IwS 4 - Kapitola 1: Setkání v poušti 1/5

 

Kapitola I: Setkání v poušti

       

„Našla jsem to! Nachází se v poušti Rabbi, jihovýchodně od království Sandora!“ Všichni jsme klidně snídali, když se náhle rozletěly dveře. Leen a Paula se prodraly dovnitř a chrlily ze sebe hromadu blábolů. Leen měla na tváři úsměv, který prakticky křičel „Dokázala jsem to!“

„Pod pískem! Kamenné pilíře! Stejně jako ruiny Niryu! Zdá se, že je tu šest starobylých kamenných pilířů se zapuštěnými kouzelnými kameny. Je to jen pohřbené pod pískem!“


„Mmmgh... to je hezké, myslím.“ Odpověděl jsem, zatímco jsem se dusil topinkou, zatímco mi Lapis nalévala čerstvý šálek džusu. Snídaně vám dodá každodenní dávku energie. Bylo by pošetilé to nejíst správně. Upřímně řečeno, neměl jsem čas poslouchat její bláboly během mé ranní rutiny.

„... Sexy spodní prádlo.“

„Fajn, fajn. Povězte mi o poušti Rabbi.“

Tsk... ona si to pamatuje. Donutila mě to slíbit, nebo spíš... pohrozila mi, že jí koupím nějaké skrovné spodní prádlo, když s ní odmítnu hledat Babylon.

Nálada v pokoji se náhle změnila, když o tom začala mluvit, a tak mi připadalo rozumné jí to nedopřát. Neměl jsem jinou možnost, než se usmát a vydržet to.

„Daleko jižně od Mismede, přes Moře stromů, najdete Hořící království Sandora. Poušť Rabbi je jihovýchodně od toho místa.“

„Nejdřív hlubiny pobřeží a teď planoucí poušť.... Má na mě ta “dobrá“ doktorka spadeno?“ Mohla vidět budoucnost, tak jsem si říkal, jestli na mě zrovna teď nakukuje. Pro jistotu jsem vrhl podrážděný pohled vzhůru.

Ale zase, jsou to tisíce let... Krajina se asi hodně změnila, co? Přece nemůže být tak zlomyslná, ne? Alespoň jsem si to chtěl myslet. Přesto jsem se nemohl zbavit pocitu, že by se mi smála, kdyby se dívala, jak se to odvíjí.

„Takže bychom tam měli zamířit?“

„Přesně tak. Půjdeme odkrýt další pozůstatky z dávných dob. Doufám, že tentokrát najdeme knihovnu.“ Leen byla absolutně vzhůru a připravená se do toho pustit. Na druhou stranu mě to až tak moc nezajímalo. Nechtěně jsem letmo pohlédl směrem k Cesce.

„Co se děje, mistře?“

„No, jen by mě zajímalo, jestli tam bude další z mixu jako ty, když půjdeme...“

„Pak se otevře celá nová říše zhýralosti, mistře.“

„To už je dost z tebe. Je to taková bolest v zadku...“

Přemýšlel jsem, co mám dělat. Moje prvotní myšlenka byla nechat to být. Koneckonců, už jsem došel tak daleko, aniž bych je hledal.

Ale zároveň jsem to slíbil Leen a doktorka pronesla poněkud záhadnou řeč o frázi ničící civilizaci, takže to bylo také celé.

Bylo docela dobře možné, že budu potřebovat sílu Babylonu, aby mi pomohla v nějaké katastrofické události. Rozhodně jsem nechtěl, aby mě chytili se staženými kalhotami, kdyby ten čas někdy přišel.

„Dobrá, jdeme na to. Cesco, připrav zahradu.“

„Ano, pane.“ Leen a Paula se radovaly a všechny ostatní vstaly s úsměvy na tvářích. Vyrazily ze dveří, pravděpodobně do svých ložnic.

Najednou jsem si vzpomněl na domy, které jsem teleportoval z Refletu. Měli být ještě na palubě zahrady. Myslel jsem, že bych z nich udělal pěkný prázdninový dům, když bych to všechno samozřejmě opravil. Byly také dost velké, takže s prostorem nebudou žádné starosti.

Dobře, začnu to místo opravovat, zatímco pojedeme do pouště.

Začali jsme jezdit se zahradou v Belfastu a pak jsme co nejrychleji zamířili na jih od Mismede, k Hořícímu království Sandora.

Došlo mi, že rychlost zahrady je přibližně na stejné úrovni jako u komerčního letadla. No, to byl z mé strany hlavně odhad. Nikdy v životě jsem nebyl v letadle. Ne že bych měl strach z výšek nebo něčeho podobného, prostě jsem nikdy neměl příležitost.

„Bude to trvat asi čtyři hodiny, než dorazíme k cíli.“ Nedokázal jsem posoudit, jestli je to rychlé nebo ne, ale pořád to bylo mnohem rychlejší, než jsem čekal. Proto jsem se rozhodl okamžitě začít s opravou prázdných domů.

Domy byly přesunuty do rohu zahrady. Otevřel jsem dveře do většího z nich a vstoupil dovnitř. Hm, není to vůbec špatné. Hádám, že úklid interiéru bude prozatím stačit.

„Já zvládnu všechno nahoře,“ řekla Elze téměř vzrušeně.

„Pak se postarám o kuchyň a jídelnu.“

„Postarám se o obývací pokoj, ano!“

„Pak budu mít na starost předsíň a chodby. Touyo, prosím, zvládni osvětlení a oblasti vyžadující tekoucí vodu,“ rozhodla Yumina klidně.

Počkej, voda... Co mám dělat s tou vodou? Počkej, přes zahradu vede vodní cesta, že? Možná bych toho mohl využít.

Zamířil jsem k ústřednímu řídicímu monolitu a zeptal se Cescy, jestli neví něco o tom, odkud voda v zahradě pochází. Náhodou to věděla. Voda byla vyrobena artefaktem, který doktorka vytvořila už dávno.

Ukázala mi fontánu, která vytvářela zdánlivě nekonečnou zásobu vody, která tekla po kanálové vodní cestě a šířila se po celé zahradě. Na konci byla voda očištěna od všech nečistot, které mohla zachytit, a stočena zpět k fontáně.

„Vydrží ta voda věčně?“

„Ne, pořád je tu odpařování, kondenzace a tak. Ale i když voda unikne, zdroj vždy určité množství vyprodukuje.“ Pak by mělo být v pořádku odsud čerpat vodu.

„Můžeš to vypít?“

„Ano, je to bezpečné pro lidskou spotřebu.“

Dobře, tak to není problém. Použil jsem stejnou metodu, jakou jsem použil u Stříbrného Měsíce, když jsem instaloval krátkou trubku do vodní cesty. Rozhodl jsem se instalovat odtokové potrubí na konci kanálu. Tam se přece jen čistila voda.

Šel jsem za Linze, která uklízela kuchyň, a použil [modelování] k vytvoření dřezu, když jsem tam byl. Udělal jsem umyvadlo z mithrilu, takže svítilo krásnou září. Poté jsem instaloval kohoutek, který byl připojen k primárnímu zdroji vody [bránou]. Potom, jsem nastavil odtokovou trubku, aby také tekla zpět do kanálu.

Otočil jsem klikou kohoutku a díval se, jak voda vytéká ven. Skvělé, nakonec to funguje. Linze byla zpočátku překvapená, ale poměrně rychle se smířila s myšlenkou zapnutí a vypnutí kohoutku.

Poté jsem udělal toaletu. A taky pořádně splachování. Rozhodně jsem si tam nemohl dovolit šetřit. Nepřipojil jsem záchodový kanál k našemu kanálu, to by bylo hnusné. Místo toho jsem to napojil na kanál doma.

Poté jsem stejným způsobem udělal koupelnu. Také jsem se osprchoval. Celkově jsem byl docela spokojený.

Po dokončení všech těch prací, mě napadlo, že nastavím osvětlení. Pár kouzel [světelné koule] se zdálo být dost dobrých, protože to ještě několik hodin svítilo, dokud je každou chvíli doplňovala magická síla. [Světelná koule] nebylo kouzlo, které by vysávalo mnoho magie, takže mi to vyhovovalo.

Když jsem skončil, rozhlédl jsem se kolem a všiml jsem si, že jsem už nějakou dobu nikde neviděl Leen ani Paulu. Po chvíli hledání, jsem je obě našel. Sango, Kokuyou, Kohaku a Cesca také. Byli namačkáni kolem centrálního monolitu a pozorovali něco, co promítal.

„Co se děje?“

„Všimla jsem si něčeho nepříjemného. Uprchlíci, možná... Jsme blízko Hořícího království, ale tohle je pořád drsná poušť. Neměli by tu být lidé, kteří by vzdorovali tomuto odpadu.“ Promítaná obrazovka ukazovala povrch pod námi. Dole bylo několik slabě vyhlížejících lidí, kteří nejistě kráčeli s velbloudem v závěsu. To málo, co měli na sobě, bylo otrhané a potrhané a proti žhnoucímu slunci poskytovalo jen malou ochranu. Zdálo se, že jich je asi deset, ale rozhodně neměli dostatek zásob pro tolik lidí.

„Jestli mají potíže, měli bychom jim pomoct, ne?“

„Jsi si jistý? Co když nás zkompromituješ odhalením existence Babylonu? Mohou to být zločinci nebo lupiči. Je neobvyklé cestovat po těch píscích pěšky, víš? Je to složitější než jim jen pomoci z dobroty svého srdce.

Aha... To je rozhodně problematické. Yumininy mystické oči mohou určit, zda jsou či nejsou dobří lidé. Ale nejsem si jistý, co bych dělal, kdyby mezi nimi byl jen jeden zlý člověk ... Možná je nechat v poušti?

„Zachraňme je. Vždy můžeme použít [bránu], abychom je poslali do Belfastu nebo Mismede, tak nebudeme ohrožovat zahradu.“ Přesto, nebyl jsem si jistý, jak navázat kontakt, aniž bych je vyděsil. Už jen objevit se před nimi skrz portál světla by nebylo dobré.

„Možná byste měl urychlit svůj proces uvažování.“

„Proč? Cesca ukázala na obrazovku, která ukazovala skupinu pod útokem velkého netvora.

Co to sakra je?! To je brouk?! Velký červ?! Dlouhé tělo končilo v obličeji, který byl prakticky celá ústa, a chřtán uvnitř byl lemován zubatými zuby.

„Je to Sandcrawler. Magické zvíře, které se zavrtává pod poušť a požírá svou kořist spolu s pískem.“ Leen zamumlala krátké vysvětlení s očima upřenýma na monitor. Tři z těch, co přežili, měli meče a sekery, ale jejich situace se nezdála až tak dobrá. Nevypadali nijak zvlášť zručně a neměli ani žádné uživatele magie. Ve chvilce byl jejich velbloud pohlcen spolu se zásobami. Určitě budou další na jídelním lístku.

„Jdu!“ Když jsem mluvil, vykouzlil jsem světelný portál a dostal se na zem.

Vynořil jsem se z portálu ve vzduchu nad Sandcrawlerem a z Brunhildy na něj pršely kulky. Nebyly to ani obyčejné kulky. Byly to moje odpalovací kulky, čerstvě okouzlené [výbuchem]. Sandcrawler se zkroutil bolestí a z ran mu chrlily tělesné tekutiny.

Když jsem přistál na rozpáleném písku, zvedl jsem pravou paži a odříkal zaříkání, které mě naučila Linze.

„Vystup, vodo! Pociť moji čepel, studenou i čirou: Vodní kráječ [Aqua Cutter]!“  Vystřelil jsem tlakový proud vody směrem k tomu, o čem jsem předpokládal, že je to krk Sandcrawlera. Při nárazu to bylo čistě rozděleno. Ah, hrubé, rozhodně jsem to přehnal.

Z rozevřené rány vytékaly bílozelené tekutiny a pomalu se hromadily na písku dole. Přesto se nezdálo, že by zemřel okamžitě, a strávil krátký čas svíjením a kroucením, než konečně ztichl.

To je naprosto nechutné. Vzpomněl jsem si, jak jsem četl, že úhoři mohou přežít bez hlavy, ale ten obraz byl mnohem grotesknější, než jsem si myslel. V duchu jsem si poznamenal, že mám dalšího Sandcrawlera, kterého bych potkal, spálit.

Znechuceně jsem se podíval na mrtvolu, zatímco jsem schovával Brunhildu do pouzdra. Zanedlouho ke mně přišel jeden z přeživších. Držel dlouhý meč a na hlavě měl kapuci, takže jsem mu neviděl do tváře. Ale vypadalo to, že je to dívka.

„...Kdo jsi?!“

„Jsem Mochizuki Touya. Nečekal jsem, že tady v poušti někoho potkám, ale nemohl jsem stát stranou, když jsem viděl, že jste v nebezpečí.“

„Jsme vašimi dlužníky. Bez vašeho vměšování bychom zemřeli. Jmenuji se Rebecca, Jsem dobrodruh.“ Sundala si kapuci a vystavila tvář slunci. Měla opálenou hnědou pleť a popelavé vlasy po ramena.

„Upřímně, to bylo úžasné. Sejmout takovou bestii, jako by to nic nebylo...“ Za Rebeccou se přiblížil muž se sekerou. I on si sundal kapuci. Byl to vysoký, statný muž s malým plnovousem. Vedle něj stál chlapec, který vypadal o něco mladší než já, těžce oddechoval a pokoušel se nést meč.

I na první pohled jsem poznal, že mu taková zbraň nevyhovovala. Čepel byla pro něj příliš velká.

Když jsem přemýšlel, odhodil meč stranou a klekl si na kolena k mým nohám.

„Ehm, pane! Předtím jste používal vodní magii, že?! Můžete to prosím použít k výrobě vody? Prosím!“ Náhlá žádost mě zarazila, ale rychle jsem pochopil situaci. Ti lidé byli vážně dehydrovaní.

Jejich velbloud musel mít poslední zásoby vody. Cestovat teď pouští by pro ně byla určitě sebevražda.

„Omlouvám se za jeho chování, ale zoufale potřebujeme trochu vody. Nemáme teď žádné peníze, ale byli bychom vám zavázáni. Pokud byste našel ve svém srdce, to je ...“ Rebecca přerušila můj čas přemýšlení. Asi mi trvalo příliš dlouho, než jsem odpověděl.

„Ne, to vůbec nebude problém. Jen jsem přemýšlel, jakou nádobu bych na to měl vyrobit, to je všechno.“

„Hm?“ Vytáhl jsem malý kus železa ze [skladu], a udělal jsem z něj s [modelováním] velkou misku. Pak jsem použil vodní magii, abych ji naplnil vodou. Věděl jsem, že pouštní žár způsobí, že se voda ohřeje nebo dokonce uvaří, a tak jsem vytvořil několik kusů ledu, abych tomu zabránil.

„Ooh!“ Když ostatní uslyšeli stékající vodu, přišourali se. Zbytek železa jsem použil na výrobu šálků pro každého.

Bylo to jasné jako den od toho, jak se zoufale snažili naplnit si hrnky, stejně jako od toho, jak to hltali. Museli být vyprahlí.

Po chvíli mě napadlo něco divného. Všech deset přežilo. Kromě chlapce a muže byla každá z nich žena.

Kromě Rebeccy měly všechny ženy něco společného. Všechny měly silné černé límce pevně svázané kolem krku. Zajímalo by mě...

Rebecca si všimla mého pohledu a otevřela ústa, aby promluvila. Její tón byl vážný.

„Je to tak, jak si myslíte. Všechny tyhle dívky jsou otrokyně. Všechny jsme je ukradli skupině otrokářů…“ Začal jsem přemýšlet, jestli měla Leen pravdu. Možná jsem jen pomohl skupině zlodějů.

 

3 komentáře: