IwS 4 - Kapitola 1: Setkání v poušti 2/5

 Říkali tomu poddávací obojek. Za starých časů to byl zřejmě jediný artefakt, ale velcí čarodějové ze Sandory před stovkami let úspěšně vytvořili masově vyráběnou verzi.

Původně se používal k zotročování divokých zvířat, která se nedala zkrotit, ale postupem času se používal i k zotročování lidí.

Začalo to nevinněji, bylo to využíváno k zavazování zločinců k práci a otroctví. Ale nakonec se otroctví stalo normou a nebyli to jen viníci, kdo k němu byl donucen. Ti, kdo měli obojek sepnutý kolem krku, přišli o všechno a v důsledku toho se sami stali zbožím.

V této zemi bylo otroctví legální a lidé s těžkými dluhy mohli být bráni stejně jako zločinci. Ale přirozeně to vedlo i k novému druhu zločinu.

Otrokářští obchodníci se spojili s lupiči a spikli se, aby přepadli osadu kvůli penězům, zboží a mladým ženám. Lupiči si vzali, co chtěli, a otrokáři dostali na černý trh nové zásoby.

Koneckonců, jakmile jste měli kolem krku límec, váš svobodný život skončil. Byli byste zaregistrováni v kupeckém cechu a formálně uznáni jako zboží. Zdálo se, že děvčata tady, kromě Rebecci, byly všechny v této kategorii.

Otrokáři si najali šermířku, muže se sekerou a mladého chlapce, aby jim pomohli s doprovodem jejich produktu. Tihle nájemníci se jmenovali Rebecca, Logan a Will. Ti tři si zřejmě vůbec neuvědomovali, že zboží, které budou doprovázet, jsou lidé. Naslouchali otrokům a vyslechli jejich tragický příběh, a tak se rozhodli ve jménu spravedlnosti pozvednout zbraně proti obchodníkům. Avšak právě když učinili toto rozhodnutí, byli otrokáři napadeni lupiči a poměrně snadno zabiti.

Zřejmě zemřeli dost nekompromisně, takže to všechno bylo trochu protismyslné. Přesto pro ty, kteří se spikli s lupiči, aby pak byli zabiti jimi... Snadno si můžete myslet, že to byla karma v práci.

Rebecca a ostatní odehnali bandity a pak se rozhodli, že otrokyně vyvedou ze země. Kdyby se vrátily do cechu, děvčata by byla nakonec prostě převedena na nového pána. Ale cesta pouští byla jedinou možností, jak uniknout ze země mimo oči veřejnosti. Tak to zkusili, ale dostali se do písečné bouře, a zbytek byla historie...

„Tak takhle to je, co?“

„Jo, to je asi tak všechno.“

Chápu ... Zdá se, že měli špatnou společnost... Obchodování s lidmi, co. Takže to existuje i v tomto světě.

Hořící království Sandora zjevně nemělo mnoho interakcí s jinými národy a dávalo přednost zachování své vlastní kultury. To mi dávalo smysl. Bylo to za hranicemi i Mismede, za velkým Mořem stromů a pouští tak žhavou, že i kámen na zemi by vás mohl opařit.

„Takže, co se týče toho límce s poddáním ...Podle toho, co mi bylo řečeno, by obojek rozdrtil otrokovo tělo bolestí a způsobil by jim strašlivou smrt, kdyby se ho příliš snažili odstranit. To bylo zatraceně zpackané. Osoba, kterou obojek označil za pána, už nemohla být odmítnuta ani napadena.

Jediné, co by jejich pán musel udělat, je myslet si „vrať se ke mně“ a otrok by neměl jinou možnost než se vrátit. Kdyby to neudělali, jejich těly by projela muka.

Jen určený pán mohl obojek i sundat. Ale tyto dívky byly zotročeny kupci, kteří zemřeli při útoku lupičů. Jinými slovy, nemohli si vůbec obojky nechat sundat. Kdyby se vrátili do kupeckého cechu, jednoduše by je prodali novému pánovi. Nikdy by neochutnali svobodu, pokud by se je ten pán nerozhodl nechat jít.

Náhle se mi v hlavě zformoval nápad, ale nebyl jsem si jistý, jestli bude fungovat...

Přemýšlel jsem, že zkusím použít [Apport], ale nebyl jsem si jistý velikostí.

Ženské krky byly štíhlé, i když... Šlo jen o to, jestli ho dokážu stisknout v ruce. Chytil jsem se oběma rukama za krk, abych si to osahal. Myslel jsem, že to bude v pořádku, protože můj krk byl rozhodně silnější než ženský. Navíc, kdyby to nefungovalo, nic by se nestalo, takže by nebylo na škodu to zkusit.

„Možná mám způsob, jak ty obojky sundat.“

„Cože?“

„To myslíš vážně?!“ Willova reakce byla podstatně vzrušenější než Rebeccina. Zíral na mě s očima rozšířenýma nadějí a úžasem.

„No, nebudu to vědět, dokud to nezkusím. A je velká šance, že se nic nestane, takže...“

„Zkus to, prosím! Prosím, osvoboď Wendy!“ Wendy? Will náhle přešel k jedné z otrokyň a popadl ji za ruku. Přivedl ji sem.

Bylo jí asi třináct nebo čtrnáct let ... asi ve Willově věku. Kůži měla opálenou a vlasy měla špinavě blond, spletené do copů po obou stranách hrudi. Byla očividně nejmladší z otroků ve skupině. Schovala se za Willovými zády a nervózně na mě pokukovala. Vypadala vyděšeně, možná v šoku. Na druhou stranu, právě jsem před ní úplně zmasakroval Sandcrawlera, takže to s tím mohlo mít něco společného.

No, to je jedno. Tak to zkusíme.

„[Apport].” Abych jí zabránil v dalším strachu, pokusil jsem se zavolat její límec ke mně bez jakéhokoliv dalšího chvástání.

A tam, v mé ruce, pod sluncem svítil černý límec. Fungovalo to

„Co - ?! Huh?! Ah ?!“ Will zíral na mou ruku a pak se otočil, aby se podíval na Wendy. Přirozeně neměla kolem krku žádný obojek.

„Udělal to, Wendy! Vyšlo to!“

„Eh...?“ Wendy si lehce zamnula krk. Když si uvědomila, že už není svázaná chladným sevřením límce, položila si ruku na ústa a začala plakat.

Will ji stáhl do těsného objetí. Oh, tak to je, že? Není divu, že byl tak zoufalý. Jaký rozkošný malý pár.

„...Hej, jak jsi to udělal?“

„Použil jsem své nulové kouzlo, [Apport]. Umožňuje mi to natáhnout si věci do ruky, když jsem v dosahu.“ Ignoroval jsem Loganův údiv a pokračoval jsem v odstraňování ostatních límců. Nakonec jsem v ruce držel sedm límců. Okamžitě jsem je spálil základním ohnivým kouzlem. Rebecca na mě nechápavě zírala, jak zuřil malý oheň, ale dokázala zamumlat jen pár slov.

„Co jsi zač?“

„Jenom prostý dobrodruh. Tady je moje karta.“

„Jsi rudá hodnost ?!“ Trojice si všimla barvy mé cechovní karty a vypadala docela překvapeně. Podal jsem jim ji a jejich překvapení dosáhlo nových výšin.

„Máš také tituly Přemožitel draků a Ničitel golema?!“

„Není divu, že ses mohl prosekat tím Sandcrawlerem, jako by to bylo máslo...“

„Páni...! Nikdy jsem nic takového neviděl!L Každý z těch tří mi dal svá vážná, ne-li zmatená slova vděčnosti. Vzal jsem si zpátky kartu a zeptal se Rebeccy, jaký je jejich další postup.

„I bez obojků jsou v Sandoře stále registrovány jako majetek. Bylo by špatné nechat je tady. Myslím, že přivést je do jiné země by byl nejlepší plán.“

„A co Belfast? Je tam docela hezky. Můžete u mě chvíli zůstat, jestli chcete.“

„Počkej chvíli. Nejsem si jistý, jak daleko je odtud Belfast ...“ Odpověděl jsem Loganovi otevřením [brány]. Strčil jsem hlavu dovnitř a pak jsem zavolal Yuminu, aby se ke mně připojila.

„Huh?! Kdo jsi?!“

„Těší mě, že vás poznávám. Jsem Yumina Urnea Belfast, dcera Tristwyna Urnese Belfasta, krále Belfastského království.“

„COŽE?!“ Trojice vydala svou nedůvěru najednou. Okamžitě také ztuhli. Ale znovu to bylo jen přirozené.

Někdy jsem na to zapomínal, ale Yumina byla přece jen královská hodnost. I bez královského oděvu bylo její chování a postoj na místě. Všichni jsme bledli ve srovnání s přítomností, kterou vyzařovala.

„Slyšela jsem o vašich nešťastných okolnostech. Moje země by vás ráda přijala, ale co si přejete dělat?“ Yumina se na ně dívala jeden po druhém a celou dobu se usmívala. Určitě používala své mystické oči. Kdyby někdo z nich měl nečisté myšlenky, stejně bychom je vzali do Belfastu, jen v pozici, kdy by mohli být chvíli sledováni.

Yumina si je všechny prohlédla, pousmála se a s pokývnutím se ke mně otočila. Došlo mi, že to znamená, že jsou všichni čistí.

Rebecca se náhle postavila na všechny čtyři a poklonila se před princeznou.

„Ano, Milady! D-děkuji ... moc děkuji!“ Jeden po druhém, Logan, Will, Wendy a ostatní se uklonili ve stejné poloze.

Bože, lidi. Uvolněte to starodávné poklonkování, kdykoliv budete chtít.

„Tak tedy všichni jdou do Belfastu! Až po tobě, Touyo.“

„Žádný problém.“ Bylo by těžké, kdyby všichni prošli [bránou] jeden po druhém, tak jsem všechny schoulil k sobě a vytvořil jednu výše nad námi. Východ začínal jeden centimetr nad zemí před naším domem v Belfastu a pomalu se pohyboval nahoru, když se vstupní portál pohyboval dolů.

Zkoušel jsem dělat klasický “paprsek“! Rutina z jisté sci-fi šou, ale nedopadlo to tak dobře, jak jsem doufal. Musel jsem se zastavit. Vypadal jsem jako blbec.

Cítil jsem zvláštní závrať, když jsme se teleportovali tímto způsobem, jako pocit, který máte, když si myslíte, že na vrcholu schodiště je další schod, když tam ve skutečnosti není. Připadalo mi to hrubé.

No, ten pocit se pravděpodobně týkal jen Yuminy a mě. Všichni ostatní byli prostě příliš omráčeni náhlou změnou scenérie.

„Kde - kde to jsme ...?“

„Přišli jste do Belfastského království, přátelé. Královské hlavní město, abych byl přesný. Můj domov. Můžete tu zůstat, jak dlouho budete potřebovat. Hej! Laime!“ Hned jsem volal našemu superkomorníkovi a ten se objevil na terase. Náš oddíl služebných, složený z Lapis, Cecile a Renne se objevil po jeho boku.

„Prosím, postarejte se o tuto skupinu, dokud se nevrátíme.“

„Dobrá, pane.“ Laim se hluboce uklonil a pak vrhl pohled na služebnou trojici. Lapis začala všechny vést do domu. Rebecca se trochu neklidně rozhlédla, ale šourala se v řadě s ostatními do domu.

„Prozatím musíme pokračovat v kurzu. Vraťme se zpět do zahrady.“

„Máš pravdu.“ Rebecca a ti druzí dva byli dobrodruzi, takže si mohli vydělat peníze a najít si domov v cechu bez velkého povyku. Ale co se týče ostatních... Rozhodně jsem si nemohl dovolit najmout dalších sedm zaměstnanců. Doufám, že jim budu schopen pomoci najít práci.

Můj pane!

„Cože? Kohaku?“ Překvapila mě ta náhlá telepatická zpráva. Přemýšlel jsem, co se děje.

Kohaku? Co se děje?

V poušššti se objevilo neobvyklé sstvoření. Krystalický tvor, s krásným lesskem ... Ten, kdo odpověděl, byl spíše Kokuyou než Kohaku

3 komentáře: