mám reagovat, Yumina na mě najednou zavolala.

„Touyo, podívej se tam!“ Ukazovala na vraní hnízdo na stěžni, kde jsem uviděl Elze a Yae, svázané a zavěšené na laně.

„Promiň, dostali nás!“

„Jak neopatrné ode mě...“ Oh člověče... No, nemohly použít světelnou magii a neměly nic, co by bylo okouzleno, takže tento výsledek je asi jen zřejmý.

„Hyahah! Neboj se, chlapče. Koneckonců, brzy se k nim připojíš! Až na to, že ti kolem krku poletí provaz a – Gah!“

„To se nestane.“ Jak chrastil dalším smíchem, vystřelil jsem na kapitána Trepanga. I když jsem mířil na jeho hlavu, šipka šla trochu níž a roztříštila mu krční kost, takže jeho lebka spadla na palubu.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

2 komentáře: