HRH 5 - Kapitola 3.5: Po svatebním kurzu (Soumův den) 2/2

Večer

Když jsem ráno a odpoledne dělal papírování, pozval jsem Liscii, která mi pomáhala, aby si se mnou konečně udělala přestávku, a užívali jsme si odpolední čaj.

Každý den to byl boj s mými těžkými povinnostmi krále, takže jen být schopen relaxovat s Liscií a vést bezcílné rozhovory jako tento byla zábava.

Během našeho rozhovoru se objevilo něco divného, stejně jako při mých dřívějších setkáních s Roroou a Aishou dnes. Poté, co jsme skončili s mluvením o všem, co nás napadlo, Liscia přikývla, jako by ji něco uspokojilo.

„Aha... Ty dvě to hned použily, co?”

„Použily co?“ zeptal jsem se.

„Ale nic. Jen si povídám sama se sebou.“ Liscia to přešla s neurčitým úsměvem.

Ne, vážně... co to bylo?

Liscia se uchechtla. „Ale vsadím se, že ti jejich pokusy upoutat tvou pozornost nevadily, co?”

„No.... ne, já ne,“ řekl jsem. „Chci říct, obě byly roztomilé.”

Když jsem to upřímně přiznal, Liscia si přiložila prst ke rtům s výrazem ve tváři, jako by o něčem přemýšlela. Zamumlala si pro sebe něco, co jsem nemohl rozeznat. „(Mají to snadné, mají skutečné narážky. Řekli mi, že pro mě nic zvláštního nemá. Měla jsem z toho radost, ale je těžké rozhodnout se, jak upoutat jeho pozornost.)“

„Hm? Říkala jsi něco?“ zeptal jsem se.

Liscia zavrtěla hlavou a řekla, „Vlastně o nic nejde,“ pak zatleskala, jako by ji právě něco napadlo. „Já vím. Hej! Soumo. Chceš, abych pro tebe něco udělala?”

„Co je to, z ničeho nic?“ zeptal jsem se.

„Nedělej si s tím starosti,“ řekla. „No tak, dej mi takový srdceryvný scénář, jaký jsi měl s těmi dvěma.”

Hm, scénář, který chci dohrát s Liscií... Snažil jsem se na něco přijít... ale bylo to těžší, než bych si myslel. Liscia byla jako supermainstreamová hrdinka v ortodoxním stylu, takže přidání zbytečných zvonků a píšťalek, které by jí dodaly další charakter, jí připadalo nadbytečné. V tom případě, než abychom udělali něco, co by změnilo samotnou Liscii, možná bychom mohli udělat něco se vztahem mezi námi.

„Hej, Liscio, zasnoubili jsme se, aniž bychom o sobě něco věděli, že?“ řekl jsem. „Navíc to nebylo něco, co jsme si nerozhodli sami, ale něco, co si sir Albert rozhodl sám.”

„No.... Jo, to bylo.”

„Už mě to netrápí a jsem mu dokonce vděčný, že nás dva svedl dohromady, ale... jaké by to podle tebe bylo, kdybychom se znali celou dobu? Kdybychom byli přátelé z dětství, jako Hal a Kaede.”

Liscia se zatvářila, jako by o tom přemýšlela. „Hm... Nebyla bych zmatená a nemyslela si, že Souma je tvoje křestní jméno, možná? Možná bych ti říkala Kazuyo.”

„Jo, možná,“ přikývl jsem. „Měli bychom taky spoustu společných vzpomínek z dětství.”

Tak jsme se rozhodli, že zkusíme vést konverzaci, jako bychom byli přátelé z dětství.

„Když o tom tak přemýšlím, Kazuyo, vždycky ses schovával ve svém pokoji, šil jsi jako holka,“ hrála roli Liscia. „Jestli nebudeš víc chodit na slunce, na tvém tělo začne růst plíseň, víš?“

„No, ty jsi taky tak neohrabaná jako vždycky,“ řekl jsem jí. „Elisha se bojí, že si nikdy nenajdeš manžela, který by si tě vzal s sebou.“

„No, mně to nevadí. Až přijde čas, stejně jsem plánovala, že si mě vezmeš za ženu.“

„Neříkej to tak, že si mě bereš, protože nemáš jinou možnost. Když jsi byla malá, pořád jsi říkala, „Až vyrostu, ožením se s Kazuyou,“ že ano?“

„To-to už je tak dávno, zapomněla jsem na to!“

„Byla jsi k sobě upřímnější a roztomilejší.“

„Co tím myslíš, „tehdy“?! Ugh, Kazuyo, ty hlupáčku!“

„...“

„...”

Páni, to je super trapný! mysleli jsme si oba.

Ani ne minutu po našem malém představení, Liscia a já jsme byli oba rudí v obličeji.

„A bože, můj obličej hoří,“ přiznal jsem. „Myslíš, že přátelé z dětství takhle opravdu mluví?”

„Je mi tak trapně, že bych mohla umřít,“ řekla Liscia. „Myslím, že náš současný vztah nám vyhovuje víc.”

Zatímco jsme si oba ovívali hořící tváře...

„Ne pane,“ přerušila nás Carla. „Myslím, že to já jsem se styděla nejvíc, když jsem byla nucena se na to dívat, víte?”

Carla, která celou tu výměnu sledovala, to řekla s rozpačitým výrazem ve tváři, takže jsme se svíjeli studem ještě víc.

 

Pak přišla noc.

Když vysílání pro noční pěvecký program skončilo, Juna a já jsme měli po výstavě schůzku a pak jsme zamířili do Ishizukova místa na hradě.

Tohle místo bylo otevřené až do pozdních nočních hodin, takže když jsme zmeškali jídlo kvůli schůzkám, často jsme sem chodili jíst a popíjet spolu. Měli jsme tu vlastní soukromý pokoj, takže jsme se mohli napít, aniž bychom si dělali starosti se zvědavýma očima mých sluhů.

Samozřejmě, když to bylo dříve, občas jsme chodili ve skupině se všemi mými ostatními snoubenkami, ale při těch příležitostech se nepilo. Roroa by se přece jen chtěla napít, kdybychom se napili my ostatní. I když technicky vzato může šestnáctiletý s dohledem dospělého (nebo osmnáctiletý sám) pít na tomto světě, nic dobrého nevzešlo z toho, že by začala pít už v raném věku. Proto jsme se na rodinném setkání o budoucnosti rozhodli, že nenecháme Rorou pít a nebudeme pít před ní. V tom případě jsem pil jen v noci, když se práce takhle zpozdila.

„Tak na zdraví,“ řekl jsem.

„Na zdraví, sire,“ souhlasila Juna.

V našem soukromém pokoji, Juna a já jsme si připili dřevěnými hrnky naplněnými vínem. Když jsem si do těla nalil víno, které bylo vyčerpané psychicky i fyzicky z práce, konečně jsem měl pocit, že moje každodenní práce je u konce. Já vím, uvažoval jsem jako žoldák, ale práce, kterou jsem dělal, byla opravdu velmi obtížná, takže se mi těžko můžete divit.

„Tvůj zpívající hlas byl tak krásný jako vždycky, Juno,“ řekl jsem.

„Hee hee! Jsem poctěna komplimentem, pane.”

Zatímco jsme pili víno a pochutnávali si na salátu ze špaget, zeleniny a smažené chobotnice s majonézou, povídali jsme si o našich dnech. Moc jsem se bavil.

Nicméně, když jsem se zmínil, jak Roroa, Aisha a Liscia dnes jednaly, Juna mírně přimhouřila oči. Nezlomilo jí to úsměv, ale měl jsem pocit, jako bych v tom viděl okamžik paniky. Zatímco jsem se na ni díval a přemýšlel, co se děje, Juna náhle vstala.

„Dovol, abych si k tobě přisedla,“ řekla a přistoupila ke mně.

Bylo to jako s Roroou. Juna mi teď taky začne říkat „velký bratře“?

Juna odhodila víno a všechno vypila, pak se naklonila a položila mi hlavu na rameno.

Huh? Co se to tu dělo?

„Ehm... jsi opilá?“ odvážil jsem se.

„Ano. Trochu,“ řekla. „Promiň, ale mohl bys mě tu chvíli nechat?”

„Samozřejmě.”

„Děkuji." 

Chvíli jsme oba mlčeli. Ani jeden z nás tomu druhému nic neřekl, a tak jsme se jen tulili a pili. I když to bylo všechno, co jsme dělali, bylo to podivně závratné. S jejím obličejem tak blízko mému mi v nozdrách lechtal pach Juniných vlasů a já měl pocit, jako bych byl opojen něčím jiným než alkoholem.

Pak, aniž by se na mě podívala, Juna řekla, „Dělám... dobře, že tě nechávám, abys mi dopřál?”

„Huh?”

„Vím, že jsem špatná v tom, nechat ostatní, aby mi dopřáli,“ řekla. „Chci co nejlépe reagovat na očekávání, která jsou do mě vkládána, a to mě těší, když se to všem líbí. Ale chci, abyste mi také dopřál, pane. Protože tě obdivuji, chci to přijmout, když mi to dovolíš.”

Možná byla opravdu opilá, protože Juna vypadala trochu mimo. Juna byla tak schopná ve všem, co dělala, ale když došlo na tyhle věci, možná byla trochu neohrabaná.

„Prosím, dovol, abych ti dopřál,“ řekl jsem. „Udělám, co bude v mých silách, aby to bylo pro tebe snadné...”

Pak jsem ji poplácal po hlavě a Juna se na mě spokojeně usmála.

 

A tak se den chýlil ke konci. Stalo se toho hodně, ale celkově to byl dobrý den.

4 komentáře: