HRH 5 - Epilog: Směrem k první cestě do zahraničí 3/3

„Do ciziny?“ zeptal jsem se a podíval se na dopis. Na voskové pečeti byl dračí hřeben.

Hakuya sklonil hlavu. „Dovolil jsem si ho otevřít a prostudovat obsah. Je to zvací dopis na slavnostní uzavření smlouvy v pohoří Hvězdná Dračí Hora.“

„Madam Matka Drak určitě pracuje rychle, co?”

„Hm? Co tím myslíte?”

Hakuya se na mě tázavě podíval, tak jsem mu vysvětlil, co se včera v noci stalo. Když Hakuya slyšel, že jsem ve svých snech mluvil s Matkou Drak, měl ve tváři vzrušený výraz, který jsem od něj často neviděl.

„To musela být čest!”

„Vypadáš strašně napjatě. Hakuyo, jsi jeden z těch uctívačů Matky Drak?”

„Ale ne... Je pravda, že moje rodina uctívá Matku Drak, ale já sám nejsem tak zbožný.”

„Dobrá, tak proč se tak těšíš?“ zeptal jsem se.

Hakuya podrážděně pokrčil rameny. „Jediný stát, se kterým navázalo pohoří Hvězdná Dračí Hora diplomatické styky, je Nothungské Království Dračích Rytířů, ale jsou vzácné případy, kdy Matka Drak udělá výjimku a pozve konkrétního jedince, aby uzavřel jezdeckou smlouvu s drakem. Podle toho, co jsem slyšel, byl první král této země také vyzván, aby uzavřel smlouvu s drakem.”

Ach, první král, který byl povolán z jiného světa, jako já.

Dát dohromady různé rasy, založit Elfriedenské království, uzavřít smlouvu s drakem... určitě se choval mnohem víc jako hrdina, než jsem se kdy choval já. Excel o těch časech nejspíš věděla všechno, takže by možná bylo dobré si s ní někdy dlouze promluvit o jeho úspěších.

„No, i když je to neobvyklé, je to opravdu něco, na co bychom měli tak spěchat?“ zeptal jsem se.

„Mezi vámi a prvním králem je něco společného, sire. Oba jste byli povoláni z jiného světa. Proto jim pro některé připomínáte prvního krále. Pokud se vám tam podaří uzavřít smlouvu s drakem jako prvnímu králi, počet lidí, kteří vás a prvního krále uvidí ve stejném světle, vzroste. Pokud si vás lidé budou více vážit, země se stane ještě stabilnější.”

„Půjčoval bych si tedy autoritu prvního krále,“ zamyslel jsem se. „Zní to, jako by to vedlo k přehnaným očekáváním, a to se mi nelíbí.”

„Buďte ochoten se s tím smířit, prosím. Děláte svou práci jako král, ale váš titul „hrdiny“ je ponechán napospas osudu. Aby se předešlo prohře s Říší nebo pravoslavným papežským státem, pokud jde o důstojnost, vzhledem k tomu, že oba mají svaté, přemýšlel jsem, že potřebujeme něco prestižního.”

„Chápu, co chceš říct, ale... nedělej si velké naděje, ano?“ Pokrčil jsem rameny. „Není zaručeno, že budu uzavírat smlouvu s drakem. Chci říct, možná jsem tam byl povolán jen jako čestný host.”

Když jsem varoval Hakuyu, položil jsem si tváře na dlaně a přemýšlel o tom. Pro začátek, kdybych předpokládal, že už je rozhodnuto, že pojedu do pohoří Hvězdná Dračí Hora ... pak by se mělo rozhodnout, koho vezmu s sebou.

 

„...Tak tady to máte, bylo rozhodnuto, že pojedu do pohoří Hvězdná Dračí Hora.”

Bylo to o pár hodin později. Shromáždil jsem své společníky v zasedací místnosti pro oznámení.

Přítomny byly mé čtyři snoubenky, Liscia, Aisha, Juna, a Roroa, stejně jako premiér Hakuya, kapitán královské gardy Ludwin, ministr financí Colbert, moje čestná sestřička Tomoe a služebné Serina a Carla, celkem jedenáct lidí včetně mě.

„Půjdeš pryč ze země, že? Budeš v pořádku?“ zeptala se Liscia a znělo to ustaraně, tak jsem přikývl.

„Po cestě na mě budou ze stínu dohlížet Černé Kočky. Uvědomte si, opravdu je nemůžu nechat vstoupit na území pohoří Hvězdná Dračí Hora se mnou. Přesto, jakmile se ocitneme v pohoří Hvězdná Dračí Hora, pravděpodobně se nenajde nikdo, kdo by si s námi chtěl zahrávat. Kromě toho jsem dostal povolení vzít s sebou do pohoří hvězdná Dračí Hora pár společníků. Hakuyo, kolik že je limit?”

„Až pět bylo v dopise.”

Přikývl jsem v reakci na Hakuyovu odpověď, otočil jsem se čelem k ostatním. „V tom případě, chci přivést pět lidí. Jedeme inkognito, takže nechci vyčnívat, ale je to mimo zemi a nevíme, co by se mohlo stát. Proto, pokud možno, chci lidi, kteří jsou schopní bojovníci. Aisho, rozhodně tě chci mít u sebe.”

„Ano, pane. Budu tě chránit svým životem, Vaše Veličenstvo.”

„To není dobré,“ řekl jsem. „Lidé v tobě už uznávají kandidátku na mou budoucí druhou primární královnu. Vím, že je pro mě divné to říkat, když já jsem ten, kdo potřebuje ochranu, ale neříkej, že za mě položíš život. Ujisti se, že se také řádně ochráníš.”

„A-ano! Rozumím!“ Aisha pokývala hlavou nahoru a dolů a přikývla.

Pak jsem se podíval na Liscii. „Na druhou stranu, jediný člověk, kterého s sebou tentokrát nemůžu vzít, je Liscia.”

„...Můžeš mi dát důvod?“ Liscia se zeptala s výrazem nespokojenosti ve tváři. Očividně nebyla spokojená, ale byla ochotná mě nejdřív vyslechnout.

„Jestli jsem nejvyšší autorita v téhle zemi, tak ty jsi číslo dvě,“ řekl jsem. „Odhadujeme, že cesta do zahraničí potrvá asi měsíc. Nemůžeme mít nejvyšší autoritu a jeho dvojku pryč tak dlouho. Jsem si jistý, že naše životy nejsou ohroženy, ale pomysli, co by se stalo, kdyby něco zdrželo náš návrat. V případě, že se to stane, musím tu nechat někoho, kdo za mě může řídit zemi.”

„...Máš pravdu. Je to nešťastné, ale... S tím se smířím,“ povzdechla si Liscia.

Taky jsem toho litoval. Byla to spolehlivá holka a opravdu jsem ji chtěl přivést.

Liscia si položila ruku na prsa, jako by se snažila změnit své myšlení. „Budu držet pevnost, zatímco budeš pryč. Můžeš se na oplátku pokusit nebýt příliš lehkomyslný?”

„Jo. Budu na tebe spoléhat.”

Vzhledem k tomu, že to Liscia přijala, jsem se pak obrátil na Junu.

„Pokud jde o Junu, která zvládne boj i sběr zpravodajských informací, moc ráda bych tě měl s sebou, ale nemůžeme tě vyřadit ze vzdělávacího programu na moc dlouho, že?”

„...Přesně tak. Je to škoda.”

„Ach, ach! Mě! Mě! Já chci jít!“ Roroa zvedla ruku a začala poskakovat sem a tam, aby upoutala mou pozornost.

Colbert jí okamžitě přitiskl ruce za záda. „T-to nemůžeš, princezno! Rozšířili jsme se do tolika různých podniků, potřebuju tě tady, abys je všechny zvládala! Kromě toho se musíš objevit s Junou ve vzdělávacím programu, ne?”

Roroa svěsila ramena. „Ach... ale taky jsem chtěla jet na dovolenou s miláčkem.”

„Je to cesta do zahraničí, jasný?“ řekl jsem. „Nakonec pojedeme všichni společně na rodinnou dovolenou.”

„To bychom měli, zlato!”

Ze zbývajících členů jsem se podíval na Carlu.

„Carlo, chci, abys přišla jako bodyguard.”

„J-Já?!”

„Ze všech tady, hledám někoho s bojovými schopnostmi a ničím důležitým na práci, takže ty jsi ta nejvhodnější volba.”

„R-rozumím, pane!“ vykřikla Carla.

„Carlo, postarej se mi o Soumu, ano?“ Liscia k ní přistoupila a jemně ji vzala za ruku.

Carla ji pustila, o krok ustoupila a zasalutovala jí. „Nech to na mně, Liscio. Přísahám, že se můj pán vrátí nezraněn!”

Když jsem koutkem oka sledoval tu výměnu názorů mezi dvěma přáteli, oslovil jsem skupinu.

„Pro zbytek tu nejsou, ale myslím, že si vezmu Hala a Kaede. Halova bojová zdatnost je zaručena a já ho dobře znám. Kaede je koneckonců také mocný zemský mág. Prozatím, myslím, že ty čtyři beru jako své společníky. Všichni pracujte na tomto předpokladu a ...”

„U-Um! Velký bratře!“ Tomoe váhavě, ale se zřetelně slyšitelným hlasem zvedla ruku.

„Tomoe? Co je to?“ zeptal jsem se.

„V-Vezmi mě s sebou, prosím!”

„Cooo?!“ Všichni překvapeně vykřikli.

Nesmělá Tomoe, která dělala vše, co mohla, aby se nepletla dospělým na hradě do cesty, se najednou chovala agresivně. Možná jediný, koho to nepřekvapilo, byl její učitel, Hakuya.

„Hm... je to mimo zemi, víš?“ řekl jsem. „Mohlo by to být taky nebezpečné...”

„Já – já chci vidět víc ze světa! Nejen hrad. Chci vidět víc ze všeho a být nakonec někým, kdo podpoří mého staršího bratra a sestru!“ Tomoe zaťala pěsti a prosila.

Doteď jsme Tomoe chránili, ale ona řekla, že nás chce podpořit. Tomoe už bylo jedenáct let. Kdyby byla kluk, bylo by to v jejím životě období, kdy by pořád dělala hlouposti, a jako holka by se dostala do citlivého období. Byl jsem rád, když jsem viděl tuto změnu v ní jako člence rodiny, a také mě to znepokojovalo.

„Pane...“ řekl Hakuya. „Pokud je to možné, chtěl bych, abyste vzal svou sestřičku s sebou.”

Stále jsem nevěděl, co říct.

„Během tohoto období jsem soudil, že rozšíření jejích obzorů jí pomůže růst,“ pokračoval.

„No jistě, dokonce i v mém světě existovalo rčení, „Pokud miluješ své dítě, nech ho jít na cestu,“ ale stejně.“ Zkřížil jsem ruce na prsou a přemýšlel, co dělat.

„Prosím, velký bratře.“ Tomoe prosila se slzami v očích

Když se mě zeptala s těma roztomilýma psíma očima, které mi připomněly jednu starou reklamu s čivavou, opravdu jsem se snažil přijít se svou odpovědí.

Měli jsme to pokryté z hlediska bojových schopností. S Aishou a Halbertem bychom mohli reagovat téměř na každou situaci.

Ale stejně... může to být nebezpečné...

Byl jsem v rozporu mezi mým zájmem o ni jako její velký bratr a touhou splnit její přání jako její velký bratr. Po téměř dvou minutách utrpení nad tím... jsem se nakonec poddal vážnému pohledu v Tomoeiných očích a zvedl bílou vlajku.

„Dobře... Dovolím to. Ale až poté, co dostaneš povolení od Tomoko.“ To byla Tomoeina matka. „Jestli nedostaneš její svolení, nemůžu tě vzít s sebou. A také s ní nikdo z nás nebude o této záležitosti mluvit. Musíš přesvědčit svou matku sama. Je to ještě v pořádku?”

„Ano!“ Tomoe energicky přikývla.

Nevím, co se stalo mezi Tomoe a Tomoko potom. Nicméně, nakonec se Tomoe podařilo ji přesvědčit.

Když se později Tomoko objevila po boku Tomoe, musela mít hluboko uvnitř obavy. „Vaše Veličenstvo, prosím, postarejte se o mou dceru,“ řekla a rozhodně mi sklonila hlavu.

Zdálo se, že jablko nepadlo daleko od stromu. Myslel jsem to samozřejmě v dobrém.

No, o mých společnících na cestu bylo rozhodnuto.

Tak bychom šli.

Kupředu do země draků, pohoří Hvězdná Dračí Hora.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Hurá za draky

 

3 komentáře: