IwS 4 - Kapitola 1: Setkání v poušti 5/5

 Plahočil jsem se za Rosettou a blížil se k budově ve tvaru kostky. Protože to byla dílna, došlo mi, že to muselo být místo, kde vytvářeli věci.

Bílá budova byla po obou stranách vysoká asi padesát metrů. Díky tomu byla zhruba stejně velká jako Vítězný oblouk ve Francii, ale tato budova byla krychle. Byla přibližně stejně dlouhá jako vysoká.

Přesto se nezdálo, že by tam byla nějaká okna… Vlastně se zdálo, že tam nejsou ani žádné dveře. Dorazili jsme k okraji budovy a Rosetta jemně přitiskla ruce ke zdi.

V dalším okamžiku stékalo několik linií po bílé zdi a poté se změnily v malou krychli. V mžiku se proměnila ve vchod.

Je ta budova z malých kostek nebo co?! Budova složená z malých kostek, které se mohou přeformovat na základě příkazů, které jim dala Rosetta, možná? Dílna byla opravdu něco jiného.

Prošli jsme nově vybudovaným vchodem, pak po několika patrech schodiště, až jsme vstoupili do širokého, otevřeného prostoru. Co je to za místo...?

Byl to úplně bílý prostor. Kolem nic nebylo. Nebylo tam doslova nic, jako by to byla bílá prázdnota. Bílé stěny, bílá podlaha a bílý strop. Byla to obrovské a široké. Ve skutečnosti příliš rozlehlé a příliš široké. Uvnitř je větší, takže... je prostor rozšířen magickými prostředky?

„Co je to za místo?“

„Tohle je dílna, ano, pane. Je to zařízení vybavené všemi představitelnými řemeslnými nástroji, důmyslným pracovním stolem a sériovými výrobními schopnostmi.“ Jak mluvila, dotkla se Rosetta podlahového panelu, z něhož mi před očima vyskočil bílý stůl. Zdálo se, že ze stolu trčí i hromada nářadí.

Aha... Takže malé bílé bloky, které tvoří budovu, se mohou přeměnit na nástroje a vybavení.

„Jen vy a já můžeme obsluhovat dílnu! Můžete zde sestavit originální předměty, ale také hromadně vyrábět kopie jiných předmětů! No, pokud máte suroviny, ano, pane!“ To dávalo smysl. Pokud šlo jen o výrobu věcí, pak jsem již měl [modelování], ale masová výroba předmětů byla něco úplně jiného. Například, mohl bych masově vyrábět kola a začít je prodávat... Pak bych mohl začít vážně podnikat.

Udělat něco složitějšího, jako je smartphone, by ale asi nešlo. Neměl jsem tušení, co se do těch věcí vešlo.

Počítal jsem s tím, že budu schopen vytvořit celkový tvar, možná i vnitřek, ale kdybych ho udělal z něčeho jako je železo, tak by to očividně nefungovalo.

Ale opravdu... tohle místo by bylo lepší, kdyby se jmenovalo Výrobní závod Babylonu... To jméno je naprosto zavádějící.

Rozhodl jsem se provést experiment. Vytáhl jsem z pouzdra Brunhild a požádal Rosettu, aby ho reprodukovala. Vytáhl jsem ze [skladu] kus mithrilu a pak jsem ji požádal, aby ho použila na materiál.

Rosetta položila Brunhild na bílý stůl, položila nad něj ruku a odříkala příkaz.

„Sken“. Od stolu krátce zablikalo matně zelené světlo. Poté, co se rozzářilo, Rosetta sundala Brunhild ze stolu a kus mithrilu umístila tam, kde předtím byl.

„Kopie“. Stůl se mírně otevřel a spolkl mithrilovou bouli. Zelené světlo se znovu rozzářilo. Pak se díra otevřela a hotový výrobek vyšel ven. To bylo rychlé! Přebytečný mithril byl rozptýlen po stranách, ale produkt uprostřed byl nepochybně Brunhild. No, až na to, že tenhle zářil stříbrným leskem.

„Načíst.“ Před Rosettou byl promítnut obraz stříbrné Brunhild. Přejížděla po něm prstem, měnila a upravovala jemnější rysy.

Stříbrná Brunhild na stole se zároveň zkroutila a zdeformovala do podoby, která byla zhruba podobná, ale rozhodně jiná, než jaká byla předtím. Změnila se tak, aby odpovídala podobě, kterou Rosetta vytvořila na promítaném plátně.

„Těmito prostředky můžete svobodně měnit design toho, co vyrábíte, ano, pane.“ Vzal jsem zbraň do ruky a pokusil se aktivovat režim čepele, ale nevytáhla se. To bylo na okamžik matoucí. Pak jsem si uvědomil, že to není schopno zkopírovat žádné programování, které jsem použil na základní objekt.

Aplikoval jsem veškeré bojové programování, které jsem nasadil na své původní Brunhild, na nové a pak jsem starý schoval pomocí [skladu]. Mithril se přece jen cítil lépe.

„Když si během úvodní kopie zapíšete přesné číslo, bude je automaticky vyrábět i potom. Ano, pane, bude.“

„To se rozhodně hodí.“ Nebylo nic, co bych chtěl jako masovou výrobu, ale věděl jsem, že se to později určitě bude hodit. Oh, správně.

„Rosetto. Cesca se zmínila o zbrani, která by mohla odporovat Frázi…“

„Pane ano, pane! To bude Frame Gear, pane! Ty můžete určitě produkovat tady. Pomohla jsem to doktorovi udělat, pane!“ Bylo to tak, jak jsem si myslel. Frame Gear byly postaveny v dílně a poté uloženy v hangáru. Takže jediné, co jsem musel udělat, bylo ...

„Rosetto, můžeme udělat Frame Gear?“

„Pane ne, pane! Právě teď to nejlepší, co můžu vyrobit, je vybavení a modifikace. Schémata pro aktuální Frame Gear nejsou na místě. Vaše nejlepší šance by bylo skladiště, ano, pane!“

Sakra... Pak budeme muset najít buď hangár nebo skladiště... Asi nemám na výběr…

„Prozatím zavolám ostatním. Cesca tě nejspíš taky ráda uvidí.“

„Už se na to těším, ano, pane. Úplně jsem zapomněl na přátele, které jsem nechal v poušti. Spěšně jsem otevřel [bránu] tam, kde byli ostatní.



„Tak tohle je ta dílna... je to tak.“

„...Nedrážděte mě teď, ano, pane!“ Leen dala své zklamání okamžitě najevo a na oplátku dostala od Rosetty hrozivý pohled.

„Tohle místo je mnohem užitečnější než zahrada, ano, to je! To místo je dobré jen k tomu, aby vypadalo hezky.“

„Promiň? Zahrada je místem uzdravování, místem, které pomáhá znovu získat klid, místem morální podpory pro našeho pána! Jak se opovažuješ špatně pochopit její použití.“ Vycítil jsem, že by to mohlo být víc než jen do očí bijící, a tak jsem se postavil mezi oba gynoidy.

„A kromě toho, můžeme propojit zahradu a dílnu?“

„Jo. Teď, když pán vlastní dílnu, bude to dobrý nápad.“

„Můžeme snížit bariéru a napojit se na zahradu. Nyní můžeme dokonce kombinovat řídicí systémy obou zařízení, ano, pane.“ Byl tam terminální monolit, hodně podobný tomu na zahradě, umístěný v rohu dílny. Rosetta k němu dovedla Cescu.

„Co budeme dělat, pane?“

„Pošleme zahradu do Belfastu. Můžeme tam přesunout i dílnu. Poté můžeme začít dokovat, až tam budeme.“

„Dokování...? Oba gynoidi vypadali zmateně.

Co? Řekl jsem něco divného? Proč na mě tak zíráte?

„J-Jak neslušné ...“

„Prostě už to udělej!“ Skvělé, máme teď v posádce dalšího problematického člověka... To je jeden z důvodů, proč jsem to vůbec nechtěl udělat! Tyhle dvě jsou pravděpodobně podobné staré doktorce, pokud jde o osobnost.

Massster? Zdá se, že zahrada je nevysvětlitelně pohybliváKokuyou mi poslal telepatickou zprávu. Oh, málem jsem na ně zapomněl.

Neboj se. Odsud ji přesuneme do Belfastu. Našli jsme dílnu.

Otevřel jsem [bránu] a všichni jsme se přestěhovali do zahrady. Vypadalo to, že obě zařízení bez problémů míří do Belfastu, a tak jsem otevřel další portál, vyzvedl své známé a všechny odvezl domů do sídla.

Přešli jsme terasu a vstoupili do obývacího pokoje. Rebecca, Logan a Will tam byli. V okamžiku, kdy nás uviděli, vyskočili ze sedadel a poklekli před námi

„Hele, nedělejte to! To stačí!“

„Ne, ne! Všechno jsme slyšeli od slečny Cecile! Prosím, odpusťte nám naši hrubost.

Prosím, požádejte, aby nám král odpustil!“ Co přesně jim ta služka řekla... Podíval jsem se na Cecile a ona na mě vyplázla jazyk. Navíc se na mě zlomyslně usmála. Nemysli si, že ti to odpustím!

„Opravdu, nedělejte si s tím tolik starostí. Formality tu nejsou nutné.“

„Ale....“ Všichni tři váhavě vstali. Řekl jsem jim, aby si zase sedli na židle, a oni to udělali.

„Tak mi se vykoupeme.“ Elze a ostatní dívky odešly do svých pokojů. Leen a Paula se vrátily do královského paláce, aby podaly zprávu o frázi a dalších záležitostech. Ujistil jsem se však, že jí řeknu, že jakákoli zmínka o Babylonu je zakázána.

Cesca a Rosetta zamířily do mé ložnice. To mi připomnělo, nebyl jsem si jistý, jestli se Rosetta stane jednou z našich služek, nebo ne.

„Kde jsou bývalí otroci?“

„Jsou, ehm, velmi... unavení, ano. Takže oni opravdu, šli si odpočinout a... zotavit se.“

„Rebecco, nejsem šlechtic nebo tak něco. Nemusíte se nutit mluvit formálně nebo tak.“ Rebecca očividně vypadala napjatě a nesvá kvůli svému nízkému společenskému postavení, a tak se rozpačitě usmála a polkla vodu, kterou jí přinesla Renne.

„Je to tak? Pak si s tím nebudu dělat starosti.“

„H-Hej, určitě je to v pořádku...?“

„Říkal, že je to v pořádku, ne? Tady není žádný problém, Logane.“ Rebecca nedbala Loganovy poznámky a usmála se na mě. Moc mi to nevadilo, protože jsem si byl jistý, že se nakonec probere.

„Takže, co dál, lidi? Vy tři můžete snadno pracovat s cechem, ale co děvčata?“

„No, to je právě ono... tyhle dívky jsou původem z chudých vesnic. Nemají žádné specializované schopnosti, o kterých by se dalo mluvit, a jejich bojové schopnosti jsou minimální. Neopustíme je, dokud nebudou všechny pracující a stabilní, to vím, ale...“

„Hm... Rozumím.“ Práce, eh... Uvažoval jsem o masové výrobě kol v dílně a nechat dívky je prodávat, ale to by bylo trochu obtížné...

Stejně jsem raději držel dílnu v tajnosti a raději bych se zeptal profesionála na distribuci a prodej, než abych to dělal sám. Ten kupec z Mismedu, Olba. Byl to Olgin otec, jak jsem si vzpomínal. Liščí bestie.

Když došlo na jinou práci, uvažoval jsem o provozování nějakého stánku s jídlem, ale bylo třeba vzít v úvahu náklady na ingredience. Navíc by to sedmi lidem nepřineslo velké příjmy.

Hmph, Nenapadá mě nic dobrého. Obchod je těžší, než byste čekali...

Přemýšlel jsem, co mám dělat.


3 komentáře: